[MOC] Lego Castle Platformer
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Lego Castle Platformer
Chętnie zagrałbym w klasycznego platformera w klimatach zamkowych.
Z klasycznymi przeszkodami typu kolce, platformy, łańcuchy i nietoperze oraz schematycznie zachowującymi się przeciwnikami.
Więc sam sobie zbudowałem "platformówkę".
Trochę się przy tym nagłowiłem. Przede wszystkim dlatego, że całość zbudowana jest w pionie (można powiesić na ścianie jako obrazek) więc miałem główkowanie jak przyczepiać wszystkie elementy prostopadle do podstawki. Kolejnym problemem były kolory. Pierwotnie zrobiłem ściany szarymi i czerwonymi kafelkami. Po pierwsze zabrakło mi klocków (zdążyłem już nawet pozawracać głowę trójmiejszczanom - dzięki axel za ofertę pomocy). Po drugie test "jajecznicy" na próbce materiały pokazał, że szara ściana kompletnie się nie sprawdza. Tak więc wybór padł ostatecznie na ciemnoczerwone kafle. Dzięki temu szare detale są lepiej widoczne. Ostatecznym problemem była obróbka graficzna, żeby upodobnić całość do gry i wyciągnąć jakoś kolory do "prawdziwego" zdjęcia, bo w oryginale wszystko było żółte.
Czy wyszło? To już ocenicie sami.
Pozdrawiam,
crises
Z klasycznymi przeszkodami typu kolce, platformy, łańcuchy i nietoperze oraz schematycznie zachowującymi się przeciwnikami.
Więc sam sobie zbudowałem "platformówkę".
Trochę się przy tym nagłowiłem. Przede wszystkim dlatego, że całość zbudowana jest w pionie (można powiesić na ścianie jako obrazek) więc miałem główkowanie jak przyczepiać wszystkie elementy prostopadle do podstawki. Kolejnym problemem były kolory. Pierwotnie zrobiłem ściany szarymi i czerwonymi kafelkami. Po pierwsze zabrakło mi klocków (zdążyłem już nawet pozawracać głowę trójmiejszczanom - dzięki axel za ofertę pomocy). Po drugie test "jajecznicy" na próbce materiały pokazał, że szara ściana kompletnie się nie sprawdza. Tak więc wybór padł ostatecznie na ciemnoczerwone kafle. Dzięki temu szare detale są lepiej widoczne. Ostatecznym problemem była obróbka graficzna, żeby upodobnić całość do gry i wyciągnąć jakoś kolory do "prawdziwego" zdjęcia, bo w oryginale wszystko było żółte.
Czy wyszło? To już ocenicie sami.
Pozdrawiam,
crises
- Piterko
- Posty: 533
- Rejestracja: 2008-08-23, 09:33
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- brickshelf: piterkotm
-
Powiem jedno Crises - przebiłeś twórcę "Lego Castlevani": ( http://bluemechaoxide.net/blog/wp-conte ... evania.jpg )
A wyszło ci to wyśmienicie, nawet bez obróbki graficznej wszystko wygląda fajnie, platformy są widoczne, przeciwnicy też xD Nie mogę wyjść z podziwu, że wszystko jest takie czytelne. Brakuje tylko klockowego paska życia, ale to przebolejemy :)
Polecam "Gods" (na początku myślałem, że to właśnie to) albo właśnie "Castlevanię"
A wyszło ci to wyśmienicie, nawet bez obróbki graficznej wszystko wygląda fajnie, platformy są widoczne, przeciwnicy też xD Nie mogę wyjść z podziwu, że wszystko jest takie czytelne. Brakuje tylko klockowego paska życia, ale to przebolejemy :)
Polecam "Gods" (na początku myślałem, że to właśnie to) albo właśnie "Castlevanię"
Ostatnio zmieniony 2010-09-10, 22:48 przez Piterko, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piterko
- Posty: 533
- Rejestracja: 2008-08-23, 09:33
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- brickshelf: piterkotm
-
http://www.youtube.com/watch?v=SBgt7XkLxvQ
Ej no i właśnie mam ochotę znowu odpalić Godsa :) Zrobienie bossa pierwszego etapu - wielkiego rycerza - ni powinno być już aż tak trudne jak sam "platformówkowy" etap. A i ta głowa na górze z dachówką może doskonale służyć za "health meter" naszego herosa.
