Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Wózek widłowy
Autor Wiadomość
Bricksley 


Wiek: 28
Dołączył: 30 Mar 2005
Wpisy: 130
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2010-07-20, 23:16   [MOC] Wózek widłowy

Cześć :)

MOC miał już premierę w Warszawie, na forum publikuję dopiero teraz bo jakoś nie miałem weny na prezentację :D



Sam pomysł na widlaka wziął się w dwojaki sposób. Po pierwsze po zakupie 8258 bardzo chciałem spróbować swoich się na liftach, a po drugie udało się kupić trochę ogniw łańcuchowych i tak padł pomysł na wózek widłowy.

Zawieszenia w modelu nie ma z racji braku miejsca. Napęd także jest dość prosty, mamy XL z z20>nowy dyfer. Napęd jest tylko na przednią oś. Regulację prędkości zapewnia nowy pilot. Tylnia oś jest natomiast osią skrętną. Za skręt odpowiada PF M z już chyba standardową redukcją 1:9 + do tego sprzęgło. Jako belkę skrętną wykorzystałem nowego racka 13. Niestety z powodu mocno upakowanego wnętrza nie dało się już doprowadzić skrętu do kierownicy, mimo iż taki był początkowo plan :/



Maszt, rzecz najważniejsza w wózku. Po tym jak zakupiłem ogniwa stwierdziłem, że wykorzystam je do budowy masztu co by był bardziej realistyczny niż na linkach. Niestety takie rozwiązanie nie zapewnia płynnego ruchu gdyż zębatki + ogniwa generują większe opory niż linka na bushach. Sama konstrukcja masztu na początku opierała się na tej z 8416, ale w konsekwencji maszt został skrócony, rozszerzony i inaczej zabudowany. Można powiedzieć, że idea opiera się na tej z zestawu :) Ponieważ maszt ma 2 sekcje i musiałem dopasować go skalą do kół to wysuw wideł nie jest imponujący, ale do dobrej zabawy wystarcza. Do rozsuwu użyłem PF M z redukcją 1:24. Za przechył masztu także odpowiada PF M, tyle, że z redukcją 1:8, który napędza 2 położone poziomo siłowniki śrubowe (w filmie jest literówka i jest napisane, że 1). Dzięki użyciu siłowników pochylanie nie odbywa się gwałtownie, a przy tym jest bardzo dokładne.



Także i w tym modelu wygląd był dla mnie ważną rzeczą. Z racji tego iż MOC nie jest odzwierciedleniem rzeczywistej maszyny to miałem szerokie pole do popisu. Co prawda pierwsze plany były nieco inne, ale w konsekwencji jestem bardzo zadowolony z efektu końcowego. Jednocześnie nie da się ukryć, że bez nowych paneli osiągnięcie takiego efektu nie byłoby możliwe. Ciekawym dodatkiem są światła (tylko przednie) włączane za pomocą wajchy przy kierownicy. Mało brakowało a nie miałbym ich wcale. Moim celem było umieszczenie boxa w podłodze, ale takie umiejscowienie pozwala podpiąć tylko 2 wtyczki, więc jak tu podpiąć 2 wieże i switcha? Z pomocą przyszedł patent makorola. Na początku napisałem, że budowa widlaka miała być dla mnie sprawdzianem umiejętności budowy wyłącznie na liftach i muszę powiedzieć, ze naprawdę jestem zadowolony z pracy :) Nie spodziewałem się, że tak dobrze mi pójdzie.




Galeria

Film:
_________________
Pozdrawiam, Bricksley :)
Ostatnio zmieniony przez 2010-10-18, 00:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Backbone 

Wiek: 31
Dołączył: 06 Gru 2009
Wpisy: 662
Skąd: Doncaster
Wysłany: 2010-07-20, 23:23   

Ładny zgrabny, fajnie jezdzi (mialem okazje patrzec w wawie jak longer psuje go :P)

Pytanko takie, jak sa zamocowane ogniwa lancucha na koncach?
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 28
Dołączył: 30 Mar 2005
Wpisy: 130
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2010-07-20, 23:28   

Backbone napisał/a:
Pytanko takie, jak sa zamocowane ogniwa lancucha na koncach?

