[MOC] Pinball

Mindstorms, WeDo, Lego Digital Desinger, Stud.io

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 801
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

[MOC] Pinball

#1 Post autor: Atros »

Pinball nie jest dokładnym modelem żadnego istniejącego automatu do gier, ale jest w pełni funkcjonalny. Można się było o tym przekonać na wystawie w Pałacu :)

Obrazek

Za naliczanie punktów odpowiadają 4 sensory dotyku i 2 sensory światła podłączone do kostki NXT.
Dlaczego w sumie 6 sensorów skoro są tylko 4 porty? 3 stare sensory dotyku RCX są podłączone razem do jednego portu, NXT widzi je jako jeden sensor ale sprawdza się do bardzo dobrze. Sensory te odpowiadają za naliczanie punktów za uderzanie w trzy żółte zderzaki.
Czwarty sensor dotyku też jest z RCXa, łatwiej się go wciska. Odpowiada on za naliczanie punktów za jednoczesne wciśnięcie czerwonego i zielonego zderzaka. Zderzaki te połączone są dyferencjałem przez co sensor jest wciskany dopiero jak oba zderzaki są wciśnięte.
Jeden sensor światła NXT odpowiada na sprawdzenie czy kulka wleciała do Czarnej Dziury, jego podświetlenie włącza się dopiero jak dziura się otworzy.
Ostatni sensor światła (stary RCX bo można go podłączyć na długim kablu, najdłuższy kabel NXT to jedynie 50 cm) odpowiada za sprawdzanie kiedy kulka została stracona.

Do kostki podłączone są 3 silniki. Jeden NXT odpowiada za prostowanie zderzaków czerwonego i zielonego, drugi NXT za otwieranie/zamykanie dziury a trzeci medium (bo potrzebowałem długiego kabla) do zwracania kulki do tunelu startowego.

Flipery działają na szarych sprężynach 6,5L, przez co można "analogowo" nimi sterować, można uderzyć słabiutko lub mocno.
Całość jest całkiem mocna, przetrwała ponad dwa dni intensywnej eksploatacji bez żadnych strat. Kulka jest wykonana z plastiku (pełna) a gumki to zwykłe recepturki.

Pinball pochłonął m.in. 1000 kafli 2x2, prawie 100 technic brick 16' with hole. Wymiary to (w studach) 100 x 66 x 33

Instrukcja obsługi:

Aby rozpocząć nową grę wciśnij pomarańczowy przycisk.
Na początek otrzymujesz 3 kulki.

Zdobywanie punktów:
• Strata kulki po upływie 10 sekund od rozpoczęcia: 50 punktów
• Wciśnięcie zielonego i czerwonego zderzaka na raz: 100 punktów
• Uderzenie w jeden z żółtych zderzaków: 200 punktów
• Wrzucenie kulki do czarnej dziury: 300 punktów

Czarna dziura otwiera się co każde zdobyte 500 punktów, jeśli w ciągu 20 sekund uda Ci się wrzucić do niej kulkę zdobywasz dodatkową kulkę i 300 punktów. Jeśli do zamknięcia czarnej dziury zostało 5 sekund zacznie ona migać.

Jeśli stracisz kulkę w pierwszych 10 sekundach od rozpoczęcia możesz rozgrywać ponownie. Kulka nie jest odejmowana.

Multimedia

Galeria BS

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=r5twv_tEzYg[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2010-07-13, 14:36 przez Atros, łącznie zmieniany 1 raz.

Fistach

#2 Post autor: Fistach »

Znajdz jakis plik graficzny z tlem do pinballa z kolorami ktore mniej wiecej wystepuja i w odpowiedniej proporcji (lub dostosuj proporcje) do planszy pinballowej u Ciebie i wrzuc do MlCada zeby Ci zrobil mozaike o takich samych wymiarach jak plansza - wtedy tlo planszy bedzie sie swietnie prezentowac! Troche tych tile Ci zejdzie :)

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#3 Post autor: smyk »

No i się wydało. Z rozmachem idziesz, z rozrzutem!

