[MOC] Jelcz W640-JS

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: ManiekManiak, omen, BJ, Blaha, Atros, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Cieślu
VIP
Posty: 1247
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
HELF: cieslu12
: 60299289@N07
: Cieslu

   

[MOC] Jelcz W640-JS

#1 Post autor: Cieślu »

Cześć.
Dziś chciałbym wreszcie przedstawić Wam ciężarówkę, którą startuję w cyklu GP Mazowsza 2010. Jest to Jelcz W640-JS- model dosyć popularnej polskiej trzyosiowej wywrotki.
Obrazek

Jako że jest to mój pierwszy sezon zmagań w GP Mazowsza postawiłem na maksymalną prostotę i dużą moc. Nie ma żadnej skrzyni biegów ani innych skomplikowanych rozwiązań. Ciężarówkę napędzają 2 silniki PF XL umieszczone bezprośrednio w mostach. Daje to gwarancję bezawaryjności i dużej frajdy z jazdy ponieważ wjeżdża na wszystko bez zająknięć. Kolejna zaleta to obniżenie środka ciężkości co skutkuje bardzo dobrą stabilnością. Mimo niekorzystnego przelicznika Jelcz stanowi jednak dość poważną konkurencję dla reszty stawki :)

Dane techniczne:
Masa:2580-2883 g
Długość: 52 cm
Szerokość: 20 cm
Wysokość: 22 cm
Przelicznik: 783
Wykładnik Osiowy: 1,2
Napęd: 2 XL umieszczone w mostach, przełożenie 1:5
Zawieszenie: z przodu most pływający zawieszony na 4 szarych amortyzatorach 6,5 L, z tyłu tandem pływający zawieszony także na 4 szarych amortyzatorach 6,5 L
Skręt: 1 medium umieszczony w ramie z przełożeniem 1:3, dalej wał z nowych kardanów i kolejna trzykrotna redukcja w moście co daje razem finalne przełożenie 1:9. Układ skrętny spisuje się całkiem nieźle dzięki czemu zwrotność jest na dobrym poziomie.
Atrapa: atrapa mieleckiego silnika R6 napędzana z oddzielnego mediuma umieszczona w kabinie, całkiem przyjemnie pracuje.
Rama: całkowicie liftarmowa konstrukcja, sztywność jest co najwyżej przyzwoita z racji tego, że w "najgrubszym" miejscu ma tylko 5 studów wysokości (na środku, tam gdzie znajduje się silnik do skrętu. Przy zachowaniu obecnej kompaktowości inaczej się tego zrobić nie dało.
Dodatkowe wyposażenie to 1 komplet świateł PF.
Sterowanie: 2 zwykłe piloty IR, 2 odbiorniki IR umieszczone za kabiną. Cały układ elektryczny zasilany jest z dwóch batboxów. Jeden karmi silniki, drugi całą resztę. Przewiduję dołożenie jeszcze nowego boxa kiedy już będzie szerzej dostępny.
Co osiągnął:
Pierwsza wersja- 9. miejsce w GP2
Obecna wersja: 4. miejsce w GP3, 3. miejsce w GP4, 6. miejsce w GP5. Poza tym kilka etapowych zwycięstw. Jest to chyba szczyt możliwości tej ciężarówki.

Dodatkowe fotki:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Więcej na :
BRICKSHELF (publiczna)
MAJHOST

Filmy (by Sariel, Maniek, Lyyar i spółka):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HKgti1Qx ... r_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=z0SflzAY9r4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kXtEg8aX ... r_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v_wixeaA ... r_embedded[/youtube]

Na koniec chciałbym podziękować Mańkowi i Kukusowi za fotki i mojej babci za plandekę :) Jak o kimś zapomniałem, niech krzyczy.

