Strona 1 z 5

[MOC] 1:13 W900 LongNose - początek

: 2005-12-26, 16:44
autor: Maciej Drwięga
Witam

Z okazji kilku dni względnego wolnego przedstawiam swoją nową zabawkę. Ddocelowo będzie to wrecker, towing truck czy jak kto woli pomoc drogowa :)
Kolor nie jest najszczęśliwszy, ale to wynika z zasobów klockowych. Idealnie by było, gdybym zdobył worek pomarańczowych klocków. Bardzo dobrze by było, gdybym miał taki sam worek żółtych. Jest tak sobie i mam worek czerwonych ;)
Wracając do sedna. Podstawą budowy jest Kenworth W900 LongNose z końca lat siedemdziesiątych / początku osiemdziesiątych, można coś takiego zobaczyć tutaj (long nose, 1981, CAT V8) lub tutaj.
Zapewne zanim cała maszyneria zostanie zbudowana (a wcześniej zgłębiona), zrobię z niego ciągnik siodłowy, być może przystosowany do przewozu bal drewna.

Obecnie:
- jak widać zarys kabiny, dość nietypowy, bo chlodnica / klapa silnika zaczyna się na 12 kropek, przechodzi przez 13 do 14 a kabina właściwa ma ich 15 - dość nietypowe, zwykle buduje się "parzyście", zobaczymy co z tego wyjdzie :)
- spory problem z wyprofilowaniem przodu błotników - obudowy świateł - nie wiem czy to co widać będzie docelowe, ale wszelkie próby zbliżenia się do oryginalu (zaokraglony zewnętrzny górny róg świateł) wychodzą monstrualnie...
- sporo miejsca pod klapą, więc idąc tropem fajnie odrestaurowanego egzemplarza Douga Valentine'a (wspomniany wyżej w pierwszym linku) model będzie posiadał silnik CAT 3408 - prawdziwe monstrum :) - co już widać po sporych filtrach powietrza :)
- brak czerwonych 2x4x1&2/3 with curved top zmusza do łatania czarnymi :)
- brak sypialni i raczej nie jest ona nawet w planach, choć kto wie...
- rozbabrane podszybie, kombinuję jak elegancko je wyprofilować, zmieniona także będzie przednia krawędź dachu...

Plan (docelowy):
- working V8 CAT3408 napędzany z tylnich mostów - tak jak w K100,
- milutkie choć ciasnawe wnętrze kabiny,
- kompletny, na bazie pneumatyki, osprzęt pomocy drogowej,
- elektryczne wyciągarki (i takowoż napędzany kompresor dla pneumatyki),
- jakieś świecidełka 9V :)

Nie wiem co z tego wyjdzie, bo plan nie jest planem minimum :)

Oto linki do fotek:
http://www.brickshelf.com/gallery/macie ... ype_01.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/macie ... ype_00.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/macie ... ype_02.jpg

a to galeria http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=159520 (jeszcze nie publiczna)

Re: 1:13 W900 - początek

: 2005-12-27, 12:40
autor: dmac
Trudne zadanie Cię czeka, ale początki - jak zawsze obiecujące.
Tym razem nie przewidujesz "malowania"? Ozdobnego paska czy innych zygzaków? Zawsze to jakieś ożywienie...
Zastanawiam się też, dlaczego zdecydowałeś się na nieparzystą szerokość. Kabina na 15 kołków? Daj spokój, przecież nikt by nie zauważył "skandalicznych proporcji", gdybyś dał 14 czy 16... Chyba, że jesteś masochistą, o czym do tej pory nie wiedziałem :) Mógłbyś przybić piątkę Grasowi i jego modelom kolejowym na 7 :)

Aha, i nie przejmuj się przodem błotników - jak się nie da, to nie i już.

