[MOC] Naprawa Średniowiecznej Świni

Adventurers, Castle, HP, Ninja, Pirates, Western, WWII, Vikings

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
crises

[MOC] Naprawa Średniowiecznej Świni

#1 Post autor: crises »

Dobry wieczór

Po dość długiej przerwie w budowaniu wracam do "interesu". Nieprzypadkowo powrót zbiega się w czasie z CCC, który zmotywował mnie do ogarnięcia klocków, siebie, remontu i innych dupereli i zabranie się za "twórczość".

Już po tytule MOCa można sądzić, że nadal nie posiadłem w 100% zdrowych zmysłów, a szara rzeczywistość i realistyczne pomysły to nie moja domena. Do tego ta budowla łączy w sobie tak różne techniki budowania i skale, do tego zaburzona (lub brak) perspektywy, że albo scenkę polubi się od razu, albo wcale. Ideą przewodnią było zbudowanie czegoś na kształt obrazu lub płaskorzeźby, do tego z czasów, gdy o perspektywie nikt jeszcze nie słyszał. Oto efekt:

Obrazek

Objaśnienie co widać.
Na pierwszym planie niefrasobliwy właściciel świni nęka kowala, aby ten podkuł mu nierogaciznę sztuk jeden.

Obrazek

Na lewo widać karczmę, w której odbywa się nielicha balanga. Jeden z biesiadników podziwia brukowaną drogę, która w magiczno snotowy sposób pnie się w górę (wgłąb) do bram zamku. Zamek na wpół mikroskalowy strzeżony jest przez jednego strażnika normalnych rozmiarów i kilka główek, symbolizujących mocno oddalonych żołnierzy.

A potem to już tylko zielone wzgórza, nieboskłon i ptaki na niebie.
Obrazek

Jak widzicie techniki wielorakie, od studów po kafelki, od snotu po tradycyjne budowanie, ludziki całe i kawałki, nawet fragment obciętej rurki pneumatycznej jest. Zdaje sobie sprawę, że taki natłok "wrażeń" nie każdemu przypadnie do gustu, ale chyba wszedłem właśnie na ścieżkę ostrych eksperymentów formalnych i poszukuję czegoś nowego. Normalne budowanie jest nudne :)

Dziękuję za uwagę.
Ostatnio zmieniony 2010-12-31, 01:14 przez crises, łącznie zmieniany 1 raz.

Hippotam

#2 Post autor: Hippotam »

Ambitne. Nie do zrozumienia bez komentarza, ale podoba mi się. Wolę oglądać coś takiego niż kolejną budowlę z szarych okrągłych plates 1x1.

Swietna karczma, dym z kominów. Wydaje mi się że ta brązowa droga jest bardzo trudna do załapania. Nie umiem jednak powiedzieć jak mozna by to zrobić inaczej.

Awatar użytkownika
glaz_pimpur
VIP
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: glaz-pimpur

 

#3 Post autor: glaz_pimpur »

Podoba mi się droga i niebo i zamek. Zamek mógłby z prawej strony schować się za teren (albo teren zielony za kowalem wypchnąć się ciut do przodu). Budynki z przodu nie pasują stylem do reszty. Chyba chciałeś zmieścić w tej scence za dużo rzeczy na raz.
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach

Havoc

#4 Post autor: Havoc »

Bardzo fajna scenka, a ta 'perspektywa' przypomina mi stare gry rpg np. Wild Arms:

http://i6.photobucket.com/albums/y243/I ... er5011.png

http://i6.photobucket.com/albums/y243/I ... er5028.png

Ither
Posty: 676
Rejestracja: 2008-08-20, 16:04
Lokalizacja: Grudziądz
brickshelf: Ither

 

#5 Post autor: Ither »

Ja objaśnienia nie potrzebowałem, grałem dużo w pokemony na emulatorze nintendo i perspektywa jest bardzo podobna do tamtej :) Świetna sprawa, nigdy nie widziałem czegoś takiego w lego.

Awatar użytkownika
zgrredek
Posty: 2259
Rejestracja: 2007-12-10, 08:01
Lokalizacja: Ankh-Morpork
brickshelf: zgrredek
Kontakt:

 

#6 Post autor: zgrredek »

Bardzo ciekawe. Musiało minąć kilka sekund, żebym załapał co i jak (ale może to ta wczesna pora). Swoim brakiem perspektywy przypomina średniowieczne malowidła, z tym, że tam przedstawiano wielkie bitwy czy żywoty świętych, a nie podkuwanie świni.
Powinieneś dostać wyróżnienie, jakiegoś MOCa Wszechczasów, za wytyczanie nowych ścieżek.
Ostatnio zmieniony 2010-12-08, 06:22 przez zgrredek, łącznie zmieniany 1 raz.

lordofdragonss

#7 Post autor: lordofdragonss »

Ither pisze:Ja objaśnienia nie potrzebowałem, grałem dużo w pokemony na emulatorze nintendo i perspektywa jest bardzo podobna do tamtej :) Świetna sprawa, nigdy nie widziałem czegoś takiego w lego.
Haha Pokemony rządzą :D


Nigdy jeszcze nie widziałem takiego sposobu budowania, wiec oczywiście mi się podoba!
Te główki żołnierzy są rozbrajające. Robią takie "a-kuku" xD

