Dyskusja nad regulaminem na 2011

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

#31 Post autor: lyyar »

smyk pisze:Jaki sens ma drużyna jednoosobowa, skoro i tak każdy rywalizuje indywidualnie? Dwójki można puścić, ale to automatycznie zmniejszy szanse takie drużyny względem trójek.
"1" Dla zasady.
"2" W czasie zawodów 2010 widać było raczej nieformalne teamy 2-osobowe niz 3-osobowe (jesli i tak liczą sie 2 najlepsze wyniki wiec w wypadku "dwójek" bylyby to po prostu czasy przejezdu 2 zawodników z teamu - czyli też dla zasady. Bo jesli nie powstanie żadna "3" to po grzyba tworzyc martwy punkt o zespolach ? A szansa powstania zespolu 2 osobowego jest chyba kilkukrotnie wieksza niz 3-osobowego.
smyk pisze:
lyyar pisze:- Uzależnienie kar czasowych od czasu przejazdu - dla mnie to nie ma absolutnie sensu jakiegokolwiek, uprzejmie prosze o wyjasnienie mi kwestii dlaczego kara ma byc uzalezniona od czasu przejazdu.
Ponieważ trudniej kieruje się pojazdem szybkim, niż wolnym. Próbowałeś kiedyś parkowania równoległego z prędkością 150 km/h? ;P
To chyba zły przykład.
Powiedzmy, że ktos skonstruuje pojazd wazący 2001 gram i zacznie nim popylac nie zwazajac na przeszkody. Po drodze będzie ręka boga x4 - bo latwiej bedzie samochodzik przestawic o jedna jego długość niz pokonać przeszkode. Czas przejazdu dajmy na to 1 minuta.
Inny zawodnik stworzy monstrum 4kg pokona transe w 4 minuty - prawie bezblednie, a prawie oznacza np. 2 delikatne dotkniecia.
Obliczenia (bez innych modyfikatorow) beda wygladaly tak:
pojazd A: 60 + 36 + 36 + 36 + 36 = 204
pojazd B: 240 + (norma czasowa 60) + 60 + 60 = 420
Zawodnik który przejechał pojazdem B poprawnie z drobnymi potknięciami został 2x ukarany za to samo czyli za powolność swojego pojazdu - pierwszy raz to dzieki normie, drugi raz dzieki zwiekszonej karze za przewinienia tez dzieki normie. W jego przypadku dotkniecie choragiewki jest prawie tak samo bolesne co podwójna ręka boga dla pojazdu A.
Cos tu nie gra. Kary IMHO powinny byc liczone wartosciami czasowymi bezwzględymi - tak jak ostatnio.
Zobacz filmik http://www.youtube.com/watch?v=AQJYwdPD_x4
Po 3 sekundach ciecie bo reka boga ... pozniej autko sprawnie zapitala i powtorki z reki boga co chwilka. (Nie mam nic do Lomero).

P.S. A co z kolowymi transporterami opancerzonymi ? Rozumiem ze dozwolone, bo to taki fajny temat ... nie maja kabin i wyciagarek ale za to maja wieżyczki obrotowe z jakąś bronia ... mniejsza lub wieksza za co mozna bonusa dac ... doda to uroku zabawie

P.S.2 I chyba nie ma kary za brak zderzaka jesli oryginał go też nie ma, prawda ?
Ostatnio zmieniony 2010-10-25, 23:22 przez lyyar, łącznie zmieniany 3 razy.
nothing 0%

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#32 Post autor: smyk »

Coś pokaszaniłeś z tą matematyką.

pojazd A (4xR): 60 + 36 + 36 + 36 + 36 = 204
pojazd B (2xD): 240 + 48 + 48 = 336
Norma czasowa wyliczona z najszybszego przejazdu dwóch rozpatrywanych pojazdów:
300%x204=612
Pojazd B zmieścił się w normie. I ma 4 razy wyższy przelicznik.
1/204=0,0049
4/336=0,0119

A drużny trzyosobowe nie po to, aby coś ułatwiać, tylko po to by integrować ludzi, oraz po to, by bardziej doświadczeni konstruktorzy mogli wskazywać drogę młodszym adeptom trialu, nie rezygnując z rywalizacji :)

Ze zderzakiem racja, zastanowię się jak to ująć.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Mr.Z
Posty: 374
Rejestracja: 2009-01-16, 17:11
Lokalizacja: Warszawa

#33 Post autor: Mr.Z »

Nie chodzi tylko o zderzak, Smyku. Lyyar ma racje, że bonusy jakie łącznie może złapać konstruktor odpicowanej ciężarówki, powinny być do osiągnięcia również dla konstruktora pojazdu wojskowego, specjalnego itd. Może warto by zrobić limit bonusów "za wygląd (i dodatki takie jak zderzak)" a lista potencjalnych bonusów dla każdej kategorii pojazdów powinna być większa (znaczy suma bonusów z nich) niż ten limit?

