[MOC] Mercedes Zetros 1833 A 4X4
: 2011-05-12, 11:43
Mercedes Zetros 1833 A 4X4
Zdjęcie: ManiekManiak
Mercedes Zetros, moja pierwsza trialówka. Zetros MK2 na sobotni rajd prawie ukończony ale chwilowo mam go dość więc wpadłem na pomysł zaprezentowania poprzedniej maszyny.
Zetros początkowo był oferowany wyłącznie jako pojazd dla armii, obecnie dostępny jest również dla ludności cywilnej. Jest to ciężarówka zaprojektowana z naciskiem na pokonywanie bezdroży, stąd jej wybór do TrTr wydawał się trafiony. Jedną z ciekawszych modyfikacji Zetrosa jest przerobienie go na campera (wersja 6x6, artykuł na autokult.pl).
Zdjęcia oryginału:
Więcej -> google
Dane techniczne:
• waga pojazdu (g): 2615
• przelicznik: 1136
• silnik napędowy: 1 PF XL
• skręcanie: 1 PF M
• przełożenie: 1:8,33
• zawieszenie: kolebki
• atrapa silnika: R6
• co osiągnął: miejsce 8/12 w debiucie (GPM 1/2011), 2 zaszczytne achievmenty - Mistrz destrukcji i Złota rączka
Wymiarów nie podaję gdyż ciężarówka dawno jest rozebrana
Auto zawieszone jest na mostach opartych na Land Roverze Sariela. Pierwotnie stworzyłem swoje mosty, wykorzystujące m.in. knoby w zwrotnicach, jednakże po stworzeniu prowizorycznej ramy i próbie jazdy po dywanie rozpoczął się festiwal strzelania i trzeba było porzucić tamtą konstrukcję. Jako że do rajdu pozostawały wówczas 2 dni zmuszony byłem oprzeć się na sprawdzonym rozwiązaniu, jak się spisało - o tym dalej.
Zetros był budowany bez oglądania się na przelicznik. Stąd brak w nim wielu premiowanych rozwiązań, takich jak skręcająca zgodnie z ruchem kół kierownica. Znaleźć za to można było:
• 2 fotele w kabinie, lewarek, kierownicę, deskę rozdzielczą, lusterka
• światła (umieszczone podobnie jak u TT na dachu)
• zbiorniki paliwa wykonane z klocków zamiast z BB
• otwieraną maskę
• litą podłogę w kabinie
• silniki, które nie wystawały z ramy
Pojazd miał naprawdę pancerną ramę. Potwierdzić to może Maniek albo gen. Niestety zwolnice były za słabe i koła mocno się rozjeżdżały, Zetros ważył około kilograma więcej od Land Rovera.
Auto miało bardzo dobre wejście w rajd. Na pierwszej sekcji, z pominięciem chwilowego zawieszenia na kamieniu (spowodowanego dość dużym rozstawem osi pierwowzoru), odnotowało bardzo sprawny przejazd. Dalej było gorzej. Pojawiły się problemy z odpadającym z jumperów rackiem - stąd wielokrotny serwis. Apogeum problemów technicznych nastąpiło na 3 sekcji. Najpierw wysunęła się ośka trzymająca z8 w tylnym moście. Pod koniec skręt przestał działać - miałem do wyboru jedynie w prawo i prosto. Przez to na końcu odcinka taranowałem wszystkie chorągiewki jakie napotkałem po drodze.
Czy jestem zadowolony z pojazdu? Poniekąd tak. Przekonałem się, że potrafię zbudować jeżdżącą trialówkę, która wstydu na zawodach mi nie przyniosła.
Osobny akapit chciałbym poświęcić wyglądowi - jest jaki jest gdyż pod koniec budowy najzwyczajniej w świecie brakowało mi klocków na skończenie kabiny. Stąd też prosiłbym o taryfę ulgową przy komentowaniu strony wizualnej, następna wersja jest dużo lepsza.
Z kolei jeśli chodzi o stronę techniczną - zjedźcie mnie ile się da :) Mam nadzieje, że Wasze komentarze i uwagi sprawią, że MK3 (obecnej wersji za bardzo nie da się poprawić) będzie jeszcze lepsza.
Miniaturki będące jednocześnie deeplinkami:
Serwis na trasie:
Zdjęcie: SeTA
Swojego filmu nie posiadam ale ciężarówkę można zobaczyć na filmie z rajdu (między 11:22 a 14:59).
Galeria BS - chociaż nie ma w niej nic poza przedstawionymi miniaturkami.
Na koniec mała ciekawostka - z pominięciem ośmiu kół pasowych w kolorze lime i zbiorników paliwa ciężarówka powstała (z prawdopodobieństwem 99%) z części pochodzących wyłącznie z zestawów Technic.
