[MOC] M35A2

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
brickshelf: Ciezarowkaz

 

[MOC] M35A2

#1 Post autor: TruckeR »

Dzień dobry !
Ciężarówka M35A2 produkcji zakładów REO chodziła za mną od dość dawna, ale jakoś nie mogłem się zebrać na jej budowę...
Obrazek
...ale niedawno parę czynników złożyło się na to, że wreszcie zacząłem coś działać. Parę osób zaczęło mi smęcić, żebym budował trialówkę, do symulatora Rigs of Rods ukazały się bardzo ładnie wykonane wozy M35A2, a ja sam chciałem zbudować jakieś zabójcze 6x6 na kołach 24x43, z bliźniakami.. A więc trochę grzebania, majsterkowania i psioczenia, i takie oto coś stoi na półce.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Jaki jest koń, każdy widzi. Odwzorowanie nie jest idealne, bo inaczej nie umiałem, nie było miejsca, lub zwyczajnie chciałem jakąś cechę pojazdu przerysować (np. ogromny zwis z przodu i zbyt masywny zderzak - jasne, że można było inaczej, ale tak mi się podoba!). Pojazd napędzany jest silnikiem XL, skręt kół i napęd wyciągarki obsługiwane są silnikami Medium. Co ciekawe, sama buda jest dość lekka, niestety nabiera masy po zamontowaniu zawieszenia (przedni most i tylny wózek mogą być zdemontowane na czas transportu) wraz z dziesięcioma dość ciężkimi kołami. Pojazd ma zwolnice na każdej osi, a tylne zawieszenie to całkiem pancerna, choć bardzo prosta konstrukcja.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Auto - póki co - ma parę wad typu przeskakujące zębatki, ale mimo tego radzi sobie w terenie. Na filmie czasem widać dziwne przestoje, na szczęście były to głównie problemy z zasięgiem odbiornika IR w popołudniowym słońcu ;)

Parę pierdół:
- 3 silniki: 1x XL i 2x Medium
- Przełożenie z8->z24, z12->z20 i z8->z24 w zwolnicach
- Działające światła przednie i tylne
- Zawieszenie kolebkowe z przodu (inne było zbyt twarde)
- Tylny wózek o sporym zakresie ruchu

Film jest o, tutaj:
I tyle. Bardzo proszę o wszelakie komentarze. Z radością odpowiem na Wasze pytania (o ile będę znał odpowiedź :D) !
Ostatnio zmieniony 2010-08-22, 20:39 przez TruckeR, łącznie zmieniany 1 raz.
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

raczeqq

#2 Post autor: raczeqq »

Fajny model, ciekawie wyglądający na tych kołach :D

Tylko popraw ten przedni zderzak, bo wydaje się być taki toporny!

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#3 Post autor: Chrupek »

Strasznie fajnie wygląda. Szczególnie dach kabinki ma swój charakter.
Nie masz problemu z przechyłem bocznym? Bo na filmiku w paru miejscach, mimo małej różnicy kół między lewą, a prawą stroną samochód już się zabiera do wywrotki... (albo to tylko tak wygląda z tego ujęcia).
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 801
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#4 Post autor: Atros »

Wygląd ciekawy, taki toporny (pewnie przez ten wielki zderzak), niestety jeździ też topornie, tzn wolno. Najbardziej podobają mi się te bliźniaki, chyba nie widziałem jeszcze takich w trialówce. Podobają mi się jeszcze takie detale jak rurki podtrzymujące lusterka, komin czy wycieraczki.

Mam jednak obawy czy poradziłaby sobie na GPM. Jeśli potrafi strzelać na takich autostradach jak na filmiku to na naszych trasach ciężko by jej było.

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
brickshelf: Ciezarowkaz

 

#5 Post autor: TruckeR »

raczeqq pisze:Tylko popraw ten przedni zderzak, bo wydaje się być taki toporny!
Tak ma być. Ma wytrzymać zderzenie z psem, kotem i czyjąś dachującą trialówką.
gen_leihy pisze:Nie masz problemu z przechyłem bocznym?
Mam, bo na szybko przerabiałem (wadliwe) zawieszenie przedniego mostu i nie miałem czym go dobrze odresorować. Będę nad tym kombinował.
Atr pisze:Jeśli potrafi strzelać na takich autostradach jak na filmiku to na naszych trasach ciężko by jej było.
Postrzela, ale zwykle przejedzie. Mimo wszystko sądzę, że wymiana pary starych zębatek (z8 -> z24) na nowsze bevele powinna załatwić sprawę i poprawić szybkość auta.
Atr pisze:Najbardziej podobają mi się te bliźniaki, chyba nie widziałem jeszcze takich w trialówce.
To b. nieładnie, bo ktoś już chyba takie stosował ;)

Dzięki za komentarze!
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#6 Post autor: Emilus »

Ślyczna kabyna.

Naprawdę ładny i estetyczny jeśli chodzi o wygląd.
Jeśli chodzi o mechanizmy, to fakt, dość powolny i chyba delikatny. Może i pomoże zmiana z8 z z24 na 12 z 20.

To teraz dawaj na GPM aby bronić honoru Krakusów.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#7 Post autor: Sariel »

TruckeR pisze:
raczeqq pisze:Tylko popraw ten przedni zderzak, bo wydaje się być taki toporny!
Tak ma być. Ma wytrzymać zderzenie z psem, kotem i czyjąś dachującą trialówką.
Pardon, ale większość zderzaka to niczym nie spięte slope'y trzymające się na samych studach, więc zderzak sprawia wrażenie jakby mógł się rozpaść od kichnięcia.