Zrobienie ze świni "1up" - czyżbyś grał w coś co zwało się Metal Slug i nie było castlowe ani trochę? xD
Z platformerów dobry jest jeszcze blackthorne - ma trochę steampunkowego klimatu, masz spluwę, możesz się kryć, sterowanie trochę jak w pierwszym Prince of Persia. Przez wakacje właśnie to rozgryzałem i poziomy dają duuużo satysfakcji :)
Miłe jest też to, że ostatnio 2D wraca do gier - Rayman Origins, Trine, Shank - Trine takie castlowe jak szukasz xD
http://www.youtube.com/watch?v=j03DVgCTLQs Pierwsza stareńka castlevania. Trudne to jak nie wiem...i to ma 3 części + świetny remake na Snesa + cała gama na późniejsze konsole aż do dnia dzisiejszego.
Ej no i właśnie mam ochotę znowu odpalić Godsa :) Zrobienie bossa pierwszego etapu - wielkiego rycerza - ni powinno być już aż tak trudne jak sam "platformówkowy" etap. A i ta głowa na górze z dachówką może doskonale służyć za "health meter" naszego herosa.
Zrobienie ze świni "1up" - czyżbyś grał w coś co zwało się Metal Slug i nie było castlowe ani trochę? xD
Z platformerów dobry jest jeszcze blackthorne - ma trochę steampunkowego klimatu, masz spluwę, możesz się kryć, sterowanie trochę jak w pierwszym Prince of Persia. Przez wakacje właśnie to rozgryzałem i poziomy dają duuużo satysfakcji :)
Miłe jest też to, że ostatnio 2D wraca do gier - Rayman Origins, Trine, Shank - Trine takie castlowe jak szukasz xD
http://www.youtube.com/watch?v=j03DVgCTLQs Pierwsza stareńka castlevania. Trudne to jak nie wiem...i to ma 3 części + świetny remake na Snesa + cała gama na późniejsze konsole aż do dnia dzisiejszego.
Ostatnio zmieniony 2010-09-10, 22:59 przez Piterko, łącznie zmieniany 2 razy.
- Sorrow
- Adminus Emeritus
- Posty: 630
- Rejestracja: 2010-05-08, 00:29
- Lokalizacja: Z Uodzi
- brickshelf: Sorrow
-
RE-WE-LA-CJA:D Trzymam kciuki, żeby ta rewelacja została MOC-em miesiąca.
Czy pająki spuszczają się na nici i bohater musi je zabić?
Czy pająki spuszczają się na nici i bohater musi je zabić?
Ale te komputerowe serduszka w lewym górnym rogu to pasek życia, prawda? Pytam, bo się nie znam - miałam nieszczęśliwe dzieciństwo, tzn. grałam tylko w jedną platformówkę.Piterko pisze:Brakuje tylko klockowego paska życia, ale to przebolejemy :)
Niech za komentarz posłuży fakt, że po rzuceniu okiem na pierwsze foto kombinowałem, dlaczego wrzuciłeś recenzję gry do MOC-owego tematu. :) Rewelka!
Bohaterowi dałbym miecz (zakrzywiony najlepiej), wszak wszyscy platformowi herosi je mieli - nie licząc może Mario, Tokiego, Raymana... No dobra, nie wszyscy.
Bohaterowi dałbym miecz (zakrzywiony najlepiej), wszak wszyscy platformowi herosi je mieli - nie licząc może Mario, Tokiego, Raymana... No dobra, nie wszyscy.
