Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Jelcz W640-JS
Autor Wiadomość
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 26
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1192
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2010-08-28, 20:02   [MOC] Jelcz W640-JS

Cześć.
Dziś chciałbym wreszcie przedstawić Wam ciężarówkę, którą startuję w cyklu GP Mazowsza 2010. Jest to Jelcz W640-JS- model dosyć popularnej polskiej trzyosiowej wywrotki.


Jako że jest to mój pierwszy sezon zmagań w GP Mazowsza postawiłem na maksymalną prostotę i dużą moc. Nie ma żadnej skrzyni biegów ani innych skomplikowanych rozwiązań. Ciężarówkę napędzają 2 silniki PF XL umieszczone bezprośrednio w mostach. Daje to gwarancję bezawaryjności i dużej frajdy z jazdy ponieważ wjeżdża na wszystko bez zająknięć. Kolejna zaleta to obniżenie środka ciężkości co skutkuje bardzo dobrą stabilnością. Mimo niekorzystnego przelicznika Jelcz stanowi jednak dość poważną konkurencję dla reszty stawki :)

Dane techniczne:
Masa:2580-2883 g
Długość: 52 cm
Szerokość: 20 cm
Wysokość: 22 cm
Przelicznik: 783
Wykładnik Osiowy: 1,2
Napęd: 2 XL umieszczone w mostach, przełożenie 1:5
Zawieszenie: z przodu most pływający zawieszony na 4 szarych amortyzatorach 6,5 L, z tyłu tandem pływający zawieszony także na 4 szarych amortyzatorach 6,5 L
Skręt: 1 medium umieszczony w ramie z przełożeniem 1:3, dalej wał z nowych kardanów i kolejna trzykrotna redukcja w moście co daje razem finalne przełożenie 1:9. Układ skrętny spisuje się całkiem nieźle dzięki czemu zwrotność jest na dobrym poziomie.
Atrapa: atrapa mieleckiego silnika R6 napędzana z oddzielnego mediuma umieszczona w kabinie, całkiem przyjemnie pracuje.
Rama: całkowicie liftarmowa konstrukcja, sztywność jest co najwyżej przyzwoita z racji tego, że w "najgrubszym" miejscu ma tylko 5 studów wysokości (na środku, tam gdzie znajduje się silnik do skrętu. Przy zachowaniu obecnej kompaktowości inaczej się tego zrobić nie dało.
Dodatkowe wyposażenie to 1 komplet świateł PF.
Sterowanie: 2 zwykłe piloty IR, 2 odbiorniki IR umieszczone za kabiną. Cały układ elektryczny zasilany jest z dwóch batboxów. Jeden karmi silniki, drugi całą resztę. Przewiduję dołożenie jeszcze nowego boxa kiedy już będzie szerzej dostępny.
Co osiągnął:
Pierwsza wersja- 9. miejsce w GP2
Obecna wersja: 4. miejsce w GP3, 3. miejsce w GP4, 6. miejsce w GP5. Poza tym kilka etapowych zwycięstw. Jest to chyba szczyt możliwości tej ciężarówki.

Dodatkowe fotki:


Więcej na :
BRICKSHELF (publiczna)
MAJHOST

Filmy (by Sariel, Maniek, Lyyar i spółka):





Na koniec chciałbym podziękować Mańkowi i Kukusowi za fotki i mojej babci za plandekę :) Jak o kimś zapomniałem, niech krzyczy.

Zapraszam do komentowania.
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Ostatnio zmieniony przez Cieślu 2011-01-08, 23:42, w całości zmieniany 9 razy  
 
 
 
 
Mistakes 
VIP
Marcin

Wiek: 25
Dołączył: 20 Gru 2009
Wpisy: 528
Skąd: Warszawa!
Wysłany: 2010-08-28, 20:09   

Cieślu udowodnił że można zbudować bardzo dobrą ciężarówkę bez skomplikowanych mechanizmów. Zawieszenie jak na taką ciężarówkę jest świetne.
Bardzo ładnie się prezentuje, zwłaszcza na zdjęciu prezentującym przechył!
Trzymam kciuki za kolejny projekt.
Ostatnio zmieniony przez Mistakes 2010-08-28, 20:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ManiekManiak 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 07 Wrz 2008
Wpisy: 814
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2010-08-28, 20:20   

