Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Piłkarzyki
Autor Wiadomość
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-30, 07:22   [MOC] Piłkarzyki



Dane techniczne:
Wymiary: dł. 54s / szer. 36s + axle / wys. 45s
Waga: 1.88 kg
Silniki: 2 x PF Medium

Ostatnio w robocie powiększyła nam się przestrzeń biurowa (wiecie, zwolnienia grupowe też mają swoje plusy ;)) i stanęliśmy wobec pytania jak ją zagospodarować. Jako że coming-out mam za sobą i wszyscy znają moje hobby, padł żarcik że powinenem zbudować z klocków piłkarzyki do biura. Jak już skończyliśmy się śmiać, pomyślałem 'a właściwie czemu nie'. I tak powstał czokap... eee, ten MOC.
Od razu zaznaczam że w sprawach piłki nożnej jestem kompletnym ignorantem. Mundial dla mnie nie istnieje, bo - nie obrażając nikogo - nie wiem co jest ciekawego w patrzeniu jak banda facetów w krótkich gaciach gania kawałek skóry. Z tego względu do tematu piłkarzyków podszedłem luźno i takie szczegóły jak liczba graczy czy wymiary boiska są kompletnie wyssane z palca.

Tu powinienem chyba napisać, że bramkarz przypomina Rasiaka


Piłkarzyki jak wyglądają, każdy widzi. Trochę dałem ciała ze sposobem zamocowania minifigów, bo przez to że nie są dokładnie w osi obrotu mają tendencję do padania na twarz jak się je puści, no i piłkę czasem ciężko trafić. W zasadzie główki wychodzą im lepiej niż kopanie. W każdej bramce siedzi sensor ruchu WeDo skierowany na kanalik w który wpada piłka. Dalsza droga wpadniętej piłki to proste rynny podwieszone pod boiskiem w taki sposób, żeby piłki z jednej i drugiej bramki wpadały do jednej centralnej rynny a stamtąd, na przykład, do pudełka po lodach (wiem, powinno być z klocków, ale wtedy nie miałbym pretekstu do zeżarcia 20 litrów Algidy).
Każdy z sensorów uruchamia prosty algorytm: sygnał dźwiękowy, wyświetlenie komunikatu na ekranie lapka, drugi sygnał dźwiękowy i przesunięcie belki nad bramką o określoną odległość za pomocą PF Mediuma. Korzystałem z sygnałów dźwiękowych zaszytych fabrycznie w sofcie do WeDo (dźwięku wuwuzeli niestety nie było), jak również z fabrycznego tła do komunikatów. Co do przesuwanej belki, to służy ona jako prosty system wyświetlania wyniku, jako że dla wspomnianego softu wyświetlanie go na ekranie to za dużo, bo nie ma obsługi przechowywania zmiennych. Na każdej belce znajduje się nalepka z liczbami od 0 do 10, a przesunięcie belki powoduje ukazanie się odpowiedniej liczby w okienku 2x1 studa nad bramką. Dla wygody działa to w ten sposób, że każdy gracz widzi swój wynik nad bramką przeciwnika. Mechanizm przesuwania używa dużej redukcji, bo co prawda soft do WeDo pozwala kontrolować prędkość silnika i możnaby obejść się bez niej, ale dzięki niej łatwiej o precyzję w przesuwaniu belki na żądaną odległość. Przy każdym silniku znajduje się sprzęgło, które jest pomocne przy funkcji resetowania - po wciśnięciu odpowiedniego klawisza obie belki zostają cofnięte na 'zero', a na ekranie wyświetla się odpowiedni komunikat.
I to w zasadzie tyle. Piłkarzyki nie zostały tak naprawdę 'rozegrane' bo są wakacje, weekendy, urlopy i wszyscy potencjalni gracze gdzieś się porozjeżdżali (a z Lucjanem grał nie będę bo jak stanie na bramce to nie będzie gdzie wcisnąć piłki). W sumie może to i dobrze bo całość jest dość lekka i podatna na przesuwanie, gdyby dwóch chłopa zaczęło ostro walczyć mogłoby się to skończyć źle dla MOCa.

