Dyskusja nad regulaminem na 2011

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

#61 Post autor: lyyar »

Juz można sciagnac poprawione

v.012 - ladnie sie drukuje i nie ma bledu z wspolczynnikiem powyzej 1000

http://www.zeronine.eu/lego/TruckTrialF ... l_v012.zip

L
Ostatnio zmieniony 2010-10-30, 17:06 przez lyyar, łącznie zmieniany 1 raz.
nothing 0%

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#62 Post autor: Mistakes »

Świetne! Bardzo dobra robota - przyda się, a to najważniejsze!

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Regulamin wersja 0.2

#63 Post autor: lyyar »

Truck Trial Factor Tool wersja 021 do regulaminu w wersji 0.2

http://www.zeronine.eu/Lego/TruckTrialF ... l_v021.zip

L

P.S.

3.5. Obostrzenia
Niedozwolone regulaminowo są elementy "nie-Lego" oraz elementy modyfikowane.
Dozwolone jest używanie nieoryginalnych sznurków (o zbliżonej do oryginalnych grubości) , gumek (np. jako pasków transmisyjnych) oraz taśmy dwustronnie klejącej do połączenia felgi z oponą. Dozwolone jest również użycie tkaniny w celu wykonania plandeki.

A co z kablami elektrycznymi i sprężynami ?
Kiedyś to chyba było dozwolone ...
Ostatnio zmieniony 2010-11-06, 11:31 przez lyyar, łącznie zmieniany 1 raz.
nothing 0%

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#64 Post autor: Chrupek »

Z tego co kojarzę, to kable pneumatyczne były dozwolone... ale przyłączam się do pytania, szczególnie odnośnie sprężyn
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
Lomero
Posty: 355
Rejestracja: 2004-10-14, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Lomero

 

#65 Post autor: Lomero »

A ja mam pytanie dlaczego budowa wozideł przegubowych stała się aż tak bardzo nieopłacalne(0,30 + 0,15)? O korzyściach i wadach wozideł już było trochę dyskusji i raczej wynikało z nich, że nie są wcale dwukrotnie bardziej skuteczne od zwykłych ciężarówek.

Poproszę o definicję sterowania czołgowego. Czy pojazd mający niezależny napęd na lewe i prawe koła oraz posiadajacy skrętne koła dostaje taką karę? Jeśli tak do niby dlaczego? Jeśli zaś chodzi o ciężarówkę skręcającą tylko za pomocą niezależnie napędzanych kół to istnieją takie w ogóle w rzeczywistości? Pomijam, że jest to raczej niewykonalne z Lego zakładając, że ciężarówka waży ponad 2 kg.

Zwiększyłbym też bonusy za posiadanie zderzaków i lusterek jako, że mają one dużo większy wpływ na wynik przejazdu niż inne elementy estetyczne. Łatwiej jest nimi zahaczyć o chorągiewki.

Podoba mi się limit rąk boga.
Ostatnio zmieniony 2010-11-06, 20:54 przez Lomero, łącznie zmieniany 2 razy.
Lomero

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#66 Post autor: smyk »

Przy obecnym obowiązkowym zdalnym sterowaniu wszystkie kable muszę być oryginalne. Sprężyny oczywiście też "made by LEGO". Pamiętajcie, że to lego trial. Wszystkim, którym tęskno do swobody w wyborze materiałów polecam www.rc-trial.pl/.

Też się tak bawię, ale oba trunki najlepiej smakują niezmieszane.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#67 Post autor: Kubrick »

Lomero pisze:Poproszę o definicję sterowania czołgowego.
Sterowanie burtowe - niezalezne sterowanie prawej i lewej strony tak, ze mozna zawracac w miejscu przez ruszenie kol w przeciwnych kierunkach.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#68 Post autor: smyk »

Lomero pisze:A ja mam pytanie dlaczego budowa wozideł przegubowych stała się aż tak bardzo nieopłacalne(0,30 + 0,15)? O korzyściach i wadach wozideł już było trochę dyskusji i raczej wynikało z nich, że nie są wcale dwukrotnie bardziej skuteczne od zwykłych ciężarówek.
Możliwe, że to efekt rozbicia na kilka modyfikatorów. Możliwe, że faktycznie wymaga to regulacji.
Lomero pisze:Poproszę o definicję sterowania czołgowego. Czy pojazd mający niezależny napęd na lewe i prawe koła oraz posiadajacy skrętne koła dostaje taką karę? Jeśli tak do niby dlaczego? Jeśli zaś chodzi o ciężarówkę skręcającą tylko za pomocą niezależnie napędzanych kół to istnieją takie w ogóle w rzeczywistości? Pomijam, że jest to raczej niewykonalne z Lego zakładając, że ciężarówka waży ponad 2 kg.
Kubrick pisze:
Lomero pisze:Poproszę o definicję sterowania czołgowego.
Sterowanie burtowe - niezalezne sterowanie prawej i lewej strony tak, ze mozna zawracac w miejscu przez ruszenie kol w przeciwnych kierunkach.
O, dziękuję :)
Takie pojazdy są zwrotniejsze i dlatego dostają antymodyfikator. Celowo przetestowałem to w ważącym prawie 3 kilo 8x8 - mimo oporów, braku mocy, etc. świetnie się to sprawdzało i znacznie poprawiało zwrotność. Dlatego trzeba to uwzględnić.
Lomero pisze:Zwiększyłbym też bonusy za posiadanie zderzaków i lusterek jako, że mają one dużo większy wpływ na wynik przejazdu niż inne elementy estetyczne. Łatwiej jest nimi zahaczyć o chorągiewki.
Słuszna uwaga.
Ostatnio zmieniony 2010-11-06, 21:05 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lomero
Posty: 355
Rejestracja: 2004-10-14, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Lomero