Zdjęcie: ManiekManiak
Mercedes Zetros, moja pierwsza trialówka. Zetros MK2 na sobotni rajd prawie ukończony ale chwilowo mam go dość więc wpadłem na pomysł zaprezentowania poprzedniej maszyny.
Zetros początkowo był oferowany wyłącznie jako pojazd dla armii, obecnie dostępny jest również dla ludności cywilnej. Jest to ciężarówka zaprojektowana z naciskiem na pokonywanie bezdroży, stąd jej wybór do TrTr wydawał się trafiony. Jedną z ciekawszych modyfikacji Zetrosa jest przerobienie go na campera (wersja 6x6, artykuł na autokult.pl).
Zdjęcia oryginału:
Więcej -> google
Dane techniczne:
• waga pojazdu (g): 2615
• przelicznik: 1136
• silnik napędowy: 1 PF XL
• skręcanie: 1 PF M
• przełożenie: 1:8,33
• zawieszenie: kolebki
• atrapa silnika: R6
• co osiągnął: miejsce 8/12 w debiucie (GPM 1/2011), 2 zaszczytne achievmenty - Mistrz destrukcji i Złota rączka
Wymiarów nie podaję gdyż ciężarówka dawno jest rozebrana
Auto zawieszone jest na mostach opartych na Land Roverze Sariela. Pierwotnie stworzyłem swoje mosty, wykorzystujące m.in. knoby w zwrotnicach, jednakże po stworzeniu prowizorycznej ramy i próbie jazdy po dywanie rozpoczął się festiwal strzelania i trzeba było porzucić tamtą konstrukcję. Jako że do rajdu pozostawały wówczas 2 dni zmuszony byłem oprzeć się na sprawdzonym rozwiązaniu, jak się spisało - o tym dalej.
Zetros był budowany bez oglądania się na przelicznik. Stąd brak w nim wielu premiowanych rozwiązań, takich jak skręcająca zgodnie z ruchem kół kierownica. Znaleźć za to można było:
• 2 fotele w kabinie, lewarek, kierownicę, deskę rozdzielczą, lusterka
• światła (umieszczone podobnie jak u TT na dachu)
• zbiorniki paliwa wykonane z klocków zamiast z BB
• otwieraną maskę
• litą podłogę w kabinie
• silniki, które nie wystawały z ramy
Pojazd miał naprawdę pancerną ramę. Potwierdzić to może Maniek albo gen. Niestety zwolnice były za słabe i koła mocno się rozjeżdżały, Zetros ważył około kilograma więcej od Land Rovera.
Auto miało bardzo dobre wejście w rajd. Na pierwszej sekcji, z pominięciem chwilowego zawieszenia na kamieniu (spowodowanego dość dużym rozstawem osi pierwowzoru), odnotowało bardzo sprawny przejazd. Dalej było gorzej. Pojawiły się problemy z odpadającym z jumperów rackiem - stąd wielokrotny serwis. Apogeum problemów technicznych nastąpiło na 3 sekcji. Najpierw wysunęła się ośka trzymająca z8 w tylnym moście. Pod koniec skręt przestał działać - miałem do wyboru jedynie w prawo i prosto. Przez to na końcu odcinka taranowałem wszystkie chorągiewki jakie napotkałem po drodze.
Czy jestem zadowolony z pojazdu? Poniekąd tak. Przekonałem się, że potrafię zbudować jeżdżącą trialówkę, która wstydu na zawodach mi nie przyniosła.
Osobny akapit chciałbym poświęcić wyglądowi - jest jaki jest gdyż pod koniec budowy najzwyczajniej w świecie brakowało mi klocków na skończenie kabiny. Stąd też prosiłbym o taryfę ulgową przy komentowaniu strony wizualnej, następna wersja jest dużo lepsza.
Z kolei jeśli chodzi o stronę techniczną - zjedźcie mnie ile się da :) Mam nadzieje, że Wasze komentarze i uwagi sprawią, że MK3 (obecnej wersji za bardzo nie da się poprawić) będzie jeszcze lepsza.
Miniaturki będące jednocześnie deeplinkami:
Serwis na trasie:
Zdjęcie: SeTA
Swojego filmu nie posiadam ale ciężarówkę można zobaczyć na filmie z rajdu (między 11:22 a 14:59).
Galeria BS - chociaż nie ma w niej nic poza przedstawionymi miniaturkami.
Na koniec mała ciekawostka - z pominięciem ośmiu kół pasowych w kolorze lime i zbiorników paliwa ciężarówka powstała (z prawdopodobieństwem 99%) z części pochodzących wyłącznie z zestawów Technic.