Cześć!
Zapewne niektórzy z Was model ten już widzieli na zdjęciach z naszej częstochowskiej integracji.. Ale większość raczej nie, dlatego postanowiłem pokazać tutaj mój pierwszy prawdziwie technicowy model, aczkolwiek nie do końca udany :)
Moim zamierzeniem było zbudowanie zwykłego samochodu w skali ok. 1:10, aby wystarczyło klocków. I tak też zrobiłem. Po kilku tygodniach powstało to pokraczne "coś" :)
Model napędza jeden PF XL z redukcją bodajże 5:6 (z20 bevel do nowego dyfra), auto całkiem nieźle sobie śmiga, a w skręcaniu pomaga PF M z redukcją 1:6. Niestety, jako, że jest to moja pierwsza taka konstrukcja, doświadczenia wielkiego nie mam i mechanizm skręcania nie działa najlepiej - po kilku chwilach jazdy trzeba liczyć się z tym, że steering linki po prostu się wyczepią. Nie pomyślałem o blokadzie skrętu. Auto ma niezależne zawieszenie z przodu (na "amortyzatorach" mojego autorstwa :) ) i sztywną oś z tyłu zawieszoną na jednym średnim i jednym twardym małym amortyzatorku Lego. Jeden jest twardszy ze względu na umieszczenie battery boxa po prawej stronie pojazdu.
Poza tym model nie żadnych innych bawialnych funkcji, no, może poza otwieranymi drzwiami :)
Ogromna większość "pierwszych technicowych modeli" to właśnie "pokraczne coś", więc nie bądź dla siebie zbyt surowy :) .
Jako człowiek z natury zgodny, nie będę się spierał z Twoją oceną estetyki modelu, a konstruktywną krytykę ograniczę do jednej uwagi: nie spiesz się z nazywaniem kolejnej swojej pracy "skończoną". Naprawdę warto zaczekać, dokupić parę brakujących, a przecież niedrogich części (patrz: szare słupki z tyłu), popatrzeć na model krytycznym okiem, pomajsterkować.
I jeszcze z całkiem przyziemnych rzeczy: kabina jest za wysoka w stosunku do reszty nadwozia. Gdybyś chociażby podwyższył blachy drzwi, czyli pomniejszył boczne szyby, już byłoby znacznie lepiej.
_________________ Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
Mnie się podoba. Na żywo wygląda zdecydowanie lepiej niż na zdjęciach!
Skręt, jak już wspomniałeś nie jest najlepszy. Moich ekstremalnych testów nie wytrzymał, ale przy następnej okazji, pokażę Ci jak można to naprawić (przynajmniej tak mi się teraz wydaję :D).
Nadal uważam, że dach jest za wysoko. Gdybyś obniżył go o kropkę lub dwie, myślę że wyglądałby znacznie lepiej!
Te tylne słupki wyglądają średnio. Może można je jakoś zastąpić?
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez pitrek02 2010-08-23, 13:02, w całości zmieniany 1 raz
Po pierwsze boczna linia szyb w górę, dach w dół i wtedy zobaczymy co z tego wyjdzie, bo czuję, że ten samochodzik ma w sobie to "coś", co zostało zakryte przez szkaradny dach;]
Dobra, przekonaliście mnie ;d Jutro przy nim posiedzę i trochę pozmieniam, zobaczymy co z tego wyjdzie :)
_________________ It's just a ride...
Joe [Usunięty]
Wysłany: 2010-08-23, 23:28
Jutro to nie siedź przy nim tylko do Mistrza i konstrukcje podwozi na Częstochowa LugPOL Racing robimy :D ! A tak to zgodzę się z Piotrkiem, na żywo wygląda milion razy lepiej, popracuj jeszcze troszkę na tym cackiem i będzie wspaniałe.
Właśnie, wyścigi - nie wiem czy przypadkiem ten samochód nie pójdzie na żyletki.. :) Waham się czy do wyścigówki zrobić budę z techniców, czy normalną brickową.
PS. A podwozia już gotowe, zresztą chyba już to wiesz ;)
Wiek: 32 Dołączył: 08 Sie 2010 Wpisy: 586 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-08-24, 23:42
Jeżeli ta wyścigówka ma się ścigać, to raczej polecałbym ograniczać wagę, co za tym idzie, bricki to rozwiązanie cięższe, a więc ich użycie spowoduje raczej spadek mocy Twojego auta. Polecałbym raczej jakieś lekkie i technicowe obudowanie.
Ostatnio zmieniony przez Filus 2010-08-24, 23:43, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum