[MOC] Pt-47 czyli polskie lokomotywy parowe..
: 2010-04-18, 19:55
Pt-47 lokomotywa parowa konstrukcji polskiej z roku 1947, przeznaczona do prowadzenia ciężkich składów pasażerskich.
Bazująca na przedwojennej Pt-31 była bardzo udana konstrukcja, przez co w służbie PKP była aż do 1988 roku.
Zbudowano 180 tych parowozów, z czego do dziś obok muzealnych egzemplarzy na chodzie są 2 parowozy w Wolsztynie (na zdjęciu poniżej).
Model redukcyjny w skali Minifig,
napęd elektryczny tendra silnik standard 9V zasilany z torów,
w lokomotywie silnik Small PF zasilany z tendra,
oświetlenie przednie lokomotywy typu PF zasilane z tendra.
Układ osi parowozu: 1-4-1 (1D1)
Liczba osi tendra: 4 (D)
Masa całkowita: 1090 g (182t)
Długość całkowita: 71 st (24,2m)
Szerokość max: 10 st (3,1m)
Czas budowy sumarycznie ok 3 miesiące 'po godzinach' z zakupem elementów licząc.
Bazująca na przedwojennej Pt-31 była bardzo udana konstrukcja, przez co w służbie PKP była aż do 1988 roku.
Zbudowano 180 tych parowozów, z czego do dziś obok muzealnych egzemplarzy na chodzie są 2 parowozy w Wolsztynie (na zdjęciu poniżej).
Model redukcyjny w skali Minifig,
napęd elektryczny tendra silnik standard 9V zasilany z torów,
w lokomotywie silnik Small PF zasilany z tendra,
oświetlenie przednie lokomotywy typu PF zasilane z tendra.
Układ osi parowozu: 1-4-1 (1D1)
Liczba osi tendra: 4 (D)
Masa całkowita: 1090 g (182t)
Długość całkowita: 71 st (24,2m)
Szerokość max: 10 st (3,1m)
Czas budowy sumarycznie ok 3 miesiące 'po godzinach' z zakupem elementów licząc.