[IDEA] Kierunkowskazy v2.0

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

[IDEA] Kierunkowskazy v2.0

#1 Post autor: Sariel »

Kiedyś już motałem pomysł na mechanizm kierunkowskazów sprzężonych ze skrętem, niestety nie mogę znaleźć tamtego tematu. Tamto rozwiązanie miało dwie poważne wady: ryzyko że prawe i lewe kierunkowskazy będą mrugać jednocześnie oraz opóźnienie w przełączaniu się po skręcie. Poniżej nowe rozwiązanie które co prawda wymaga jednego switcha więcej, ale eliminuje obie te wady. Myślę że film wyjaśnia wszystko, mechanizm jest raczej prosty:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ev-lrlcJqM4[/youtube]

Schemat:
Obrazek

I galeria (jak się upubliczni i BS się naprawi).
Mam nadzieję że komuś się przyda.
Ostatnio zmieniony 2010-10-10, 12:24 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
solic
Posty: 394
Rejestracja: 2008-02-18, 11:52
Lokalizacja: Zabrze
brickshelf: solic

 

#2 Post autor: solic »

Spore to i klockożerne, ale działa ślicznie.
Czy po dłuższym używaniu switcha jako "master" nie widać oznak jego wyrobienia / żużycia?

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#3 Post autor: Sariel »

Nie zauważyłem. PFowe switche i tak chodzą bardzo lekko, a zakres ruchów jest dobrany tak żeby niczego nie dociskać do oporu.

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 38
Rejestracja: 2009-07-25, 21:50
Lokalizacja: Częstochowa
brickshelf: LinkinDark

 

#4 Post autor: Darecki »

Masz zamiar tego użyć w jakiejś nowej konstrukcji? :)
It's just a ride...

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#5 Post autor: Sariel »

Oczywiście.

ODPOWIEDZ