Podoba mi się BARDZO, że regulamin ten mało zabrania, więc pozostawia konstruktorom "wyceniony" precyzyjnie wybór. To da nam możliwość rywalizowania i jako konstruktorom-modelarzom i jako kierowcom i, wreszcie, jako "strategom".

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#34 Post autor: Pietruch »

Szymon, może dodać jeszcze punkty za realistycznie działające i wyglądające zawieszenie - coś w stylu Stara Maćka Drwięgi, co Ty na to?
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

#35 Post autor: lyyar »

smyk pisze:Coś pokaszaniłeś z tą matematyką.
Norma czasowa wyliczona z najszybszego przejazdu dwóch rozpatrywanych pojazdów:
300%x204=612
Hmmm wydawalo mi sie ze norma czasowa jest to 300% czasu przejazdu najszybszego pojazdu... czyli skoro pierwszy mial 60 sekund to wszyscy ktorzy mieli ponad 180 sekund na przejazd maja liczony swoj czas x2
smyk pisze: A drużny trzyosobowe nie po to, aby coś ułatwiać, tylko po to by integrować ludzi, oraz po to, by bardziej doświadczeni konstruktorzy mogli wskazywać drogę młodszym adeptom trialu, nie rezygnując z rywalizacji :)
Oczywiscie zgadzam sie i popieram - bo caly regulamin bardzo mi sie podoba - tylko czy rzeczywiscie uda sie uczestnikom zrobic teamy 3-osobowe ? Bardziej realne jest ze beda 2-osobowe ... tak po prostu

A co do modyfikatorow - ogolnie - wspoczuje osobie odpowiedzialnej za kontrole i zliczanie tego wszystkiego, dobrym wyjsciem jest to co ATR zaproponowal, aby byly bonusy zamiast kar tam gdzie tylko to mozliwe.

P.S. Bron boze nie chce zakazac teamow 3-osobowych.

L
Ostatnio zmieniony 2010-10-26, 14:10 przez lyyar, łącznie zmieniany 4 razy.
nothing 0%

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#36 Post autor: Pietruch »

lyyar pisze:I co to modyfikatorow jeszcze - tak ogolnie - wspoczuje osobie odpowiedzialnej za kontrole i zliczanie tego wszystkiego
Nie bardzo wiem w czym tutaj jest problem. Przed zawodami wysyłamy zdjęcia naszego pojazdu i Smyk na spokojnie w domowym zaciszu ocenia wygląd i inne aspekty zgodnie z regulaminem, a w czasie zawodów przedstawia wynik jaki uzyskał pojazd danej drużyny. (ewentualne zastrzeżenia będzie można zgłaszać na rajdzie, ale Smyk jest tak dokładny, że już teraz mogę zapewnić iż żadnych zażaleń nie będzie)
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

#37 Post autor: lyyar »

O ile Smyk na 10 godzin przed startem nie bedzie skladal swojej trialowki :):):)
Mi to zajelo poltora roku ... Smykowi ostatnio 4 dni :) (zaraz przed zawodami)

L
nothing 0%

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#38 Post autor: Pietruch »

Myślę, że nie tylko przy zliczaniu bonusów pomoże taki dokładny arkusz zgłoszeniowy, ale również przy pisaniu notek i opisów ciężarówek na trucktrial.pl.
Tydzień przed zawodami - takie powinno być minimum na zgłoszenie ciężarówki. Wiadomo, że nie będziemy stosować przymusu, ale to wszystko robimy dla Smyka, więc samo to powinno mobilizować do sprawniejszego działania.
Zawsze można jeszcze dodać minusowy modyfikator za nieterminowe przesłanie arkusza, odpowiednio ile dni się spóźnimy tyle dostajemy ujemnych punktów. :D
Ostatnio zmieniony 2010-10-26, 14:16 przez Pietruch, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#39 Post autor: smyk »