Zapraszam do komentowania.
Ostatnio zmieniony 2011-01-08, 23:42 przez Cieślu, łącznie zmieniany 9 razy.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Mistakes
Posty: 528
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
HELF: Ayumi

 

#2 Post autor: Mistakes »

Cieślu udowodnił że można zbudować bardzo dobrą ciężarówkę bez skomplikowanych mechanizmów. Zawieszenie jak na taką ciężarówkę jest świetne.
Bardzo ładnie się prezentuje, zwłaszcza na zdjęciu prezentującym przechył!
Trzymam kciuki za kolejny projekt.
Ostatnio zmieniony 2010-08-28, 19:10 przez Mistakes, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
HELF: ManiekManiak
: ManiekManiak

 

#3 Post autor: ManiekManiak »

To jest fura, która przejeżdża przez wszystko, niestety kosztem przelicznika. Bezawaryjna, niebrzydka i nie 4x4. Ale że to Jelcz to jednak z daleka nie widać. Chyba kabinie brakuje wysokości. Tak czy inaczej trial to nie konkurs piękności, ważniejsze walory ma jak ta lala :)

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2164
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
HELF: Kubrick
: 185480128@N05
Kontakt:

   

#4 Post autor: Kubrick »

Tak pogooglalem chwilke i mi sie nasuwa jedno pytanie: czy to auto fabrycznie wychodzilo w konfiguracji 6x6? Wszedzie widze same 6x4
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 799
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Atrx
Kontakt:

 

#5 Post autor: Atros »

to jest dobra, prosta i niezawodna trialówka. Jak na rozpoczęcie udziału w zawodach założenia wybrałeś bardzo dobre. Zazwyczaj ludzie porywają się od razu na wieloosiowce ze skrzyniami fikuśnymi zawieszkami i się zniechęcają. Teraz już masz doświadczenie, żeby spróbować czegoś bardziej skomplikowanego.

Sam Jelcz ładnie wygląda na trasach, i przyjemnie ogląda się jego przejazdy bo żwawo je pokonuje.

Awatar użytkownika
Cieślu
VIP
Posty: 1247
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
HELF: cieslu12
: 60299289@N07
: Cieslu

   

#6 Post autor: Cieślu »

ManiekManiak pisze: Chyba kabinie brakuje wysokości
Zgadzam się. Myślę, że zwężenie kabiny sprawi, że będzie wyglądała lepiej niż teraz. Pokombinuję jeszcze do soboty.
Mistakes pisze:Cieślu udowodnił że można zbudować bardzo dobrą ciężarówkę bez skomplikowanych mechanizmów. Zawieszenie jak na taką ciężarówkę jest świetne.
Bardzo ładnie się prezentuje, zwłaszcza na zdjęciu prezentującym przechył!
Trzymam kciuki za kolejny projekt.
Dziękuję.
Atr pisze:Sam Jelcz ładnie wygląda na trasach, i przyjemnie ogląda się jego przejazdy
bo żwawo je pokonuje.
Również dziękuję :) Takie było zamierzenie.
Ostatnio zmieniony 2010-08-28, 21:06 przez Cieślu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
michallus
Posty: 137
Rejestracja: 2010-08-03, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
HELF: michallus

 

#7 Post autor: michallus »

Nie potrafię składac tego typu modeli i jestem w ogóle laik jeśli chodzi o lego powiązane z elektroniką ale jako osoba z boku chciałbym powiedziec ze samochód jest wg mnie uroczy i jak najbardziej plus za wybór marki Jelcz!!!
Nie lubią słowa singiel, uważają je za zbyt wyszukane jak na ich miarę. Wolą swojskie kawaler. Kawalerowie do wzięcia.

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
HELF: TT

 

#8 Post autor: TT »

Mam dziś kilka wolnych chwil, więc nadrabiam zaległości w tym dziale :)

Mogłem się przekonać na żywo jak radzi sobie ta maszyna.
Cieślu jak na pierwszy sezon startów to pojazd jest świetny.
Cieszę się, że nie burzysz się jak inni którzy chcieli by trialu spróbować, ale ciągle narzekają, że regulamin jest dla nich za trudny itp.
Ty pokazałeś, że można się świetnie w to bawić.

Co do samej maszyny: jest bardzo solidna/bezawaryjna. Podoba mi się jej dynamika i sprawność w pokonywaniu przeszkód. To zasługa dużej mocy przy stosunkowo niewielkiej masie. Jednak przy tym tracisz sporo na przeliczniku i ciężko Ci wskoczyć na podium w zawodach. Lecz cieszę się, że dzięki regularnym startom walczysz o podium w klasyfikacji generalnej. Życzę Ci tego osiągnięcia, a w przyszłym sezonie postaraj się zaplanować maszynę biorąc przy tym pod uwagę przelicznik itp.

ps. wizualnie ja widzę Jelcza i o to chodzi :-)

ODPOWIEDZ