Forum LUGPol Strona Główna Forum LUGPol
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
393 Norton Motorcycle
Autor Wiadomość
Sprinter 
Policjant miasta LEGO


Wiek: 22
Dołączył: 03 Sie 2010
Wpisy: 99
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2010-12-31, 22:53   393 Norton Motorcycle

Recenzja Norton Motorcycle 393



Informacje podstawowe
Seria: Hobby Set
Rok wydania: 1976
Liczba klocków: 133
Lista części: Peeron, Bricklink
Cena: od ok. 57. zł do kosmicznych


Początek historii...

Tak naprawdę wszystko zaczęło się od filmów na YouTube użytkownika nickname2002, przedstawiające budowę 391 Renault oraz 395 Rolls-Royce’a. Od tego czasu seria Hobby Set wkroczyła do mojej potężnej już listy pożądanych zestawów, która nadal coraz bardziej i bardziej się rozrasta...
Następnie nori zaczął dodawać niesamowite recenzje samochodów z tej serii: 390 Cadillac’a, 395 Rolls-Royce’a. Niestety, nori pisze w taki niezwykły sposób swoje opowieści, że człowiek od razu chce zdobyć dany zestaw. To były główne impulsy - zacząłem przeszukiwać eBay. O dziwo po kilku dniach trafił się z serii Hobby Set Motocykl Norton od pewnego pana z Niemiec. I tak, długo nie czekając, dokonałem pierwszego zakupu na tej platformie aukcyjnej. Wszystko było dobrze i dosyć szybko przyszedł do mnie...


Bardzo ciężko pisało mi się tę recenzję, sam nie wiem dlaczego. Możliwe, że fakt starości modelu trochę mnie przytłacza. Mam nadzieję, że się Wam spodoba.
Wszystkie małe obrazki są linkami do ich dużych wersji.


Krótki rys historyczny firmy Norton

Norton Motorcycles Ltd powstało w 1898 roku w Birmingham w Wielkiej Brytanii. Jej założycielem był James Lansdowne Norton, który w 1902 r. zaczął budować motocykle ze szwajcarskimi i francuskimi silnikami.
Zwycięstwo w 1907 w wyścigu Tourist Trophy zachęciło właściciela do rozwoju firmy i dalszej produkcji motocykli.


Logo firmy Norton

W następnych latach te brytyjskie maszyny odnosiły kolejne sukcesy na torach całej Europy. Wielokrotnie w różnych modelach stosowano nowinki techniczne i rozwiązania konstrukcyjne zaczerpnięte z doświadczenia w wyścigach.

W latach 1967 - 1975 produkowano supermotocykle lini Commando z dwucylindrowymi silnikami 750 ccm i 850 ccm*. Za maszyny z tej serii brytyjska firma aż pięć razy pod rząd otrzymywała nagrodę "Machine of the Year" (Maszyna Roku) Magazynu "Motor Cycle News" w latach 1968 - 1972.


Norton 850 Commando z 1973 roku

W 2010 roku ponownie rozpoczęto produkcję motocykli Commando.

Źródła: Wikipedia.org, motopedia.tk


Pudełko

Niestety, nie należę do szczęśliwych posiadaczy pudełka, więc o nim nie będę mówił. Sama wkładka natomiast wykonana jest z niezbyt grubego, ale wytrzymałego kartonu, z jednej strony czarnego. Jego wymiary to: 19,3 x 13,1 x 4,2 cm. Klocki w nim są ściśnięte dosyć mocno, zupełnie inaczej niż dzisiaj...

Po otwarciu przesyłki moim oczom ukazał się taki widok:


Wkładka jest starannie sklejona, nie rozkłada się mimo swych lat.


Po bokach znajdują się napisy mówiące o modelu.

Motocykl wspaniale się prezentuje postawiony na takiej podkładce.


Instrukcja

To kilkakrotnie złożona kartka o wymiarach 54 x 27 cm. Wykonana z dobrej jakości papieru. Dosyć nietypowo jest przedstawiona budowa jak na obecne standardy - brakuje listy części, jakie się w danym etapie montuje. Także przyczepia się więcej klocków niż dzisiaj.

