[WIP] ZIS e134
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
[WIP] ZIS e134
Chłopaki przepraszam za jakość zdjęć i opisu. Maszyna jeszcze nie jest dopracowana i dopieszczona do takiego poziomu, żeby ją pokazać na forum. Lecz z drugiej strony uznałem, że nie było by fair nie pokazać Wam tego przed zawodami.
Zis e134 8x8
Zdjęcia z przed kilku tygodni - proszę się nimi nie kierować, maszyna się trochę zmieniła od tego czasu.
Maszyna powstawała dość opornie przez kilka miesięcy.
Dziś ograniczę się tylko do wyliczenia głównych parametrów. Pełna prezentacja będzie za jakiś czas.
Systemy:
- dwa autonomiczne systemy NXT komunikujące się przez bluetooth: 1. pilot w moich rękach 2. mózg sterujący wszystkimi funkcjami/systemami maszyny wbudowany w podwozie
- system PF sterowany przez NXT po przez czujnik HiTechnic IRLink
- system pneumatyczny
ps. jestem też inny wariant sterowania oparty na padzie z XBOXa, lecz pośrednikiem pomiędzy pojazdem, a kontrolerem jest netbook. Jest to fajny bajer, jednak bardziej wygodny i precyzyjny jest mój pilot zbudowany z nxt.
Napęd:
- 8x8
- 2xPF medium
- 4 biegowa skrzynia biegów w całości wbudowana w ostatni (czwarty most) wraz z silnikami napędowymi, sterowana 4 siłownikami pneumatycznymi
Skręt:
- skręt asymetryczny dwóch przednich osi
- silnik NXT wbudowany w ramę pojazdu
Podwozie/zawieszenie:
- 2 tandemy
- mosty wewnątrz tandemów połączone obrotnicą
- zawieszenie pływające - dość unikalne (jeszcze nigdy nie wiedziałem u nikogo) oparte na sprężynujących/wyginających się osiach
To tyle w błyskawicznym skrócie. Maszyna jest dość zaawansowana i skomplikowana jak na ciężarówki trtr. Można by ja opisywać na wielu stronach. Więcej szczegółów przybliżę Wam w razie potrzeby na sobotnich zawodach i przy okazji generalnej prezentacji na forum.
Co do wrażeń to ogólnie nie wiem czy jestem z niego zadowolony. Maszyna nie jest zbyt dobrze przetestowana. Czasami mnie zaskakuję możliwościami, a czasami mam wrażenie, że sobie nie radzi. Zawody pokażą prawdę o ile nie nawali jakaś 'pierdoła' i nie przerwie zabawy.
Chciałbym się zmieścić z nim w pierwszej połowie stawki na najbliższym GPM. Jutro się do Was wybieram. Widzimy się w sobotę. Do zobaczenia!
Zis e134 8x8
Zdjęcia z przed kilku tygodni - proszę się nimi nie kierować, maszyna się trochę zmieniła od tego czasu.
Maszyna powstawała dość opornie przez kilka miesięcy.
Dziś ograniczę się tylko do wyliczenia głównych parametrów. Pełna prezentacja będzie za jakiś czas.
Systemy:
- dwa autonomiczne systemy NXT komunikujące się przez bluetooth: 1. pilot w moich rękach 2. mózg sterujący wszystkimi funkcjami/systemami maszyny wbudowany w podwozie
- system PF sterowany przez NXT po przez czujnik HiTechnic IRLink
- system pneumatyczny
ps. jestem też inny wariant sterowania oparty na padzie z XBOXa, lecz pośrednikiem pomiędzy pojazdem, a kontrolerem jest netbook. Jest to fajny bajer, jednak bardziej wygodny i precyzyjny jest mój pilot zbudowany z nxt.
Napęd:
- 8x8
- 2xPF medium
- 4 biegowa skrzynia biegów w całości wbudowana w ostatni (czwarty most) wraz z silnikami napędowymi, sterowana 4 siłownikami pneumatycznymi
Skręt:
- skręt asymetryczny dwóch przednich osi
- silnik NXT wbudowany w ramę pojazdu
Podwozie/zawieszenie:
- 2 tandemy
- mosty wewnątrz tandemów połączone obrotnicą
- zawieszenie pływające - dość unikalne (jeszcze nigdy nie wiedziałem u nikogo) oparte na sprężynujących/wyginających się osiach
To tyle w błyskawicznym skrócie. Maszyna jest dość zaawansowana i skomplikowana jak na ciężarówki trtr. Można by ja opisywać na wielu stronach. Więcej szczegółów przybliżę Wam w razie potrzeby na sobotnich zawodach i przy okazji generalnej prezentacji na forum.
Co do wrażeń to ogólnie nie wiem czy jestem z niego zadowolony. Maszyna nie jest zbyt dobrze przetestowana. Czasami mnie zaskakuję możliwościami, a czasami mam wrażenie, że sobie nie radzi. Zawody pokażą prawdę o ile nie nawali jakaś 'pierdoła' i nie przerwie zabawy.
Chciałbym się zmieścić z nim w pierwszej połowie stawki na najbliższym GPM. Jutro się do Was wybieram. Widzimy się w sobotę. Do zobaczenia!