: 2005-12-27, 12:59
autor: Jodo Kast
Wow, to jest piekne!! czekam z niecierpliwością na skończony moc :) Bardzo realistyczny :)

: 2005-12-27, 13:03
autor: Maciej Drwięga
dmac pisze:Tym razem nie przewidujesz "malowania"? Ozdobnego paska czy innych zygzaków? Zawsze to jakieś ożywienie...
W super tajnych planach mam wprowadzenie pomarańczowych i czerwonych pasów na kabinie, ale nie na stym się skupiam. Brakuje mi wielu elementów które skutecznie blokują rozmawianie o jakichkolwiek kolorach :(
dmac pisze:Zastanawiam się też, dlaczego zdecydowałeś się na nieparzystą szerokość. Kabina na 15 kołków? Daj spokój, przecież nikt by nie zauważył "skandalicznych proporcji", gdybyś dał 14 czy 16...
Troszkę siedziałem nad tym i .... tak mi jakoś wyszło z przeliczeń :) Przy 14 wychodził "jamnik" pzy 16 robiło się nienaturalnie szeroko a i "skok" na ścianie kabiny był dość duży...
dmac pisze:Chyba, że jesteś masochistą, o czym do tej pory nie wiedziałem Mógłbyś przybić piątkę Grasowi i jego modelom kolejowym na 7
Hehe, ja też się sobie dziwię ;)
Gras ma dużo trudniejsze zadanie, tu w sumie się wszystko sprowadza do dwóch ścianek i dachu :)
Aaaa, no i plate 1x2 with one stud poszlo 8 więcej niż planowałem...

: 2005-12-27, 13:48
autor: TT
Tak jak napisał Jodo Kast - wygląda realistycznie, jakoś naturalnie?

A ja wiem, że koła są za małe! :P Aż kuje w oczy :twisted:

ŻART :wink:

: 2005-12-27, 13:55
autor: Bricksley
Narazie nie wiele mogę powiedzieć. Przód ciężarówki wygląda bardzo ładnie, błotniki są jak dla mnie trochę za kwadratowe, a jeśli chodzi o kabinę to narazie nic nie będe mówił, poczekam na dalsze fotki. Truck zapowiada się świetnie.

: 2005-12-27, 14:02
autor: Maciej Drwięga
TT pisze:A ja wiem, że koła są za małe! Aż kuje w oczy ŻART
Hihi, ale... tu są w sam raz, aż się boję, że będzie nieproporcjonalnie do K100 :)
K@ROL pisze:błotniki są jak dla mnie trochę za kwadratowe
Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł jak zrobić mniej kwadratowe błotniki, będę wdzięczny za podpowiedź :)

: 2005-12-27, 19:10
autor: Pietruch
Maciej możesz powiedziec trochę więcej o swoim mocu czy bedzie miał jakieś fajnie bajery czy będzie miał napęd wszystko co planujesz
oczywiscie jak mozesz to nam zdradzic :) prosimy ;) ;) :)

: 2005-12-27, 19:48
autor: Maciej Drwięga
pietruch_15 pisze:oczywiscie jak mozesz to nam zdradzic
Ale to nie jest tajemnica, wydaje mi się, że wszystko lub prawie wszystko zostało powiedziane na tym etapie budowy.

