[MOC] Liebherr LTR 1100
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
No już dawno nie mieliśmy tu takiego wejścia smoka ;) Model robi bardzo pozytywne wrażenie. Estetyka świadomie technicowa, więc nie ma co marudzić. Funkcjonalnie bardzo dobry i upakowany w zgrabną bryłę. Najbardziej podobają mi się ramy trakcyjne gąsienic i ramię (zwłaszcza druga sekcja). Co to jest to coś, co podnosi się wraz ze zwiększaniem kąta ramienia (taka klapka/przykrywka za nim)?
W zasadzie nie ma się do czego przyczepić. Model nietypowy, więc od razu wyznaczył standard w swojej kategorii. Można by więcej linki wpleść w te bloczki - wyglądałoby to bardziej realistycznie, a wykorzystując przekładnię linową zyskałbyś na udźwigu.
Brawo i czekamy na kolejne wejście :)
W zasadzie nie ma się do czego przyczepić. Model nietypowy, więc od razu wyznaczył standard w swojej kategorii. Można by więcej linki wpleść w te bloczki - wyglądałoby to bardziej realistycznie, a wykorzystując przekładnię linową zyskałbyś na udźwigu.
Brawo i czekamy na kolejne wejście :)
Ostatnio zmieniony 2010-05-05, 08:47 przez Żbik, łącznie zmieniany 1 raz.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
Dziękuję za uznanie:)Żbik pisze:Co to jest to coś, co podnosi się wraz ze zwiększaniem kąta ramienia (taka klapka/przykrywka za nim)? […]
W zasadzie nie ma się do czego przyczepić. Model nietypowy, więc od razu wyznaczył standard w swojej kategorii. Można by więcej linki wpleść w te bloczki - wyglądałoby to bardziej realistycznie, a wykorzystując przekładnię linową zyskałbyś na udźwigu.
Ta klapka podnosząca się wraz z ramieniem zakrywa pustą przestrzeń za wysięgnikiem, o której pisałem w pierwszym poście. A przy okazji służy jako prowadzenie linki.
Testowałem przed chwilą udźwig.
Przy całkowicie zsuniętym wysięgniku udało się podnieść 750 gram (18 akumulatorków AA + 2 szt. R14 + pojemniczek z klocków). Wciągarką dałoby się podnieść więcej, ale zaczęły się niebezpiecznie wyginać niektóre miejsca, przede wszystkim oś, na której zamocowane są siłowniki.
Przy maksymalnie wysuniętym wysięgniku podniósł 215 gram, a i przy tym wysięgnik mocno się wyginał, dlatego więcej nie ryzykowałem.
Wciągarka jak widać nie jest najsłabszym ogniwem, robiąc większy wielokrążek na pewno wyglądałoby bardziej realistycznie, ale udźwig pozostałby podobny. Klockowa rzeczywistość jest taka, że przy dużym obciążeniu silnik ciągle daje radę, za to inne miejsca niebezpiecznie trzeszczą.
Wyniki nie są może powalające, ale prawdę mówiąc nie spodziewałem się niczego lepszego.
Ostatnio zmieniony 2010-10-26, 11:02 przez solic, łącznie zmieniany 1 raz.
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Wyniki są zadowalające ;) Nie ma co niszczyć klocków.solic pisze:Wyniki nie są może powalające, ale prawdę mówiąc nie spodziewałem się niczego lepszego.
Ostatnio zmieniony 2010-05-05, 08:44 przez Żbik, łącznie zmieniany 1 raz.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
Cała galeria na brickshelfie po dwóch dobach oczekiwania wreszcie się upubliczniła.
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2431
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Znakomity model.
O istnieniu rozsuwanych gąsienic nawet nie wiedziałem. Świetnie sobie z tym poradziłeś, chociaż szczęka pewnie opadłaby mi jeszcze niżej, gdyby silniki ukryte były w korpusie podwozia, a nie w zespołach jezdnych.
Miło popatrzeć, że ramię rozkłada się w rozsądnym tempie. Pamiętam swój pierwszy (i do dziś jedyny) trzyczęściowy bom - chyba kilkanaście minut trwało, zanim się rozjechał.
Naprawdę super. Gratuluję i życzę wielu równie udanych budowli. (Oraz - tu daję dojść do głosu moim ostatnim upodobaniom - swobodnego dryfu od estetyki Technic w stronę Model Team. Ale niekoniecznie ;) ).
O istnieniu rozsuwanych gąsienic nawet nie wiedziałem. Świetnie sobie z tym poradziłeś, chociaż szczęka pewnie opadłaby mi jeszcze niżej, gdyby silniki ukryte były w korpusie podwozia, a nie w zespołach jezdnych.
Miło popatrzeć, że ramię rozkłada się w rozsądnym tempie. Pamiętam swój pierwszy (i do dziś jedyny) trzyczęściowy bom - chyba kilkanaście minut trwało, zanim się rozjechał.
Naprawdę super. Gratuluję i życzę wielu równie udanych budowli. (Oraz - tu daję dojść do głosu moim ostatnim upodobaniom - swobodnego dryfu od estetyki Technic w stronę Model Team. Ale niekoniecznie ;) ).
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Chmura, nie chmura - odwołałem urlop ;)rh pisze:Ale jeśli to ubierzesz w otoczkę MT, to drżyjcie starzy wyjadacze :)
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
Wspaniała kostrukcja !
