Strona 1 z 1

[MOC] Lokomotywa spalinowa

: 2010-06-10, 21:36
autor: Fistach
Obrazek

To moja pierwsza lokomotywa.

Zrobilem ja juz z tydzien temu ale czekalem na doslownie 2 rodzaje elementow (szybki do paneli okiennych i prawe drzwi) aby moc ja skonczyc.

Lokomotywa jest czteroosiowa. Nie mam torow lukowych ale mam nadzieje ze bedzie w stanie skrecac:)

Nie wrzucalem tez PF'ow gdyz bedzie ona uzywana na makiecie na ktorej nie bedzie mogla jezdzic :) W sensie tory nie beda Tworzyc zamknietego luku.

Ponizej niewielka galeria.

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

: 2010-06-10, 21:47
autor: Fioletowy
Bardzo ładna lokomotywa :) Jedyne co mi się nie podoba, to barierki - nie wyglądają na wytrzymałe podczas zabawy. A gdyby był zielony z pomarańczowymi wstawkami, to przypominałby polskie lokomotywy towarowe ;)

: 2010-06-10, 22:17
autor: Bobofrutx
Na plus 8 kropek szerokości! ;P Ale sama spalinówka nie specjalnie przypadła mi do gustu, ten daszek cuś taki zbyt masywny ;P

: 2010-06-11, 00:19
autor: kle_on
coś mi tu nie gra...
diesle są szerokie na 4 kropki, tyle co w sumie przejście wkoło nich, wiem, że ciężko to dograć ale "umowność" w budowaniu barierek i przejść moim zdaniem lepiej się sprawdza;
przejścia z przodu i z tyłu na 4 kropki? to jest lokomotywa nie parkiet na dyskotece ;)
komin - wielki, masywny jak w wiktoriańskiej fabryce;
dach - domyślam się że ciężko upchnąć światełko, ale kosztem światełka dach by znacznie zyskał, obecnie jest bardzo masywny
wejście do kabiny maszynisty "wisi w powietrzu" - zrobiłeś ładne drabinki, choć ja bym je cofnął o pół studa co prawda, więc warto by je dołożyć pod drzwiczkami;
w kwestii estetyki ten biały pasek jakoś mi nie współgra z szarym kolorem, lime, pomarańczowy - to byłoby coś!
... i właśnie dlatego ja nie buduje lokomotyw spalinowych ;)

ale nie oszukujmy się, koniec końców jak na pierwszy raz wyszła Ci przyzwoita lokomotywa :)

: 2010-06-11, 15:59
autor: Volans
Jak na pierwszy raz, bardzo udana konstrukcja. Kolorystyka i ogólne kształty wg mnie w porządku, nie podobają mi się natomiast niektóre szczegóły: dach, który jest niesamowicie wyolbrzymiony oraz kominy, z tą niepotrzebną obudową.

Barierki w porządku (jeśli są ładne to nie mogą być mocne i na odwrót ;) ), tak samo nie zgodzę się z tym, że przedni i tylny pomost są za szerokie.

Nie podoba mi się pomysł z tym wejściem do kabiny - jest nierealistyczne; przyznam, że nie spotkałem się z takim rozwiązaniem. Poza tym, minifig musiałby wchodzić tam na kolanach :D

: 2010-06-13, 09:16
autor: Kleymen
Fioletowy pisze:Jedyne co mi się nie podoba, to barierki
Dla mnie to jeden z lepszych szczegółów. Od razu zwróciłem na nie uwagę.
Niestety, na pierwszy rzut oka widać też, że przedni i tylni pomost są za szerokie. Z tego co można zauważyć na naszych torach, lokomotywy mają przednie i tylne barierki zaraz przy karoserii(?). Nie rozumiem także idei tych drzwi :) Tak, czy inaczej, praca prezentuję się przyzwoicie, biorąc pod uwagę nawet za szerokie pomosty, podoba mi się kształt lokomotywy. Ciekawe kiedy ja popełnię swoją pierwszą lokomotywę. Przymierzam się do tego od dość dawna.