Na pewno nie będzie RC ani jakikolwiek napęd elektryczny nie będzie przenoszony na koła. Dwa tylne mosty będą - bez dyferencjału - napędzały przez wał silnik V8 z przodu (i tam wiatrak do chłodnicy itp.). Tu ordynarna mechanika. Podobnie będzie z sterowaniem za pomocą kierownicy w środku kabiny i być może, równolegle dla wygody operowania, jakiś knob gdzieś z tyłu kabiny.
Więcej zabawy czeka mnie docelowo z wysięgnikiem, podporami, wyciągarkami itp. Mam ambicję zrobić to wszystko na bazie pneumatyki sterowanej z otwieranej szafki z boku pojazdu. W tym celu zakupiłem prawdę mówiąc zestaw 8455 - koniec z deficytem siłowników ! Mam też "odłożone" dwa air-tanki które powinny zaspokoić apetyt kilku pracujących równocześnie siłowników. Za ciśnienie w układzie odpowiedzialny będzie mały kompresorek (2, może 4 pompki) napędzany jakimś (tu jeszcze nie wiem jakim) silnikiem. Koniec z ręcznym pompowaniem !! :) Mam też pewien pomysł na automatyczne włączanie / wyłączanie kompresora w zależności od ciśnienia w układzie, ale nigdy tego nie robiłem więc trudno mi powiedzieć na ile pomysł będzie realny i zdatny do pracy w rzeczywistości. Łudzę się cały czas, że uda mi się to upchnąć w zabudowie tyłu ciężarówki. Może się uda.
Poruszony był wątek własnych elementów świecących. W domu mam jedną żarówkę, jeden urwany kabel i box na baterie (6xAA). Korci mnie, żeby toto migało kogutami i może miało działające światła. Korci, ale jeśli będę to robił, to za pomocą własnej instalacji diodowej (bez modyfikacji klocków: diody jakoś mocowane "w kontrukcji samochodu" a wszelkie kable schowane i przeciągnięte w wężykach). Nie wiem, czy ten pomysł dojdzie do skutku, bo jak już wspomnialem średnio skłaniam się do elementów non-LEGO.
Co jeszcze można dodać... Oczywiście priorytetem jest ModelTeam a nie Technic, więc postaram się zachować poziom minimum swojego K100 jeśli chodzi o detale.
To wszystko oczywiście dotyczy finalnej wersji W900, pewnie szybciej - w ramach modelu przejściowego - uda mi się zrobić na jego bazie cosik do przewozu drewna. Mam cały czas na względzie, ze El-Caracho poddał się z budowaniem pomocy drogowej... zobaczymy jak będzie, nieco mnie to przeraża ;)

Borykam się z brakiem klocków (większość teraz pokiwa głową z politowaniem), brakuje mi elementów do wykończenia kabiny - nie wspomnę o całej reszcie. Trudno mi w tej chwili oszacować ilość potrzebnych docelowo bricków - pewnie całość będzie ich miała około 3 - 5 tysięcy. Nie wykluczam, że skończy się na dwóch W900 - jeden będzie jako working truck przy pracach leśnych, drugi - np. żółty lub pomarańczowy - jako pomoc drogowa. Tak naprawdę wszystko zależy od elementów jakie uda mi się zdobyć i czasu kiedy to nastąpi...

Więcej nie jestem w stanie napisać na chwilę obecną. No może poza tym, że model będzie miał około 70 cm długości (pewnie pomiędzy 65 a 70) i ze względu na wagę całości tylne zawieszenie resorowane będzie podobnie jak w Kamazie - rosyjskie rozwiązania rules ;))) Tak poważnie chodzi mi o zachowanie stabilności tej kupy klocków.

: 2005-12-27, 20:03
autor: Pietruch
Bardzo sie rozpisales i to mi sie podoba teraz wszystko wiem o tym super projekcie. Jest naprawde imponujący i godny pucharu :) . Mam nadzieje ze wszystko sie uda
Maciej Drwięga pisze:Poruszony był wątek własnych elementów świecących. W domu mam jedną żarówkę, jeden urwany kabel i box na baterie (6xAA). Korci mnie, żeby toto migało kogutami i może miało działające światła. Korci, ale jeśli będę to robił, to za pomocą własnej instalacji diodowej (bez modyfikacji klocków: diody jakoś mocowane "w kontrukcji samochodu" a wszelkie kable schowane i przeciągnięte w wężykach)
Tak bardzo dobry pomysł tak jak rozmawialismy w poscie o tych elementach
najlepiej będzie jesli zamontujesz żarówki bez psucia elementów LEGO
(to jest karane 10 lat w najgorszym więzieniu :) ) pamietajcie o tym wszyscy
Maciej Drwięga pisze:Na pewno nie będzie RC ani jakikolwiek napęd elektryczny
masz racje RC nie pasuje bo to nie technic a napęd bedzie trudno pociągnąc takie "bydle" no moze jak zrobisz dobre przełożenie ale to znów technic
Moim zdaniem bez tego da sie życ. Ale będzie pneumatyka kompresorek to mi sie podoba
Naprawde Maciej to bedzie cos wspaniałego i przerazającego :) :)
Jużnie mogę sie doczekac końca pracy nad tym projektem
Mam jedną prośbę jeśli "przyczepisz jakis klocek odrazu podawaj zdjęcia"
To będzie mój ulubiony temat i mój ulubiony projekt
Oczywiscie projekty TT tez sa moje ulubione i moge patrzec na nie przez cały czas
serio :) :)
To będzie na tyle :)