lyyar pisze:
smyk pisze:Coś pokaszaniłeś z tą matematyką.
Norma czasowa wyliczona z najszybszego przejazdu dwóch rozpatrywanych pojazdów:
300%x204=612
Hmmm wydawalo mi sie ze norma czasowa jest to 300% czasu przejazdu najszybszego pojazdu... czyli skoro pierwszy mial 60 sekund to wszyscy ktorzy mieli ponad 180 sekund na przejazd maja liczony swoj czas x2
Po pierwsze - norma była i jest wyliczana z czasu z karami.
Po drugie - norma została podwyższona do 300%, właśnie po to, aby nie przesadzić z efektem "bolid zamiast trialówki". Bo nie mogę dokładnie przewidzieć, o ile przyspieszą maszyny w przyszłym roku w związku z wyliczaniem kar od czasu przejazdu. Dysponują jedynie przybliżonymi symulacjami. Stąd złagodzenie efektu normy.

Co do tej listy bonusów dla pojazdów opancerzonych - po prostu nie było jeszcze takiego na trasie, więc nie bardzo mam punkt odniesienia. Raczej nie przewiduję bonusów za eksplodujące rakiety typu ziemia-ziemia, ale czujcie się wolni w eksperymentowaniu ;)

Z pewnością część obecnych bonusów da się zastosować także do transporterów. Nie mniej kiedyś był to truck trial, więc nie dziwcie się, że lista dla ciężarówek będzie najdłuższa.
Ostatnio zmieniony 2010-10-26, 14:27 przez smyk, łącznie zmieniany 2 razy.

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#40 Post autor: Cieślu »

To teraz ja. Regulamin mi się podoba. Pozostawia nam duże pole do popisu. Moim zdaniem trzeba go jeszcze zoptymalizować żeby zyskał na czytelności. Zgadzam się z poprzednikami, że należy po prostu zostawić głównie bonusy. Żeby ułatwić odbiór techniczny aut i oszczędzić czas na zawodach powinno się zgłosić swoją maszynę na forum bądź w inny sposób.

Ja mam natomiast taki pomysł. Moim zdaniem możnaby określić obowiązkowe wyposażenie kabiny, np. w kabinie ma być kierownica, deska roździelcza z zegarami, 2 fotele (bądź ilość zgodna z oryginałem) i lewarek zmiany biegów. Jeśli masz komplet, dostajesz określony bonus. Jeśli czegoś brakuje to 0. W teorii mogą się zdarzyć kwiatki typu kabina bez foteli "bo się nie zmieściły" a skoro idziemy w stronę lepszego wyglądu to powinniśmy tego uniknąć.

Trzeba jasno określić co jest "wystającym kablem" a co nim nie jest. Tak samo wystające silniki. Oszczędzimy sobie potem sporów.

Plandeki nie-Lego dozwolone. Proponuję to dopisać dla jasności do regulaminu.

Dziekuję
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#41 Post autor: Chrupek »

Cieślu pisze:Ja mam natomiast taki pomysł. Moim zdaniem możnaby określić obowiązkowe wyposażenie kabiny, np. w kabinie ma być kierownica, deska roździelcza z zegarami, 2 fotele (bądź ilość zgodna z oryginałem) i lewarek zmiany biegów. Jeśli masz komplet, dostajesz określony bonus. Jeśli czegoś brakuje to 0.
W tym problem, że tak było do tej pory. W praktyce jednak były pojazdy, które co rajd nie powinny być dopuszczane, a jednak jeździły (np. mój:] ). Wydaje mi się, że Smyk spróbował to obejść, ale to się i tak nie sprawdzi. Kuba nie robił zabudowy, by zaoszczędzić na wadze. Na nic zdały się protesty innych uczestników (sorry, ale taka prawda) i dalej było tak samo. Nieważne, czy to będą bonusy, kary, czy bezwzględne wymaganie techniczne - najważniejsze żeby stosować regulamin.

