[WIP] Ził 131 Rally

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
DonArkada2
Posty: 169
Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: DonArkada2

 

[WIP] Ził 131 Rally

#1 Post autor: DonArkada2 »

Pora się wziąć za ciężarówkę.
Oby w końcu bez problemów z przeniesieniem napędu bądź mostami jak to było w dwóch ostatnich modelach.

Chcę zbudować modyfikację Ziła 131, który to ma zamiast trzech, dwie osie, w dodatku obie skrętne. W sumie prostsze bo wystarczy zbudować jeden dobry przedni most i go zdublować :)
I tu jest pierwszy problem - musi być dobry. Zaopatrzyłem się ostatnio w 3 obrotnice i to na nich chcę budować. Jako, że nigdy nie budowałem mostów na obrotnicach nie wiem czy jest to konstrukcja w miarę dobra, dobra czy totalnie do kitu :) Z założenia pojazd ma być lekki i napędzany 1xPF M no może 2x. Starczy pisania czas na foto:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mam nadzieje, że nie jest to totalnie do niczego :)
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#2 Post autor: smyk »

Chyba szerszy niż 25 kropek, nie?

Czarny byłby mocniejszy ;)

Awatar użytkownika
m4rc1n
Posty: 369
Rejestracja: 2009-09-17, 15:28
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
brickshelf: m4rc1n

 

#3 Post autor: m4rc1n »

Przede wszystkim zabuduj spód. Wystająca w ten sposób obrotnica to kłopot. Także ta para z8 w skręcie mi się nie podoba :)
MOCs: 4
WIP: who cares?

Awatar użytkownika
DonArkada2
Posty: 169
Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: DonArkada2

 

#4 Post autor: DonArkada2 »

Ma 26 studów szerokości - maks o 3/4 studa mogę zwęzić - taka jest łączna przerwa między oponą a zwrotnicą.
Nie mam tylu czarnych klocków by budować mosty czarne ;p

A z8 wytrzyma na pewno. Liczę na maks 1,5 kg ale przy 2,5kg z8 w mostach wytrzymywało. Cały moment rozkłada się na 4 w takiej sytuacji.
Ostatnio zmieniony 2010-09-10, 18:18 przez DonArkada2, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#5 Post autor: Kubrick »

No i przede wszystkim dyfer nie powinien byc przedluzany w zaden sposob jak przez obrotnice przechodzi, bo to generuje luzy.
Poszukaj u TT w galerii schematu mechanizmow w Unimogu i podpatrz jak to tam ogarnal.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#6 Post autor: Emilus »

Wzmocnij zwolnice (wystające dołem z24, brrrr), wzmocnij sposób mocowania koła, zabuduj spód mostu, wzmocnij skręt.

A nie wolisz mostów pływających?

Awatar użytkownika
Barteq
Posty: 157
Rejestracja: 2009-04-02, 10:06
Lokalizacja: Białystok
brickshelf: Barteq

 

#7 Post autor: Barteq »

Jedna rada ode mnie: Buduj tak, żeby nie przeskakiwała Ci z16 przy dyferencjale. Reszta, to już (Pan) pikuś :)

Awatar użytkownika
DonArkada2
Posty: 169
Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: DonArkada2

 

#8 Post autor: DonArkada2 »

To mogliście napisać że cały most do przeróbki gruntownej ;) Zwolnice by obudować muszę nowe robić, by wywalić przedłużenie dyfra, muszę zmienić wzmocnienia i wszystko przesunąć. Aczkolwiek Rubicon Sariela no i również mój jeździły z z24 odsłoniętymi na mniejszych kołach i w niczym to nie przeszkadzało. No ale dzięki za rady. Będę kombinował dalej. A z16 nie ma szans by przy skręcie przeskakiwać
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#9 Post autor: smyk »

Tymi z24 wystającymi ze zwolnic się nie przejmuj. Najwyżej na trasie przeorasz jakąś przeszkodę, pobrudzisz zębatki, ale przejedziesz. Ale most zwęzić by się przydało.
Na pewno zwolnice nie są podatne na urywanie na boki? Chodzi mi o górne mocowanie, bo nie widzę dokładnie.

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#10 Post autor: Cieślu »

Barteq pisze:Jedna rada ode mnie: Buduj tak, żeby nie przeskakiwała Ci z16 przy
Co do z16 się zgadzam. Jak jej porządnie nie wzmocnisz to co jakiś czas będziesz wyjmował zębatki albo rozpołowione albo i w gorszym stanie. Zwolnice moim zdaniem są do poprawy. Na Twoim miejscu zakryłbym też dół mostu, żeby do knobów nie dostawał się brud itd.

Planujesz skrzynię biegów?
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
DonArkada2
Posty: 169
Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: DonArkada2

 

#11 Post autor: DonArkada2 »

Nie są. Trzymają się na pinach 3L- Od dołu trójkątów jest główne mocowanie, a to górne to takie dodatkowe. Jak pociągnę zwolnicę od środka to się ta górna część odsuwa na 1 mm.

Planuję dwustopniową skrzynię - na podjazdy takie odpowiednie przełożenie, a na zjazdy dość szybkie. Ale co z tego wyjdzie - nie wiem.
Ostatnio zmieniony 2010-09-10, 18:44 przez DonArkada2, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#12 Post autor: Mistakes »

Don, sam realizuje właśnie podobny projekt i powiem Ci że kilka rzeczy wygląda słabo.
Górne mocowanie zwrotnic rozpadnie ci się. Musiał byś je spiąć. Punkt styku zwolnicy z felga powinien być lepiej obudowany - ośki będą się wyginać, a całość rozjeżdżać. Koniecznie musisz dodać ślizgacz z dołu i spiąć dolne triangle ze sobą. Zamiast 2x z8 możesz dać z8 na z24 (dodatkowa redukcja) i podnieść wszystko i 1 st. Jak dorwę jakieś urządzenie robiące zdjęcia to pokaże Ci mój most na PW (23-24 st szerokości, prześwit 5.5 st).
Ostatnio zmieniony 2010-09-10, 19:33 przez Mistakes, łącznie zmieniany 2 razy.

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#13 Post autor: Cieślu »

Ja osobiście pozbyłbym się w ogóle tych dolnych triangli i zastąpił je liftarmem. Z góry tak samo dodałbym liftarma, żeby spiąć mocowania zwrotnic od góry.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#14 Post autor: Chrupek »

No i ta belka skrętna niczym nie spięta. Jeśli będziesz chciał skręcić na jakimś kamieniu - lub czymkolwiek co da opór jednemu tylko kołu - to najpewniej belka ci się zwyczajnie wypnie.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
DonArkada2
Posty: 169
Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: DonArkada2

 

#15 Post autor: DonArkada2 »

Niektórzy źle zobaczyli/zrozumieli. W zwolnicy jest z8 na z24.
Co do belki skrętnej. Próbowałem siłą rozjechać zwrotnice i nie ma szans na to.
Dodałem wzmocnienie przy zwolnicy i koła pasowe doczepiłem do koła. Tak to wygląda:
Obrazek

A tak bez dodatków u góry (z8-z8 jest do skrętu bo potrzebowałem stud wyżej):
Obrazek
I jeszcze jedno:
Obrazek

Swoją drogą most bez ostatnich dodatków napędzałem XL-em z redukcją 1:15 i nic złego się nie działo.
Ostatnio zmieniony 2010-09-10, 22:14 przez DonArkada2, łącznie zmieniany 2 razy.
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.

ODPOWIEDZ