 

#69 Post autor: Lomero »

smyk pisze:Takie pojazdy są zwrotniejsze i dlatego dostają antymodyfikator. Celowo przetestowałem to w ważącym prawie 3 kilo 8x8 - mimo oporów, braku mocy, etc. świetnie się to sprawdzało i znacznie poprawiało zwrotność. Dlatego trzeba to uwzględnić.
Czy w związku z tym pojazd z dyferencjałem pomiędzy lewymi i prawymi kołami tez dostanie antymodyfikator? Będzie przecież równie zwrotny co taki ze sterowaniem czołgowym?

Ponadto, tak jak piszesz, takie rozwiązanie mimo, że ma zalety ma też spore wady w postaci dwóch wałów napędowych (dwa razy większe opory) oraz mniejszej mocy spowodowanej rozdzieleniem jej na dwa niezależne układy. Przez to maksymalny moment obrotowy przypadający na pojedyńcze koło (jakże istotny w trialu) jest dwa razy mniejszy (jeśli się mylę to mnie poprawcie).
Ostatnio zmieniony 2010-11-06, 21:33 przez Lomero, łącznie zmieniany 1 raz.
Lomero

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#70 Post autor: Sariel »

Lomero pisze:Ponadto, tak jak piszesz, takie rozwiązanie mimo, że ma zalety ma też spore wady w postaci dwóch wałów napędowych (dwa razy większe opory) oraz mniejszej mocy spowodowanej rozdzieleniem jej na dwa niezależne układy. Przez to maksymalny moment obrotowy przypadający na pojedyńcze koło (jakże istotny w trialu) jest dwa razy mniejszy (jeśli się mylę to mnie poprawcie).
Niekoniecznie, bo jeśli zrobisz sterowanie czołgowe subtraktorem to moc będzie rozdzielana dokładnie tak jak w trialówkach, może poza samym momentem skręcania kiedy to na kołach po jednej stronie będzie jej mniej, a po drugiej więcej.

Awatar użytkownika
Lomero
Posty: 355
Rejestracja: 2004-10-14, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Lomero

 

#71 Post autor: Lomero »

Sariel pisze:Niekoniecznie, bo jeśli zrobisz sterowanie czołgowe subtraktorem to moc będzie rozdzielana dokładnie tak jak w trialówkach, może poza samym momentem skręcania kiedy to na kołach po jednej stronie będzie jej mniej, a po drugiej więcej.
Faktycznie, na to nie wpadłem.
Lomero

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

#72 Post autor: lyyar »

Pietruch pisze:Czym masz zabezpieczone pudełko przed otwarciem, jak nie taśmą. :P Co prawda nie jest dwustronna, ale można taką zrobić w sekundę. ;)
W sumie pudelka LEGO tez sa klejone ... wiec kropelka powinna byc dopuszczalna ...

A tak na serio ...
Uważam, że można by przyjąć zasade, ze to co wystepuje w produkcji lego, a nie jest klockiem z plastiku czy gumą oponą może zostać użyte:

tj. sznurki, gumki, rurki do pneumatyki, kabelki elektryczne, sprezyny (no i plandeki z materialu).

Interesuje mnie szczególnie sprawa sprezynek do amortyzatorow, dlaczego ?
Mam w swoich zbiorach kilkadziesiąt amortyzatorow, czesc jest stara, czesc jest nowa,
w 2 przypadkach po prostu brakuje sprezyny, w 1 amortyzatorze sprezyna jest rozciagnieta dziwacznie na boki - nie nadaje sie.
Bardzo duzo amortyzatorow ma przeroznej twardosci sprezyny, nawet w obrebie jednego koloru (np. zolty) okazuje sie ze sa 2 twardosci (w srodku sprezyny mam 4 zwoje lub 7 zwoi). Chcialbym to wszystko jakos zunifikowac czy naprawic a raczej nie dostane nigdzie samych sprezynek. Wiec musialbym uzyc jakichs obcych, nie koszernych LEGO.