A co do pomysłu, oceny zawieszenia to już lekkie przegięcie... Beata Tyszkiewicz 10? :] No chyba, że komisyjnie ustali się poziom piękności zawieszki.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#42 Post autor: Pietruch »

gen_leihy pisze:A co do pomysłu, oceny zawieszenia to już lekkie przegięcie... Beata Tyszkiewicz 10? :] No chyba, że komisyjnie ustali się poziom piękności zawieszki.
Minusów za ten punkt na bank nie będzie, chciałem żeby były dodatkowe punkty za jak najlepsze odwzorowanie zawieszenia - patrz tutaj: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=2143380 i ostatnie ciężarówki Smyka. Czyli, żeby zawieszenie wyglądało jak zawieszenie, a nie jak wielka kostka. Smyk swego czasu pracował nad takim zawieszeniem, wygląda to świetnie, ale jest piekielnie trudne i dlatego proponuję, ba! Chciałbym żeby taki modyfikator przeszedł. To jest po prostu premia dla chętnych i dla ambitnych.
Praca zawieszenia też jest ważna i też powinna być dodatkowo punktowana np. piórowe zawieszenie. Czyli tutaj też chodzi mi o jak najlepsze odwzorowanie rzeczywistości.

Tak jak mówię, to jest ten modyfikator, który premiuje ambitnych i w żadnym wypadku do niczego nie przymusza.
Ostatnio zmieniony 2010-10-26, 17:42 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#43 Post autor: Emilus »

Pietruch spokojnie. W tym pięknym wywodzie umknęło Ci, że pięknie wyglądające zawieszenie jest sztuką dla sztuki i udawaniem rzeczywistości a nie odwzorowywaniem.

Pamiętaj, że klocki są zabawką a wszystkie nasze techniczne elementy są o wiele za duże w skali do wielkości naszych ciężarówek i każdy mechanizm aby działał, musi być wielkościowo kompromisem.
Ostatnio zmieniony 2010-10-26, 18:08 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#44 Post autor: Cieślu »

gen_leihy pisze:W tym problem, że tak było do tej pory. W praktyce jednak były pojazdy, które co rajd nie powinny być dopuszczane, a jednak jeździły (np. mój:] ). Wydaje mi się, że Smyk spróbował to obejść, ale to się i tak nie sprawdzi. Kuba nie robił zabudowy, by zaoszczędzić na wadze. Na nic zdały się protesty innych uczestników (sorry, ale taka prawda) i dalej było tak samo. Nieważne, czy to będą bonusy, kary, czy bezwzględne wymaganie techniczne - najważniejsze żeby stosować regularnie
No cóż, wtedy była to kwestia egzekwowania przepisów. Większość miała co trzeba ale było kilku debiutantów więc przymykano na to oko. Teraz obowiązku wyposażania trialówki w jakiekolwiek fajerwerki nie ma, za to jest to opłacalne. Bez przesady...ile waży kilka płytek, kierownica i parę liftarmów. Wiadomo, że nikt się tu w MT nie będzie bawił. Moja propozycja dotyczy samego sposobu nagradzania za wyposażanie.
Skoro Smyk zdecydował się na taki regulamin to tym razem będzie on pewnie ściśle przestrzegany. Przynajmniej taką mam nadzieję. Paczka rozrosła nam się znacznie w porównaniu z poprzednim sezonem więc teraz można odrobinkę przykręcić śrubę :)
Ocena zawieszenia...bez sensu. Poza tym ten Star, mimo że cały wygląda super, ma zwykłe kolebki a ich wygląd wynika z tego, że mosty zbudowane są z płytek. Co innego, np Gaz Smyka, gdzie faktycznie wyglądało to całkiem realistycznie. Tak czy inaczej temu pomysłowi mówię nie.

EDYTA:
Chyba czeka mnie kolejny sezon jazdy 4fun :) Moja planowana ciężarówka wygląda jak zaprzeczenie nowego regulaminu :P
Ostatnio zmieniony 2010-10-26, 18:15 przez Cieślu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#45 Post autor: Chrupek »

Tylko Pietruch powstaje problem, kto by oceniał piękność zawieszenia? Ile by dać za to punktów? Jeden zawodnik mógłby zakwestionować werdykt sędziów i krzyknąć, że moje zawieszenie jest piękniejsze od innych itd.
Albo sportowa rywalizacja, albo gimnastyka artystyczna. Z resztą nawet w tych 'pieknościowych' sportach istnieje tendencja do precyzowania regulaminów/ocen sędziowskich. Nie mogłoby być tak, że z jednej strony Smyk chodzi z linijką i liczy przelicznik z trzecim miejscem po przecinku, a z drugiej rzuca punkty za ładne zawieszenie, albo epicko działający skręt (przynajmniej moim zdaniem tak nie może być). Wybacz, że trochę kpię, ale to byłby krok w zupełnie inną stronę, niż taki szczegółowy regulamin, jaki zaprezentował Smyk na najbliższy sezon.
Sezon w pełni!

Zablokowany