Dyskusja nad regulaminem na 2011

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#46 Post autor: smyk »

No niestety - estetyka jest czymś niewymiernym. I mimo, że proponowany zestaw bonusów za wyposażenie ma za zadanie promować estetykę, to jednak nie na zasadzie "oceny" a na zasadzie "obecności". Dany detal jest, lub go nie ma i na tej podstawie przyznawane są punkty.

Myślę, że łatwiej komuś odjąć za brak wyposażenia kabiny parę procent od modyfikatora, niż kogoś zupełnie zdyskwalifikować i pozbawić zabawy.

Dziękuję wszystkim za zaangażowanie, za konstruktywną krytykę, za podrzucanie pomysłów. To, że regulamin w swym ogólnym zarysie jest przychylnie przyjmowany, niesamowicie motywuje mnie do dalszej pracy nad niezbędnymi poprawkami. Nie będę starał się zrobić tego szybko, będę się starał zrobić to dokładnie.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#47 Post autor: M_longer »

smyk pisze: To, że regulamin w swym ogólnym zarysie jest przychylnie przyjmowany, niesamowicie motywuje mnie do dalszej pracy nad niezbędnymi poprawkami. Nie będę starał się zrobić tego szybko, będę się starał zrobić to dokładnie.
To jak z tymi pojazdami wieloosiowymi?

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#48 Post autor: smyk »

M_longer pisze:
smyk pisze: To, że regulamin w swym ogólnym zarysie jest przychylnie przyjmowany, niesamowicie motywuje mnie do dalszej pracy nad niezbędnymi poprawkami. Nie będę starał się zrobić tego szybko, będę się starał zrobić to dokładnie.
To jak z tymi pojazdami wieloosiowymi?
Długi, do kąta! ;)

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#49 Post autor: Kubrick »

Dobra, napisze co mi sie nie podoba i jak bym to widzial :P
Drużyny w składzie trzyosobowym
W skladzie MAKSYMALNIE 3-osobowym, zeby nie bylo niejasnosci.
Dwa najlepsze wyniki uzyskane w trakcie zawodów przez pojazdy danego zespołu są zapisywane na jego konto (niezależnie od klasyfikacji indywidualnej).
Nie rozumiem?
- zbiorniki paliwa (nie wykonane z pojemników na baterie) +0,03;
Dla jasnosci bym dopisal, ze bbox moze byc wewnatrz zbiornika paliwa, ale nie moze byc sytuacji, ze zbiornik sklada sie tylko i wylacznie z bboxa bez dodatkowej obudowy.
- wszystkie osie skrętne -0,25;
- więcej osi skrętnych niż nieskrętnych -0,1;
Czy to ma sie sumowac, czy nie? Trzeba to jasno okreslic.

Podoba mi sie pomysl z karami, ze zamiast dodatkowych sekund sa kary procentowe, w jakis sposob moim zdaniem wyrownuje to szanse pomiedzy szybszymi i wolniejszymi, bo dla wolniejszych kary byly zwykle mniej dotkliwe.
W przypadku braku zderzaka za długość pojazdu potrzebną do obliczenia modyfikatora metrycznego uznaje się rozstaw osi.
Ja bym liczyl po obrysie pojazdu. Od zderzaka do najblizszej osi jest spory odcinek i juz mamy kare za brak zderzaka w postaci modyfikatora.

Poza tym, brak uwag na ten moment.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#50 Post autor: M_longer »

smyk pisze:Długi, do kąta! ;)
Nie mieszczę się.
Więc?

W sumie mój problem to nic w porównaniu z tym:

Obrazek

To przegubowiec na bazie HEMTTa, mający dwie osie skrętne.

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#51 Post autor: Cieślu »

Ten model, który pokazałeś ma jakiś masakryczny rozstaw osi ma. Tutaj nie wygląda to aż tak źle:
Obrazek

Ciężko będzie to zbudować...


Tak czy inaczej taka ambitna konstrukcja jest dosyć mocno stratna przy nowym regulaminie. Ale nic się na to nie poradzi.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#52 Post autor: smyk »

Modyfikator metryczny raczej sprzyja tej konstrukcji. Trochę uszczknie antypremia za przegub, ale ma to uzasadnienie w większej niż standardowa zwrotności.

