Ciągnik rolniczy + przyczepa

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
luigi19860

Ciągnik rolniczy + przyczepa

#1 Post autor: luigi19860 »

Witam Panowie, dzis wieczorem opublikuje wam efekty mojej pracy nad modelem ciągnika rolniczego, luźno powiązanego z obecnymi na rynku dużymi bestiami typ: Case, Massey Ferguson, New Holland itp :) Jednak przed publikacją i opisem maszyny mam do was pytanie, mainowicie: przeliczyłem się z doborem kół do niego i okazało się że napęd 4x4 nie spełnia swej funkcji (źle dobrane przełożenia i różnica w średnicy kół przód-tył) i zastanawiam sie czy jest jakaś prosta możliwość rozwiązania tego kłopotu (zaznaczam że przy mostach jest mało miejsca i cięzko coś zmieniać w przekładniach)?? Dzięki za info a jak tylko dorwe aparat to opublikuje zdjęcia i opis.

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=463389 galeria BS

Sorki za poslizg ale ciągły problem z aparatem, wiec narazie kilka komórkowych fotek i krótki opis: Traktor jest jakims kompromisem między technic a MT , z racji braków silników nie porusza się i jest mu z tym dobrze:) a teraz do rzeczy:
-napęd 4x4
-przednia oś skrętna, zawieszona kolebkowo
-WOM załączany z kabiny
-TUZ na tyle zasilany z pompki na 2 duzych siłownikach
- 2 wyjścia pneumatyczne zasilajace zewnetrzne urządzenia
kilka fotek samego ciagnika:
Załączniki
dscf0121r.jpg
dscf0121r.jpg (33.34 KiB) Przejrzano 11224 razy
dscf0128l.jpg
dscf0128l.jpg (30.35 KiB) Przejrzano 11221 razy
dscf0130ut.jpg
dscf0130ut.jpg (33.51 KiB) Przejrzano 11221 razy
dscf0141x.jpg
dscf0141x.jpg (41.94 KiB) Przejrzano 11227 razy
dscf0142m.jpg
dscf0142m.jpg (30.69 KiB) Przejrzano 11235 razy
Ostatnio zmieniony 2011-02-28, 18:34 przez luigi19860, łącznie zmieniany 3 razy.

Mistakes
VIP
Posty: 528
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
HELF: Ayumi

 

#2 Post autor: Mistakes »

Dyferencjał międzyosiowy?
Ostatnio zmieniony 2011-02-13, 11:29 przez Mistakes, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Barteq
Posty: 157
Rejestracja: 2009-04-02, 10:06
Lokalizacja: Białystok
HELF: Barteq
: Barteq

 

#3 Post autor: Barteq »

Między mosty możesz wstawić dyferencjał, tyle że znacząco spadnie wytrzymałość układu napędowego. Przejeżdżając nawet po niedużej przeszkodzie mogą pęknąć z12 w dyfrze.

Awatar użytkownika
Cieślu
VIP
Posty: 1236
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
HELF: cieslu12
: 60299289@N07
: Cieslu

   

#4 Post autor: Cieślu »

Barteq pisze:Między mosty możesz wstawić dyferencjał, tyle że znacząco spadnie wytrzymałość układu napędowego. Przejeżdżając nawet po niedużej przeszkodzie mogą pęknąć z12 w dyfrze.
A właśnie, że nieprawda. Dyfry chodziły nawet w wozidłach w trialu i przeżywały coś takiego. Ja teraz mam też dyfer w jednym z mostów i także daje radę. Zawsze można wzmocnić dyferencjał dodając 4. zębatkę, tak jak pokazał to Aro:
Obrazek

Powinno wytrzymać, zwłaszcza że chyba po dużych przeszkodach targać go nie będziesz.
Ostatnio zmieniony 2011-02-13, 11:39 przez Cieślu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
HELF: Emilus
: Emilus
Kontakt:

 

#5 Post autor: Emilus »

Barteq pisze:Między mosty możesz wstawić dyferencjał, tyle że znacząco spadnie wytrzymałość układu napędowego. Przejeżdżając nawet po niedużej przeszkodzie mogą pęknąć z12 w dyfrze.
Nie ma to jak dobre poinformowanie. Widzę, że Cieślu mnie ubiegł.
Barteq pisze:Cieślu, chyba że da się zwolnice tuż przy kołach.
Nie trzeba żadnych zwolnic. Każda redukcja zabezpiecza dyfer za nim. Zobacz sobie mój daaaawny temat o tym ciągniku:
http://www.youtube.com/watch?v=cZvh_FcWl_g

