[MOC] Green Hornet 4x4

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
djtermoz
Posty: 176
Rejestracja: 2007-10-26, 02:33
Lokalizacja: Boston

[MOC] Green Hornet 4x4

#1 Post autor: djtermoz »

Obrazek
Taki mały gazik z napędem 4x4. Prosta, kompaktowa konstrukcja - 1 PF M do skrętu, 2 sprzężone PF M do napędu, niewielka redukcja, bez dyfrów. Do tego zwykłe kolebki na amortyzatorach.
Obrazek
Z ciekawostek: silnik skrętu umieszczony jest między przednimi kołami i stanowi część wahliwej osi. Dzieki temu przednia oś jest bardzo kompaktowa i mieści skręt, silnik, napęd i zwolnice, amortyzatory. Wszystko to w szerokości 7 studów. Niestety przez to nie mogłem zbyt dobrze umocować kilku zębatek więc musiałem użyć pasków zaciskowych żeby zębatki nie przeskakiwały.

Film
Galeria
Model 3D
Zdjęcia: 1 2 3 4 5 6

SeTA
Posty: 79
Rejestracja: 2010-04-12, 00:28
Lokalizacja: Warszawa
: SeTA_

#2 Post autor: SeTA »

Fajne maleństwo :)
Ciekawe użycie błotników...
GOD is Real. Unless declared Integer.

Backbone
Posty: 667
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
HELF: backbone
: 53779075@N05

   

#3 Post autor: Backbone »

Eee jakie zwolnice skoro napęd wchodzi do koła na jego środku (nie ma przekładni zwalniającej) sam sobie przeczysz. A druga sprawa - paski zaciskowe... Nie przemawia do mnie takie rozwiązanie. Klocki to klocki, mieszanie czegoś takiego to juz nie to samo.

No i kolor, mój znienawidzony oczo****y. Generalnie to ładnie.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2104
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
HELF: smyk

 

#4 Post autor: smyk »

Lubię takie małe terenówki. W kwestii pasków i zwolnic zgadzam się z przedmówcą. Kolorek jest super i pomysłowa maska i progi.

Muszę sobie zbudować takiego kurdupla.

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 790
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Atrx
Kontakt:

 

#5 Post autor: Atros »

Faktycznie kompaktowa konstrukcja, mały a wszystko mieści. Jednak ja bym zrobił nieco większy ale bez pasków. Podoba mi się bryła tego autka.

Mogłeś dać większą redukcję, bo na filmiku widać, że mocy ma stanowczo za mało.

djtermoz
Posty: 176
Rejestracja: 2007-10-26, 02:33
Lokalizacja: Boston

#6 Post autor: djtermoz »

Jeśli chodzi o paski to macie rację - lepiej byłoby bez nich. Ale nie chciałem psuć wyglądu i nie chciałem go robić większego. Stłoczenie mechanizmów w przednim moście wymusiło te paski.

Z tego samego powodu nie wsadziłem tam większej redukcji. Model jeździ żwawo, przycina sie może głownie nie z braku mocy ale z powodu małego prześwitu (Znowu: nisko umieszczony silnik skrętu).

Jeśli zwolnice = portal axles to zgoda. Z przodu nie jest to dokładnie oś portalowa a przynajmniej nie pełni swej fukcji bo prześwit został zredukowany przez silnik skrętu.
Ale jeśli zwolnice = redukcja tuż przy kołach to wszystko się zgadza. Przy samych kołach jest redukcja z12:z20.

Mam gotową instrukcję w PDF, waży blisko 5MB ale Brickshelf nie chce jej przyjąć. Rozumiem, że nie można zamieszczać plików exe ale pdf też nie?
Ostatnio zmieniony 2011-01-24, 12:33 przez djtermoz, łącznie zmieniany 1 raz.

Backbone
Posty: 667
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
HELF: backbone
: 53779075@N05

   

#7 Post autor: Backbone »

Zwolnice to oś portalowa, a w nich przekładnia zwalniająca (jak sama nazwa wskazuje).