Awatar użytkownika
Cevillus
Posty: 553
Rejestracja: 2010-04-29, 21:14
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: greenboy55

 

#8 Post autor: Cevillus »

Mina kowala bezcenna ;) Dlaczego jeden z biesiadników balangi wylewa odurzający napój na brukowaną drogę ??? Widać że tym miesiącu mamy wysyp ciekawych MOCy.

crises

#9 Post autor: crises »

Hej, dzięki za komentarze. Jest na co odpowiadać :-)
Hippotam pisze:Swietna karczma, dym z kominów.
Nie jestem pewien, ale taki dym to chyba u zgrredka widziałem. Ciężko czasem sobie przypomnieć źródła inspiracji.
glaz_pimpur pisze:Zamek mógłby z prawej strony schować się za teren
Za trawnik?
glaz_pimpur pisze:Budynki z przodu nie pasują stylem do reszty.
Podzamcze zawsze jest trochę inne od zamku. Tutaj zabudowa drewniana, a tam kamienna.
Havoc pisze:Bardzo fajna scenka, a ta 'perspektywa' przypomina mi stare gry rpg np. Wild Arms:
To chyba 2,5D się nazywała taka perspektywa?
Ither pisze:Świetna sprawa, nigdy nie widziałem czegoś takiego w lego.
Staram się, staram jak mogę.
zgrredek pisze:Swoim brakiem perspektywy przypomina średniowieczne malowidła
Cieszę się, że to napisałeś, bo właśnie taki miałem zamiar - wzorować się na malowidłach.
lordofdragonss pisze:Te główki żołnierzy są rozbrajające. Robią takie "a-kuku" xD
Wychylają się zapobiegawczo, w razie gdyby jakiś wieśniak chciał wyrazić swoją dezaprobatę.
Cevillus pisze: Dlaczego jeden z biesiadników balangi wylewa odurzający napój na brukowaną drogę ???
Taka była impreza. Można też spytać, co robi marchewka w dziurce od klucza :]

Awatar użytkownika
glaz_pimpur
VIP
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: glaz-pimpur

 

#10 Post autor: glaz_pimpur »

crises pisze:glaz_pimpur napisał/a:
Zamek mógłby z prawej strony schować się za teren

Za trawnik?
Tak, za trawnik.
crises pisze:glaz_pimpur napisał/a:
Budynki z przodu nie pasują stylem do reszty.

Podzamcze zawsze jest trochę inne od zamku. Tutaj zabudowa drewniana, a tam kamienna.
Nie, to nie o to chodzi. Chyba raczej są za bardzo 3D. Wydaje mi się, że wyglądałyby lepiej, jakby dać im tylko 2 study głębokości. I gościa w oknie knajpy wychyliłbym też od przodu a nie z boku.
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach

crises

#11 Post autor: crises »

glaz_pimpur pisze:crises napisał/a:
glaz_pimpur napisał/a:
Budynki z przodu nie pasują stylem do reszty.

Podzamcze zawsze jest trochę inne od zamku. Tutaj zabudowa drewniana, a tam kamienna.


Nie, to nie o to chodzi. Chyba raczej są za bardzo 3D. Wydaje mi się, że wyglądałyby lepiej, jakby dać im tylko 2 study głębokości. I gościa w oknie knajpy wychyliłbym też od przodu a nie z boku.
Aha. Kuźnia była początkowo na 3 study, ale strasznie ciężko to było spasować razem. Wymyśliłem sobie zatem, że to co jest na pierwszym planie może być bardziej wysunięte do przodu. Stąd "rozszerzone 3D".

maciejer
Posty: 387
Rejestracja: 2009-03-25, 13:15
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: maciejer

 

#12 Post autor: maciejer »

Śliczne.
Wcześniej platformówka, teraz to. Crises - chyba stworzyłeś nowy gatunek literacki.
A co do wypukłości - dobrze, że niektóre elementy wystają - przecież to nie ma być zwykła mozaika. Tak jest ciekawiej.

Awatar użytkownika
zgrredek
Posty: 2259
Rejestracja: 2007-12-10, 08:01
Lokalizacja: Ankh-Morpork
brickshelf: zgrredek
Kontakt:

 

#13 Post autor: zgrredek »

Teraz zwróciłem na to uwagę; dlaczego brama jest zamurowana? Czy nie powinna być z desek? Albo otwarta i żeby było widać co jest za nią. Wtedy można by tam dać jeszcze jakieś małe zabudowania.

crises

#14 Post autor: crises »

maciejer pisze:Wcześniej platformówka, teraz to.
Tak. "Wzięło" mnie na takie obrazki. Jeszcze mam killka pomysłów.
zgrredek pisze:Teraz zwróciłem na to uwagę; dlaczego brama jest zamurowana?
To jest tylny mur. Widać zamek na przestrzał, a brama to zwykły otwór.
zgrredek pisze:Wtedy można by tam dać jeszcze jakieś małe zabudowania.
Przy tej grubości to już nie widzę możliwości, żeby tam jakieś małe zabudowania dać. No chyba, że właśnie mozaikowe, ale to już by się chyba zrobiło zbyt napaćkane.

Havoc

#15 Post autor: Havoc »

Tylna ściana zgodnie z tą 'perspektywą' powinna być chyba nad przednią, a nie za nią. Czy może się mylę?

ODPOWIEDZ