Strona 1 z 24

Dyskusja nad regulaminem na 2011

: 2010-10-23, 18:09
autor: Pietruch
Cześć

Sezon 2010 uznajemy za zamknięty.

Najważniejsze zmiany wprowadziliśmy przed i w trakcie sezonu 2010, teraz planujemy razem z Kubrickiem tylko aktualizację niektórych punktów.

Regulamin jest już tak wypasiony, że raczej nie ma co przeprowadzać kolejnych rewolucji - gdyby jednak zdarzyło się, że ktoś ma jakiś fajny pomysł, to śmiało niech pisze w tym temacie.

Na przyszły sezon są w planach ciekawe projekty, ale najpierw muszę to przedyskutować z kolegą Kubrickiem.

W kwestii organizacyjnej, to na razie tyle.

Miłego wieczoru.

: 2010-10-24, 14:44
autor: smyk
Nie mam wpływu na regulamin Lugpolowy, ale skoro tak pospieszacie (dobrze, że ktoś to robi!) to publikuję wstępną wersję regulaminu GP Mazowsza 2011. Zastrzegam, że do końca roku 2010 jest to wersja robocza, więc przez najbliższe 2 miesiące może podlegać jeszcze pewnym (mam nadzieję, że tylko kosmetycznym) zmianom.

Wszelkie próby lobbingu i przekupstwa mile widziane ;)

: 2010-10-24, 14:56
autor: Pietruch
Smyku, chciałbym żeby nie było dwóch regulaminów, dlatego proponuję współpracę i ustalenie jednego regulaminu. :)

: 2010-10-24, 15:11
autor: smyk
Pietruch pisze:Smyku, chciałbym żeby nie było dwóch regulaminów, dlatego proponuję współpracę i ustalenie jednego regulaminu. :)
Fakt, że byłoby lepiej, gdyby był jeden.
Faktem też jest, że tylko GP Mazowsza odbywało się w tym roku. Reszta się zapadła pod ziemię.

Przyjrzyj się regulaminowi, który napisałem i rozpatrz jego przydatność dla zawodów organizowanych przez Lugpol. Daj znać na PW.

: 2010-10-24, 15:44
autor: Mistakes
Ilość rzeczy modyfikujących jest ogromna, ale zmobilizuje to do większego przykładania się do wyglądu (to jest w końcu modelarstwo).
Dlaczego została zmieniona minimalna waga na 2kg?

: 2010-10-24, 15:59
autor: Pietruch
Mistakes pisze:Dlaczego została zmieniona minimalna waga na 2kg?
Według mnie to zniwelowanie przepaści jaka jest między jeepami, a ciężarówkami.

: 2010-10-24, 16:28
autor: ManiekManiak
Znaczy, że o regulaminie GPM'owym gadamy tu?

Smyk, jeśli ogarniesz badanie techniczne wszystkich fur przed startem pierwszego odcinka to ja chyba nie mam zastrzeżeń. Do wyliczania przeliczników też będzie potrzebny jakiś sprytny arkusz. Sporo zmian moim zdaniem na lepsze.

PS. Trialowcy, pamiętajcie zanim coś napiszecie: robimy fury pod regulamin, a nie regulamin pod rufy.

: 2010-10-24, 16:33
autor: Pietruch
ManiekManiak pisze:Znaczy, że o regulaminie GPM'owym gadamy tu?
Nie, o ogólnopolskim rozmawiamy.

: 2010-10-24, 16:44
autor: Emilus
Dobra Pietruch, ale przecież ma być jeden regulamin nie?

Ja napiszę tutaj o GPMowym:

Smyku, uważam modyfikator za obecną w miejscu orginału, atrapę, powinien być taki sam jak modyfikator za silnik napędowy w miejscu atrapy.

Nie uważam, aby działająca wciągarka dodawała premie do współczynnika, skoro ostatnio wciągarka byłą zbędna na rajdach. Po co w ogóle modyfikatory dla wciągarki?
Nikt nie używa wciągarek, chcesz aby każdy montował ją tylko po to aby była i dodawała punkty?

: 2010-10-24, 16:55
autor: smyk
ManiekManiak pisze:Smyk, jeśli ogarniesz badanie techniczne wszystkich fur przed startem pierwszego odcinka to ja chyba nie mam zastrzeżeń.
Myślę, że będę miał wielu pomocników. Znając dokuczliwe usposobienie trialowców, to myślę, że każdy chciwie przyjrzy się nowej maszynie kolegi i wytknie "o! atrapa nie działa", a drugi jowialnie doda "i kable z boku wystają, hańba!".

