[MOC] Ty-2 czyli polskie lokomotywy parowe, c.d...
: 2010-04-19, 14:40
Ty-2 (Ty-42) to lokomotywa bazująca na budowanej od roku 1942 niemieckiej BR52 na terenach okupowanej Polski. Po wojnie z pozostałych części budowano nadal ten typ lokomotywy nadając mu oznaczenie Ty-2 (później Ty-42).
Lokomotywa przeznaczona była do prowadzenia ciężkich i dalekobieżnych składów towarowych w trudnych warunkach (pierwotnym celem projektu BR52 był front wschodni) w czym doskonale się sprawdzała.
Model redukcyjny w skali Minifig,
napęd identyczny jak w Pt-47 czyli elektryczny tendra silnik standard 9V zasilany z torów,
w lokomotywie silnik Small PF zasilany z tendra,
oświetlenie przednie lokomotywy typu PF zasilane z tendra.
Układ osi parowozu: 1-5-0 (1E)
Liczba osi tendra: 4 (D)
Masa całkowita: 1050 g (148t)
Długość całkowita: 72 st (23,4m)
Szerokość max: 10 st (3,1m)
Czas budowy, podobnie jak Pt-47, zresztą oba modele budowałem równolegle, to ok 3 miesiące 'po godzinach' z zakupem elementów licząc.
ps. Jeżeli chodzi o kwestię silników, uprzedzając pytanie, w obydwu modelach zastosowałem silnik SMall PF do napędu.. wiązarów. Bez napędu bowiem koła lokomotywy pchane przez tender stoją ;/
Niestety i tak nie działa to najlepiej bowiem opory dawane przez suwadła i wiązary są duże, zaś by dopasować prędkość do silnika kolejek 9V (btw. on ma jakąś nazwę potoczną?) zastosować musiałem przełożenie przyśpieszające 3:1, a więc i dość słabe;
ps2. w opisie galerii Brickshelf wkradł się błąd (Br42 zamiast Br52) niemniej nie zmieniam tego teraz bo folder będzie 'not public' - wybaczcie;
Lokomotywa przeznaczona była do prowadzenia ciężkich i dalekobieżnych składów towarowych w trudnych warunkach (pierwotnym celem projektu BR52 był front wschodni) w czym doskonale się sprawdzała.
Model redukcyjny w skali Minifig,
napęd identyczny jak w Pt-47 czyli elektryczny tendra silnik standard 9V zasilany z torów,
w lokomotywie silnik Small PF zasilany z tendra,
oświetlenie przednie lokomotywy typu PF zasilane z tendra.
Układ osi parowozu: 1-5-0 (1E)
Liczba osi tendra: 4 (D)
Masa całkowita: 1050 g (148t)
Długość całkowita: 72 st (23,4m)
Szerokość max: 10 st (3,1m)
Czas budowy, podobnie jak Pt-47, zresztą oba modele budowałem równolegle, to ok 3 miesiące 'po godzinach' z zakupem elementów licząc.
ps. Jeżeli chodzi o kwestię silników, uprzedzając pytanie, w obydwu modelach zastosowałem silnik SMall PF do napędu.. wiązarów. Bez napędu bowiem koła lokomotywy pchane przez tender stoją ;/
Niestety i tak nie działa to najlepiej bowiem opory dawane przez suwadła i wiązary są duże, zaś by dopasować prędkość do silnika kolejek 9V (btw. on ma jakąś nazwę potoczną?) zastosować musiałem przełożenie przyśpieszające 3:1, a więc i dość słabe;
ps2. w opisie galerii Brickshelf wkradł się błąd (Br42 zamiast Br52) niemniej nie zmieniam tego teraz bo folder będzie 'not public' - wybaczcie;