Dyskusja nad regulaminem na 2011

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#346 Post autor: Chrupek »

smyk pisze:Natomiast nie widzę potrzeby naliczania "minusa" za pierwszą oś skrętną. Pierwsza powinna być "gratis" by nie opłacało się budować pojazdów w ogóle bez osi skrętnych (niektóre wozidła).
Ja widzę. Pierwsza os skrętna dla 4x4, to zupełnie coś innego niż pierwsza oś skrętna dla 8x8. Pierwsza os skrętna dla 4x4 to w praktyce połowa osi skrętnych i nieskrętnych. W systemie proporcji, pierwsza oś skrętna dla 4x4 jest równa dwóm osiom skrętnym dla 8x8 i moim zdaniem jest to całkiem sprawiedliwe rozwiązanie.

Natomiast zgoda, że przeciwstawne osie dają dużo lepszą zwrotność. Tylko, że to jest już kwestia bardziej wyboru auta. Równie dobrze można by karać TT, za to, że kabina jego pojazdu jest w okolicy środka auta, a kabiny tatrowe dużo wystają, co przecież byłoby absurdalne. Ale to już trochę offtop...
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#347 Post autor: smyk »

gen_leihy pisze:
smyk pisze:Natomiast nie widzę potrzeby naliczania "minusa" za pierwszą oś skrętną. Pierwsza powinna być "gratis" by nie opłacało się budować pojazdów w ogóle bez osi skrętnych (niektóre wozidła).
Pierwsza os skrętna dla 4x4, to zupełnie coś innego niż pierwsza oś skrętna dla 8x8. Pierwsza os skrętna dla 4x4 to w praktyce połowa osi skrętnych i nieskrętnych. W systemie proporcji, pierwsza oś skrętna dla 4x4 jest równa dwóm osiom skrętnym dla 8x8 i moim zdaniem jest to całkiem sprawiedliwe rozwiązanie.
Argumentacja przekonująca.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#348 Post autor: smyk »

gen_leihy pisze:Natomiast zgoda, że przeciwstawne osie dają dużo lepszą zwrotność. Tylko, że to jest już kwestia bardziej wyboru auta.
Oczywiście, że to kwestia wyboru auta, ale staramy się tak zbudować regulamin, żeby nie tylko Unimogiem dało się wygrywać.

M. in. dlatego chcę uwzględniać przedni zwis w pomiarze długości pojazdu.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Zablokowany