Galeria

Przykładowe foty:


I film. Film trzaskałem nowym aparatem z którym dopiero się oswajam, a który ma jakże zabawną opcję kręcenia z prędkością 210 klatek na sekundę (i większą, ale wtedy już w tragicznej rozdzielczości). Trochę poeksperymentowałem, fachowe uwagi mile widziane.

_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2010-06-30, 07:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SeTA 

Wiek: 41
Dołączył: 12 Kwi 2010
Wpisy: 79
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-30, 07:42   

MOCa widziałem już na Fejsbooku i czekałem kiedy się pojawi tutaj :)
Pomysł sympatyczny (a piszę to jako posiadacz podobnego stołu w biurze).

Co do uwag technicznych - jak filmujesz w zwolnionym tempie to nie używaj światła jarzeniowego bo nieprzyjemnie miga...

PS. Pierwszy ;)
Ostatnio zmieniony przez SeTA 2010-06-30, 07:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
crises
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-30, 07:44   

Przyznaj się, że pretekstem do zrobienia tego MOCa było sprawdzenie funkcji nowego aparatu.

Pomysł ciekawy, wykonanie techniczne jak zwykle na właściwym Tobie poziomie, ale według mnie bawialność nie jest wybitna. Głównie przez to, że ludziki mają tendencję do pokładania się.
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-30, 08:12   

SeTA napisał/a:
jak filmujesz w zwolnionym tempie to nie używaj światła jarzeniowego bo nieprzyjemnie miga...


To nie jest światło jarzeniowe, to standardowe świetlówki a miganie jest efektem krótkiego czasu naświetlania poszczególnych klatek.

crises napisał/a:
udziki mają tendencję do pokładania się.


To tak jak ja :P
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2010-06-30, 08:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Skąd: Kraków i Bytom
Wysłany: 2010-06-30, 08:25   

Super sprawa.
Nie dało się zrobić na ekranie laptopa zliczania bramek?

Sariel kolejny krok w stronę mindstorms. Myślę, że niedługo się złamiesz i zainwestujesz. WeDo ma za dużo ograniczeń i zaraz rzucisz to w kąt.
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
Ostatnio zmieniony przez 2010-07-01, 23:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-30, 08:41   

Nie dało się bo WeDo nie potrafi przechowywać zmiennych. Przed Mindstormsem na szczęście skutecznie powstrzymuje mnie jego cena :P
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Toffik 


Wiek: 29
Dołączył: 16 Lis 2008
Wpisy: 29
Skąd: Wrocław / Głogów
Wysłany: 2010-06-30, 09:14   

Sariel napisał/a:
SeTA napisał/a:
jak filmujesz w zwolnionym tempie to nie używaj światła jarzeniowego bo nieprzyjemnie miga...



To nie jest światło jarzeniowe, to standardowe świetlówki a miganie jest efektem krótkiego czasu naświetlania poszczególnych klatek.


Na dworze, w pełnym oświetleniu obraz też migocze? Też wydaje mi się, że to wina oświetlenia świetlówkami, które migoczą z częstotliwością 50 Hz, a twój aparat "łapie" klatki z częst. 210 Hz.
_________________
"Music never gets old. Just a little... dusty."

"Twój post został usunięty.
Powód: Niski poziom intelektualny postu."
 
 
 
 
Backbone 

Wiek: 31
Dołączył: 06 Gru 2009
Wpisy: 662
Skąd: Doncaster
Wysłany: 2010-06-30, 10:03   

Sariel napisał/a:
Przed Mindstormsem na szczęście skutecznie powstrzymuje mnie jego cena :P

E cena? Nowy Aparat jakos bez problemu kupiles :P
Myslalem ze dla ciebie taki problem jak "cena lego" nie istnieje :P

A co do samego moc-a - ostatnio budujesz pilkarzyki, ręce. Jednak wolę jak budujesz pojazdy.
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-30, 10:11   

Toffik napisał/a:
Na dworze, w pełnym oświetleniu obraz też migocze?


