Filmujemy 2011

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

Filmujemy 2011

#1 Post autor: Sariel »

Panowie,

Chciałbym ustalić parę szczegółów odnośnie dokumentowania naszych rajdów w tym roku, w tym zebrać opinie i pomysły. Dużą zmianą w stosunku do roku poprzedniego jest to, że mogę wrzucać na YT filmy dowolnej długości, nie będzie ich już trzeba ciąć na kawałki i skracać na siłę. Chciałbym wykorzystać tę okazję od ustalenia standardu w jaki będę składał filmy, tak żeby były czytelniejsze niż dotąd (całkiem sporo osób zza granicy nas ogląda). I tak:
- podajemy lokalizację i datę rajdu, jak dotąd
- podajemy 'listę startową', tzn. kto jedzie i jaką maszyną, w kolejności w jakiej pojawia się na filmie; w ten sposób będzie od razu wiadomo w której mniej więcej części filmu kogo szukać; chciałbym się trzymać tej kolejności co w zeszłym roku, tzn. alfabetycznie po nazwach maszyn
- przy każdej maszynie zdjęcie, nazwa, budowniczy i kierowca. Zastanawiam się czy podawać teamy, bo to chyba ma znaczenie tylko dla nas?
- przez cały film informacja w rogu mówiąca który to odcinek rajdu
- przyspieszenie filmu najwyżej dwukrotne; fajnie byłoby z całym filmem zmieścić się w 30 minutach, ale na to ogromnie wpływa długość odcinków, ilość i szybkość maszyn
- na koniec wyniki rajdu
- być może oprócz tego również aktualne wyniki całego GPM?

Myślę jeszcze czy jest sens w 'liście startowej', która będzie de facto takim spisem treści filmu, podawać od której minuty/sekundy zaczyna się przejazd danej maszyny na filmie. Technicznie się da. Nie wiem też, czy jest sens szarpać się na filmy w 1280x720. Ma to dwa minusy: będę musiał znaleźć inny soft do ich składania (WMM takich rozdzielczości nie ogarnia), no i plik końcowy będzie duży i wrzucenie go na YT potrwa kilka godzin.
Co do samego nagrywania, to oprócz Mańka zgłosił się jeszcze Smyk. Nie wiem jak to rozegramy, bo w zeszłym roku idealnie współpracowało mi się z Mańkiem na zasadzie filmowania z przeciwległych punktów trasy. Jakoś się dotrzemy, ale wydłuży się czas zrzucania materiału na lapka i dalszej obróbki.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#2 Post autor: smyk »

Paweł, spokojnie, tylko pytałem, czy ten format jest kompatybilny ;)

Mam taką uwagę - długie filmy są nie do obejrzenia w przypadku wolnego lub niestabilnego netu (takiego jak mój).


Spisy treści bardzo się przydadzą.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#3 Post autor: TT »

Co do przyspieszania filmu. Nie ograniczałbym tego do 2x. Czasami (jak jedzie Smyk) trzeba dać 8x ;-)
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#4 Post autor: Sariel »

smyk pisze:Paweł, spokojnie, tylko pytałem, czy ten format jest kompatybilny ;)
I tak powiało grozą ;)
TT pisze:Co do przyspieszania filmu. Nie ograniczałbym tego do 2x. Czasami (jak jedzie Smyk) trzeba dać 8x ;-)
Przy podjazdach wolnych maszyn na najniższym biegu pewnie bez 4x się nie obędzie. Generalnie chodzi mi o to, żeby nie lecieć 8x po całości, bo wtedy jednak sporo umyka przy oglądaniu.
Ostatnio zmieniony 2011-02-21, 15:06 przez Sariel, łącznie zmieniany 2 razy.

kris kelvin

#5 Post autor: kris kelvin »

smyk pisze: długie filmy są nie do obejrzenia w przypadku wolnego lub niestabilnego netu (takiego jak mój).
W przypadku wolnego lub niestabilnego przejazdu chyba.
No nic, czekam z zapartym tchem na jakiś 2 godzinny "blockbuster" na jutubie.
A może kręćcie na niebieskim ekranie? To się potem dołoży jakieś fajowe efekty specjalne.

Przepraszam za moje wtargnięcie do waszego działu, ale mój ulubiony wątek o zmianach w regulaminie zniknął i muszę się gdzieś wypowiedzieć.
Ostatnio zmieniony 2011-02-21, 15:30 przez kris kelvin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#6 Post autor: Sariel »

On nie zniknął. Schowaliśmy go przed Tobą.