- Piterko
- Posty: 533
- Rejestracja: 2008-08-23, 09:33
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- brickshelf: piterkotm
-
Klockowego paska życia - nie dorobionego po obróbce xD Chociaż po obróbce to wszystko wygląda naprawdę fajnie.
Ach - w Castlevanii serca to wszystko POZA życiem xD
Link miał prosty miecz, kolesie z Contry, Metroida mieli spluwy, Ryu z Ninja Gaiden miał Katanę xD Prince zaś miał linię prostą, którą zabrał kościotrupowi. Stare, dobre czasy xD
Ach - w Castlevanii serca to wszystko POZA życiem xD
Link miał prosty miecz, kolesie z Contry, Metroida mieli spluwy, Ryu z Ninja Gaiden miał Katanę xD Prince zaś miał linię prostą, którą zabrał kościotrupowi. Stare, dobre czasy xD
Ostatnio zmieniony 2010-09-11, 00:28 przez Piterko, łącznie zmieniany 1 raz.
Kurde, a mnie się nawet chciało napisać taką grę, ale nie miałem grafika chętnego do roboty, bo sam nie daję sobie rady z animacją postaci... a praca jest fantastyczna. Ja osobiście dodałbym jeszcze panelik interfejsu na dole (czy tam na górze), też z klocków, bo się oczywiście da, ale to już jest drobiazg.
Dlaczego zielone podłoże jest tylko pod obiektami gry?
Dlaczego zielone podłoże jest tylko pod obiektami gry?
Rewelacyjna prezentacja :)
Widząc pierwsze zdjęcie zacząłem się zastanawiać czy to z klocków czy napisałeś prawdziwą grę w tym klimacie, obróbka zdjęcia powalająca.
Co to za głowa na górze, kapelusz z serii adwenture od szamana znad amazonki, tak mi się wydaję, natomiast tej głowy nie widziałem, bynajmniej nie wydaję mi się. To jakiś bioniklowaty twór, czy z jakiejś innej serii. Z czego by nie było pasuje tam, nadaje klimatu :)
Świetny pomysł :)
Widząc pierwsze zdjęcie zacząłem się zastanawiać czy to z klocków czy napisałeś prawdziwą grę w tym klimacie, obróbka zdjęcia powalająca.
Co to za głowa na górze, kapelusz z serii adwenture od szamana znad amazonki, tak mi się wydaję, natomiast tej głowy nie widziałem, bynajmniej nie wydaję mi się. To jakiś bioniklowaty twór, czy z jakiejś innej serii. Z czego by nie było pasuje tam, nadaje klimatu :)
Świetny pomysł :)
- Sorrow
- Adminus Emeritus
- Posty: 630
- Rejestracja: 2010-05-08, 00:29
- Lokalizacja: Z Uodzi
- brickshelf: Sorrow
-
rasch22, to maska hokejowa.
Cieszę się, że klasyczne gry są bliskie Waszemu sercu. Nie ma to jak dobra platformówka :-)
Podświeltenie, to dobra linia obrony :-)
Dla mnie to nie są "stare gry". Większość z tych tytułów pamiętam jako nowości z Bajtka i Top Secret, gdy z kumplem na Amstradzie, czy potem na moim Commodorze męczyliśmy je wszystkie do utraty sił w palcach, a joystiki trzeszczały i pękały od nadmiaru emocji.KUKUS pisze:Super, że nie tylko ja jestem fanem starych gier ;)
Dużo pomogło mi zdjęcie próbne i "test jajecznicy". Na początku nie wyglądało to tak przejrzyście. Jednolite ciemnoczerwone tło dużo pomogło.Piterko pisze:Nie mogę wyjść z podziwu, że wszystko jest takie czytelne.
