[MOC] Muscle car

Boats, City, Military, Paradisa, Racers (System), Sports, Town, World City

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Mateio

[MOC] Muscle car

#1 Post autor: Mateio »

Moja najnowsza konstrukcja - długo się wahałem czy ją pokazać ze względu na rażący brak paneli 1x2x3 w odpowiednim kolorze. Myślę jednak że będziecie wyrozumiali - nawet na BL nie znalazłem dobrej oferty.

Obrazek


Bardzo prosta konstrukcja w skali minifig - takie było założenie; auto miało być dopasowane do skali i móc zmieścić dwie osoby obok siebie - zawsze mnie bardzo drażniło że na ogół w konstrukcjach lego ewentualni pasażerowie (o ile w ogóle przewidziani) siedzą z tyłu. Dzięki użyciu paneli 1x2x3 i umieszczeniu ludzików w odległości 1 studa jeden od drugiego mogą ze spokojem usiąść obok siebie.


Obrazek

Zdaję sobie sprawę, że zawieszenie jest wysokie. Może jakoś uda mi się to jeszcze poprawić. Autko miało być też choć trochę bawialne - tutaj wyszło mi już trochę gorzej - w "bagażniku" z trudem zmieści się tile 1x4, brak otwieranych drzwi (w sumie w rzeczywistości i takie modele się zdarzają), zrezygnowałem też z otwieranej maski bo wyglądała koszmarnie. Na zdjęciu wraz z dwoma burakami drogowymi, a co! :)

Awatar użytkownika
Lipek79
Posty: 85
Rejestracja: 2009-03-08, 20:33
Lokalizacja: Świnoujście
brickshelf: Lipek79

 

#2 Post autor: Lipek79 »

A mi się podoba. Proste w konstrukcji, a efekt jak na moje oko bardzo udany.

Awatar użytkownika
Cevillus
Posty: 553
Rejestracja: 2010-04-29, 21:14
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: greenboy55

 

#3 Post autor: Cevillus »

Ciekawy model ale ma kilka minusów. Brakuje rejestracji z przodu oraz z tyłu, brak świateł z przodu pojazdu,brak lusterek. Ocena 7/10

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#4 Post autor: Sariel »

Dlaczego zdjęcia są w PNG?
Cevillus pisze:Ciekawy model ale ma kilka minusów.
Przynajmniej jest MOCem a nie przeróbką zestawu.

Awatar użytkownika
Barteq
Posty: 157
Rejestracja: 2009-04-02, 10:06
Lokalizacja: Białystok
brickshelf: Barteq

 

#5 Post autor: Barteq »

Cevillus pisze:brak świateł z przodu pojazdu
Przypatrz się uważnie :P
http://img697.imageshack.us/img697/1243 ... armini.png

szataneria
Posty: 20
Rejestracja: 2009-05-24, 18:10
Lokalizacja: Gdańsk

#6 Post autor: szataneria »

A mnie urzekła ta prostota i nieodzowny klimat polskich dróg.
Zerwać bzy zazdrosnobiałe.

Mateio

#7 Post autor: Mateio »

Może Cevillus za światła uznaje tylko klocki w kolorach clear, ja uważam że srebrne wyglądają dużo lepiej - przypominają trochę obręcze dookoła reflektorów. Przymierzałem nawet chyba przezroczyste i wyglądały naprawdę słabo.

Brak lusterek - z tym można łatwo zawalczyć wciskając gdzieś w plate'y karoserii plate 1x1 with vertical clip i na tym zamontować tile 1x1. Przy okazji spróbuję.

// Nie wiem, dlaczego png, przysiągłbym że wstawiałem w jpgu albo bmp, wyglądałoby na to że imageshack przekonwertował
Ostatnio zmieniony 2010-08-12, 17:47 przez Mateio, łącznie zmieniany 1 raz.

Ither
Posty: 676
Rejestracja: 2008-08-20, 16:04
Lokalizacja: Grudziądz
brickshelf: Ither

 

#8 Post autor: Ither »

Fajny jest ten kozakiewicz na pierwszym zdjęciu.

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#9 Post autor: Jerac »

Cevillus, znowu mam wrażenie że Ci się w polu "wiek" 2 pomyliło z 1.

No ale tak na temat - tu wcale nie o światła, tablice rejestracyjne, lusterka czy inne głupoty chodzi. Co prawda warto te rzeczy też dorobić, ale najpoważniejszy problem leży zupełnie gdzie indziej.

Otóż - dlaczego ten samochód ma prześwit wysokości prawie takiej samej jak karoseria...?