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#53 Post autor: Chrupek »

Smyk, ja mam jeszcze jeden pomysł, który już w pewnym momencie sezonu obgadywaliśmy publicznie. Skoro praktycznie każdy aspekt ciężarówki jest regulowany, a w dodatku dopuszczamy np. długie wojskowe konstrukcje, to może warto by przemyśleć sprawę tras? Jakieś minimalne szerokości, długości, promienie nawrotu, wysokość przeszkód itp.
Skoro przez zimę robimy ciężarówki pod regulamin, to myślę, że fajnie by było wiedzieć czego się spodziewać na trasie rajdu.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#54 Post autor: Pietruch »

http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=11671&start=0

W końcu nic nie zostało ustalone, może warto wrócić do tego tematu, skoro Grzesiek poruszył równie ważną kwestię. Na uwagę zasługuje post Jeraca - pierwsza strona.
Ostatnio zmieniony 2010-10-27, 11:51 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#55 Post autor: smyk »

Myślę, że określenie minimalnej odległości między bramkami na poziomie długości najdłuższej startującej maszyny oraz ustalenie maksymalnej wysokości progu będą ustaleniami wystarczającymi.

Z trasami jest tak, że ustala się je w zależności od terenu, jakim się dysponuje, oraz od pogody. Ani jedno, ani drugie nie jest stałe. Nawet teren w tym samym miejscu szybko się zmienia, a jak doliczyć do tego niespodzianki, typu cykliści, to nie da się zagwarantować idealnych warunków i super tras zawsze.

Myślę, że niezłym sposobem na ustawianie tras jest przydzielenie do tego zadania właścicieli dwóch zupełnie różnych maszyn. Wtedy każdy ciągnie w swoją stronę i zostaje wypracowana średnia.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#56 Post autor: Pietruch »

Czyli pełen spontan, jak zawsze. :) Myślę, że fajnie będzie się jeździło w przyszłym roku, zwłaszcza po przymusowej przerwie.
Ostatnio zmieniony 2010-10-27, 16:39 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#57 Post autor: Chrupek »

To jeszcze jedna kwestię poruszę.

Otóż Smyku, w tej chwili jest spora nieścisłość w punkcie o osiach skrętnych. Np.: W 5cio osiowym pojeździe z 4 osiami skrętnymi, przelicznik byłby taki sam jak w przypadku 3ech osi skrętnych (no chyba, że źle rozumiem). Proponowałbym sprecyzowanie wartości bazowej przelicznika dla danej liczby osi, i korygowanie go o liczbę osi skrętnych:

Dla czterech osi: X - y razy liczba osi skrętnych.
Dla trzech osi: Z - r razy liczba osi skrętnych.
itd.

Byłoby przejrzyście, a w dodatku modyfikator ilości osi w pojeździe byłby od razu zawarty w tym wzorze (czy tez podobnym). Najprościej byłoby zrobić tabelkę, z której można by odczytać swój modyfikator w zależności od konfiguracji podwozia.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

#58 Post autor: lyyar »

gen_leihy pisze:Najprościej byłoby zrobić tabelkę, z której można by odczytać swój modyfikator w zależności od konfiguracji podwozia.

Ooo, w ogole to dobry pomysl dla Smyka !!!
Tabelka
(najprawdopodobniej excel) dla kazdego trialowca - aby mogl zaznaczać konkretne modyfikatory w polach (1 jest modyfikator, 0 brak modyfikatora - dla danego parametru). Taka tabelke uczestnik przed zawodami wysylalby Smykowi ktoremu by to bardzo pomoglo - weryfikacja danych. Uczestnik moglby tez wpisac wage pojazdu (korygowana na/po zawodach w tabelce).

Mysle, ze cala procedura weryfikacji i zliczania punktów przyspieszona by zostala o lata swietlne :):):)
L
nothing 0%

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Truck Trial Factor Tool v.011

#59 Post autor: lyyar »

Popełniłem EXCELA do obliczania współczynnika dla naszej trialówki.
Bazuje na wstępnej wersji regulaminu v01 Smyka.

Do ściągnięcia tu: http://www.zeronine.eu/lego/TruckTrialF ... l_v011.zip

Może to małe narzędzie bedzie wszystkim przydatne - chociażby w dyskusji.
Jeśli ktoś gdzieś zauważy jakieś błędy proszę o info.

L

Współczynnik dla QinetiQ 6x6 z sezonu 2010: TTFT: 795,58
Ostatnio zmieniony 2010-10-29, 22:48 przez lyyar, łącznie zmieniany 1 raz.
nothing 0%

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#60 Post autor: Cieślu »

Bardzo fajne narzędzie. Można sobie co nie co wygodnie przekalkulować. Problem w tym że pokazuje wynik tylko do 1000. Powyżej jest ###
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Zablokowany