Strona 1 z 7

[MOC] Jeep Wrangler Rubicon

: 2010-04-19, 21:43
autor: Sariel
Obrazek

To było tak: po ostatnim GPM na którym zająłem zaszczytne ostatnie miejsce Smyk wziął mnie na stronę i kazał zbudować jakieś proste 4x4. Generalnie staram się słuchać ludzi którzy wiedzą gdzie mieszkam, tym niemniej Smyk nie doprecyzował skali. Tym sposobem powstało to co widzicie, czyli model jednej z wypaśniejszych wersji Jeepa Wranglera w skali 9/1.
Technikalia: napęd na 4 koła jednym PF XLem z redukcją 5:1 bez dyferencjałów. Zawieszenie to kolebki, każda stabilizowana parą amorów, generalnie raczej twarde. Waga to 1.224 kg. Jeep posiada działającą kierownicę i światła przednie, a także otwieraną maskę pod którą widać silnik napędowy umieszczony dokładnie w miejscu oryginalnego spalinowego.
Konstrukcja nadwozia jest troszeczkę nietypowa - elementy najbardziej narażone na kontakt z ziemią, czyli przedni i tylny zderzak oraz zapasowe koło z tyłu są zbudowane w taki sposób żeby w razie czego mogły odpaść nie uszkadzając reszty nadwozia. Z uwagi na duży zakres ruchu przednich kół taką samą właściwość mają przednie błotniki, i nawet boczne ściany kabiny dają się częściowo odczepić. Jednocześnie nadwozie jest dostatecznie mocne żeby bez uszkodzeń przetrwać dachowanie. Na filmie dobrze widać jak takie rozwiązanie się sprawdza.
Przy ocenie proszę wziąć poprawkę na to, że jest to konstrukcja zrobiona na szybko między jednym a drugim rajdem - miałem niecałe 2 tygodnie czasu a Tatra nadawała się tylko na żyletki. Tym bardziej jestem zadowolony z tego jak Jeep jeździ i wygląda.

Galeria

Fotki na zachętę:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KNBL6u_P7h4[/youtube]

: 2010-04-19, 21:46
autor: Backbone
w skali 9/1.
Do tego teraz juz jeepy nie ciezarowki.

Jakos coraz mniej do mnie GPM przemawia.

: 2010-04-19, 21:49
autor: Pietruch
Gratuluję podium Paweł.

: 2010-04-19, 21:54
autor: misiek
Jeszcze troche i w GPM wystartują quady.

Sam dżip ciekawy, podoba mi się prosta konstrukcja mostów i klatka antykapota(Ż/RZ)owa. Tylko dlaczego te panele odpadają tak lekko? Przecież bryka ma dojechać do mety w całóśći.

: 2010-04-19, 21:55
autor: m4rc1n
mówcie co chcecie ale od 4:10 jest najlepszy fragment ;]

Lucius rządzi!! :D

fajny Jeep, mam wrażenie, że wzorowałeś się na pojeździe ATR-a, ale ciężko zrobić, coś podobnego, wyraźnie inaczej. duży plus, to rozpadające się nadwozie, notabene podobnie jak w wyścigówkach Formuły 1 (pojazd podczas wypadku rozpada się na części absorbując energię uderzenia, chroniąc kokpit kierowcy, który to (kokpit) jest najbardziej wytrzymałą częścią konstrukcji).

cóż więcej...

: 2010-04-19, 21:57
autor: Sariel
Backbone pisze:Jakos coraz mniej do mnie GPM przemawia.
Najpierw przyjdź, potem marudź.
Pietruch pisze:Gratuluję podium Paweł.
Hę?

: 2010-04-19, 22:01
autor: M_longer
Sariel pisze:
Backbone pisze:Jakos coraz mniej do mnie GPM przemawia.
Najpierw przyjdź, potem marudź.
Pietruch pisze:Gratuluję podium Paweł.
Hę?
Te dwa posty zagięły Sariela :D

Fajna zabawka, miła odmiana po tych wszystkich modelach dopracowywanych miesiącami, które następnie przegrywają, bo konstruktor nie wpadł na pomysł jazdy na luzie :]

: 2010-04-19, 22:01
autor: Pietruch
No tak, tym razem musi Ci się udać. :P Fakt, że nie jest to ciężarówka, ale z doświadczenia po ostatnich zawodach wygraną masz w kieszeni. :)

: 2010-04-19, 22:13
autor: glaz_pimpur
Sariel pisze:Backbone napisał/a:
Jakos coraz mniej do mnie GPM przemawia.


Najpierw przyjdź, potem marudź.
Świnto prowdo.

Sam jestem ciekaw jak takie małe kółka będą się sprawować w prawdziwym terenie. I jakie 2 tygodnie? Dzisiaj mam poniedziałek czyli od porażki Tatry minęło 9 dni.:)

: 2010-04-19, 22:15
autor: Sariel
No bo się trochę pospieszyłem, a 2 tygodnie miałem maksymalnie :)

: 2010-04-19, 23:25
autor: Mrosik
Zdradziłeś czarnego na rzecz czerwonego...

Modelik fajny, tylko jakoś mi ta atrapa nie pasuje, może by było lepiej jakby była szara alba ciemnoszara?

No i najważniejsze pytanie: czy jeep ma kardany?

: 2010-04-20, 08:38
autor: Sariel
Ma kardany panie kierowniku!

: 2010-04-20, 11:03
autor: kris kelvin
Sariel pisze:Ma kardany panie kierowniku!
A już miałem powiedzieć, że mi się podoba (załamuje ręce)
No ale nie mogę nie docenić uporu z którym nasze hermetyczne środowisko trialowców brnie w tę ślepą uliczkę.
No ale wreszcie coś w mniej żałobnym kolorze.
Ogólnie prezentacja mi się podoba bo też lubię rodzynki.

: 2010-04-20, 15:15
autor: Emilus
Moje zdanie już Paweł znasz, generalnie fajny tylko skala jest nieprzystająca do GPM.
M_Longer pisze:Fajna zabawka, miła odmiana po tych wszystkich modelach dopracowywanych miesiącami, które następnie przegrywają, bo konstruktor nie wpadł na pomysł jazdy na luzie :]
Bo dotychczas było tych wszystkich modeli dopracowywanych miesiącami z możliwością jazdy na luzie... jeden? Boisz się powiedzieć prosto z mostu że chodzi Ci o volvo i ATRa?

: 2010-04-20, 16:02
autor: TT
Sariel wszystko super. Tylko jednego nie rozumiem. Nie umiem sobie tego wytłumaczyć. Czemy skala 1:9? Dlaczego? Przecież robiłeś to pod gpm, a tam obowiązuje 1:13. Nie umiem tego zrozumieć. Teraz nie będziesz sklasyfikowany. Bez sensu z założenia robić źle.