: 2005-12-27, 21:00
autor: Jake
pietruch_15 pisze:Tak bardzo dobry pomysł tak jak rozmawialismy w poscie o tych elementach
najlepiej będzie jesli zamontujesz żarówki bez psucia elementów LEGO
(to jest karane 10 lat w najgorszym więzieniu Uśmiech... ) pamietajcie o tym wszyscy
EEE tam.. ja lubie grzebac w brickach swiatelka, silniki (albo czujniki niestety na razie nie mam mindstorms to nie robie) mam nadzieje ze mnie nie zamkniesz w wiezenienu :]]
MOC bardzo mi sie podoba wyglada bardzo realistycznie ale czeka cie naprawde duzo pracy, projekt godny podziwu trzeba duzo pracy ale efekt bedzie napewno bardzo dobry.
pietruch_15 pisze: no moze jak zrobisz dobre przełożenie ale to znów technic
Hmmm Naped silnikowy z przelozeniem to technick a pełna pneumatyka nie??? Pneumatyka jest dla mnie bardziej zaawansowana...

: 2005-12-27, 21:58
autor: Jodo Kast
Jake pisze:Hmmm Naped silnikowy z przelozeniem to technick a pełna pneumatyka nie? Pneumatyka jest dla mnie bardziej zaawansowana ale...
ale?? :lol:
Tak jak mówiłem, wszyscy czekamy na dalszy efekt pracy. :) Pozdrawiam : Kast

: 2005-12-28, 10:56
autor: Pietruch
Nie zamkniemy cię w więzieniu masz LEGO więc robisz co chcesz ale ja nie cierpie niszczyć LEGO :evil: :evil: ale to twój wybór. Tak pneumatyka to też technic oczywiście o tym wiemy ale wedłóg mnie tryby, silniki itd to jest bardziej technic a nie pneumatyka. Ale to zazwyczaj zależy od konstruktora moze powiedzieć ze wszystko to technic a drógi że u niego każdy trybek ma inną dziedzinę to juz zostawmy dla siebie.
Nie będziemy robić OT :evil: bo nie ma sensu i to nie ten dział :-x
koniec :x :x
Więc wracając do projektu narazie po trzech zdjęciach moge powiedzieć krótko SUUUUPER :-D :-D
To będzie na tyle czekam z niecierpliwością na kolejne fotki :)
Już poprawiłem sroka za błędy

: 2006-01-01, 15:30
autor: Maciej Drwięga
Dwa dni wolnego i sylwestrowy nastrój zaowocowały czymś, co w sumie najbardziej mnie martwiło jeśli chodzi o kabinę. Po kilku podejściach udało mi się uzyskać delikatny skos górnych i dolnych (a głównie górnych) krawędzi przednich szyb.
Skróciłem także podszybie (o 1 kropkę), bo zrobiło się zdecydowanie za długie. Powstała w efekcie konstrukcja stała się dość delikatna co w połączeniu z brakiem miejsca zmusi mnie chyba do pozostania przy pojedynczych rurach do filtrów powietrza. Oczywiście na kolory bierzemy poprawkę - poza chłodnicą wszystkie szare i czarne curved topy zostaną wymienione na czerwone :)

Obrazek

: 2006-01-01, 15:41
autor: Jodo Kast
Wow, niezłe :lol: mowiąc te "curved topy" miałes na mysli te "daszki" na masce, czy co te cięzarówki tam mają:P? Sory ale nie jestem zorientowany w nazwach klocków:P :P
Pozdrawiam:Kast