[MOC] Sandvik LH 209L

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
robbie76

#31 Post autor: robbie76 »

Miguel pisze:
robbie76 pisze:Odwiedzam regularnie wszystkie odkrywki w Polsce i również nie spotkałem się z kombajnami nie licząc kopalni podziemnych, wszędzie strzelają.

Dlatego w dalszej części postu pytałem Longera, czy to jest kopalnia gdzie urabia się strzałowo czy skrawając. W Olkuszu w kopalni Bolesław też takie maszyny jak Sandvik jeżdżą z tego co mi wiadomo (tylko, że pod ziemią), stąd moje pytanie.
Jeżdżą, jeżdżą, w wiekszości Atlas-Copco. To chyba oprócz KGHM jedyna kopalnia z ładowarkami pod ziemią, nie licząc kopalni gdzie pracują zabytkowe ładowarki ŁK-1 i ŁK-2.

Pozdrawiam
RW76

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#32 Post autor: M_longer »

robbie76 pisze:nie licząc kopalni gdzie pracują zabytkowe ładowarki ŁK-1 i ŁK-2.
Ja takie zabytki remontuję... Wbrew pozorom w kopalniach KGHMu jeździ ich jeszcze trochę, ponieważ są wykorzystywane przez podwykonawców.

kris kelvin

#33 Post autor: kris kelvin »

No faktycznie wygląda jakoś tak samo jak poprzednio, ale zmiana kół wyszła naprawdę na dobre. Niby tylko kółka, a jak wiele zmieniają.

Fistach

#34 Post autor: Fistach »

Tak powinny wygladac kola wypuszczone prosto od Lego w jakims zestawie. Bo te co sa teraz sa cholernie nierealistyczne a tutaj Longer zrobiles je najlepiej jak sie dalo. Lego niech sie uczy.

Szkoda ze nie ma PF no ale wiadomo ze rozmiarowo jest duzo mniejsza.

Szkoda ze model prawie identyczny (z wygladu) jak poprzedni.

Dobra robota.

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#35 Post autor: Bricksley »

Długi, więc jak z tymi kołami? (pytanie w moim pierwszym poście)
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#36 Post autor: M_longer »

Karol pisze:A teraz takie pytanie: czy tarcie miedzy wewnetrzną opona a 24x43 jest na tyle duże by móc je napędzać jak zwykłe koła?
Masz plastikową felgę w gumowej oponie, a ta opona jest wciśnięta w drugą oponę, z materiału piankowo-gumowego.
Czyli TAK, nadają się :P

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#37 Post autor: Bricksley »

M_longer pisze:Karol napisał/a:
A teraz takie pytanie: czy tarcie miedzy wewnetrzną opona a 24x43 jest na tyle duże by móc je napędzać jak zwykłe koła?

Masz plastikową felgę w gumowej oponie, a ta opona jest wciśnięta w drugą oponę, z materiału piankowo-gumowego.
Czyli TAK, nadają się :P
Wiem jak te koła są zbudowane, nie wiedziałem tylko jak dobrze się trzymają ;) Hmm, może trzeba się rozejrzeć za 24x43..
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Flymbex
Posty: 176
Rejestracja: 2009-09-26, 18:30
Lokalizacja: Śląsk / Ornontowice

#38 Post autor: Flymbex »

M_longer pisze:Miguel napisał/a:
A czy kombajn ścianowy wraz przesuwną sekcją będzie ;>

Uhm, PeBeKa coś kombinuje koło nas z kombajnem, ale urabianie piaskowców i dolomitów raczej odbywa się poprzez strzelanie.
PeBeKa kombinuje ale z z przodkowym (chodnikowym) kombajnem, raczej nie ze ścianowym.
Obrazek

Model cudeńko, kiedy można spodziewać się tej większej scenki?
Ostatnio zmieniony 2011-01-20, 11:46 przez Flymbex, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#39 Post autor: M_longer »

Flymbex pisze:PeBeKa kombinuje ale z z przodkowym (chodnikowym) kombajnem, raczej nie ze ścianowym.


Model cudeńko, kiedy można spodziewać się tej większej scenki?
Tak, masz rację. Tutaj po prostu widać różnicę w technologiach jakie stosuje się przy wydobyciu węgla i miedzi :)

A sposobu wydobywania węgla dalej nie rozumiem :D

Awatar użytkownika
Flymbex
Posty: 176
Rejestracja: 2009-09-26, 18:30
Lokalizacja: Śląsk / Ornontowice

#40 Post autor: Flymbex »

M_longer pisze:A sposobu wydobywania węgla dalej nie rozumiem :D
Na tym filmie dobrze to widać.
Tyle, że zamiast kombajnu mamy w filmie tzw. strug. reszta jest bardzo podobna z tym, że kompleks strugowy jest bardziej zautomatyzowany no i stosuje się go w niskich (pokładach) ścianach.
Ostatnio zmieniony 2011-01-20, 13:26 przez Flymbex, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#41 Post autor: M_longer »

Flymbex pisze:Tyle, że zamiast kombajnu mamy w filmie tzw. strug. reszta jest bardzo podobna z tym, że kompleks strugowy jest bardziej zautomatyzowany no i stosuje się go w niskich (pokładach) ścianach.
Namierzyłem jaki kombajn ma PeBeKa:
Obrazek

A Jerac mi marudzi że mój model jest... zbyt sterylny. Może i ma rację? :D

Tak wygląda LH209L/TORO 400 który ma za sobą trochę pracy na przodku:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eGiTkwqYY8Y[/youtube]

Awatar użytkownika
Mrosik
Posty: 276
Rejestracja: 2009-05-05, 08:29
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: Mros85
Kontakt:

 

#42 Post autor: Mrosik »

M_longer pisze:Tak wygląda LH209L/TORO 400 który ma za sobą trochę pracy na przodku:
Praca pod ziemią robi swoje. W którymś numerze "Top Gear" było o Land Roverach Defenderach przerabianych do pracy pod ziemią w KGHM. Mało co zestawało z seryjnego auta.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#43 Post autor: M_longer »

Mrosik pisze:W którymś numerze "Top Gear" było o Land Roverach Defenderach przerabianych do pracy pod ziemią w KGHM. Mało co zestawało z seryjnego auta.
W zasadzie to... podwozie wraz z układem napędowym i duża część elektryki. Karoseria jest wymieniana na wersję własną firmy TEAM, zrobioną chyba z mieszanki włókna szklanego z gumą. W każdym bądź razie całkiem wytrzymały materiał.

Tylko przód zachowuje kształt oryginalnej karoserii, reszta to już wersja TEAMu:

Obrazek

Hezar
Posty: 933
Rejestracja: 2016-08-29, 17:30
Lokalizacja: Oberschlesien

#44 Post autor: Hezar »

Dobór opon okazał się strzałem w dziesiątkę - te 24x43 zdecydowanie lepiej tu pasują.
Ładowarka - podobnie jak jej starsza siostra - ze wszech miar nienaganna pod względem konstrukcyjnym. Model Team-owcy powinni nie czuć zawodu, jedynie PF-owych świateł mogą się przyczepić.
To, co mi osobiście przeszkadza, to wspomniane już wcześniej naklejki, ale u mnie to przecież norma...

ODPOWIEDZ