Przód:


Tył. Ciekawą informacją jest miejsce drukowania - Hamburg.


Pierwsza strona:


Druga strona. Mamy też reklamę pozostałych zestawów z serii.



Klocki i budowa

Po wysypaniu klocków z pudełka, rozłączeniu niektórych elementów, umyciu, wyczyszczeniu i wysuszeniu ukazał mi się ładny widok zadbanych starych elementów:



Czas na budowę.
Przebiega dosyć bezproblemowo, czasami jedynie trzeba się trochę dłużej przyglądnąć, gdzie i jaki klockek należy zamontować. Przyznam, że składanie tego malucha sprawiło mi sporo radości.

Po 9 etapach - przód motoru:


Po 6 etapach budowy reszty pojazdu:


Tył już gotowy…


Witaj, połączymy się?



Panie i panowie, oto przed Wami...
Norton 850 Commando:



Prawda, że pięknie się prezentuje?


Świetny profil…




Tył z gigantycznym światłem jest bardzo ładny.








Tu znajduje się film przedstawiający wszystkie etapy budowy i prezentujący cały zestaw.

Czyż to nie idealne zdjęcie na tapetę?

Wersja formatu 4:3

Motocykl jest piękny w swojej prostocie i… toporności. Żadnych udziwnień, tylko standardowe (jak na tamte czasy) klocki. Naklejki (oczywiście oryginalne) dodają uroku całości.

Ciekawe elementy

W znacznej większości motocykl składa się ze zwykłych, prostych bricków, ale posiada dużo interesujących, od dawna nie produkowanych części. Niektóre są wręcz dziwne.

4x Black Technic brick 1 x 2 z otworem Typu II - tylko w 5 zestawach!

2x Black tyre 17 x 43, pasujące do 9 zębowego koła zębatego, występowały tylko w 6 bardzo starych zestawach!

2x Red 9 tooth gear - możliwe, że Technicowcom się przyda. Jego wadą jest duży rozmiar, a wielkim plusem - wytrzymałość. W 15 bardzo starych zestawach z lat 70 - tych.

2x Light Gray Engine, Smooth Small, 1 x 2 Side Plate (Without Axle Holders) - w tym kolorze tylko w 13 zestawach z lat 70 - tch.

2x Light Gray Brick, Modified 2 x 4 with Top/Side/End Holes - w 16 bardzo starych zestawach z lat 70 - tych.

2x Milky White Technic, Axle 4 - tylko w 10 bardzo starych zestawach w tym kolorze! Przyznaję, że mlecznobiały kolor jest bardzo interesujący.

1x Milky White Technic, Axle 6 - w 14 bardzo starych zestawach w tym kolorze! W moim zestawie wcale nie był taki mlecznobiały, ale mam zamiar go długo moczyć w wodzie utlenionej.

1x Red Hinge Plate 2 x 4 with Articulated Joint - Female - tylko w 10 zestawach w tym kolorze!

1x Red Hinge Plate 2 x 4 with Articulated Joint - Male - tylko w 10 zestawach w tym kolorze!

4x Red Technic Bush Old 2 - zmora Technicowca. ;)

Oprócz tego, wszystkie tilesy w tym zestawie nie posiadają rowka od spodu. Takich kafelków nie produkuje się już chyba od 1977 roku.
Interesujące jest to, że większość elementów ma od spodu napis Pat. pend – te klocki były opatentowane! Jak to ładnie wygląda…


Podsumowanie

Tym razem trochę inaczej - nie dzielę na plusy i minusy. Dlaczego? Ponieważ nie jestem w stanie wypisać minusów tego zestawu ze względu na jego wiek. Motocykl robi bardzo pozytywne wrażenie mimo braku skomplikowanych technik budowy i futurystycznych części. Niewątpliwie ten zestaw ma niesamowity urok. Dla osób, które lubią stare, dobre LEGO ten motocykl to marzenie. Ma w sobie coś, czego żaden nowy, nawet najlepszy LEGOwy pojazd, nie ma i nie będzie miał. To po prostu klasyk. Koneserzy klocków na pewno doceniliby go w swojej kolekcji, przepięknie prezentuje się na półce. Z drugiej strony rołożenie na części byłoby prawie grzechem.
Oczywiście polecam głównie kolekcjonerom! Ale w przyzwoitej cenie – szukajcie na eBay’u, bo łatwo znaleźć zestawy Hobby Set w dobrym stanie.


