8069 Backhoe Loader

Recenzje oficjalnych zestawów LEGO napisane przez Forumowiczów

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#16 Post autor: Sariel »

Fistach pisze:
Waler93 pisze:Dziś sprawdzałem te siłowniki pod PF. Od silnika medium zrobiłem redukcję Z8 --> Z24 (sprzęgło). Wynik testu był dla mnie lekkim zaskoczeniem - sprzęgło jest za mocne, i gdy siłownik znajduje się w skrajnej pozycji (maksymalnie wysunięty/wysunięty) zamiast ślizgać się sprzęgło, przeskakuje siłownik. Udowadnia to, że nienajlepszym pomysłem jest podpięcie tych siłowników pod PF.
no mozna sie bylo spodziewac ze to nie dla PF'ow.

Wolalbym mega silownik o skoku 10 studow do zurawi i innej maszynerii. No ale Lego ma inne priorytety i z naszego afolskiego punktu widzenia wola robic jakies male pierdoly niz cos sensownego - no ale w koncu to zabawka dla dzieci.
Marudzicie, za przeproszeniem, jak stare baby, a wypróbowaliście je chociaż w MOCach? Ja używam ich w powstającym właśnie MOCu i są rewelacyjne, jedna z najbardziej przydatnych części wypuszczonych przez Lego od dłuższego czasu. Prędkość ruchu mają akurat taką żeby PF medium nie potrzebował żadnej redukcji, sprzęgło jest na tyle dobre że można je podpiąć bezpośrednio do Mediuma, a jak się wysprzęgla to robi to delikatnie, bez szarpania wszystkim na prawo i lewo jak dużych LA. Do tego imponująca siła (coś ok 900 gramów nacisku z Mediumem) i całkiem spory zakres wysunięcia, bo przepraszam Was ale wysunąć 3 study z elementu którego główny trzpień ma 4 study to jest sztuka. Poza tym to musi być mały element, bo taki jest sens jego powstania. Wpakowałem do tej pory 5 małych LA w to co teraz buduję, i szczerze się dziwię jak mogłem budować bez nich. Tam gdzie duże LA są za duże albo mają nadmierny zakres wysunięcia, małe LA sprawdzają się rewelacyjnie. Porównania do małych siłowników pneumatycznych są śmiechu warte, małe siłowniki nie oferują praktycznie żadnej precyzji i nędzną siłę. Małe LA podpinam bezpośrednio do silnika bez sprzęgieł, redukcji, przewodów pneumatycznych, zaworów i diabli wiedzą czego, i mam idealnie działający mechanizm o minimalnych wymiarach.
Ostatnio zmieniony 2011-01-07, 15:17 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Backbone
Posty: 671
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#17 Post autor: Backbone »

jakies male pierdoly
Zastosowanie dla mnie znajdą - od jakiegoś czasu wałkuję temat ciągnika balastowego ze skrętną osią podnoszoną. mLA wydaje się pasować do takiego zadania.

A duże LA są po prostu często za Duże. Czasem potrzeba coś wysunąć 2-3 study a miejsca brak. A pneumatyka? Ma swoje zalety, ale trzeba do niej kompresor, zawór. To już są dwa silniki. A to zżera miejsce.

Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2557
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Noddy

 

#18 Post autor: V1 »

Wiem że to nie na temat, ale takamyśl mnie naszła.
Kiedy wychodzinowy silniczek, czy inny element - zarazpowstają potężne,ciężkiekonstrukcje, którewyciskają z niego siódme poty, przy własnych osiągach ledwo dających się zarejestrować bez bez specjalistycznych przyrządów. Wcześniej były zwykłe silniczki 'kostki' i większośćpojazdów ledwo jeździła. Potem weszły mocnei szybkiesilniki RC - powstały następne, oczywiście większei cięższe pojazdy wykorzystujące możliwości nowych silnikóww 120%. Weszły silnikiPF, i znowu mamy to samo: pojazdy jeszczewiększei jeszcze cięższe. Już się uginają pod własnym ciężarem, ośki ledwo mają siłę się obracać, a klocki przestają trzymać geometrię. Jakby nie dało się zbudować pojazdu, który byłby dopasowany wymiarami i ciężarem do dostępnych źródeł mocy.Jakby każdy chciał pokazać, że dla niego wszystkie legowe silniczki są za słabe.
Jakby był tu gdzieś związek między np. mocą komputerów i coraz nowszymi systemami operacyjnymi i innymi programami. Ktoś wymyśli procesor pięciokrotnie szybszy od pozostałych - inny zaraz wypuści system, który będzie go spowalniał do poziomu 386.
Ostatnio zmieniony 2011-01-07, 18:16 przez V1, łącznie zmieniany 1 raz.
\/1 ______________

