Filmujemy 2011
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Filmujemy 2011
Panowie,
Chciałbym ustalić parę szczegółów odnośnie dokumentowania naszych rajdów w tym roku, w tym zebrać opinie i pomysły. Dużą zmianą w stosunku do roku poprzedniego jest to, że mogę wrzucać na YT filmy dowolnej długości, nie będzie ich już trzeba ciąć na kawałki i skracać na siłę. Chciałbym wykorzystać tę okazję od ustalenia standardu w jaki będę składał filmy, tak żeby były czytelniejsze niż dotąd (całkiem sporo osób zza granicy nas ogląda). I tak:
- podajemy lokalizację i datę rajdu, jak dotąd
- podajemy 'listę startową', tzn. kto jedzie i jaką maszyną, w kolejności w jakiej pojawia się na filmie; w ten sposób będzie od razu wiadomo w której mniej więcej części filmu kogo szukać; chciałbym się trzymać tej kolejności co w zeszłym roku, tzn. alfabetycznie po nazwach maszyn
- przy każdej maszynie zdjęcie, nazwa, budowniczy i kierowca. Zastanawiam się czy podawać teamy, bo to chyba ma znaczenie tylko dla nas?
- przez cały film informacja w rogu mówiąca który to odcinek rajdu
- przyspieszenie filmu najwyżej dwukrotne; fajnie byłoby z całym filmem zmieścić się w 30 minutach, ale na to ogromnie wpływa długość odcinków, ilość i szybkość maszyn
- na koniec wyniki rajdu
- być może oprócz tego również aktualne wyniki całego GPM?
Myślę jeszcze czy jest sens w 'liście startowej', która będzie de facto takim spisem treści filmu, podawać od której minuty/sekundy zaczyna się przejazd danej maszyny na filmie. Technicznie się da. Nie wiem też, czy jest sens szarpać się na filmy w 1280x720. Ma to dwa minusy: będę musiał znaleźć inny soft do ich składania (WMM takich rozdzielczości nie ogarnia), no i plik końcowy będzie duży i wrzucenie go na YT potrwa kilka godzin.
Co do samego nagrywania, to oprócz Mańka zgłosił się jeszcze Smyk. Nie wiem jak to rozegramy, bo w zeszłym roku idealnie współpracowało mi się z Mańkiem na zasadzie filmowania z przeciwległych punktów trasy. Jakoś się dotrzemy, ale wydłuży się czas zrzucania materiału na lapka i dalszej obróbki.
Chciałbym ustalić parę szczegółów odnośnie dokumentowania naszych rajdów w tym roku, w tym zebrać opinie i pomysły. Dużą zmianą w stosunku do roku poprzedniego jest to, że mogę wrzucać na YT filmy dowolnej długości, nie będzie ich już trzeba ciąć na kawałki i skracać na siłę. Chciałbym wykorzystać tę okazję od ustalenia standardu w jaki będę składał filmy, tak żeby były czytelniejsze niż dotąd (całkiem sporo osób zza granicy nas ogląda). I tak:
- podajemy lokalizację i datę rajdu, jak dotąd
- podajemy 'listę startową', tzn. kto jedzie i jaką maszyną, w kolejności w jakiej pojawia się na filmie; w ten sposób będzie od razu wiadomo w której mniej więcej części filmu kogo szukać; chciałbym się trzymać tej kolejności co w zeszłym roku, tzn. alfabetycznie po nazwach maszyn
- przy każdej maszynie zdjęcie, nazwa, budowniczy i kierowca. Zastanawiam się czy podawać teamy, bo to chyba ma znaczenie tylko dla nas?
- przez cały film informacja w rogu mówiąca który to odcinek rajdu
- przyspieszenie filmu najwyżej dwukrotne; fajnie byłoby z całym filmem zmieścić się w 30 minutach, ale na to ogromnie wpływa długość odcinków, ilość i szybkość maszyn
- na koniec wyniki rajdu
- być może oprócz tego również aktualne wyniki całego GPM?
Myślę jeszcze czy jest sens w 'liście startowej', która będzie de facto takim spisem treści filmu, podawać od której minuty/sekundy zaczyna się przejazd danej maszyny na filmie. Technicznie się da. Nie wiem też, czy jest sens szarpać się na filmy w 1280x720. Ma to dwa minusy: będę musiał znaleźć inny soft do ich składania (WMM takich rozdzielczości nie ogarnia), no i plik końcowy będzie duży i wrzucenie go na YT potrwa kilka godzin.
Co do samego nagrywania, to oprócz Mańka zgłosił się jeszcze Smyk. Nie wiem jak to rozegramy, bo w zeszłym roku idealnie współpracowało mi się z Mańkiem na zasadzie filmowania z przeciwległych punktów trasy. Jakoś się dotrzemy, ale wydłuży się czas zrzucania materiału na lapka i dalszej obróbki.
Paweł, spokojnie, tylko pytałem, czy ten format jest kompatybilny ;)
Mam taką uwagę - długie filmy są nie do obejrzenia w przypadku wolnego lub niestabilnego netu (takiego jak mój).
Spisy treści bardzo się przydadzą.
Mam taką uwagę - długie filmy są nie do obejrzenia w przypadku wolnego lub niestabilnego netu (takiego jak mój).