Na koniec życzę Wam udanego Sylwestra i szczęśliwego Nowego Roku 2011!
_________________________________________________________________
* ccm oznacza pojemność skokową, określaną w centymetrach sześciennych.
_________________
Klub Młodych Fanów LEGO - KMFL
Klocki w garniturze
Ostatnio zmieniony przez 2011-01-01, 12:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
rh
[Usunięty]

Wysłany: 2011-01-01, 12:41   

Sprinter napisał/a:
Pat. pend – te klocki były opatentowane!
O ile mnie pamięć nie myli pat. pend oznacza, że klocki były dopiero w fazie patentowania. Dość sporo elementów z tamtego okresu ma takie oznaczenie.

Dzięki za recenzję bardzo ciekawego modelu. Co prawda w porównaniu do Renault instrukcja wydaje się tu być banalnie prosta, ale wciąż to jest stara dobra instrukcja, gdzie trzeba trochę spędzić nim się we wszystkim połapie :)

Swoją drogą pierwszą rzeczą, która mi się rzuciła w tym modelu w oczy, to użycie starego typu zębatek jako felg. Świetnie to wygląda.


PS: Nie miałeś co robić w Sylwestra? :D
Ostatnio zmieniony przez rh 2011-01-01, 12:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Miszel 
i tyle...

Wiek: 33
Dołączył: 09 Mar 2010
Wpisy: 253
Skąd: Bielsk Podlaski / Białystok
Wysłany: 2011-01-01, 12:51   

Mi się ten zestaw zupełnie nie podoba. O ile klasyczne samochody recenzowane przez Noriego miały swój urok o tyle w tym motocyklu nic ładnego nie widzę, ale nigdy nie byłem fanem motocykli więc może z tego powodu
_________________
Pirates, Castle i figurki Star Wars, to jest to co tygrysy lubią najbardziej :)
 
 
 
 
nori 
Adminus Emeritus


Wiek: 37
Dołączył: 02 Lut 2005
Wpisy: 900
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-03, 13:18   

Sprinter super że bierzesz się za takie starocie, mają swój niezaprzeczalny urok, mam nadzieję, że na tym jednym motorku się nie skończy.
Choć jak mam przyznać, to jednak samochody podobały mi się o wiele bardziej, motorkom już jednak czegoś brakuje, to samo tyczy się formuły czy pociągu. Samochody, dla mnie, są klasą samą w sobie, reszta modeli z tych lat jest daleko za nimi.

Wielkie dzięki za fajną recenzję, widać że model naprawdę przypadł Ci do gustu, wielki plus za notkę historyczną - uwielbiam takie uzupełnienia i zawsze można się czegoś ciekawego dowiedzieć.

Czekam z niecierpliwością na kolejne recenzje staroci, życzę owocnych polowań na ebayu!
_________________
Recenzje i ciekawostki ze świata LEGO: 8studs
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 44
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2506
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-03, 22:39   

Przydałoby się powiedzieć wprost o tym, jak jest zbudowany cylinder - dające ładny efekt celowo niepodociskane klocki toniezwykłe dla zestawów.

Motorekładny, częstopatrzyłemna niego wkatalogu jak byłem mały. Podobał mi się. I sambudowałem różneżółtemotorki na jegowzór.
Choć ta pokrakadoniczego jednak niejest podobna.
_________________
\/1 ______________
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,084 sekundy. Zapytań do SQL: 10