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
Układ kół jest bardzo obiecujący - masz małe szanse na zawieszanie się.
Tylko 2 mediumy? W sumie jeszcze mniejsza moc niż jeden XL, ciekawe jak to będzie jeździć.
W każdym razie wygląda bardzo obiecująco, myślę, że zawalczysz nim na zawodach.
Sterowanie muszę zobaczyć, bo z takiego lakonicznego opisu ciężko coś wywnioskować.
Więc czekamy do soboty :)
Tylko 2 mediumy? W sumie jeszcze mniejsza moc niż jeden XL, ciekawe jak to będzie jeździć.
W każdym razie wygląda bardzo obiecująco, myślę, że zawalczysz nim na zawodach.
Sterowanie muszę zobaczyć, bo z takiego lakonicznego opisu ciężko coś wywnioskować.
Więc czekamy do soboty :)
Wypada to podobnie jak w Ginafie Emila czy Volvo ATRa. Mam do dyspozycji szeroki zakres przełożeń. Czuć brak mocy jednak daje rade przejechać przez wszystko.m4rc1n pisze:Prawie 4 kg napędzasz dwoma mediumami?
Na przyszłość musze przyznać, że 1xl jest jepszy od 2xmedium mimo podobnej mocy sumarycznej.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Maszyna jest bardzo ciekawa i nowatorska. Tomek budował ją długo i kilka razy zmieniał ostateczną koncepcję. Wielokrotnie rozmawialiśmy i analizowaliśmy przyszłe rozwiązania pod kątem sensu, możliwości i skuteczności. Mimo, że znam to auto prawie od podszewki, to filmu nie widziałem tak więc wstrzymam się z ocenianiem modelu do oficjalnej prezentacji.
Jedno jest pewne, mamy przed sobą kolejne długo budowane, skomplikowane i trzeba to powiedzieć elitarne 8x8 z 4 biegową skrzynią. Dotychczas trzecie, kto następny?
PS. Mam nadzieję na ciekawą walkę na trasie :)
Jedno jest pewne, mamy przed sobą kolejne długo budowane, skomplikowane i trzeba to powiedzieć elitarne 8x8 z 4 biegową skrzynią. Dotychczas trzecie, kto następny?
PS. Mam nadzieję na ciekawą walkę na trasie :)
Ostatnio zmieniony 2010-04-23, 10:25 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2201
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
A ja to sparafrazuje slowami Martyny Wojciechowskiej, ktorymi podsumowala kiedys jakies auto prowadzac 'automaniaka': Jest tak brzydki, ze az ladny. To auto w oryginale jest brzydkie, paskudne, recz oblesne. TT, udalo Ci sie je odwzorowac :DRobson pisze:Pokuszę się o stwierdzenie że jest ładny :)
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
Może jestem tylko humanistą, ale z logiki byłem dobry. A tu nie rozumiem. To ładny <=> obleśny (dobrze odwzorowany)??!Kubrick pisze:tak brzydki, ze az ladny. To auto w oryginale jest brzydkie, paskudne, recz oblesne. TT, udalo Ci sie je odwzorowac
Ja powiem bez sofistyki i dialektyki: ładny. Bardzo ładny.
Udało się wygrać GP. Nie spodziewałem się tego. Konkurencja była ogromna. Maszyna była bezawaryjna i dość dzielna tego dnia. Pozwala mi to wszystko uwierzyć w tą maszynę i popracować nad nią jeszcze trochę, bo jest jeszcze co poprawiać...
Cieszę się, że wizualnie auto robiło wrażenie. Klocek jest naprawdę nietypowy. Udało mi się oddać jego charakter. Poza tym furorę zrobiła atrapa. Żałuję tylko, że element który powodował terkotanie odpadł w trakcie transportu. Mimo to słychać było jakiś klekot diesla. Następnym razem będzie lepiej.
Cieszę się, że wizualnie auto robiło wrażenie. Klocek jest naprawdę nietypowy. Udało mi się oddać jego charakter. Poza tym furorę zrobiła atrapa. Żałuję tylko, że element który powodował terkotanie odpadł w trakcie transportu. Mimo to słychać było jakiś klekot diesla. Następnym razem będzie lepiej.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Jak już pisałem w topicu o GP maszyna jest świetna. Bardzo zwarta, mocna i pomysłowa, zwłaszcza sterowanie. Po modyfikacjach będzie jeszcze groźniejsza, co może jeszcze bardziej zaostrzyć rywalizację.
PS.
Moja atrapa była głośniejsza :D
PS.
Moja atrapa była głośniejsza :D
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2201
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Pokaz jak zrobiles maske, bo chyba kojarze patent, ale chce sie upewnic.
Na GP widze, ze sobie radzil ladnie - szedl jak czolg dzieki temu ukladowi osi i to bylo cos niesamowitego. Az kusi, zeby dokupic kol i pokombinowac, albo znalezc sobie cos rownie hardkorowego w 6x6 ;]
Na GP widze, ze sobie radzil ladnie - szedl jak czolg dzieki temu ukladowi osi i to bylo cos niesamowitego. Az kusi, zeby dokupic kol i pokombinowac, albo znalezc sobie cos rownie hardkorowego w 6x6 ;]
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>