[MOC] 1:13 W900 LongNose - początek
: 2005-12-26, 16:44
Witam
Z okazji kilku dni względnego wolnego przedstawiam swoją nową zabawkę. Ddocelowo będzie to wrecker, towing truck czy jak kto woli pomoc drogowa :)
Kolor nie jest najszczęśliwszy, ale to wynika z zasobów klockowych. Idealnie by było, gdybym zdobył worek pomarańczowych klocków. Bardzo dobrze by było, gdybym miał taki sam worek żółtych. Jest tak sobie i mam worek czerwonych ;)
Wracając do sedna. Podstawą budowy jest Kenworth W900 LongNose z końca lat siedemdziesiątych / początku osiemdziesiątych, można coś takiego zobaczyć tutaj (long nose, 1981, CAT V8) lub tutaj.
Zapewne zanim cała maszyneria zostanie zbudowana (a wcześniej zgłębiona), zrobię z niego ciągnik siodłowy, być może przystosowany do przewozu bal drewna.
Obecnie:
- jak widać zarys kabiny, dość nietypowy, bo chlodnica / klapa silnika zaczyna się na 12 kropek, przechodzi przez 13 do 14 a kabina właściwa ma ich 15 - dość nietypowe, zwykle buduje się "parzyście", zobaczymy co z tego wyjdzie :)
- spory problem z wyprofilowaniem przodu błotników - obudowy świateł - nie wiem czy to co widać będzie docelowe, ale wszelkie próby zbliżenia się do oryginalu (zaokraglony zewnętrzny górny róg świateł) wychodzą monstrualnie...
- sporo miejsca pod klapą, więc idąc tropem fajnie odrestaurowanego egzemplarza Douga Valentine'a (wspomniany wyżej w pierwszym linku) model będzie posiadał silnik CAT 3408 - prawdziwe monstrum :) - co już widać po sporych filtrach powietrza :)
- brak czerwonych 2x4x1&2/3 with curved top zmusza do łatania czarnymi :)
- brak sypialni i raczej nie jest ona nawet w planach, choć kto wie...
- rozbabrane podszybie, kombinuję jak elegancko je wyprofilować, zmieniona także będzie przednia krawędź dachu...
Plan (docelowy):
- working V8 CAT3408 napędzany z tylnich mostów - tak jak w K100,
- milutkie choć ciasnawe wnętrze kabiny,
- kompletny, na bazie pneumatyki, osprzęt pomocy drogowej,
- elektryczne wyciągarki (i takowoż napędzany kompresor dla pneumatyki),
- jakieś świecidełka 9V :)
Nie wiem co z tego wyjdzie, bo plan nie jest planem minimum :)
Oto linki do fotek:
http://www.brickshelf.com/gallery/macie ... ype_01.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/macie ... ype_00.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/macie ... ype_02.jpg
a to galeria http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=159520 (jeszcze nie publiczna)
Z okazji kilku dni względnego wolnego przedstawiam swoją nową zabawkę. Ddocelowo będzie to wrecker, towing truck czy jak kto woli pomoc drogowa :)
Kolor nie jest najszczęśliwszy, ale to wynika z zasobów klockowych. Idealnie by było, gdybym zdobył worek pomarańczowych klocków. Bardzo dobrze by było, gdybym miał taki sam worek żółtych. Jest tak sobie i mam worek czerwonych ;)
Wracając do sedna. Podstawą budowy jest Kenworth W900 LongNose z końca lat siedemdziesiątych / początku osiemdziesiątych, można coś takiego zobaczyć tutaj (long nose, 1981, CAT V8) lub tutaj.
Zapewne zanim cała maszyneria zostanie zbudowana (a wcześniej zgłębiona), zrobię z niego ciągnik siodłowy, być może przystosowany do przewozu bal drewna.
Obecnie:
- jak widać zarys kabiny, dość nietypowy, bo chlodnica / klapa silnika zaczyna się na 12 kropek, przechodzi przez 13 do 14 a kabina właściwa ma ich 15 - dość nietypowe, zwykle buduje się "parzyście", zobaczymy co z tego wyjdzie :)
- spory problem z wyprofilowaniem przodu błotników - obudowy świateł - nie wiem czy to co widać będzie docelowe, ale wszelkie próby zbliżenia się do oryginalu (zaokraglony zewnętrzny górny róg świateł) wychodzą monstrualnie...
- sporo miejsca pod klapą, więc idąc tropem fajnie odrestaurowanego egzemplarza Douga Valentine'a (wspomniany wyżej w pierwszym linku) model będzie posiadał silnik CAT 3408 - prawdziwe monstrum :) - co już widać po sporych filtrach powietrza :)
- brak czerwonych 2x4x1&2/3 with curved top zmusza do łatania czarnymi :)
- brak sypialni i raczej nie jest ona nawet w planach, choć kto wie...
- rozbabrane podszybie, kombinuję jak elegancko je wyprofilować, zmieniona także będzie przednia krawędź dachu...
Plan (docelowy):
- working V8 CAT3408 napędzany z tylnich mostów - tak jak w K100,
- milutkie choć ciasnawe wnętrze kabiny,
- kompletny, na bazie pneumatyki, osprzęt pomocy drogowej,
- elektryczne wyciągarki (i takowoż napędzany kompresor dla pneumatyki),
- jakieś świecidełka 9V :)
Nie wiem co z tego wyjdzie, bo plan nie jest planem minimum :)
Oto linki do fotek:
http://www.brickshelf.com/gallery/macie ... ype_01.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/macie ... ype_00.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/macie ... ype_02.jpg
a to galeria http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=159520 (jeszcze nie publiczna)