[WIP] Ził 131 Rally
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- DonArkada2
- Posty: 169
- Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: DonArkada2
-
[WIP] Ził 131 Rally
Pora się wziąć za ciężarówkę.
Oby w końcu bez problemów z przeniesieniem napędu bądź mostami jak to było w dwóch ostatnich modelach.
Chcę zbudować modyfikację Ziła 131, który to ma zamiast trzech, dwie osie, w dodatku obie skrętne. W sumie prostsze bo wystarczy zbudować jeden dobry przedni most i go zdublować :)
I tu jest pierwszy problem - musi być dobry. Zaopatrzyłem się ostatnio w 3 obrotnice i to na nich chcę budować. Jako, że nigdy nie budowałem mostów na obrotnicach nie wiem czy jest to konstrukcja w miarę dobra, dobra czy totalnie do kitu :) Z założenia pojazd ma być lekki i napędzany 1xPF M no może 2x. Starczy pisania czas na foto:
Mam nadzieje, że nie jest to totalnie do niczego :)
Oby w końcu bez problemów z przeniesieniem napędu bądź mostami jak to było w dwóch ostatnich modelach.
Chcę zbudować modyfikację Ziła 131, który to ma zamiast trzech, dwie osie, w dodatku obie skrętne. W sumie prostsze bo wystarczy zbudować jeden dobry przedni most i go zdublować :)
I tu jest pierwszy problem - musi być dobry. Zaopatrzyłem się ostatnio w 3 obrotnice i to na nich chcę budować. Jako, że nigdy nie budowałem mostów na obrotnicach nie wiem czy jest to konstrukcja w miarę dobra, dobra czy totalnie do kitu :) Z założenia pojazd ma być lekki i napędzany 1xPF M no może 2x. Starczy pisania czas na foto:
Mam nadzieje, że nie jest to totalnie do niczego :)
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.
- DonArkada2
- Posty: 169
- Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: DonArkada2
-
Ma 26 studów szerokości - maks o 3/4 studa mogę zwęzić - taka jest łączna przerwa między oponą a zwrotnicą.
Nie mam tylu czarnych klocków by budować mosty czarne ;p
A z8 wytrzyma na pewno. Liczę na maks 1,5 kg ale przy 2,5kg z8 w mostach wytrzymywało. Cały moment rozkłada się na 4 w takiej sytuacji.
Nie mam tylu czarnych klocków by budować mosty czarne ;p
A z8 wytrzyma na pewno. Liczę na maks 1,5 kg ale przy 2,5kg z8 w mostach wytrzymywało. Cały moment rozkłada się na 4 w takiej sytuacji.
Ostatnio zmieniony 2010-09-10, 18:18 przez DonArkada2, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2198
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
No i przede wszystkim dyfer nie powinien byc przedluzany w zaden sposob jak przez obrotnice przechodzi, bo to generuje luzy.
Poszukaj u TT w galerii schematu mechanizmow w Unimogu i podpatrz jak to tam ogarnal.
Poszukaj u TT w galerii schematu mechanizmow w Unimogu i podpatrz jak to tam ogarnal.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- DonArkada2
- Posty: 169
- Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: DonArkada2
-
To mogliście napisać że cały most do przeróbki gruntownej ;) Zwolnice by obudować muszę nowe robić, by wywalić przedłużenie dyfra, muszę zmienić wzmocnienia i wszystko przesunąć. Aczkolwiek Rubicon Sariela no i również mój jeździły z z24 odsłoniętymi na mniejszych kołach i w niczym to nie przeszkadzało. No ale dzięki za rady. Będę kombinował dalej. A z16 nie ma szans by przy skręcie przeskakiwać
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.
-
- VIP
- Posty: 1262
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Co do z16 się zgadzam. Jak jej porządnie nie wzmocnisz to co jakiś czas będziesz wyjmował zębatki albo rozpołowione albo i w gorszym stanie. Zwolnice moim zdaniem są do poprawy. Na Twoim miejscu zakryłbym też dół mostu, żeby do knobów nie dostawał się brud itd.Barteq pisze:Jedna rada ode mnie: Buduj tak, żeby nie przeskakiwała Ci z16 przy
Planujesz skrzynię biegów?
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
- DonArkada2
- Posty: 169
- Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: DonArkada2
-
Nie są. Trzymają się na pinach 3L- Od dołu trójkątów jest główne mocowanie, a to górne to takie dodatkowe. Jak pociągnę zwolnicę od środka to się ta górna część odsuwa na 1 mm.
Planuję dwustopniową skrzynię - na podjazdy takie odpowiednie przełożenie, a na zjazdy dość szybkie. Ale co z tego wyjdzie - nie wiem.
Planuję dwustopniową skrzynię - na podjazdy takie odpowiednie przełożenie, a na zjazdy dość szybkie. Ale co z tego wyjdzie - nie wiem.
Ostatnio zmieniony 2010-09-10, 18:44 przez DonArkada2, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.
Don, sam realizuje właśnie podobny projekt i powiem Ci że kilka rzeczy wygląda słabo.
Górne mocowanie zwrotnic rozpadnie ci się. Musiał byś je spiąć. Punkt styku zwolnicy z felga powinien być lepiej obudowany - ośki będą się wyginać, a całość rozjeżdżać. Koniecznie musisz dodać ślizgacz z dołu i spiąć dolne triangle ze sobą. Zamiast 2x z8 możesz dać z8 na z24 (dodatkowa redukcja) i podnieść wszystko i 1 st. Jak dorwę jakieś urządzenie robiące zdjęcia to pokaże Ci mój most na PW (23-24 st szerokości, prześwit 5.5 st).
Górne mocowanie zwrotnic rozpadnie ci się. Musiał byś je spiąć. Punkt styku zwolnicy z felga powinien być lepiej obudowany - ośki będą się wyginać, a całość rozjeżdżać. Koniecznie musisz dodać ślizgacz z dołu i spiąć dolne triangle ze sobą. Zamiast 2x z8 możesz dać z8 na z24 (dodatkowa redukcja) i podnieść wszystko i 1 st. Jak dorwę jakieś urządzenie robiące zdjęcia to pokaże Ci mój most na PW (23-24 st szerokości, prześwit 5.5 st).
Ostatnio zmieniony 2010-09-10, 19:33 przez Mistakes, łącznie zmieniany 2 razy.
- DonArkada2
- Posty: 169
- Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: DonArkada2
-
Niektórzy źle zobaczyli/zrozumieli. W zwolnicy jest z8 na z24.
Co do belki skrętnej. Próbowałem siłą rozjechać zwrotnice i nie ma szans na to.
Dodałem wzmocnienie przy zwolnicy i koła pasowe doczepiłem do koła. Tak to wygląda:
A tak bez dodatków u góry (z8-z8 jest do skrętu bo potrzebowałem stud wyżej):
I jeszcze jedno:
Swoją drogą most bez ostatnich dodatków napędzałem XL-em z redukcją 1:15 i nic złego się nie działo.
Co do belki skrętnej. Próbowałem siłą rozjechać zwrotnice i nie ma szans na to.
Dodałem wzmocnienie przy zwolnicy i koła pasowe doczepiłem do koła. Tak to wygląda:
A tak bez dodatków u góry (z8-z8 jest do skrętu bo potrzebowałem stud wyżej):
I jeszcze jedno:
Swoją drogą most bez ostatnich dodatków napędzałem XL-em z redukcją 1:15 i nic złego się nie działo.
Ostatnio zmieniony 2010-09-10, 22:14 przez DonArkada2, łącznie zmieniany 2 razy.
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.