Pociągnij go o studa w dół i będzie o NIEBO lepiej. Naprawdę.
Ostatnio zmieniony 2010-08-12, 19:06 przez Jerac, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piterko
Posty: 533
Rejestracja: 2008-08-23, 09:33
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
brickshelf: piterkotm

 

#10 Post autor: Piterko »

Może zamiast narzekać, pochwalicie za wykorzystanie techniki, takiej jak w ostatnim Shuttlu? (chodzi o drzwi - nie otwierają się, ale to akurat wymusza taka a nie inna konstrukcja).
Od tych Battlecruiserów, Dmacowych Szatli, gładkich klocków niektórym pokręciło się w głowie. To wygląda jak Muscle Car i sprawia naprawdę dobre wrażenie. Podoba mi się sposób na zrobienie tyłu. Gdybyś robił trochę bardziej zaawansowane samochody, postaraj się też o działający, wyciągany dach, albo 3/4 forumowiczów cię zjedzie za bzdety, które w przypadku modeli legowych nie mają znaczenia.
Poza tym, wygląda to dosyć solidnie.
Ostatnio zmieniony 2010-08-18, 17:12 przez Piterko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
brickshelf: Ciezarowkaz

 

#11 Post autor: TruckeR »

Już za samo ustawienie minifigów w tych pozycjach należy Ci się (pozłacany) medal z kartofla ;P Samochodzik średni, ale ma potencjał. Tył jest ok i nie trzeba go ruszać, trzeba za to zmienić koła na ciut węższe (takie jak tu będą idealne, a są dostępne za grosze), dobrze by było rzęcha mocno zglebić ;P Miło by było, gdyby na masce pojawiło się jakieś przetłoczenie, i może delikatnie szersza szybka. Panele 'drzwiowe' wyglądają ciut graciarsko, można nie rezygnować z tego efektu i dorobić więcej takich patentów, świadczących o dość bogatej przeszłości wozu :D
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

Mateio

#12 Post autor: Mateio »

Jerac pisze: Pociągnij go o studa w dół i będzie o NIEBO lepiej. Na prawdę.
Próbowałem - są jednak dwie rzeczy które na to nie pozwalają - po pierwsze karoseria - jest zrobiona tak że nadkola są dopasowane do kół i w tej technice nie można nic z nimi zrobić. Pozostaje jedynie wymiana kół, obawiam się że nie mam nic co pasowałoby lepiej ; /

Po drugie - podwozie; jest dosyć grube przez konieczność umieszczenia w kabinie plate'ów 1x2 z jednym studem - dopiero na podwoziu zamontowałem bricki 1x1 łączące pod kątem. Pozostaje jedynie przedłużenie samej karoserii w dół - chyba z resztą to mialeś na myśli - spróbuję ale obawiam się że przez to straci wygląd jeżdżącego pudła
TruckeR pisze:Panele 'drzwiowe' wyglądają ciut graciarsko, można nie rezygnować z tego efektu i dorobić więcej takich patentów, świadczących o dość bogatej przeszłości wozu :D
W sumie fajny pomysł, ale akurat niedopasowane panele to po prostu luka w moim zbiorze klocków - ciężko zdobyć czerwone.

Awatar użytkownika
Mikolaj
Posty: 1044
Rejestracja: 2008-02-02, 18:55
Lokalizacja: Międzychód
brickshelf: Mikolaj93
Kontakt:

 

#13 Post autor: Mikolaj »

Mateio pisze:Pozostaje jedynie wymiana kół, obawiam się że nie mam nic co pasowałoby lepiej ; /
Szkoda, bo to Jerac ma racje - te są za duże, za bardzo... hm. Terenowe?
No, i taki niezbyt "muscle-carowaty". Czemu nie nazwałeś go po prostu kabrioletem, roadsterem?
Jak na debiut - naprawdę nieźle!
Ostatnio zmieniony 2010-08-12, 19:24 przez Mikolaj, łącznie zmieniany 2 razy.
Ze smutku wory pod oczami jak Panasewicz.

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
brickshelf: Ciezarowkaz

 

#14 Post autor: TruckeR »

Mateio pisze:W sumie fajny pomysł, ale akurat niedopasowane panele to po prostu luka w moim zbiorze klocków - ciężko zdobyć czerwone.
Wiem, i dlatego np. błotnik w podobnym kolorze czy jakieś imitacje zaprawek nadałyby bardziej gratowy charakter; same drzwi faktycznie zdradzają brak klocków ;)
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

Fioletowy

#15 Post autor: Fioletowy »

Nie wiem skąd te niektóre narzekania dotyczące braku tablic czy lusterek. Owszem - jest minimalnie za wysoki, ale i tak jest fajny. Mnie się bardzo podoba, tym bardziej że to pierwszy MOC. Oczywiście da się wiele rzeczy poprawić/przerobić, ale to nie znaczy się praca nieudana - wręcz przeciwnie. Podoba mi się w tym samochodzie przede wszystkim to, że jest dwuosobowy oraz tylna klapa bagażnika - dzięki której fajnie się wyprofilowały "płetwy".

ODPOWIEDZ