Niemniej będę wdzięczny za dokonywanie zgłoszeń, choćby w formie tematu na forum, albo informacji kto czym jedzie, żeby zapoznać się ze specyfikacją maszyny. Ufam, że regulamin, który naszkicowałem jest w miarę rozsądny. Nie chciałem żadnej rewolucji, przesunąłem natomiast kilka akcentów. Dzięki tej (troszkę mało zgrabnej) liście modyfikatorów dodatkowych udało się rozwiązać (systemowo!) takie kwestie, jak np. ostatnio sygnalizowana kwestia braku zawieszenia w zile.
Emilus pisze:Smyku, uważam modyfikator za obecną w miejscu orginału, atrapę, powinien być taki sam jak modyfikator za silnik napędowy w miejscu atrapy.
Atrapa jest mniej ekonomiczna ze względu na przestrzeń jaką zajmuje (bo i tak trzeba gdzieś zmieścić silnik napędowy.)
Emilus pisze:Nie uważam, aby działająca wciągarka dodawała premie do współczynnika, skoro ostatnio wciągarka byłą zbędna na rajdach. Po co w ogóle modyfikatory dla wciągarki?
Nikt nie używa wciągarek, chcesz aby każdy montował ją tylko po to aby była i dodawała punkty?
Nie wiem, czy każdego skusiłoby to 0,03 do modyfikatora. Wyciągarka to całkiem ciekawy mechanizm, jeśli ktoś go zmieści, to myślę, że to jest ciekawe i można to docenić. Niemniej nie będę kruszył o to kopii.

: 2010-10-24, 17:02
autor: Pietruch
Emilus pisze:Dobra Pietruch, ale przecież ma być jeden regulamin nie?
Tak, ma być jeden ogólnopolski regulamin, który będzie obowiązywał na wszystkich rajdach, obojętnie gdzie przeprowadzanych.

: 2010-10-24, 17:04
autor: Emilus
Smyk pisze:Atrapa jest mniej ekonomiczna ze względu na przestrzeń jaką zajmuje (bo i tak trzeba gdzieś zmieścić silnik napędowy.)
W sumie mnie to przekonuje.

Co do wciągarki, to też nie będę kopii kruszył

: 2010-10-24, 17:22
autor: Chrupek
smyk pisze:
Emilus pisze:Smyku, uważam modyfikator za obecną w miejscu orginału, atrapę, powinien być taki sam jak modyfikator za silnik napędowy w miejscu atrapy.
Atrapa jest mniej ekonomiczna ze względu na przestrzeń jaką zajmuje (bo i tak trzeba gdzieś zmieścić silnik napędowy.)
Też zwróciłem na to uwagę, tak jak Emil. To kłóci się w jawny sposób z odwzorowaniem oryginału. Krótko mówiąc: ktoś kto zada sobie trud zbudowania ciężarówki z silnikiem umiejscowionym jak w oryginale, będzie stratny wobec osoby, która wymyśli inne miejsce dla silnika.

Co do innych zmian to rewolucja... zapowiada się ciekawie bo trzeba będzie dłużej pracować nad estetyką maszyn. Obawiam się tylko tego, że kilka z punktów regulaminu polega na ocenie sędziego. Czy te kilka liftarmów, będzie można uznać za fotel pasażera, albo czy zabudowana paka będzie stanowiła te 50% długości pojazdu... strasznie skomplikowanie się zapowiada.

: 2010-10-24, 17:29
autor: Pietruch
gen_leihy pisze:Obawiam się tylko tego, że kilka z punktów regulaminu polega na ocenie sędziego. Czy te kilka liftarmów, będzie można uznać za fotel pasażera, albo czy zabudowana paka będzie stanowiła te 50% długości pojazdu... strasznie skomplikowanie się zapowiada.
Takie jest zadanie sędziego. Nikt nie powiedział, że sędzia będzie leżał na leżaku i popijał cole z lodem. Wg. regulaminu, sędziować mogą 3 osoby, to jest naprawdę dużo i uważam, że nie będzie problemu z ewentualnym skomplikowaniem zasad.
O tym czy to jest dobry fotel, czy zbitek klocków to już decyduję sędzia, a naszym zadaniem będzie zbudowanie tego wszystkiego tak, żeby sędzia nie miał wątpliwości.

: 2010-10-24, 17:52
autor: lyyar
3.5. Obostrzenia
...
- Moim zdaniem powinno być dozwolone używanie dowolnych materiałów / tkanin / siateczek na plandeke pojazdu. Nikt raczej zaslonek w kabinie z obrusu cioci nie bedzie robil, prawda ?
Tlumaczenie, ze materiał pojazdu był z gaci prezesa lego jest smieszne :)

- Kolejne pytanie, czy druzyny musza byc koniecznie w skladzie 3 osobowym ?
a co ze skladem 2 osobowym i 1 osobowym ?

- Uzależnienie kar czasowych od czasu przejazdu - dla mnie to nie ma absolutnie sensu jakiegokolwiek, uprzejmie prosze o wyjasnienie mi kwestii dlaczego kara ma byc uzalezniona od czasu przejazdu.

L