: 2010-06-13, 10:35
autor: rh
Ładna, ale:
- jak była mowa - daszek zbyt masywny ... spróbuj pozbawić go tej dolnej warstwy plate, może przestanie być tak wielkie ... jak nie to może poratować się czymś takim: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=52031 , lampkę też pewnie będzie się dało jakimś magicznym sposobem zamontować,
- pomost - faktycznie wielki, ale ... w sumie mi się to podoba,
- barierki - nie musisz korzystać z przewodów pneumatycznych - w flexy wchodzą łapki figów (dość ciężko, ale wchodzą i da się z tego spokojnie korzystać), te przewody pneumatyczne są po prostu straszne ;)

No i ludzik ma rewelacyjną minę :) aż jestem ciekawy czy maszyniści PKP mają takie miny kiedykolwiek ...

: 2010-06-13, 11:26
autor: Fistach
Fioletowy pisze:Bardzo ładna lokomotywa :) Jedyne co mi się nie podoba, to barierki - nie wyglądają na wytrzymałe podczas zabawy.
No dosc latwo je wypiac :) Lokomotywa miala jednak stac na makiecie a do tego sa odpowiednio wytrzymale a jednoczesnie maja rozsadne rozmiary.
Bobofrutx pisze: Ale sama spalinówka nie specjalnie przypadła mi do gustu, ten daszek cuś taki zbyt masywny ;P
kle_on pisze:dach - domyślam się że ciężko upchnąć światełko, ale kosztem światełka dach by znacznie zyskał, obecnie jest bardzo masywny
Hmm. dopoki nie napisaliscie o tym dachu to zupelnie mi nie przeszkadzal ten dach. Teraz widze ze jest zbyt masywny, chociaz w rzeczywistosci wyglada nieco "lzej"
kle_on pisze:diesle są szerokie na 4 kropki, tyle co w sumie przejście wkoło nich, wiem, że ciężko to dograć ale "umowność" w budowaniu barierek i przejść moim zdaniem lepiej się sprawdza;
Nie rozumiem tego zdania :)
kle_on pisze:wejście do kabiny maszynisty "wisi w powietrzu" - zrobiłeś ładne drabinki, choć ja bym je cofnął o pół studa co prawda, więc warto by je dołożyć pod drzwiczkami;
Ale po co tam drabinka? Stajesz noga na zbiorniku paliwa i chwytasz sie pionowej poreczy.
Volans pisze:Barierki w porządku (jeśli są ładne to nie mogą być mocne i na odwrót ;) ), tak samo nie zgodzę się z tym, że przedni i tylny pomost są za szerokie.
Za szerokie w porownaniu do czego ?:) to nie jest zaden konkretny model przeciez :)
rh pisze:- jak była mowa - daszek zbyt masywny ... spróbuj pozbawić go tej dolnej warstwy plate, może przestanie być tak wielkie ... jak nie to może poratować się czymś takim: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=52031 , lampkę też pewnie będzie się dało jakimś magicznym sposobem zamontować,
Wlasnie kupilem nawet te daszki ale problem w tym ze dach musi byc 8 na 8 studow Bo jak nic nie wystaje poza obreb okien to wyglada to beznadziejnie :) Przy nastepnej lokomotywie postaram sie to zrobic nieco inaczej :)
rh pisze:- barierki - nie musisz korzystać z przewodów pneumatycznych - w flexy wchodzą łapki figów (dość ciężko, ale wchodzą i da się z tego spokojnie korzystać), te przewody pneumatyczne są po prostu straszne ;)
Hmm, probowalem ale cos nie chcialy wejsc a nie chcialem wpychac na sile. Ale skoro tak mowisz to zobacze w nastepnej konstrukcji. dzieki za informacje.

Dzieki wszystkim za opinie:) Zebralem sporo doswiadczenia w budowaniu lokomotyw:) Do nastepnej lokomotywy!:)