[MOC] M35A2

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
HELF: Ciezarowkaz
: ciezarowkaz
: truckeriev

   

[MOC] M35A2

#1 Post autor: TruckeR »

Dzień dobry.
Obrazek
Dawno nic nie publikowałem. Ktoś tęsknił?
ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Jak widać z załączonych obrazków, jest to znów to samo i znowu szare, tylko mniejsze. Jest to ciężarówka M35, wyposażona w silniki PF Medium i napęd 6x4. Chciałem skoncentrować się na w miarę realistycznym tylnym zawieszeniu - i wydaje mi się, że jest OK. Napęd doprowadzany jest osobnymi wałami, a w mostach jest redukcja 1:8: ślimak -> z8. Resory piórowe znów odtwarzane są za pomocą giętkich zębatek, musze przyznać, że działa to dośc fajnie, choć szkoda, że nie da się tego patentu zastosować do większych aut (jeden rozmiar tego typu gear racków). No i to właściwie tyle co można napisac na temat tego samochodu.
Komentujcie!

( Aha - ten model jest zupełnie różny od tego auta! )
Ostatnio zmieniony 2011-01-30, 00:01 przez TruckeR, łącznie zmieniany 1 raz.
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5380
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
HELF: M-longer
: m_longer
: Longer
Kontakt:

   

#2 Post autor: M_longer »

TruckeR pisze:Ktoś tęsknił?
Ja. Już myślałem że sprzedałeś klocki i kupiłeś Wartburga :D

Awatar użytkownika
Filus
Posty: 588
Rejestracja: 2010-08-08, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
HELF: Filus
: Filus

 

#3 Post autor: Filus »

Ciekawe wykorzystanie tych elementów skrętnych, jako zawieszenie. Nawet nie pomyślałem, o takim ich wykorzystaniu, niemniej przyczepię się do tego, co jest/nie jest pod maską. Nie widzę atrapy silnika, a przestrzeń pod maską wydaje się być jakaś taka pusta (ni to MT, ni to Technic). Upraszałbym się o opis (ew. zdjęcie) tego, co jest pod maską z przodu. Dziwi mnie trochę napęd. Ślimaki chyba nigdy nie były dobrym rozwiązaniem. Podobnie zresztą, jak kardany. Dobrze widzę, że ta najbardziej tylna oś jest napędzana przez kardany, które u osi wychodzącej nie są niczym podparte? Nie boisz się, że je ukręcisz?

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
HELF: Ciezarowkaz
: ciezarowkaz
: truckeriev

   

#4 Post autor: TruckeR »

M_longer pisze:Ja. Już myślałem że sprzedałeś klocki i kupiłeś Wartburga :D
Nigdy w życiu, przecież muszę zbudować jeszcze co najmniej kilka samochodów marki ZIŁ 130!
Filus pisze:Nie widzę atrapy silnika, a przestrzeń pod maską wydaje się być jakaś taka pusta (ni to MT, ni to Technic)
Atrapa owszem, znajduje się pod maską (ale nie jest to atrapa działająca), choć jest to raczej biedna atrapa. Blok silnika, obudowa filtra powietrza (której nie powinno być), alternator, rura wydechowa i to właściwie tyle. Po prostu nie znalazłem dobrego zdjęcia silnika, więc się nie wysiliłem..
Filus pisze:Dziwi mnie trochę napęd. Ślimaki chyba nigdy nie były dobrym rozwiązaniem.
Wręcz przeciwnie, dla takiego pojazdu jest to bardzo efektywne rozwiązanie (oszczędność miejsca).
Filus pisze:Dobrze widzę, że ta najbardziej tylna oś jest napędzana przez kardany, które u osi wychodzącej nie są niczym podparte? Nie boisz się, że je ukręcisz?
Nie, bo użyłem najbardziej wyślizganych opon 20x30 jakie mam. Dzięki temu nic się nie powinno ukręcić, nawet w terenie. Poza tym tak jest w prawdziwych pojazdach (jedynie na podparcie jednego wału brakło miejsca) i byłem ciekawy, czy to w ogóle będzie działać.
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

Awatar użytkownika
Cieślu
VIP
Posty: 1238
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
HELF: cieslu12
: 60299289@N07
: Cieslu

   

#5 Post autor: Cieślu »