Piterko pisze:Brakuje tylko klockowego paska życia, ale to przebolejemy :)
Sorrow pisze:Ale te komputerowe serduszka w lewym górnym rogu to pasek życia, prawda? Pytam, bo się nie znam - miałam nieszczęśliwe dzieciństwo, tzn. grałam tylko w jedną platformówkę.
Piterko pisze:Klockowego paska życia - nie dorobionego po obróbce xD Chociaż po obróbce to wszystko wygląda naprawdę fajnie.
Świadomie zrezygnowałem z budowania elementów interfejsu z klocków. I tak byłem zdecydowany na komputerowe obrabianie zdjęcia, więc tylko scena główna miała być legowa, a cała reszta dorobiona.Jerac pisze:Ja osobiście dodałbym jeszcze panelik interfejsu na dole (czy tam na górze), też z klocków, bo się oczywiście da, ale to już jest drobiazg.
KUKUS pisze:a pomysł z wykorzystaniem monitora do prezentacji MOC'a przedni- sam bym na to lepiej nie wpadł ;)
rasch22 pisze:Widząc pierwsze zdjęcie zacząłem się zastanawiać czy to z klocków czy napisałeś prawdziwą grę w tym klimacie, obróbka zdjęcia powalająca.
Musiałem trochę przysiąść i podłubać. Profesjonalnym grafikiem nie jestem, ale cieszę się, że zrobiłem obrazek na tyle dobrze, że można się nabrać.Polip pisze:Niech za komentarz posłuży fakt, że po rzuceniu okiem na pierwsze foto kombinowałem, dlaczego wrzuciłeś recenzję gry do MOC-owego tematu.
Piterko pisze:Zrobienie ze świni "1up" - czyżbyś grał w coś co zwało się Metal Slug i nie było castlowe ani trochę? xD
Wstyd przyznać, że choć Metal Slug znam dobrze, to nie grałem w żadną część. Świnka sama mi wpadła w ręce, bo w ostatnim BOPie otrzymałem miłe stadko i aż kwiczały, żeby gdzieś je wykorzystać.Ciamek pisze:Najlepsza świnka dająca życie.
Sorrow pisze:RE-WE-LA-CJA:D Trzymam kciuki, żeby ta rewelacja została MOC-em miesiąca.
Ja już nie wiem co wymyślać. Nie jestem w stanie zabudować więcej niż 1,5 płyty bazowej, więc muszę ostro kreatywnie kombinować. W tym miesiącu lekko na pewno nie będzie.kris kelvin pisze:Kryzys się zawziął na ten MOC miesiąca i podwyższa poprzeczkę coraz bardziej :D
O tym akurat nie pomyślałem, ale nic nie stoi na przeszkodzie.Sorrow pisze:Czy pająki spuszczają się na nici i bohater musi je zabić?
I właśnie dlatego, że miecz domyślnie kojarzy się z orężem w takiej grze, to postanowiłem dać bohaterowi coś bardziej fikuśnego. Padło na wielką "maczugę".Polip pisze:Bohaterowi dałbym miecz (zakrzywiony najlepiej), wszak wszyscy platformowi herosi je mieli
Jerac pisze:Dlaczego zielone podłoże jest tylko pod obiektami gry?
Większość podłogi zrobiona jest z płytek Sand Green, ale nie dorobiłem się jeszcze kafelków 1 x 2 i jumper platów w tym kolorze, więc musiałem je zastąpić zielonymi klockami.Qworg pisze:Podświetlenie? Dobrze interpretuje?
Podświeltenie, to dobra linia obrony :-)
4 bricki, a ludziki i maczugą trochę jeszcze wystają.Ciamek pisze:Jaką to ma maksymalną grubość? (głębokość)
O, plugawe axle, to tylko promil mojej działalności. Pewnie z nich nie zrezygnuję, ale główna moja działalność to normalne rzeczy.kris kelvin pisze:No rewelacja po prostu, całe szczęście, że porzuciłeś te plugawe czerwone axle i zacząłeś robić takie fajne rzeczy :)