Awatar użytkownika
Bobofrutx
VIP
Posty: 1014
Rejestracja: 2007-08-21, 21:26
Lokalizacja: Wrocław
HELF: Bobofrut
: Bobofrutx
: Bobofrutx

   

#8 Post autor: Bobofrutx »

Sprytnie to wszystko poupychałeś i to w takiej małej konstrukcji. A propos przedniego mega kompaktowego mostu, zazdrość zżera mnie od środka ; P Nie omieszkam zajrzeć do twojej instrukcji! :] Chętnie z przedniego mostu coś tam zgapię a resztę po swojemu zmotam, o ile się nie pogniewasz?:P

Kolejne koła które uwielbiam.
Dzień bez LEGO to stracony dzień ;P
DeszczyK
Sariel pisze:Na potęgę posępnego Longera, mocy przybywaj...

Fistach

#9 Post autor: Fistach »

a ja zamiast paskow wrzucilbym gumki LEGO i juz byloby git:)

Swietnie poupychane, jakbym wsiadl do tego auta to bym zwymiotowal - ale nie przez bujanie tylko przez kolor :)

Maska swietna.

Super!

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
HELF: waler
: Waler
Kontakt:

 

#10 Post autor: Waler »

Całkiem nieźle - upchnąć 4x4 w tak małym samochodzie nie jest łatwe. Faktycznie można by dać większą redukcję, ale to przecież nie truck-trial...

SeTA
Posty: 79
Rejestracja: 2010-04-12, 00:28
Lokalizacja: Warszawa
: SeTA_

#11 Post autor: SeTA »

Waler93 pisze:Faktycznie można by dać większą redukcję, ale to przecież nie truck-trial...
No właśnie. Dobrze, że mi przypomniałeś. Przez ten cały TruckTrial nawet jak próbuję zbudować proste autko do jeżdżenia po dywanie, to most zawsze wychodzi mi jakiś taki pancerny i szeroki conajmniej na 20 studów.

Gdzieś mi się w głowie zakorzeniło, że jak auto nie jest w stanie przesunąć szafy, to nie ma prawa jeździć... Damn You TruckTrial... ;)
GOD is Real. Unless declared Integer.

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 790
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Atrx
Kontakt:

 

#12 Post autor: Atros »

trzeba było nie jeździć po wertepach na filmiku i nikt by nie narzekał na brak mocy :)

djtermoz
Posty: 176
Rejestracja: 2007-10-26, 02:33
Lokalizacja: Boston

#13 Post autor: djtermoz »

Ponieważ Brickshelf buntuje się przy uploadzie plików PDF, za poradą kolegi raczeqq instrukcję do modelu wrzuciłem tutaj:

http://www.speedyshare.com/files/264917 ... ctions.pdf

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
HELF: waler
: Waler
Kontakt:

 

#14 Post autor: Waler »

W jakim programie robiłeś tę instrukcję?
Ostatnio zmieniony 2011-01-26, 16:45 przez Waler, łącznie zmieniany 1 raz.

djtermoz
Posty: 176
Rejestracja: 2007-10-26, 02:33
Lokalizacja: Boston

#15 Post autor: djtermoz »

Waler93 pisze:W jakim programie robileś tą instrukcję?
Model 3D (link w pierwszym poście) zrobilem w Bricksmith (taki MLCAD tylko na Maka).
Instrukcje zrobilem w LPub, ktore wymaga tez zainstalowanego LDView.

Generalnie wyszlo niezle choc, nie wiem dlaczego rendery wszystkich krokow są w takiej niskiej rozdzielczości. LDView potrafi wygenerowac lepszej jakości modele ale mimo to LPub w instrukcje powtykal taką niską rozdzielczośc. Mimo to mam nadzieje, ze widac o co chodzi.

ODPOWIEDZ