90% technica i tylko 10% bricków, a taki powalający wygląd. I po co tutaj dodawać jakieś tam plate'y czy inne kafle. Osobiście nie przepadam za fuzją technic'a i MT, bo to taki technic w przebraniu. Jak ma techniczne wnętrze, to niech wygląda jak technic. W przypadku twojego Liebherr'a widać, że popracowałeś nad wyglądem zewnętrznym i ładnie wykończyłeś go liftarm'ami, przez co nie musiałeś kupować kilogramów plate'ów i brick'ów na briclinku :P
Dobra, co do mechanizmów: rozsuwane gąsienice są foszek****. Widzę, że wykorzystałeś bardzo dużo nowych elementów, szczególnie ramek, u mnie to już podstawa każdej konstrukcji. Nowe ramki są zbawienne(w sumie już nie takie nowe ^^). Konstrukcja bomu też jest świetna, a bionicle'owy element wpasował się tutaj idealnie. Fajnym dodatkiem są te odsuwane drzwi, takie proste rozwiązanie, a mamy element "bawialny". Ruchoma kabina też jest super.
Pytanie co do filmu, te trzaski w bodajże połowie filmu, to sekcje bomu, czy jakieś sprzęgło ? A i jeszcze jedno próbowałeś rozsunąć gąsienice na jakimś dywanie ? :>
90% technica i tylko 10% bricków, a taki powalający wygląd. I po co tutaj dodawać jakieś tam plate'y czy inne kafle. Osobiście nie przepadam za fuzją technic'a i MT, bo to taki technic w przebraniu. Jak ma techniczne wnętrze, to niech wygląda jak technic. W przypadku twojego Liebherr'a widać, że popracowałeś nad wyglądem zewnętrznym i ładnie wykończyłeś go liftarm'ami, przez co nie musiałeś kupować kilogramów plate'ów i brick'ów na briclinku :P
Dobra, co do mechanizmów: rozsuwane gąsienice są foszek****. Widzę, że wykorzystałeś bardzo dużo nowych elementów, szczególnie ramek, u mnie to już podstawa każdej konstrukcji. Nowe ramki są zbawienne(w sumie już nie takie nowe ^^). Konstrukcja bomu też jest świetna, a bionicle'owy element wpasował się tutaj idealnie. Fajnym dodatkiem są te odsuwane drzwi, takie proste rozwiązanie, a mamy element "bawialny". Ruchoma kabina też jest super.
Pytanie co do filmu, te trzaski w bodajże połowie filmu, to sekcje bomu, czy jakieś sprzęgło ? A i jeszcze jedno próbowałeś rozsunąć gąsienice na jakimś dywanie ? :>
W Garażu : Ciekawe..
Właśnie sprawdzałem na wykładzinie dywanowej, gąsienice rozsuwają się bez problemu. Na gęstym dywanie rzeczywiście mogłoby być trudniej, ale zawsze można rozsuwać gąsienice podczas jazdy.
Te trzaski na koniec wysuwania wysięgnika to przeskakująca zębatka z8 i ślimak. Napęd wysuwania wysięgnika ma po drodze zębatkę ze sprzęgłem, ale jak dojdzie do końca to zamiast na sprzęgle przeskakuje właśnie w tamtym miejscu na wysięgniku (właściwie pod spodem wysięgnika). Generalnie przydałoby się to miejsce mocniej spiąć wszerz, ale z drugiej strony nie chciałem robić "buły" na wysięgniku, więc zostało tak jak jest.
Te trzaski na koniec wysuwania wysięgnika to przeskakująca zębatka z8 i ślimak. Napęd wysuwania wysięgnika ma po drodze zębatkę ze sprzęgłem, ale jak dojdzie do końca to zamiast na sprzęgle przeskakuje właśnie w tamtym miejscu na wysięgniku (właściwie pod spodem wysięgnika). Generalnie przydałoby się to miejsce mocniej spiąć wszerz, ale z drugiej strony nie chciałem robić "buły" na wysięgniku, więc zostało tak jak jest.
- Bartex0805
- Posty: 197
- Rejestracja: 2008-01-21, 16:24
- Lokalizacja: Leszno
- brickshelf: Bartex0805
-
No to jest super maszyna, gigant, a oglądając film tak patrze co się dzieje z gąsienicami i się naprawdę zdziwiłem. No super ten dźwig wygląda.
Zapraszam na mój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/rzymianin22?feature=mhee
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Jakis czas temu szukając czegoś na necie natknąłem się własnie na ten dźwig i pierwsza myśl, jakby wyglądał z Lego :D Nawet sobie jego katalog ściągnąłęm na dysk, a tu prosze ktoś już zbudował.
Dźwig naprawdę robi wrażenie, szczególnie swoją oryginalością. Na filmiku ładnie działa, choć brakuje fragmentu jak coś podnosi. Najmilszym zaskoczeniem jest fakt, że posiada rozsuwane gąsienice. Nie myslałeś by do ich rozsuwania użyć siłowników śrubowych? Wiem, że jest tam mało miejsca, ale myslę, że dałoby radę :)
Co do wygladu to wolałbym aby był MT, z tyłu tak łądnie się zapowiadało. Mimo to naprawdę udana kontrukcja :)
Dźwig naprawdę robi wrażenie, szczególnie swoją oryginalością. Na filmiku ładnie działa, choć brakuje fragmentu jak coś podnosi. Najmilszym zaskoczeniem jest fakt, że posiada rozsuwane gąsienice. Nie myslałeś by do ich rozsuwania użyć siłowników śrubowych? Wiem, że jest tam mało miejsca, ale myslę, że dałoby radę :)
Co do wygladu to wolałbym aby był MT, z tyłu tak łądnie się zapowiadało. Mimo to naprawdę udana kontrukcja :)
Pozdrawiam