[MOC] Praga V3s
: 2010-06-14, 18:42
Dzień dobry !
To ofiara ciężkiego wypadku czołowego! To nowy model kombajnu zbożowego! Nie, to szambiarka produkcji czechosłowackiej, słynna Praga V3s. Składano ją w bodaj 5 zakładach, a przez ponad 50 lat produkcji zmieniono jedynie silnik (przez co prędkość maksymalna wzrosła do 80km/h) i reflektory (na brzydsze).
Jaka jest Praga, każdy widzi. Wysoka, siakaś taka nieforemna, z bezsensownym i niczym nieuzasadnionym nosem (silnik mieści się praktycznie w całości w kabinie), tocząca się na tych stosunkowo niewielkich kółeczkach. Mimo tego, jest to całkiem solidny i wytrzymały pojazd o rewelacyjnych właściwościach terenowych, zapewnianych przez napęd na wszystkie koła i zwolnice. Zdobyła popularność praktycznie w całej Europie Wschodniej, a dużo egzemplarzy wciąż jest na chodzie - w ciągu roku w okolicach Krakowa udało mi się dwukrotnie przyuważyć dźwig AD 80 oraz wiertnicę.
Jak ktoś nie wie, oto Praga
Jako, że brzydota tego pojazdu wybitnie denerwuje i dobija niektórych użytkowników tego forum, nie pozostaje mi nic innego, jak uparcie budować tą oto ciężarówkę.
Jak widać, jest to wehikuł typu szambiarka (lub jak kto woli gówniarka), u nas dość rzadka, za to popularna u naszych południowych sąsiadów. Przez taką, a nie inną zabudowę samochód nie ma żadnej konkretnej funkcji - ale może za to ładnie prezentować się na półce, dlatego też model trafił do tego działu. Co więcej można napisać? Samochodzik jeździ, skręca, nie przewraca się, a zawieszenie działa. Z pewnością wadą jest brak bliźniaków na tylej osi - ale koniecznie chciałem zmieścić wahliwą zawieszkę a'la Scammell. Nie mówiąc o tym, że podwójne koła z tyłu mocno zaburzyłyby skalę modelu.
PS. Niektórzy pytali się czemu wciąż używam silników 4.5v. Na filmie _słychać_ dlaczego.
Pozdrowienia!
To ofiara ciężkiego wypadku czołowego! To nowy model kombajnu zbożowego! Nie, to szambiarka produkcji czechosłowackiej, słynna Praga V3s. Składano ją w bodaj 5 zakładach, a przez ponad 50 lat produkcji zmieniono jedynie silnik (przez co prędkość maksymalna wzrosła do 80km/h) i reflektory (na brzydsze).
Jaka jest Praga, każdy widzi. Wysoka, siakaś taka nieforemna, z bezsensownym i niczym nieuzasadnionym nosem (silnik mieści się praktycznie w całości w kabinie), tocząca się na tych stosunkowo niewielkich kółeczkach. Mimo tego, jest to całkiem solidny i wytrzymały pojazd o rewelacyjnych właściwościach terenowych, zapewnianych przez napęd na wszystkie koła i zwolnice. Zdobyła popularność praktycznie w całej Europie Wschodniej, a dużo egzemplarzy wciąż jest na chodzie - w ciągu roku w okolicach Krakowa udało mi się dwukrotnie przyuważyć dźwig AD 80 oraz wiertnicę.
Jak ktoś nie wie, oto Praga
Jak widać, jest to wehikuł typu szambiarka (lub jak kto woli gówniarka), u nas dość rzadka, za to popularna u naszych południowych sąsiadów. Przez taką, a nie inną zabudowę samochód nie ma żadnej konkretnej funkcji - ale może za to ładnie prezentować się na półce, dlatego też model trafił do tego działu. Co więcej można napisać? Samochodzik jeździ, skręca, nie przewraca się, a zawieszenie działa. Z pewnością wadą jest brak bliźniaków na tylej osi - ale koniecznie chciałem zmieścić wahliwą zawieszkę a'la Scammell. Nie mówiąc o tym, że podwójne koła z tyłu mocno zaburzyłyby skalę modelu.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=e30-jWhBgmw[/youtube]
A oto filmik.
I w sumie to tyle. Filmik jest długi, nudny, a maszyna jest powolna i głośna, ale będzie mi miło jeśli stracicie te 3 minuty na obejrzenie, jak ładnie radzi sobie w terenie ta żółciutka szambiareczka.A oto filmik.
PS. Niektórzy pytali się czemu wciąż używam silników 4.5v. Na filmie _słychać_ dlaczego.
Pozdrowienia!