To jest fura, która przejeżdża przez wszystko, niestety kosztem przelicznika. Bezawaryjna, niebrzydka i nie 4x4. Ale że to Jelcz to jednak z daleka nie widać. Chyba kabinie brakuje wysokości. Tak czy inaczej trial to nie konkurs piękności, ważniejsze walory ma jak ta lala :)
 
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 31
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 1965
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2010-08-28, 20:21   

Tak pogooglalem chwilke i mi sie nasuwa jedno pytanie: czy to auto fabrycznie wychodzilo w konfiguracji 6x6? Wszedzie widze same 6x4
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
Atros 
VIP
Kuba


Wiek: 32
Dołączył: 08 Kwi 2009
Wpisy: 699
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-28, 21:09   

to jest dobra, prosta i niezawodna trialówka. Jak na rozpoczęcie udziału w zawodach założenia wybrałeś bardzo dobre. Zazwyczaj ludzie porywają się od razu na wieloosiowce ze skrzyniami fikuśnymi zawieszkami i się zniechęcają. Teraz już masz doświadczenie, żeby spróbować czegoś bardziej skomplikowanego.

Sam Jelcz ładnie wygląda na trasach, i przyjemnie ogląda się jego przejazdy bo żwawo je pokonuje.
 
 
 
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 26
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1192
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2010-08-28, 22:01   

ManiekManiak napisał/a:
Chyba kabinie brakuje wysokości


Zgadzam się. Myślę, że zwężenie kabiny sprawi, że będzie wyglądała lepiej niż teraz. Pokombinuję jeszcze do soboty.

Mistakes napisał/a:
Cieślu udowodnił że można zbudować bardzo dobrą ciężarówkę bez skomplikowanych mechanizmów. Zawieszenie jak na taką ciężarówkę jest świetne.
Bardzo ładnie się prezentuje, zwłaszcza na zdjęciu prezentującym przechył!
Trzymam kciuki za kolejny projekt.


Dziękuję.
Atr napisał/a:
Sam Jelcz ładnie wygląda na trasach, i przyjemnie ogląda się jego przejazdy
bo żwawo je pokonuje.


Również dziękuję :) Takie było zamierzenie.
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Ostatnio zmieniony przez Cieślu 2010-08-28, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
michallus 


Wiek: 27
Dołączył: 03 Sie 2010
Wpisy: 93
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-30, 22:31   

Nie potrafię składac tego typu modeli i jestem w ogóle laik jeśli chodzi o lego powiązane z elektroniką ale jako osoba z boku chciałbym powiedziec ze samochód jest wg mnie uroczy i jak najbardziej plus za wybór marki Jelcz!!!
_________________
Nie lubią słowa singiel, uważają je za zbyt wyszukane jak na ich miarę. Wolą swojskie kawaler. Kawalerowie do wzięcia.
 
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 29
Dołączył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Skąd: Kraków i Bytom
Wysłany: 2010-09-11, 09:51   

Mam dziś kilka wolnych chwil, więc nadrabiam zaległości w tym dziale :)

Mogłem się przekonać na żywo jak radzi sobie ta maszyna.
Cieślu jak na pierwszy sezon startów to pojazd jest świetny.
Cieszę się, że nie burzysz się jak inni którzy chcieli by trialu spróbować, ale ciągle narzekają, że regulamin jest dla nich za trudny itp.
Ty pokazałeś, że można się świetnie w to bawić.

Co do samej maszyny: jest bardzo solidna/bezawaryjna. Podoba mi się jej dynamika i sprawność w pokonywaniu przeszkód. To zasługa dużej mocy przy stosunkowo niewielkiej masie. Jednak przy tym tracisz sporo na przeliczniku i ciężko Ci wskoczyć na podium w zawodach. Lecz cieszę się, że dzięki regularnym startom walczysz o podium w klasyfikacji generalnej. Życzę Ci tego osiągnięcia, a w przyszłym sezonie postaraj się zaplanować maszynę biorąc przy tym pod uwagę przelicznik itp.

ps. wizualnie ja widzę Jelcza i o to chodzi :-)
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,046 sekundy. Zapytań do SQL: 9