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 803
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#7 Post autor: Atros »

Spis treści z czasami to dobry pomysł. Generalnie wszystkie pomysły jakie zaproponowałeś są dobre, również klasyfikacja po aktualnym rajdzie.

Bez przyspieszania pewnie się nie obejdzie, ale zrobić to tylko w wolnych i nieciekawych momentów, może nawet całkiem wywalać takie momenty. I 30 min to max, im mniej tym lepiej.

Jeśli masz możliwość nagrywania w lepszej rozdziałce to oczywiście zrób to. Na YT każdy może dopasować jakość do swojego łącza. A w Win7 jest Windows Live Movie Maker który radzi sobie nawet z FullHD. Jeśli jednak chcesz aby filmy były naprawdę lepsze to raczej nie obejdzie się bez jakiegoś lepszego software'u niż Movie Maker.

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#8 Post autor: Cieślu »

A co myślicie na temat nagrywania filmów z kamery jeżdżącej obok ciężarówek? Zacząłem kombinować z takim rozwiązaniem ale nie wiem czy jest sens.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#9 Post autor: Sariel »

Widzę kilka problemów:
- kierowanie pojazdem z kamerą (zajmuje kanały)
- czasem brak miejsca albo przeszkoda nie do pokonania obok odcinka
- mijanie bramek
- czasem trudne do wykonania manewry takim pojazdem z kamera, np. po wewnętrznej ciasnego zakrętu

Wydaje mi się, że taki pomysł jest fajny na płaskim. Na naszych trasach to się namęczysz żeby jakoś nadążyć za trialówką, a potem się okaże że przez połowę odcinka nie była nawet w kadrze.
Ostatnio zmieniony 2011-02-21, 16:29 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#10 Post autor: TT »

Ja bym taki pojazd widział następująco.
*Sterowanie burtowe - dobra zwrotność.
*Pojazd musi sobie dobrze radzić w terenie.
*Moduł z NXT i akcelerometrem do stabilizacji miejsca zamontowania kamery/aparatu.
Temat do rozwinięcia, ale trzeba na to więcej czasu.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#11 Post autor: Emilus »

TT pisze:Ja bym taki pojazd widział następująco.
*Sterowanie burtowe - dobra zwrotność.
*Pojazd musi sobie dobrze radzić w terenie.
*Moduł z NXT i akcelerometrem do stabilizacji miejsca zamontowania kamery/aparatu.
Temat do rozwinięcia, ale trzeba na to więcej czasu.
Tomek, wychodzi coś sporo bardziej skomplikowanego od trialówki...

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 803
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#12 Post autor: Atros »

Nie chcę byś pesymistą ale taki pojazd z kamerą nie ma szans nagrać przydatnego materiału filmowego na naszych wyboistych trasach.

Ale mam rozwiązanie: ja taki pojazd widzę jako kamerę trzymaną w stabilnej ręce.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#13 Post autor: Sariel »

Maniek ma bardzo stabilną rękę :)

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#14 Post autor: Cieślu »

No dobra. To fura leci na żyletki.
Pomysły co do filmowania są ok. Ja też mogę wspomóc ekipę filmową aparatem i statywem.

Bramkę startową z klocków w tym sezonie planujemy mieć?
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Re: Filmujemy 2011

#15 Post autor: lyyar »

Sariel pisze:Nie wiem też, czy jest sens szarpać się na filmy w 1280x720. Ma to dwa minusy: będę musiał znaleźć inny soft do ich składania (WMM takich rozdzielczości nie ogarnia), no i plik końcowy będzie duży i wrzucenie go na YT potrwa kilka godzin.
Jak najbardziej jest sens. Jeśli zajdzie potrzeba mogę udostępnić stanowisko montażowe i graficzne. Pełny pakiet Adobiego (Premiere, Photoshop, After Effects ... itd). Lub nawet Avid (ale bez montażysty). W weekendy zawsze znajdzie sie wolny sprzet. Plik faktycznie wychodzi spory, u mnie okolo 9 minut wrzucało sie godzinę ... (ale to był plik 1920x1080 około 1 GB, YT oczywiscie kompresuje to swoimi kodekami i przeskalowuje w dół).

Ponadto ja też deklaruję dostarczanie materiałów filmowych z rajdów jednak chciałbym ograniczyć swój udział do filmowania i ew. pomocy graficznej i sprzętowo-software'owej.

L
nothing 0%

ODPOWIEDZ