Filus pisze:Ciekawe wykorzystanie tych elementów skrętnych, jako zawieszenie. Nawet nie pomyślałem, o takim ich wykorzystaniu, niemniej przyczepię się do tego, co jest/nie jest pod maską. Nie widzę atrapy silnika, a przestrzeń pod maską wydaje się być jakaś taka pusta (ni to MT, ni to Technic). Upraszałbym się o opis (ew. zdjęcie) tego, co jest pod maską z przodu. Dziwi mnie trochę napęd. Ślimaki chyba nigdy nie były dobrym rozwiązaniem. Podobnie zresztą, jak kardany. Dobrze widzę, że ta najbardziej tylna oś jest napędzana przez kardany, które u osi wychodzącej nie są niczym podparte? Nie boisz się, że je ukręcisz?
Model nie wygląda na taki, który miałby ambicje trucktrialowe więc ślimaki są do przyjęcia, tak samo jak te kardany. Wiadomo, że na ciężkich przeszkodach w mgnieniu oka byłoby po nich ale tu mamy do czynienia z modelem podłogowo-dywanowo-pościelowym więc nic im się złego nie stanie.

Tak poza tym to bardzo mi się podoba. Jest znacznie ładniejszy niż poprzedni-przeznaczony do trialu. Fajny pomysł na zawieszkę. Gdybym miał się do czegoś przyczepiać, to warto by było dodać jakąś zabudowę osłaniającą boxa.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Bobofrutx
VIP
Posty: 1014
Rejestracja: 2007-08-21, 21:26
Lokalizacja: Wrocław
HELF: Bobofrut
: Bobofrutx
: Bobofrutx

   

#6 Post autor: Bobofrutx »

Jasne że tęskniliśmy :P
Model ładniejszy od poprzedniego M35A2. Ale dalej tak samo powolny ;P
Muszę przyznać że tylna zawiecha ciekawa. Kabina zgranie wyszła, tylko ten zderzak jest chyba za masywny.
Filus pisze:...Nie boisz się, że je ukręcisz?
Trucker jest hardcore'owcem, niczego się nie boi ;P
Dzień bez LEGO to stracony dzień ;P
DeszczyK
Sariel pisze:Na potęgę posępnego Longera, mocy przybywaj...

djtermoz
Posty: 176
Rejestracja: 2007-10-26, 02:33
Lokalizacja: Boston

#7 Post autor: djtermoz »

Bardzo ładna ciężarówka! Za tylną zawieszkę dostajesz ode mnie 5+ (Rozwiazanie jest genialne w swej prostocie i chyba idealne do tej skali. Chyba sobie to skopiuję w jakimś pojeździe w przyszłości). Drugie 5+ dostaniesz ode mnie za koła. Nie wpadłem na to, że na moje ulubione felgi da się założyć te opony. Już wiem teraz, które opony będę musiał kupić na Bricklinku.

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
HELF: Ciezarowkaz
: ciezarowkaz
: truckeriev

   

#8 Post autor: TruckeR »

Cieślu pisze:Tak poza tym to bardzo mi się podoba.
Dzięki.
Bobofrutx pisze:Muszę przyznać że tylna zawiecha ciekawa. Kabina zgranie wyszła, tylko ten zderzak jest chyba za masywny.
No przyjmijcież wreszcie do wiadomości, że samochody którymi się poruszam po prostu muszą mieć masywne zderzaki. Koniec, kropka!
djtermoz pisze:Za tylną zawieszkę dostajesz ode mnie 5+ (Rozwiazanie jest genialne w swej prostocie i chyba idealne do tej skali. Chyba sobie to skopiuję w jakimś pojeździe w przyszłości).
Dzięki, bierz i kopiuj ;)
djtermoz pisze:Drugie 5+ dostaniesz ode mnie za koła. Nie wpadłem na to, że na moje ulubione felgi da się założyć te opony.
Dlatego lubię stare opony 20x30 - pasuje do nich wiele felg, np. standardowe 13x24 z serii Model Team.
pit pisze:Wartburga to by kupił za jeden większy zestaw Technic :)
Obawiam się tylko, że czasy, kiedy za pińcet można było wyrwać fajną furę to już przeszłość ;<
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa
: Gen

#9 Post autor: Chrupek »

Faktycznie fajne to tylne zawieszenie:) Do tej skali pasuje idealnie. Od twojej ostatniej trialówki prezentuje się dużo ładniej. No i wielki plus za całokształt: jeździ i wygląda.

Inna liga niż konstruowanie dla samego wyglądu:)
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2104
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
HELF: smyk

 

#10 Post autor: smyk »

Ale to kłębowisko kabli na pace jednak psuje efekt.
Super, że budujesz "w swoim stylu". Można się czepiać różnych rzeczy, ale wiadomo od razu spod czyjej igły wyszedł ten model.
Tylne zawieszenie bardzo sympatyczne.

Ale jak już robisz filmik w domu to chociaż światło mógłbyś zapalić.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

ODPOWIEDZ