Na każdym końcu łańcucha jest jedno ogniwo gasienicowe na które z boku idealnie wchodzą klocki z otworem na pin.
_________________
Pozdrawiam, Bricksley :)
 
 
 
Backbone 

Wiek: 31
Dołączył: 06 Gru 2009
Wpisy: 662
Skąd: Doncaster
Wysłany: 2010-07-20, 23:41   

Karol napisał/a:
Backbone napisał/a:
Pytanko takie, jak sa zamocowane ogniwa lancucha na koncach?

Na każdym końcu łańcucha jest jedno ogniwo gasienicowe na które z boku idealnie wchodzą klocki z otworem na pin.


Rzeczywiscie, niezly patent :)
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5190
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-07-20, 23:46   

Backbone napisał/a:
Rzeczywiscie, niezly patent :)

Znany od 1984 roku :D
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=8843-1
_________________
m1longer.com
 
 
 
Pietruch 


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-20, 23:53   

Bardzo fajna zabawka, technicznie bez zarzutu. Co prawda wizualnie nie jest wypieszczona jak Longera naleśniki, ale jest prawdziwym Techniciem! To co musi być jest, a resztę trzeba sobie wyobrazić. :)
Jeden minus, to brak muzyki w filmie. ;)
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
 
 
 
Fioletowy
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-21, 10:36   

Fajny, choć nie lubię wózków widłowych po tym, jak mnie jeden prawie przejechał. Kolor mógłby być żółty, taki klasyczny dla wózków - większość jest tak pomalowana (przynajmniej ten, który mnie gonił...).
 
 
 
Backbone 

Wiek: 31
Dołączył: 06 Gru 2009
Wpisy: 662
Skąd: Doncaster
Wysłany: 2010-07-21, 10:41   

Fioletowy, tyle ze niektore z tych paneli w kolorze zoltym nie wystepuja.
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 41
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2770
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-07-21, 11:32   

Jak już mówiłem Ci w Warszawie, Karolu, ładnie Ci to wyszło. Ale powtórzę też, że jeździ za szybko (dodałbym jeszcze redukcję z8/z24, bo widać na filmie jak ledwo wyrabiasz się podjeżdżając do tego kloca z paletą). Jednak sztaplarka to pojazd umożliwiający bardzo precyzyjne poruszanie się. Druga rzecz to to, że nie można opuścić wideł na sam dół w pozycji przyciągniętego masztu do kabiny - na to nie ma wytłumaczenia.

No i w filmie rzeczywiście brakuje podkładu muzycznego, warkot lodówki i przejeżdżające samochody raczej słabo licują z prezentacją MOCa...
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 28
Dołączył: 30 Mar 2005
Wpisy: 130
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2010-07-21, 13:52   

Żbik napisał/a:
Druga rzecz to to, że nie można opuścić wideł na sam dół w pozycji przyciągniętego masztu do kabiny - na to nie ma wytłumaczenia.

Kwestię tę prawie rozwiązuje wyjęcie 2 liftów ( 7 i 5) z przodu ramy. Teraz jak sie zastanawiam, to nie wiem po co je w ogóle tam dokładałem..
Żbik napisał/a:
Ale powtórzę też, że jeździ za szybko (dodałbym jeszcze redukcję z8/z24, bo widać na filmie jak ledwo wyrabiasz się podjeżdżając do tego kloca z paletą)

Fakt może na filmie za szybko chciałem podjechać, ale uwierz mi że na 1/7 predkosci na nowym pilocie widlak dosyc wolno jezdzi. A wcisniecie przelozenia z8>z24 jest niemożliwe (kontrukcyjnie-obecne położenia XL jest jedynym możliwym)
Pietruch napisał/a:
Jeden minus, to brak muzyki w filmie. ;)

Żbik napisał/a:
No i w filmie rzeczywiście brakuje podkładu muzycznego

Właściwie to mam pewien problem z dobraniem podkładu gdyż w swoich zbiorach nie posiadam zbyt wiele cięższego brzmienia, ale obiecuje, że przy natępnym MOCu już sie pojawi :)

Cieszę się, że widlak się podoba :)
_________________
Pozdrawiam, Bricksley :)
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 41
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2770
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-07-21, 14:57   

Karol napisał/a:
Właściwie to mam pewien problem z dobraniem podkładu gdyż w swoich zbiorach nie posiadam zbyt wiele cięższego brzmienia, ale obiecuje, że przy natępnym MOCu już sie pojawi :)