Awatar użytkownika
Mr.Z
Posty: 374
Rejestracja: 2009-01-16, 17:11
Lokalizacja: Warszawa

#19 Post autor: Mr.Z »

Pan Ambasador wymyślił nowe prawo Moora. Faktycznie, wszyscy (Techniczanie) chcemy more power. Wasze zamki też rosną i byle czym się ich już nie rozjedzie.

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#20 Post autor: Bricksley »

Backbone pisze: Ma swoje zalety, ale trzeba do niej kompresor, zawór. To już są dwa silniki. A to zżera miejsce.
A o autozaworze słyszałeś?
Pozdrawiam :)

Backbone
Posty: 671
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#21 Post autor: Backbone »

Karol, tak ale to miejsce mimo wszystko zajmuje nieprawdaż?

A silnik jeden z mLA zajmuje o wiele mniej miejsca.

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#22 Post autor: Bricksley »

Backbone pisze:Karol, tak ale to miejsce mimo wszystko zajmuje nieprawdaż?

A silnik jeden z mLA zajmuje o wiele mniej miejsca.
Autozawór autorstwa nico duży nie jest, więc w sumie i tak będzie to kwestia sporna zwolenników jak i przeciwników pneumatyki :)

EOT
Pozdrawiam :)

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#23 Post autor: Mistakes »

Nie chodzi o sam auto zawór, ale o resztę pneumatyki, np. kompresor. Jeżeli MOC ma mieć 1 funkcje którą ma obsługiwać siłownik to pneumatyka trochę przeszkadza. Jak robisz MOC w którym ma być kilka funkcji operowanych siłownikami to pneumatyka ma sens.
Siłowniki liniowe mają większą dokładność niż pneumatyka.

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#24 Post autor: Bricksley »

Mistakes pisze:Nie chodzi o sam auto zawór, ale o resztę pneumatyki, np. kompresor.
Autozawór to zawór sprzężony z kompresorem. Takie 2 w 1.
Pozdrawiam :)

Backbone
Posty: 671
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#25 Post autor: Backbone »

Zeby nie lac wody, dodam ze cena hurtowa zestawu to 133,62 zł netto.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#26 Post autor: Sariel »

Żeby nie było że chwalę małe LA bezpodstawnie - chętnie zobaczę jak można zrobić coś tak kompaktowego i precyzyjnego przy użyciu pneumatyki:

Obrazek

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#27 Post autor: Pietruch »

Sariel pisze:chętnie zobaczę jak można zrobić coś tak kompaktowego i precyzyjnego przy użyciu pneumatyki:
Precyzyjne nie będzie, ale kompaktowe i owszem, ale i tak jestem za MLA, właśnie ze względu na precyzję.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
X-Yuri
Posty: 65
Rejestracja: 2010-08-03, 21:48
Lokalizacja: Stąd
Kontakt:

#28 Post autor: X-Yuri »

...wątpię żeby pneumatyki używając dało rade zrobić taki bajer. Niesamowicie to wygląda. jak to działa ? W którym momencie znikają te czerwone kołpaki i jak to zostało rozwiązane ? Czy gdy 'to coś' wraca na pake, te kołpaki zostają z powrotem przymocowane ?

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#29 Post autor: Sariel »

Hehe, akurat kołpaki nie mają nic do rzeczy, po prostu zdjąłem je do drugiego zdjęcia :)

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#30 Post autor: M_longer »

Sariel pisze:Żeby nie było że chwalę małe LA bezpodstawnie - chętnie zobaczę jak można zrobić coś tak kompaktowego i precyzyjnego przy użyciu pneumatyki:
Tadddam!:

Obrazek Obrazek
Kompaktowe było, precyzyjne... zależy od ciśnienia :D

ODPOWIEDZ