Dowód, że przejeżdżał nawet po trialówkowych przeszkodach.
[Youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cZvh_FcWl_g
[/Youtube]

luigi19860 albo najprościej dyfer międzyosiowy albo redukcja odpowiadająca różnicy prędkości obrotowych kół większych i mniejszych. Tak zrobiłem w tym ciągniku:

http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=5631
Ostatnio zmieniony 2011-02-13, 11:45 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Barteq
Posty: 157
Rejestracja: 2009-04-02, 10:06
Lokalizacja: Białystok
HELF: Barteq
: Barteq

 

#6 Post autor: Barteq »

Cieślu, chyba że da się zwolnice tuż przy kołach.

luigi19860

#7 Post autor: luigi19860 »

Dzięki za informacje, na razie zastosuje dyferek a jak będę miał więcej czasu na podłubanie to chyba pomyśle nad jakaś redukcją związaną z różnicami prędkości obrotowych :)
Ostatnio zmieniony 2011-02-13, 12:47 przez luigi19860, łącznie zmieniany 1 raz.

Mistakes
VIP
Posty: 528
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
HELF: Ayumi

 

#8 Post autor: Mistakes »

Musiałbyś wszystko dokładnie wyliczyć biorąc po uwagę średnicę kół i tak podejrzewam że ten mechanizm zjadłby więcej miejsca niż dyfer i byłby mniej efektywny(o ile w ogóle uda Ci się uzyskać odpowiednie przełożenia za pomocą dostępnych klocków).
Ostatnio zmieniony 2011-02-13, 13:42 przez Mistakes, łącznie zmieniany 2 razy.

luigi19860

#9 Post autor: luigi19860 »

Mistakes pisze:Musiałbyś wszystko dokładnie wyliczyć biorąc po uwagę średnicę kół i tak podejrzewam że ten mechanizm zjadłby więcej miejsca niż dyfer i byłby mniej efektywny(o ile w ogóle uda Ci się uzyskać odpowiednie przełożenia za pomocą dostępnych klocków).
tak też sądze, dlatego będzie dyferek

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
HELF: Emilus
: Emilus
Kontakt:

 

#10 Post autor: Emilus »

Mistakes pisze:Musiałbyś wszystko dokładnie wyliczyć biorąc po uwagę średnicę kół i tak podejrzewam że ten mechanizm zjadłby więcej miejsca niż dyfer i byłby mniej efektywny(o ile w ogóle uda Ci się uzyskać odpowiednie przełożenia za pomocą dostępnych klocków).
Koła 94,8 na tył i 81,6 na przód. Cały skomplikowany mechanizm to para zębatek z24 na z20.
Daje to odpowiednie przełożenie. Co do efektywności, to taka przekładnia bije na głowę dyfer efektywnością jak i zabieranym miejscem.

Mistakes
VIP
Posty: 528
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
HELF: Ayumi

 

#11 Post autor: Mistakes »

Emilu, akurat o tym nie wiedziałem. Dziękuje.
Nie wiemy jeszcze jakich kół użył nasz kolega.

Awatar użytkownika
Filus
Posty: 588
Rejestracja: 2010-08-08, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
HELF: Filus
: Filus

 

#12 Post autor: Filus »

Zdaje się, że nikt nie zauważył, że dodałeś zdjęcia;p. Co do samego modelu. Wydaje mi się on trochę za krótki. Poza tym, widać starą szkołę budowania, sporo bricków, mało liftów. Jak na początek nie jest źle, ale i tak parę poprawek by mu się przydało. Te koła z tyłu to Pullerowe są, czy 94?

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5380
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
HELF: M-longer
: m_longer
: Longer
Kontakt:

   

#13 Post autor: M_longer »

Filus pisze:Te koła z tyłu to Pullerowe są, czy 94?
z 8466 :]

Backbone
Posty: 666
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
HELF: backbone
: 53779075@N05

   

#14 Post autor: Backbone »

Jak na moje oko to te z Power pullera / 8466.

luigi19860, Zaloz konto na brickshelf i tam wrzucaj zdjecia modeli :)

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
HELF: waler
: Waler
Kontakt:

 

#15 Post autor: Waler »

Te tylne koła są za duże do tego modelu. Byłoby lepiej, jakbyś dał 94, tak jak jest to w zestawie 8284. Traktor trochę jest nachylony do przodu, poprawiłbym to. Z miniaturek wiele się nie wywnioskuje, więc zapodaj większe zdjęcia ;)
Ostatnio zmieniony 2011-02-17, 18:56 przez Waler, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