Dyskusja nad regulaminem na 2011
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
No niestety - estetyka jest czymś niewymiernym. I mimo, że proponowany zestaw bonusów za wyposażenie ma za zadanie promować estetykę, to jednak nie na zasadzie "oceny" a na zasadzie "obecności". Dany detal jest, lub go nie ma i na tej podstawie przyznawane są punkty.
Myślę, że łatwiej komuś odjąć za brak wyposażenia kabiny parę procent od modyfikatora, niż kogoś zupełnie zdyskwalifikować i pozbawić zabawy.
Dziękuję wszystkim za zaangażowanie, za konstruktywną krytykę, za podrzucanie pomysłów. To, że regulamin w swym ogólnym zarysie jest przychylnie przyjmowany, niesamowicie motywuje mnie do dalszej pracy nad niezbędnymi poprawkami. Nie będę starał się zrobić tego szybko, będę się starał zrobić to dokładnie.
Myślę, że łatwiej komuś odjąć za brak wyposażenia kabiny parę procent od modyfikatora, niż kogoś zupełnie zdyskwalifikować i pozbawić zabawy.
Dziękuję wszystkim za zaangażowanie, za konstruktywną krytykę, za podrzucanie pomysłów. To, że regulamin w swym ogólnym zarysie jest przychylnie przyjmowany, niesamowicie motywuje mnie do dalszej pracy nad niezbędnymi poprawkami. Nie będę starał się zrobić tego szybko, będę się starał zrobić to dokładnie.
Długi, do kąta! ;)M_longer pisze:To jak z tymi pojazdami wieloosiowymi?smyk pisze: To, że regulamin w swym ogólnym zarysie jest przychylnie przyjmowany, niesamowicie motywuje mnie do dalszej pracy nad niezbędnymi poprawkami. Nie będę starał się zrobić tego szybko, będę się starał zrobić to dokładnie.
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2198
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Dobra, napisze co mi sie nie podoba i jak bym to widzial :P
Podoba mi sie pomysl z karami, ze zamiast dodatkowych sekund sa kary procentowe, w jakis sposob moim zdaniem wyrownuje to szanse pomiedzy szybszymi i wolniejszymi, bo dla wolniejszych kary byly zwykle mniej dotkliwe.
Poza tym, brak uwag na ten moment.
W skladzie MAKSYMALNIE 3-osobowym, zeby nie bylo niejasnosci.Drużyny w składzie trzyosobowym
Nie rozumiem?Dwa najlepsze wyniki uzyskane w trakcie zawodów przez pojazdy danego zespołu są zapisywane na jego konto (niezależnie od klasyfikacji indywidualnej).
Dla jasnosci bym dopisal, ze bbox moze byc wewnatrz zbiornika paliwa, ale nie moze byc sytuacji, ze zbiornik sklada sie tylko i wylacznie z bboxa bez dodatkowej obudowy.- zbiorniki paliwa (nie wykonane z pojemników na baterie) +0,03;
Czy to ma sie sumowac, czy nie? Trzeba to jasno okreslic.- wszystkie osie skrętne -0,25;
- więcej osi skrętnych niż nieskrętnych -0,1;
Podoba mi sie pomysl z karami, ze zamiast dodatkowych sekund sa kary procentowe, w jakis sposob moim zdaniem wyrownuje to szanse pomiedzy szybszymi i wolniejszymi, bo dla wolniejszych kary byly zwykle mniej dotkliwe.
Ja bym liczyl po obrysie pojazdu. Od zderzaka do najblizszej osi jest spory odcinek i juz mamy kare za brak zderzaka w postaci modyfikatora.W przypadku braku zderzaka za długość pojazdu potrzebną do obliczenia modyfikatora metrycznego uznaje się rozstaw osi.
Poza tym, brak uwag na ten moment.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
-
- VIP
- Posty: 1262
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Ten model, który pokazałeś ma jakiś masakryczny rozstaw osi ma. Tutaj nie wygląda to aż tak źle:
Ciężko będzie to zbudować...
Tak czy inaczej taka ambitna konstrukcja jest dosyć mocno stratna przy nowym regulaminie. Ale nic się na to nie poradzi.
Ciężko będzie to zbudować...
Tak czy inaczej taka ambitna konstrukcja jest dosyć mocno stratna przy nowym regulaminie. Ale nic się na to nie poradzi.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Smyk, ja mam jeszcze jeden pomysł, który już w pewnym momencie sezonu obgadywaliśmy publicznie. Skoro praktycznie każdy aspekt ciężarówki jest regulowany, a w dodatku dopuszczamy np. długie wojskowe konstrukcje, to może warto by przemyśleć sprawę tras? Jakieś minimalne szerokości, długości, promienie nawrotu, wysokość przeszkód itp.
Skoro przez zimę robimy ciężarówki pod regulamin, to myślę, że fajnie by było wiedzieć czego się spodziewać na trasie rajdu.
Skoro przez zimę robimy ciężarówki pod regulamin, to myślę, że fajnie by było wiedzieć czego się spodziewać na trasie rajdu.
Sezon w pełni!
http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=11671&start=0
W końcu nic nie zostało ustalone, może warto wrócić do tego tematu, skoro Grzesiek poruszył równie ważną kwestię. Na uwagę zasługuje post Jeraca - pierwsza strona.
W końcu nic nie zostało ustalone, może warto wrócić do tego tematu, skoro Grzesiek poruszył równie ważną kwestię. Na uwagę zasługuje post Jeraca - pierwsza strona.
