Strona 1 z 2

Ciągnik rolniczy + przyczepa

: 2011-02-13, 11:10
autor: luigi19860
Witam Panowie, dzis wieczorem opublikuje wam efekty mojej pracy nad modelem ciągnika rolniczego, luźno powiązanego z obecnymi na rynku dużymi bestiami typ: Case, Massey Ferguson, New Holland itp :) Jednak przed publikacją i opisem maszyny mam do was pytanie, mainowicie: przeliczyłem się z doborem kół do niego i okazało się że napęd 4x4 nie spełnia swej funkcji (źle dobrane przełożenia i różnica w średnicy kół przód-tył) i zastanawiam sie czy jest jakaś prosta możliwość rozwiązania tego kłopotu (zaznaczam że przy mostach jest mało miejsca i cięzko coś zmieniać w przekładniach)?? Dzięki za info a jak tylko dorwe aparat to opublikuje zdjęcia i opis.

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=463389 galeria BS

Sorki za poslizg ale ciągły problem z aparatem, wiec narazie kilka komórkowych fotek i krótki opis: Traktor jest jakims kompromisem między technic a MT , z racji braków silników nie porusza się i jest mu z tym dobrze:) a teraz do rzeczy:
-napęd 4x4
-przednia oś skrętna, zawieszona kolebkowo
-WOM załączany z kabiny
-TUZ na tyle zasilany z pompki na 2 duzych siłownikach
- 2 wyjścia pneumatyczne zasilajace zewnetrzne urządzenia
kilka fotek samego ciagnika:

: 2011-02-13, 11:29
autor: Mistakes
Dyferencjał międzyosiowy?

: 2011-02-13, 11:31
autor: Barteq
Między mosty możesz wstawić dyferencjał, tyle że znacząco spadnie wytrzymałość układu napędowego. Przejeżdżając nawet po niedużej przeszkodzie mogą pęknąć z12 w dyfrze.

: 2011-02-13, 11:39
autor: Cieślu
Barteq pisze:Między mosty możesz wstawić dyferencjał, tyle że znacząco spadnie wytrzymałość układu napędowego. Przejeżdżając nawet po niedużej przeszkodzie mogą pęknąć z12 w dyfrze.
A właśnie, że nieprawda. Dyfry chodziły nawet w wozidłach w trialu i przeżywały coś takiego. Ja teraz mam też dyfer w jednym z mostów i także daje radę. Zawsze można wzmocnić dyferencjał dodając 4. zębatkę, tak jak pokazał to Aro:
Obrazek

Powinno wytrzymać, zwłaszcza że chyba po dużych przeszkodach targać go nie będziesz.

: 2011-02-13, 11:41
autor: Emilus
Barteq pisze:Między mosty możesz wstawić dyferencjał, tyle że znacząco spadnie wytrzymałość układu napędowego. Przejeżdżając nawet po niedużej przeszkodzie mogą pęknąć z12 w dyfrze.
Nie ma to jak dobre poinformowanie. Widzę, że Cieślu mnie ubiegł.
Barteq pisze:Cieślu, chyba że da się zwolnice tuż przy kołach.
Nie trzeba żadnych zwolnic. Każda redukcja zabezpiecza dyfer za nim. Zobacz sobie mój daaaawny temat o tym ciągniku:
http://www.youtube.com/watch?v=cZvh_FcWl_g

Dowód, że przejeżdżał nawet po trialówkowych przeszkodach.
[Youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cZvh_FcWl_g
[/Youtube]

luigi19860 albo najprościej dyfer międzyosiowy albo redukcja odpowiadająca różnicy prędkości obrotowych kół większych i mniejszych. Tak zrobiłem w tym ciągniku:

http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=5631

: 2011-02-13, 11:42
autor: Barteq
Cieślu, chyba że da się zwolnice tuż przy kołach.

: 2011-02-13, 12:43
autor: luigi19860
Dzięki za informacje, na razie zastosuje dyferek a jak będę miał więcej czasu na podłubanie to chyba pomyśle nad jakaś redukcją związaną z różnicami prędkości obrotowych :)

: 2011-02-13, 13:40
autor: Mistakes
Musiałbyś wszystko dokładnie wyliczyć biorąc po uwagę średnicę kół i tak podejrzewam że ten mechanizm zjadłby więcej miejsca niż dyfer i byłby mniej efektywny(o ile w ogóle uda Ci się uzyskać odpowiednie przełożenia za pomocą dostępnych klocków).

: 2011-02-13, 15:31
autor: luigi19860
Mistakes pisze:Musiałbyś wszystko dokładnie wyliczyć biorąc po uwagę średnicę kół i tak podejrzewam że ten mechanizm zjadłby więcej miejsca niż dyfer i byłby mniej efektywny(o ile w ogóle uda Ci się uzyskać odpowiednie przełożenia za pomocą dostępnych klocków).
tak też sądze, dlatego będzie dyferek

: 2011-02-13, 15:41
autor: Emilus
Mistakes pisze:Musiałbyś wszystko dokładnie wyliczyć biorąc po uwagę średnicę kół i tak podejrzewam że ten mechanizm zjadłby więcej miejsca niż dyfer i byłby mniej efektywny(o ile w ogóle uda Ci się uzyskać odpowiednie przełożenia za pomocą dostępnych klocków).
Koła 94,8 na tył i 81,6 na przód. Cały skomplikowany mechanizm to para zębatek z24 na z20.
Daje to odpowiednie przełożenie. Co do efektywności, to taka przekładnia bije na głowę dyfer efektywnością jak i zabieranym miejscem.

: 2011-02-13, 16:37
autor: Mistakes
Emilu, akurat o tym nie wiedziałem. Dziękuje.
Nie wiemy jeszcze jakich kół użył nasz kolega.

: 2011-02-16, 17:52
autor: Filus
Zdaje się, że nikt nie zauważył, że dodałeś zdjęcia;p. Co do samego modelu. Wydaje mi się on trochę za krótki. Poza tym, widać starą szkołę budowania, sporo bricków, mało liftów. Jak na początek nie jest źle, ale i tak parę poprawek by mu się przydało. Te koła z tyłu to Pullerowe są, czy 94?

: 2011-02-16, 17:57
autor: M_longer
Filus pisze:Te koła z tyłu to Pullerowe są, czy 94?
z 8466 :]

: 2011-02-16, 17:57
autor: Backbone
Jak na moje oko to te z Power pullera / 8466.

luigi19860, Zaloz konto na brickshelf i tam wrzucaj zdjecia modeli :)

: 2011-02-17, 13:42
autor: Waler
Te tylne koła są za duże do tego modelu. Byłoby lepiej, jakbyś dał 94, tak jak jest to w zestawie 8284. Traktor trochę jest nachylony do przodu, poprawiłbym to. Z miniaturek wiele się nie wywnioskuje, więc zapodaj większe zdjęcia ;)