Awatar użytkownika
zgrredek
Posty: 2259
Rejestracja: 2007-12-10, 08:01
Lokalizacja: Ankh-Morpork
brickshelf: zgrredek
Kontakt:

 

#4 Post autor: zgrredek »

Pewnie nie publikowałbym tej maszyny tak wcześnie gdyby nie potrzeba deklaracji mocy na wystawę w PKiN.
To pewnie jakąś gablotę będziesz do tego potrzebował?

mader

#5 Post autor: mader »

zgrredek pisze:
Pewnie nie publikowałbym tej maszyny tak wcześnie gdyby nie potrzeba deklaracji mocy na wystawę w PKiN.
To pewnie jakąś gablotę będziesz do tego potrzebował?
Chyba stolik i osobę, która będzie zbierać kasę za grę :)

A tak na poważnie, to ciekawie się zapowiada.
Jakie silne są te flipery? Bo lego raczej z mocnych elementów nie słynie. A wydaje mi się, że w komercyjnych maszynach kulka jest uderzana z dość dużą siłą.
Ostatnio zmieniony 2010-06-02, 08:43 przez mader, łącznie zmieniany 1 raz.

Fistach

#6 Post autor: Fistach »

mader pisze:Musisz pamiętać, że większość tego typu plików jest chroniona prawem autorskim i wykorzystanie ich nawet w projekcie niekomercyjnym może się zakończyć niechybnym procesem czego nikomu nie życzę.
no odbiera mowe po prostu.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#7 Post autor: Sariel »

Po obejrzeniu maszyny na wystawie muszę powiedzieć że urywa głowę. Te ruchome elementy, podświetlenia, zapadnie, sygnały dźwiękowe - kto nie miał okazji zagrać niech naprawdę żałuje. Teraz wiem, że moje piłkarzyki były ordynarnie proste i bez polotu.

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 709
Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
Lokalizacja: Łódź-Bałuty
brickshelf: robson1903
Kontakt:

 

#8 Post autor: Robson »

Nabiłem 2800 raz kto jest lepszy no kto! Ale bez czitowania !
Cb1100RR

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#9 Post autor: smyk »

No wersja z Muzeum rewelacyjna. Miałem 3000, ale trochę oszukiwałem.

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#10 Post autor: Jerac »

Jeśli się pojawi na forum wersja ostateczna, to z miłą chęcią zagłosuję na nią w MOCu miesiąca. Drugi raz w życiu na technic.... ;>

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#11 Post autor: Sariel »

Jerac pisze:Drugi raz w życiu na technic.... ;>
Potem już idzie z górki.

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#12 Post autor: Jerac »

W momencie gdy technic wróci do korzeni (rama + mechanika) lub pójdzie w stronę zmotoryzowanego model team (longer/aro), to tak. Aktualnego technica nie trawię, chociaż takich rasowych, technicowo brzydkich MOCy jest u nas stosunkowo malo.

Awatar użytkownika
deredi
Posty: 25
Rejestracja: 2010-04-11, 00:13
Lokalizacja: warszawa

#13 Post autor: deredi »

Prawda że ten pinball jest ekstra?....w końcu godzinami słyszałam te wrednie, świdrujące uszy dźwięki, ale teraz postoi 2 miechy w MT...uf:P:)

Kuba wiesz że go (fliperka) uwielbiam:)

Cyb

#14 Post autor: Cyb »

deredi pisze:Prawda że ten pinball jest ekstra?....w końcu godzinami słyszałam te wrednie, świdrujące uszy dźwięki, ale teraz postoi 2 miechy w MT...uf:P:)
przepraszam, postoi działąjący w MT czy tylko w gablocie? :)

Awatar użytkownika
m4rc1n
Posty: 369
Rejestracja: 2009-09-17, 15:28
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
brickshelf: m4rc1n

 

#15 Post autor: m4rc1n »

Tylko będzie stał. Atr wyjął co się dało z tego co tam zostawił. Bateria z kostki od pinballa, całą kostkę z Volvo. Swoją drogą, Atr tak wyciął dziurę w tym czymś niebieskim, że nie widać braku tej kostki :D Volvo to nawet nic podpiętego do wieży nie ma, a i wyjął też kilka sprężyn z niego :D
MOCs: 4
WIP: who cares?

ODPOWIEDZ