[MOC] Unimog U5000 LWB
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- m4rc1n
- Posty: 369
- Rejestracja: 2009-09-17, 15:28
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- brickshelf: m4rc1n
-
[MOC] Unimog U5000 LWB
Nienio mnie trochę zmobilizował swoim, więc oto i mój Unimog:
Unimog U5000 LWB
Parametry:
-napęd: XL, przełożenie 9:1;
-skręt: Medium, Przełożenie 9:1, ze sprzęgłem;
-waga: 2.4 kg;
-całkowita długość: 58 st, 46.5 cm;
-rozstaw osi: 37 st;
-szerokość 25 st;
-skala: 1:13-1:12.
Trialówka stosunkowo prosta, podobnie jak Nienio, czy Cieślu, nie mam tutaj żadnej skrzyni biegów. Mosty bazują na Unimogu TT, tylny jest bez zmian, natomiast w przednim poprawiłem zwrotnice. Zawieszenie jest całkowicie oparte na zębatkach, dzięki temu pozbyłem się problemu skręcanej ramy. Co do wyglądu, to zrobiłem podobnie jak Aro, tzn, kabina była budowana od tylnej ściany, co skutkuje tym, że gril jest dość prowizorycznie zamontowany.
Mechanicznie, nie mam mu nic do zarzucenia, fajnie było zbudować coś, co ma zastosowanie w trialu, i nie strzela. Co do wyglądu, to zostało tylko kilka poprawek typu lusterka, czy deska rozdzielcza, mam nadzieję, że się z nimi wyrobię przed zawodami w sobotę, bo mam zamiar się pojawić i pojeździć.
Filmiku na razie nie ma, ale po zawodach powinien się pojawić. Na zachętę mam kilka fotek:
Pierwsza wersja grila:
Unimog U5000 LWB
Parametry:
-napęd: XL, przełożenie 9:1;
-skręt: Medium, Przełożenie 9:1, ze sprzęgłem;
-waga: 2.4 kg;
-całkowita długość: 58 st, 46.5 cm;
-rozstaw osi: 37 st;
-szerokość 25 st;
-skala: 1:13-1:12.
Trialówka stosunkowo prosta, podobnie jak Nienio, czy Cieślu, nie mam tutaj żadnej skrzyni biegów. Mosty bazują na Unimogu TT, tylny jest bez zmian, natomiast w przednim poprawiłem zwrotnice. Zawieszenie jest całkowicie oparte na zębatkach, dzięki temu pozbyłem się problemu skręcanej ramy. Co do wyglądu, to zrobiłem podobnie jak Aro, tzn, kabina była budowana od tylnej ściany, co skutkuje tym, że gril jest dość prowizorycznie zamontowany.
Mechanicznie, nie mam mu nic do zarzucenia, fajnie było zbudować coś, co ma zastosowanie w trialu, i nie strzela. Co do wyglądu, to zostało tylko kilka poprawek typu lusterka, czy deska rozdzielcza, mam nadzieję, że się z nimi wyrobię przed zawodami w sobotę, bo mam zamiar się pojawić i pojeździć.
Filmiku na razie nie ma, ale po zawodach powinien się pojawić. Na zachętę mam kilka fotek:
Pierwsza wersja grila:
Ostatnio zmieniony 2011-05-10, 16:57 przez m4rc1n, łącznie zmieniany 2 razy.
MOCs: 4
WIP: who cares?
WIP: who cares?
- m4rc1n
- Posty: 369
- Rejestracja: 2009-09-17, 15:28
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- brickshelf: m4rc1n
-
Znaczek początkowo był właśnie z tej dwustudowej kierownicy. Niestety ta wersja grila trzyma się reszty właśnie na tej kierownicy. innego pomysłu nie mam na zamontowanie przodu. Ze zderzaka i świateł zrezygnowałem świadomie, z dwóch powodów: koła przednie haczyły o zderzak przy skręcie, i nie mam bricków przeźroczystych na światła. Wiem, że znajdzie się inny sposób zbudowania tego, ale niestety nie miałem czasu nad tym już przysiąść i zostawiłem jak jest.