Jeszcze nie próbowałem, może masz rację.

Backbone napisał/a:
Myslalem ze dla ciebie taki problem jak "cena lego" nie istnieje :P


No niestety, czasem trzeba też jeść i za mieszkanie zapłacić :P
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
RacingFan 


Wiek: 30
Dołączył: 11 Sty 2010
Wpisy: 112
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-30, 11:52   

Ej Sariel, Backbone ma rację, ja też nie lubię takich "MOCy wyjętych z kontekstu", jak ja to określam. Jak budujesz pojazdy czy inne tam maszyny budowlane i takie tam, to lepiej.
_________________

 
 
 
zgrredek 
Pan Narrans


Wiek: 55
Dołączył: 10 Gru 2007
Wpisy: 2259
Skąd: Ankh-Morpork
Wysłany: 2010-06-30, 11:56   

Backbone napisał/a:
A co do samego moc-a - ostatnio budujesz pilkarzyki, ręce. Jednak wolę jak budujesz pojazdy.
michal_forest napisał/a:
Ej Sariel, Backbone ma rację, ja też nie lubię takich "MOCy wyjętych z kontekstu", jak ja to określam. Jak budujesz pojazdy czy inne tam maszyny budowlane i takie tam, to lepiej.
Nie znacie się. Sariel przeciera nowe szlaki. Jak jakiś Leonardo da Vini. Budowanie ciągle samochodów może się znudzić i coraz trudniej zrobić w nich coś czego ktoś już nie zrobił.
_________________
Dobby's shop
 
 
 
Sorrow 
Adminus Emeritus


Wiek: 35
Dołączyła: 08 Maj 2010
Wpisy: 630
Skąd: Z Uodzi
Wysłany: 2010-06-30, 14:51   

Backbone napisał/a:
A co do samego moc-a - ostatnio budujesz piłkarzyki, ręce.

Zapomniałeś o majstersztyku "Wyznawcy Wielkiej Zębatki";D
Zgredek ma rację. Ja się cieszę z tych "MOC-y wyjętych z kontekstu", bo samochodu nie umiem w pełni docenić, a piłkarzyki - jak najbardziej. Kapitalna zabawka.
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Skąd: Kraków i Bytom
Wysłany: 2010-06-30, 14:57   

Sariel napisał/a:
Przed Mindstormsem na szczęście skutecznie powstrzymuje mnie jego cena :P


Nowy nxt 2.0 8547 prosto z fabryki za 750zł mogę oddać :-)
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-30, 15:16   

TT napisał/a:
za 750zł


TT napisał/a:
oddać


To, proszę kolegi, jest kontradykcja :P
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
RacingFan 


Wiek: 30
Dołączył: 11 Sty 2010
Wpisy: 112
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-30, 15:22   

No dobra, faktycznie może się znudzic wygląd zewnętrzny, ale jeśli ktoś taki jak np. Sariel złoży pojazd, który już ileś razy wystąpił, ale wyposaży go np. w skrzynię biegów i dzięki temu będzie można symulowac w miarę rzeczywiste prowadzenie auta to ja jestem jak najbardziej za, pomimo że "to już było". A tak w ogóle to moim marzeniem byłoby samodzielnie złożyc albo chociaż zoabaczyc jak ktoś złożył samochód osobowy/sportowyw skali 1:8 (skali supercarów 8448 albo 8458). I jeszcze żeby to jeździło, mogło przyspieszac i zwalniac. To by dopiero było coś.

Cytat:
coraz trudniej zrobić w nich coś czego ktoś już nie zrobił.

Podejrzewam, że jeszcze dużo można "wynaleźc" w świecie LEGO, zwłaszcza technic. Ja zbudowałem chyba setną na tym forum ładowarkę, ale wymyśliłem sprzęgło i to nadało tej ładowarce (o typowo technicowym czyli średnim wyglądzie) jakąś odmiennośc.
_________________

Ostatnio zmieniony przez RacingFan 2010-06-30, 15:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,066 sekundy. Zapytań do SQL: 10