smyk pisze:Natomiast nie widzę potrzeby naliczania "minusa" za pierwszą oś skrętną. Pierwsza powinna być "gratis" by nie opłacało się budować pojazdów w ogóle bez osi skrętnych (niektóre wozidła).
Ja widzę. Pierwsza os skrętna dla 4x4, to zupełnie coś innego niż pierwsza oś skrętna dla 8x8. Pierwsza os skrętna dla 4x4 to w praktyce połowa osi skrętnych i nieskrętnych. W systemie proporcji, pierwsza oś skrętna dla 4x4 jest równa dwóm osiom skrętnym dla 8x8 i moim zdaniem jest to całkiem sprawiedliwe rozwiązanie.
Natomiast zgoda, że przeciwstawne osie dają dużo lepszą zwrotność. Tylko, że to jest już kwestia bardziej wyboru auta. Równie dobrze można by karać TT, za to, że kabina jego pojazdu jest w okolicy środka auta, a kabiny tatrowe dużo wystają, co przecież byłoby absurdalne. Ale to już trochę offtop...
smyk pisze:Natomiast nie widzę potrzeby naliczania "minusa" za pierwszą oś skrętną. Pierwsza powinna być "gratis" by nie opłacało się budować pojazdów w ogóle bez osi skrętnych (niektóre wozidła).
Pierwsza os skrętna dla 4x4, to zupełnie coś innego niż pierwsza oś skrętna dla 8x8. Pierwsza os skrętna dla 4x4 to w praktyce połowa osi skrętnych i nieskrętnych. W systemie proporcji, pierwsza oś skrętna dla 4x4 jest równa dwóm osiom skrętnym dla 8x8 i moim zdaniem jest to całkiem sprawiedliwe rozwiązanie.