Marudzicie, za przeproszeniem, jak stare baby, a wypróbowaliście je chociaż w MOCach? Ja używam ich w powstającym właśnie MOCu i są rewelacyjne, jedna z najbardziej przydatnych części wypuszczonych przez Lego od dłuższego czasu. Prędkość ruchu mają akurat taką żeby PF medium nie potrzebował żadnej redukcji, sprzęgło jest na tyle dobre że można je podpiąć bezpośrednio do Mediuma, a jak się wysprzęgla to robi to delikatnie, bez szarpania wszystkim na prawo i lewo jak dużych LA. Do tego imponująca siła (coś ok 900 gramów nacisku z Mediumem) i całkiem spory zakres wysunięcia, bo przepraszam Was ale wysunąć 3 study z elementu którego główny trzpień ma 4 study to jest sztuka. Poza tym to musi być mały element, bo taki jest sens jego powstania. Wpakowałem do tej pory 5 małych LA w to co teraz buduję, i szczerze się dziwię jak mogłem budować bez nich. Tam gdzie duże LA są za duże albo mają nadmierny zakres wysunięcia, małe LA sprawdzają się rewelacyjnie. Porównania do małych siłowników pneumatycznych są śmiechu warte, małe siłowniki nie oferują praktycznie żadnej precyzji i nędzną siłę. Małe LA podpinam bezpośrednio do silnika bez sprzęgieł, redukcji, przewodów pneumatycznych, zaworów i diabli wiedzą czego, i mam idealnie działający mechanizm o minimalnych wymiarach.Fistach pisze:no mozna sie bylo spodziewac ze to nie dla PF'ow.Waler93 pisze:Dziś sprawdzałem te siłowniki pod PF. Od silnika medium zrobiłem redukcję Z8 --> Z24 (sprzęgło). Wynik testu był dla mnie lekkim zaskoczeniem - sprzęgło jest za mocne, i gdy siłownik znajduje się w skrajnej pozycji (maksymalnie wysunięty/wysunięty) zamiast ślizgać się sprzęgło, przeskakuje siłownik. Udowadnia to, że nienajlepszym pomysłem jest podpięcie tych siłowników pod PF.
Wolalbym mega silownik o skoku 10 studow do zurawi i innej maszynerii. No ale Lego ma inne priorytety i z naszego afolskiego punktu widzenia wola robic jakies male pierdoly niz cos sensownego - no ale w koncu to zabawka dla dzieci.
8069 Backhoe Loader
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Ostatnio zmieniony 2011-01-07, 15:17 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
Zastosowanie dla mnie znajdą - od jakiegoś czasu wałkuję temat ciągnika balastowego ze skrętną osią podnoszoną. mLA wydaje się pasować do takiego zadania.jakies male pierdoly
A duże LA są po prostu często za Duże. Czasem potrzeba coś wysunąć 2-3 study a miejsca brak. A pneumatyka? Ma swoje zalety, ale trzeba do niej kompresor, zawór. To już są dwa silniki. A to zżera miejsce.
Wiem że to nie na temat, ale takamyśl mnie naszła.
Kiedy wychodzinowy silniczek, czy inny element - zarazpowstają potężne,ciężkiekonstrukcje, którewyciskają z niego siódme poty, przy własnych osiągach ledwo dających się zarejestrować bez bez specjalistycznych przyrządów. Wcześniej były zwykłe silniczki 'kostki' i większośćpojazdów ledwo jeździła. Potem weszły mocnei szybkiesilniki RC - powstały następne, oczywiście większei cięższe pojazdy wykorzystujące możliwości nowych silnikóww 120%. Weszły silnikiPF, i znowu mamy to samo: pojazdy jeszczewiększei jeszcze cięższe. Już się uginają pod własnym ciężarem, ośki ledwo mają siłę się obracać, a klocki przestają trzymać geometrię. Jakby nie dało się zbudować pojazdu, który byłby dopasowany wymiarami i ciężarem do dostępnych źródeł mocy.Jakby każdy chciał pokazać, że dla niego wszystkie legowe silniczki są za słabe.
Jakby był tu gdzieś związek między np. mocą komputerów i coraz nowszymi systemami operacyjnymi i innymi programami. Ktoś wymyśli procesor pięciokrotnie szybszy od pozostałych - inny zaraz wypuści system, który będzie go spowalniał do poziomu 386.
Kiedy wychodzinowy silniczek, czy inny element - zarazpowstają potężne,ciężkiekonstrukcje, którewyciskają z niego siódme poty, przy własnych osiągach ledwo dających się zarejestrować bez bez specjalistycznych przyrządów. Wcześniej były zwykłe silniczki 'kostki' i większośćpojazdów ledwo jeździła. Potem weszły mocnei szybkiesilniki RC - powstały następne, oczywiście większei cięższe pojazdy wykorzystujące możliwości nowych silnikóww 120%. Weszły silnikiPF, i znowu mamy to samo: pojazdy jeszczewiększei jeszcze cięższe. Już się uginają pod własnym ciężarem, ośki ledwo mają siłę się obracać, a klocki przestają trzymać geometrię. Jakby nie dało się zbudować pojazdu, który byłby dopasowany wymiarami i ciężarem do dostępnych źródeł mocy.Jakby każdy chciał pokazać, że dla niego wszystkie legowe silniczki są za słabe.
Jakby był tu gdzieś związek między np. mocą komputerów i coraz nowszymi systemami operacyjnymi i innymi programami. Ktoś wymyśli procesor pięciokrotnie szybszy od pozostałych - inny zaraz wypuści system, który będzie go spowalniał do poziomu 386.
Ostatnio zmieniony 2011-01-07, 18:16 przez V1, łącznie zmieniany 1 raz.
\/1 ______________
Nie chodzi o sam auto zawór, ale o resztę pneumatyki, np. kompresor. Jeżeli MOC ma mieć 1 funkcje którą ma obsługiwać siłownik to pneumatyka trochę przeszkadza. Jak robisz MOC w którym ma być kilka funkcji operowanych siłownikami to pneumatyka ma sens.
Siłowniki liniowe mają większą dokładność niż pneumatyka.
Siłowniki liniowe mają większą dokładność niż pneumatyka.