To akurat nie jest problem, gdyż w trakcie umieszczania filmu na YT możesz dodać do niego bezpłatną muzykę oferowaną przez nich. Każdy znajdzie tam coś dla siebie.
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
Fistach
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-21, 17:18   

Zeby w widlach troszke za dlugie i nie opsuzczaja sie na sam dol :) zbrodddnia :) Maszt bym podniosl o 3 - 4 study zeby wiekszy zasieg pracy uzyskac. A pozatym to wszystko dziala bardzo fajnie chociaz jak na wozki widlowe nieco wolno sie maszt rozsuwa. Chociazj ak sobie przypomne moj podnosnik to sie musze schowac:):)

Kawal dobrej roboty zwlaszcza, ze to sam technic bez brickow a wyglad bardzo fajny i nie straszy dziurami.

Ile moze maksymalnie podniesc? Podejrzewam ze glowna przeszkoda bylaby zebatka ze sprzeglem ?
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 28
Dołączył: 30 Mar 2005
Wpisy: 130
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2010-07-21, 17:30   

Fistach napisał/a:
i nie opsuzczaja sie na sam dol :) zbrodddnia :)

Bez problemu opuszczają się do samego dołu.
Fistach napisał/a:
Maszt bym podniosl o 3 - 4 study zeby wiekszy zasieg pracy uzyskac.

Samo podniesienie nic nie da, bo jednocześnie najniższe położenie wideł będzie 3-4 study wyżej. Efekt o którym mówisz można uzyskać za pomocą dodania jednej pary racków 1x4 w maszcie. Tylko wtedy trochę proporcje mi zaburza :D
Fistach napisał/a:
nieco wolno sie maszt rozsuwa.

Może i szybciej (używam do niego nowego pilota).
Fistach napisał/a:
Ile moze maksymalnie podniesc? Podejrzewam ze glowna przeszkoda bylaby zebatka ze sprzeglem ?

Szczerze, to nie wiem :) Tam nie ma żadnego sprzęgła.
Fistach napisał/a:
ze to sam technic bez brickow

2 technic bricki 1x16 są w maszcie (jako materiał do zamocowania rackow 1x4)
_________________
Pozdrawiam, Bricksley :)
Ostatnio zmieniony przez 2010-08-23, 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Fistach
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-21, 17:43   

Karol napisał/a:
Szczerze, to nie wiem :) Tam nie ma żadnego sprzęgła.

Aha fakt teraz zauwazylem :) :O sry :)

Karol napisał/a:
Samo podniesienie nic nie da, bo jednoczesnie najniższe polożenie wideł będzie 3-4 study wyżej. Efekt o którym mówisz można uzyskać za pomocą dodania jednej pary rackow 1x4 w maszcie. Tylko wtedy trochę proporcje mi zaburza :D


No zakaldalem ze kazda sekcje wydluzamy o 4 st :)

A bazowales na jakims konkretnym modelu? Chyba nie. Wiec jakby Ci sie mialy proporcje zaburzyc?:)
Karol napisał/a:
2 technic bricki 1x16 są w maszcie (jako materiał do zamocowania rackow 1x4)

No tak ale jak porownasz ilosc brickow do liftow to jest ich znacznie znacznie mniej wiec :)

Żbik napisał/a:
Druga rzecz to to, że nie można opuścić wideł na sam dół w pozycji przyciągniętego masztu do kabiny - na to nie ma wytłumaczenia.


Mialem na mysli to co napisal Zbik :)

Jeszcze raz - dobra robota :)
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 28
Dołączył: 30 Mar 2005
Wpisy: 130
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2010-07-21, 17:51   

Fistach napisał/a:
A bazowales na jakims konkretnym modelu? Chyba nie. Wiec jakby Ci sie mialy proporcje zaburzyc?:)

Żaden konkretny. Bardziej chodzi o efekt optyczny. Jesli maszt byłby o te 4s wyzszy to trochę nienaturalnie mógłby wyglądać.

Nie napisałem, że planuję w przyszłości jeszcze jakieś wózki (bardziej specyficzne), więc bedzie okazja zrobić coś lepszego :>
_________________
Pozdrawiam, Bricksley :)
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,075 sekundy. Zapytań do SQL: 12