Ostatnio zmieniony 2010-10-27, 11:51 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
Myślę, że określenie minimalnej odległości między bramkami na poziomie długości najdłuższej startującej maszyny oraz ustalenie maksymalnej wysokości progu będą ustaleniami wystarczającymi.
Z trasami jest tak, że ustala się je w zależności od terenu, jakim się dysponuje, oraz od pogody. Ani jedno, ani drugie nie jest stałe. Nawet teren w tym samym miejscu szybko się zmienia, a jak doliczyć do tego niespodzianki, typu cykliści, to nie da się zagwarantować idealnych warunków i super tras zawsze.
Myślę, że niezłym sposobem na ustawianie tras jest przydzielenie do tego zadania właścicieli dwóch zupełnie różnych maszyn. Wtedy każdy ciągnie w swoją stronę i zostaje wypracowana średnia.
Z trasami jest tak, że ustala się je w zależności od terenu, jakim się dysponuje, oraz od pogody. Ani jedno, ani drugie nie jest stałe. Nawet teren w tym samym miejscu szybko się zmienia, a jak doliczyć do tego niespodzianki, typu cykliści, to nie da się zagwarantować idealnych warunków i super tras zawsze.
Myślę, że niezłym sposobem na ustawianie tras jest przydzielenie do tego zadania właścicieli dwóch zupełnie różnych maszyn. Wtedy każdy ciągnie w swoją stronę i zostaje wypracowana średnia.
Czyli pełen spontan, jak zawsze. :) Myślę, że fajnie będzie się jeździło w przyszłym roku, zwłaszcza po przymusowej przerwie.
Ostatnio zmieniony 2010-10-27, 16:39 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
To jeszcze jedna kwestię poruszę.
Otóż Smyku, w tej chwili jest spora nieścisłość w punkcie o osiach skrętnych. Np.: W 5cio osiowym pojeździe z 4 osiami skrętnymi, przelicznik byłby taki sam jak w przypadku 3ech osi skrętnych (no chyba, że źle rozumiem). Proponowałbym sprecyzowanie wartości bazowej przelicznika dla danej liczby osi, i korygowanie go o liczbę osi skrętnych:
Dla czterech osi: X - y razy liczba osi skrętnych.
Dla trzech osi: Z - r razy liczba osi skrętnych.
itd.
Byłoby przejrzyście, a w dodatku modyfikator ilości osi w pojeździe byłby od razu zawarty w tym wzorze (czy tez podobnym). Najprościej byłoby zrobić tabelkę, z której można by odczytać swój modyfikator w zależności od konfiguracji podwozia.
Otóż Smyku, w tej chwili jest spora nieścisłość w punkcie o osiach skrętnych. Np.: W 5cio osiowym pojeździe z 4 osiami skrętnymi, przelicznik byłby taki sam jak w przypadku 3ech osi skrętnych (no chyba, że źle rozumiem). Proponowałbym sprecyzowanie wartości bazowej przelicznika dla danej liczby osi, i korygowanie go o liczbę osi skrętnych:
Dla czterech osi: X - y razy liczba osi skrętnych.
Dla trzech osi: Z - r razy liczba osi skrętnych.
itd.
Byłoby przejrzyście, a w dodatku modyfikator ilości osi w pojeździe byłby od razu zawarty w tym wzorze (czy tez podobnym). Najprościej byłoby zrobić tabelkę, z której można by odczytać swój modyfikator w zależności od konfiguracji podwozia.
Sezon w pełni!
gen_leihy pisze:Najprościej byłoby zrobić tabelkę, z której można by odczytać swój modyfikator w zależności od konfiguracji podwozia.
Ooo, w ogole to dobry pomysl dla Smyka !!!
Tabelka
(najprawdopodobniej excel) dla kazdego trialowca - aby mogl zaznaczać konkretne modyfikatory w polach (1 jest modyfikator, 0 brak modyfikatora - dla danego parametru). Taka tabelke uczestnik przed zawodami wysylalby Smykowi ktoremu by to bardzo pomoglo - weryfikacja danych. Uczestnik moglby tez wpisac wage pojazdu (korygowana na/po zawodach w tabelce).
Mysle, ze cala procedura weryfikacji i zliczania punktów przyspieszona by zostala o lata swietlne :):):)
L
nothing 0%
Truck Trial Factor Tool v.011
Popełniłem EXCELA do obliczania współczynnika dla naszej trialówki.
Bazuje na wstępnej wersji regulaminu v01 Smyka.
Do ściągnięcia tu: http://www.zeronine.eu/lego/TruckTrialF ... l_v011.zip
Może to małe narzędzie bedzie wszystkim przydatne - chociażby w dyskusji.
Jeśli ktoś gdzieś zauważy jakieś błędy proszę o info.
L
Współczynnik dla QinetiQ 6x6 z sezonu 2010: TTFT: 795,58
Bazuje na wstępnej wersji regulaminu v01 Smyka.
Do ściągnięcia tu: http://www.zeronine.eu/lego/TruckTrialF ... l_v011.zip
Może to małe narzędzie bedzie wszystkim przydatne - chociażby w dyskusji.
Jeśli ktoś gdzieś zauważy jakieś błędy proszę o info.
L
Współczynnik dla QinetiQ 6x6 z sezonu 2010: TTFT: 795,58
Ostatnio zmieniony 2010-10-29, 22:48 przez lyyar, łącznie zmieniany 1 raz.
nothing 0%