Strona 1 z 3

[WIP] 8x4

: 2010-10-15, 18:42
autor: Backbone
MOC męczony od kilku tygodni. Najpierw była rama z liftów i obła kabina bez proporcji i wyjściowego wyglądu. Potem powstały jeszcze dwa warianty budy. Potem Kolejny. Ta buda jest już piąta, z tym że rama już jest z bricków.

Napęd:
PF XL -> z24 -> z16 -> Worm -> Dyfer #1
Dyfer #1 -> Dyfer #2 (przekazanie napędu przez z8 i kątowe bevele z12 - w pomysłu Żbika)

Skręt:
PF M -> z8 -> z24(sprzęgło) -> z8 -> z24:

- rack #1 - z8
- rack #2 - z8, po uprzedniej redukcji z12 -> z20



Światła:
PF w zderzaku
Migające 9V na dachu.

Jedna wieża IR i jeden BBox.

Teraz najważniejsze pytanie które nasuwa się pewnie wszystkim z was. Po co pisać temat skoro wip i tak wszystko dokladnie opisywać? Są dwa powody. Pierwszy to brak pomysłu na zabudowę (tak wiem, może być wywrotka, ale tego chcę uniknąć), a drugi to sugestie co do konstrukcji (głównie kabiny), bo reszta trzyma się pospinana we wszystkich kierunkach. Chciałbym także podziękować Longerowi, Makorolowi i Fistachowi za udzielanie mi sugestii i porad wielokrotnie ;)

A tu fotki:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


http://www.majhost.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=233793

: 2010-10-15, 19:06
autor: Mistakes
Dlaczego takie kombinacje z napędem? Nie prościej XL 9:1 i przez nowe dyfry?
Jak ma się zawieszenie? Może na pakę kiper 2-stronny (jak u Maćka) ?

: 2010-10-15, 19:39
autor: Backbone
Jak ma się zawieszenie?
Nie ma go.
Dlaczego takie kombinacje z napędem? Nie prościej XL 9:1 i przez nowe dyfry?
Taka redukcja zajmuje o wiele wiecej niz ta którą mam. A nowe dyfry mają szerokość 3 studów a nie 4 jak te starsze (a rama z brickow ma wlasnie 4 study wewnątrz)

: 2010-10-15, 19:56
autor: Jerac
Jak szybko to jeździ?

Najprościej sprawdzić ile czasu zajmuje przejechanie mu swojej własnej długości (i sprawdzenie długości :D)

: 2010-10-15, 19:58
autor: Barteq
Moim zdaniem, w takiej skali można dokładnie odwzorować model prawdziwej ciężarówki, to po pierwsze. Po drugie, powiedz co to za zębatka z6?

: 2010-10-15, 20:10
autor: Backbone
Barteq, mialo byc z16 :P A co do wygladu, to nie ma byc MT - za malo doswiadczenia to po 1, a targetem jest ladnie wygladajacy technic :P

Jerac, ok 15 sekund :P, Dlugosc pojazdu to okolo 50cm :P

Co do samego przelozenia napędu i ewentualnego zawieszenia - to jeszcze wszystko da się zmienić. Sprawa pierwszorzedna to wygląd kabiny i pomysł na zabudowę.

: 2010-10-15, 20:19
autor: Barteq
Czyli całkowite przełożenie wynosi 1:16. Imo wystarczy 1:3, w dodatku możesz zrobić kolebkę na ramkach i nowych dyfrach.

: 2010-10-15, 20:23
autor: Backbone
Barteq, ale uparliscie sie na te nowe ramki i dyfry. A o kabinie ani słowa :P

A sprawa nr 2 ze kolebek wszedzie nie zrobie, bo by sie cala ciezarowka podczas jazdy bujala :P Czyli z przodu niezalezne, a szczerze mowiac watpie w moje umiejetnosci, a konkretnie dwie osie skretne, z zawieszeniem niezaleznym i o roznym promieniu skretu.

: 2010-10-15, 21:59
autor: Barteq
Backbone pisze: A sprawa nr 2 ze kolebek wszedzie nie zrobie, bo by sie cala ciezarowka podczas jazdy bujala :P
A słyszałeś o takim dobrodziejstwie jak amortyzatory?
Co do kabiny, to na twoim miejscu odwzorował bym prawdziwy model, bo pole do popisu jest ogromne.
Nie wiem, jaki jest rozstaw przednich kół, ale jeżeli poniżej 13 studów, to spokojnie możesz zrobić kozackie 8x8 :)

: 2010-10-15, 22:05
autor: Backbone
A słyszałeś o takim dobrodziejstwie jak amortyzatory?
Ta, i przy oporze na kołach całe auto sie buja na boki nawet z nimi.
Nie wiem, jaki jest rozstaw przednich kół, ale jeżeli poniżej 13 studów, to spokojnie możesz zrobić kozackie 8x8 :)
13 dokladnie - nie wiem czy jest sens skoro nie potrzeba mi napedu na przod

: 2010-10-15, 22:12
autor: Barteq
Ta, i przy oporze na kołach całe auto sie buja na boki.
Zawsze można dać po 4 żółte amorki na oś, po za tym to nie TrTr, tylko Technic.
Backbone pisze: 13 dokladnie - nie wiem czy jest sens skoro nie potrzeba mi napedu na przod
Do siania grozy i zniszczenia w najbliższej okolicy :P

: 2010-10-15, 22:14
autor: Backbone
Z tyłu są kolebki na nowych ramkach z nowymi dyframi z XLEm i redukcją 1:3. Narazie jezdzi, teraz przednie mosty z zawieszeniem niezaleznym i zobaczymy co dalej.
Co do kabiny, to na twoim miejscu odwzorował bym prawdziwy model, bo pole do popisu jest ogromne.
Aż takiego doswiadczenia w budowaniu wg wzoru nie mam.

: 2010-10-15, 22:18
autor: Filus
Coś czuję, że parę osób zwęszyło okazję na trialówkę i dlatego dopytuje o takie szczegóły, jak zawiecha, czy napęd 8x8. Jako, że jednak Ty chyba nie chcesz z tego zrobić trialówki, to nie będę się o to dopytywać (choć prywatnie gdybym miał właśnie zrobić ciężarówkę, to jak już bym budował, to z zawiechą - krótko mówiąc ambitnie na maksa;)). Co do pytania. Przód przypomina trochę MANa, więc można by to tak zostawić. Ja bym proponował albo to zostawić i na tył, zabudować gruchę i zrobić z tego betoniarkę, albo kabinę zrobić na czerwono i próbować np. zrobić własną wersję wozu strażackiego. Nasuwa mi się też możliwość zostawienia żółtej kabiny, taka jaka jest i na tył zabudować dźwig ala 8292. Możliwości jest wiele. Nic tylko puścić wodze fantazji;).

: 2010-10-15, 22:20
autor: Barteq
Backbone pisze: Aż takiego doswiadczenia w budowaniu wg wzoru nie mam.
Zacznij od czegoś łatwego: http://www.ducrey-paysage.fr/images/materiel_07.jpg

: 2010-10-15, 22:26
autor: Backbone
Barteq, Tak patrzę na ten zderzak to słabo mi się robi. Pozyjemy zobaczymy, narazie robie nowa zawieszke.

Filus, co do zabudowy - na tym podwoziu bylo juz 7 mediumow, 2 xle, 4 wieze i jeden silnik RC - ale rozebralem bo stwierdzilem ze nie dziala jak powinno, nie mowiac o tym jak to wygladalo. Byl tam HDS z pneumatyka, rozkladane podpory, kompresor. Calosc zdalnie sterowana.