Spisy treści bardzo się przydadzą.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
I tak powiało grozą ;)smyk pisze:Paweł, spokojnie, tylko pytałem, czy ten format jest kompatybilny ;)
Przy podjazdach wolnych maszyn na najniższym biegu pewnie bez 4x się nie obędzie. Generalnie chodzi mi o to, żeby nie lecieć 8x po całości, bo wtedy jednak sporo umyka przy oglądaniu.TT pisze:Co do przyspieszania filmu. Nie ograniczałbym tego do 2x. Czasami (jak jedzie Smyk) trzeba dać 8x ;-)
Ostatnio zmieniony 2011-02-21, 15:06 przez Sariel, łącznie zmieniany 2 razy.
W przypadku wolnego lub niestabilnego przejazdu chyba.smyk pisze: długie filmy są nie do obejrzenia w przypadku wolnego lub niestabilnego netu (takiego jak mój).
No nic, czekam z zapartym tchem na jakiś 2 godzinny "blockbuster" na jutubie.
A może kręćcie na niebieskim ekranie? To się potem dołoży jakieś fajowe efekty specjalne.
Przepraszam za moje wtargnięcie do waszego działu, ale mój ulubiony wątek o zmianach w regulaminie zniknął i muszę się gdzieś wypowiedzieć.
Ostatnio zmieniony 2011-02-21, 15:30 przez kris kelvin, łącznie zmieniany 1 raz.
Spis treści z czasami to dobry pomysł. Generalnie wszystkie pomysły jakie zaproponowałeś są dobre, również klasyfikacja po aktualnym rajdzie.
Bez przyspieszania pewnie się nie obejdzie, ale zrobić to tylko w wolnych i nieciekawych momentów, może nawet całkiem wywalać takie momenty. I 30 min to max, im mniej tym lepiej.
Jeśli masz możliwość nagrywania w lepszej rozdziałce to oczywiście zrób to. Na YT każdy może dopasować jakość do swojego łącza. A w Win7 jest Windows Live Movie Maker który radzi sobie nawet z FullHD. Jeśli jednak chcesz aby filmy były naprawdę lepsze to raczej nie obejdzie się bez jakiegoś lepszego software'u niż Movie Maker.
Bez przyspieszania pewnie się nie obejdzie, ale zrobić to tylko w wolnych i nieciekawych momentów, może nawet całkiem wywalać takie momenty. I 30 min to max, im mniej tym lepiej.
Jeśli masz możliwość nagrywania w lepszej rozdziałce to oczywiście zrób to. Na YT każdy może dopasować jakość do swojego łącza. A w Win7 jest Windows Live Movie Maker który radzi sobie nawet z FullHD. Jeśli jednak chcesz aby filmy były naprawdę lepsze to raczej nie obejdzie się bez jakiegoś lepszego software'u niż Movie Maker.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Widzę kilka problemów:
- kierowanie pojazdem z kamerą (zajmuje kanały)
- czasem brak miejsca albo przeszkoda nie do pokonania obok odcinka
- mijanie bramek
- czasem trudne do wykonania manewry takim pojazdem z kamera, np. po wewnętrznej ciasnego zakrętu
Wydaje mi się, że taki pomysł jest fajny na płaskim. Na naszych trasach to się namęczysz żeby jakoś nadążyć za trialówką, a potem się okaże że przez połowę odcinka nie była nawet w kadrze.
- kierowanie pojazdem z kamerą (zajmuje kanały)
- czasem brak miejsca albo przeszkoda nie do pokonania obok odcinka
- mijanie bramek
- czasem trudne do wykonania manewry takim pojazdem z kamera, np. po wewnętrznej ciasnego zakrętu
Wydaje mi się, że taki pomysł jest fajny na płaskim. Na naszych trasach to się namęczysz żeby jakoś nadążyć za trialówką, a potem się okaże że przez połowę odcinka nie była nawet w kadrze.
Ostatnio zmieniony 2011-02-21, 16:29 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Tomek, wychodzi coś sporo bardziej skomplikowanego od trialówki...TT pisze:Ja bym taki pojazd widział następująco.
*Sterowanie burtowe - dobra zwrotność.
*Pojazd musi sobie dobrze radzić w terenie.
*Moduł z NXT i akcelerometrem do stabilizacji miejsca zamontowania kamery/aparatu.
Temat do rozwinięcia, ale trzeba na to więcej czasu.
Re: Filmujemy 2011
Jak najbardziej jest sens. Jeśli zajdzie potrzeba mogę udostępnić stanowisko montażowe i graficzne. Pełny pakiet Adobiego (Premiere, Photoshop, After Effects ... itd). Lub nawet Avid (ale bez montażysty). W weekendy zawsze znajdzie sie wolny sprzet. Plik faktycznie wychodzi spory, u mnie okolo 9 minut wrzucało sie godzinę ... (ale to był plik 1920x1080 około 1 GB, YT oczywiscie kompresuje to swoimi kodekami i przeskalowuje w dół).Sariel pisze:Nie wiem też, czy jest sens szarpać się na filmy w 1280x720. Ma to dwa minusy: będę musiał znaleźć inny soft do ich składania (WMM takich rozdzielczości nie ogarnia), no i plik końcowy będzie duży i wrzucenie go na YT potrwa kilka godzin.
Ponadto ja też deklaruję dostarczanie materiałów filmowych z rajdów jednak chciałbym ograniczyć swój udział do filmowania i ew. pomocy graficznej i sprzętowo-software'owej.
L
nothing 0%