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
brickshelf: Ciezarowkaz

 

#8 Post autor: TruckeR »

Emilus pisze:Naprawdę ładny i estetyczny jeśli chodzi o wygląd.
Jeśli chodzi o mechanizmy, to fakt, dość powolny i chyba delikatny. Może i pomoże zmiana z8 z z24 na 12 z 20.
Dziękuję. I tak pewnie rozwalę to w drobny mak i przetworzę np. na Pragę V3s. Delikatny? No nie wiem, nie udało mi się (jeszcze) doprowadzić do awarii, która by auto unieruchomiła, nie odpadły mosty, koła, nawet nic się za bardzo nie rozjechało ;)
Sariel pisze:Pardon, ale większość zderzaka to niczym nie spięte slope'y trzymające się na samych studach, więc zderzak sprawia wrażenie jakby mógł się rozpaść od kichnięcia.
Na samych studach trzymają się jedynie końcówki zderzaka, reszta jest zadziwiająco solidna i nawet mnie nie udało się tego zepsuć.
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#9 Post autor: Cieślu »

Bardzo podoba mi się kabina, tak jak i cały model. Super wygląda na bliźniakach.

Od strony technicznej jest jednak parę mankamentów. Maszyna dosyć mocno się przechyla, masz też dosyć mały prześwit. Mógłby być też szybszy. No i niedobrze, że strzela. Ale to chyba wyeliminujesz :)
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
brickshelf: Ciezarowkaz

 

#10 Post autor: TruckeR »

Cieślu pisze:Bardzo podoba mi się kabina, tak jak i cały model. Super wygląda na bliźniakach.
Dzienkujem.
Cieślu pisze:Maszyna dosyć mocno się przechyla
Pierwotnie przedni most zawieszony był 'niekolebkowo', rolę resorów piórowych pełniły ośki 12. Pechowo, nie bardzo chciały się uginać, przez co na byle przeszkodzie cały przód auta musiał być dźwigany - to po prostu nie miało prawa dobrze działać. Na szybko wstawiłem tam kolebkę, nie dałem żadnych sprężyn trochę z braku czasu, a trochę z ciekawości, jak to będzie się sprawowało. Na prostej tylne zawieszenie bardzo dobrze stabilizuje auto, na przeszkodach ciut gorzej... No, ale będę grzebał. ;)
Cieślu pisze:masz też dosyć mały prześwit
Jak dla mnie to on jest zupełnie wystarczający i całkiem typowy dla obecnych maszyn. Może być tylko ciut gorszy ze względu na zastosowanie kół o średnicy 80mm, a nie 94mm.
Cieślu pisze:Mógłby być też szybszy. No i niedobrze, że strzela.
Z tego co zauważyłem, to strzela zębatka z8 wraz z z24. Wymiana ich na bevele powinna zwiększyć prędkość i zminimalizować przeskakiwanie.

Dzięki. ;)
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#11 Post autor: smyk »

Wreszcie mogłem wsiąść do internetu.
Z tej okazji pozwoliłem sobie pobazgrać po zdjęciach ciężarówki Truckera, bo chciałem się upewnić, że mi się nie przewidziało.
W oczy rzucają się dwie rzeczy:
1) Rozstaw osi jest za mały;
2) Kabina ze stopniami oraz zbiorniki są za wysoko umieszczone.
Przez te dwa błędy nie udało się oddać charakterystycznych kształtów tego gruchota. A przecież kilka detali jest naprawdę ciekawych. Lusterka, błotniki z reflektorami, baki, wydech czy zderzak (który jednak skróciłbym o jednego studa przy zachowaniu obecnej koncepcji).

Z drobniejszych uwag - most i ramę sugerowałbym czarne - nie byłoby widać technicowych dziurek. Wydłużyłbym nieco maskę i postarał się zaznaczyć skos dachu. No i oczywiście trzeba znaleźć sposób, by wywalić batboxa z paki. Nawet jeśli go ukryjesz pod schludną obudową to i tak za bardzo podwyższa ci środek ciężkości. Można by też pokusić się o otwierane drzwi.

Co do mechaniki to na odległość nie da się nic stwierdzić. Myślę, że takie klasyczne 6x6 wcale nie powstają by wymiatać na zawodach, a miarą sukcesu jest dla nich toporność i styl.
Załączniki
truckera-M35A2.jpg

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
brickshelf: Ciezarowkaz

 

#12 Post autor: TruckeR »

smyk pisze:1) Rozstaw osi jest za mały;
Auto i tak jest za długie i nie mieści mi się w skrzyneczce :D
smyk pisze:2) Kabina ze stopniami oraz zbiorniki są za wysoko umieszczone.
Owszem, ale obniżenie tego mocno pogorszyłoby zdolności terenowe. Coś za coś. W końcu nie jest to Model Team.
smyk pisze:Przez te dwa błędy nie udało się oddać charakterystycznych kształtów tego gruchota.
Zastanawiam się nad tym, ale wtedy proporcje i wymiary samochodu mogłyby się totalnie rozjechać. Koła inne niż 24x43 raczej nie wchodzą w grę, a po przedłużeniu auta mogłyby się wydawać za małe. Nie wiem zresztą.
smyk pisze:Wydłużyłbym nieco maskę i postarał się zaznaczyć skos dachu.
Jest zaznaczony. Ten na rysunku, który dałeś, wygląda na za duży. Wzorowałem się na modelu w skali 1:35, który posiadam i sporej ilości zdjęć; taki wydaje mi się w porządku. Wydłużenie maski - powód ten co wyżej. Nie wiem nawet, czy dam rade to jakoś przerobić, zdaje się, że nie zostało mi już praktycznie nic z szarych bricków.
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

ODPOWIEDZ