MOCs: 4
WIP: who cares?
WIP: who cares?
Kto to jest Nienio? (A! już wiem! dał Moga w dziale technic)
Lubię tę ciężarówkę, całkiem ładna jest. Zwłaszcza te błotniki są ciekawe.
Czy zawody w sobotę oznaczają GPM? Mam nadzieję :)
Lubię tę ciężarówkę, całkiem ładna jest. Zwłaszcza te błotniki są ciekawe.
Czy zawody w sobotę oznaczają GPM? Mam nadzieję :)
Ostatnio zmieniony 2011-05-09, 06:26 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
-
- VIP
- Posty: 1262
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Cieślu już ma skrzynię :)
Maszyna pod względem wizualnym jest bardzo fajna. Podoba mi się kolor i kształt kabiny chociaż zderzak powinien się pojawić chociaż do prezentacji na forum. W zamian za zderzak mógłbyś dorzucić jakąś klatkę i pałąk antykapotażowy.
Mechanicznie, z tego co mi mówiłeś, jest to bliźniak Unimoga TT więc na pewno Twoja maszyna jest niezawodna. Mógłbyś się jednak pokusić o jakąś skrzynię biegów, choćby najprostszą z przesuwnym silnikiem. To dobre i skuteczne rozwiązanie.
Wpadaj do nas :)
Maszyna pod względem wizualnym jest bardzo fajna. Podoba mi się kolor i kształt kabiny chociaż zderzak powinien się pojawić chociaż do prezentacji na forum. W zamian za zderzak mógłbyś dorzucić jakąś klatkę i pałąk antykapotażowy.
Mechanicznie, z tego co mi mówiłeś, jest to bliźniak Unimoga TT więc na pewno Twoja maszyna jest niezawodna. Mógłbyś się jednak pokusić o jakąś skrzynię biegów, choćby najprostszą z przesuwnym silnikiem. To dobre i skuteczne rozwiązanie.
Wpadaj do nas :)
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Czekam na upublicznienie galerii, żeby zobaczyć jak sobie poradziłeś z bebechami.
Mosty z mojego unimoga, które są na brickshelfie są już stare. Wtedy były bardzo wydajne, ale teraz są już niemodne :-) Będę musiał dodać jakiś update, bo wciąż wiele osób z nich korzysta.
Jeśli będziesz na GPM to super. W końcu nie będę jedynym wojownikiem z południa :-)
Mosty z mojego unimoga, które są na brickshelfie są już stare. Wtedy były bardzo wydajne, ale teraz są już niemodne :-) Będę musiał dodać jakiś update, bo wciąż wiele osób z nich korzysta.
Jeśli będziesz na GPM to super. W końcu nie będę jedynym wojownikiem z południa :-)
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Już Ci pisałem, że fajnie wygląda, z tym że kabina robi wrażenie nieco hermetycznej.
Ale jak na pierwsze auto, to debiut solidny. Boli tylko to, że mechanicznie jest w dużym stopniu klonem. Ale mam nadzieję, że dzięki temu zdobędziesz cenne doświadczenie i kolejne auto będzie mechanicznie Twoje autorskie.
Czekam soboty :)
Ale jak na pierwsze auto, to debiut solidny. Boli tylko to, że mechanicznie jest w dużym stopniu klonem. Ale mam nadzieję, że dzięki temu zdobędziesz cenne doświadczenie i kolejne auto będzie mechanicznie Twoje autorskie.
Czekam soboty :)
Ostatnio zmieniony 2011-05-09, 09:08 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Dobra, cofam to co wcześniej napisałem, też zrobiłem teraz z 3-studowej.m4rc1n pisze:Znaczek początkowo był właśnie z tej dwustudowej kierownicy. Niestety ta wersja grila trzyma się reszty właśnie na tej kierownicy. innego pomysłu nie mam na zamontowanie przodu.
Ostatnio zmieniony 2011-05-12, 14:20 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!