Dochodzi jeszcze kwestia masy w regulaminie, skoro minimum to 2kg, a np. w moim poprzednim pojezdzie 6x6 ktory mial 1,76kg 12 twardych amortyzatorow to bylo w sumie na styk (ale raczej za malo), to teraz gdy limit masy zostal zwiekszony naturalne jest ze wiecej osob bedzie sie borykalo z problemem miekkich/twardych sprezyn i ilosci amorkow na kolo/most ...

Pomijam juz ze swietnym dobrodziejstwem byloby dopuszczenie ucietego kola zebatego ze srednio starego dyfra - no ale skoro brak ingerencji w klocki to brak :)
Natomiast JAK MAM LOBBOWAĆ ZA SPREŻYNKAMI ?

L
Ostatnio zmieniony 2010-11-07, 16:39 przez lyyar, łącznie zmieniany 2 razy.
nothing 0%

Awatar użytkownika
Mr.Z
Posty: 374
Rejestracja: 2009-01-16, 17:11
Lokalizacja: Warszawa

#73 Post autor: Mr.Z »

Zgadzam się z Lyyarem.
Co do samego regulaminu, to mam uwagę ogólną. Nie warto wprowadzać uregulowań trudnych do weryfikacji. Sprężyny Lego nie mają żadnych oznaczeń, pozostaje ocenianie ich autentyczności "na oko". No i zaufanie, że w tym małym gronie zbyt sobie cenimy dobrą atmosferę, żeby oszukiwać kolegów. Ale przecież to rywalizacja, więc każdy uruchamia swoją mądrość i spryt i próbuje pokonać nimi innych. Drobne sztuczki są na porządku dziennym: jedni nie uruchamiają atrapy silnika, by nie obciążać nim układu napędowego. Inni w tym samym celu montują osobny silnik (nie liczony do przelicznika) i osobne źródło zasilania. Wahacze wielu z nas wbija na kulki odwrotną stroną albo kombinuje z jakimiś fleksami dla ich lepszego osadzenia. Czasem batbox, wraz z zawartością, pojawia się tylko w roli balastu. U Emila bodaj widziałem sprężyny (wierzę że Lego, ale kto jest w stanie to sprawdzić?) zdjęte z amorów i osadzone na axlach. Nota bene, w mało pracującym zawieszeniu.
I jest z tego jakiś dramat? Nie, bo to wszystko rozwija tę świetną zabawę, jaką jest dla nas TrTr. Nowy regulamin idzie w dobrą stronę, bo jak najmniej zabrania a więc daje pole do popisu dla naszej inwencji. Skoro można ewidentny feler Lego, jakim jest ślizgająca się na feldze opona, ratować taśmą samoprzylepną; knoby i zębatki usprawniać smarem, to zgódźmy się i na zastępowanie sprężyn.

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

#74 Post autor: lyyar »

Dodam jeszcze jeden argument za spreznami nie LEGO.

Wybralismy sobie bardzo ciekawa dyscypline, w sumie dla niektorych to czarna magia. Moim znajomym kopara opada gdy mowie, ze w lego jest dyferencjal, mozna zbudowac skrzynie biegow, nawet pseudo-automatyczna ... a w ogole zatyka ich gdy widza maszyne z lego ukladajaca klocki lego (printer 3d) albo seagwaya :)

Lego nigdy nie wypuscilo Trialowki, kolosa np. 8x8 czy 6x6 czy chociazby 4x4 - zdalenie sterowanego ... SPELNIAJĄCEGO NASZ REGULAMIN ...
Amortyzatory stosowane w zestawach LEGO zwyczajnie wystarcza do uniesienia tych 500 ... 1000 gram dla pojazdu firmowego. Nasze pojazdy sa ZNACZNIE ZNACZNIE ciezsze i o ile w zestawie LEGO mozemy sie spodziewac 1 amortyzatorka na kolo, o tyle w TrTr juz widziałem po 3-4.
Wiec skoro stawiamy sami przed soba wysokie wymagania, dajmy tez mozliwosc realizacji ich w miare sensowny sposob.

L
nothing 0%

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#75 Post autor: Emilus »

Z pisze:U Emila bodaj widziałem sprężyny (wierzę że Lego, ale kto jest w stanie to sprawdzić?) zdjęte z amorów i osadzone na axlach. Nota bene, w mało pracującym zawieszeniu.
Mam sprężyny z amorków Lego. Amorki z Lego rozmontowywuję aby uzyskać sprężyny ale mogę je złożyć z powrotem. Zresztą fabrycznie też są składane z 3 elementów. Tak więc nie niszczę elementów. Zresztą, nie ja jeden, Atr jak utwardzał amorek, to też go musiał najpierw rozłożyć.

Tak więc Z, w razie co mogę przynieść na rajd i Ci pokazać jak rozkładać/składać amory.
Lyyar, może skoro masz różne amory, porozbieraj i uzyskasz sprężyny i będziesz mógł sobie dobrać pasujące parami.
Ostatnio zmieniony 2010-11-07, 16:48 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany