Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Quadramaran
Autor Wiadomość
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 37
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5099
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-30, 15:15   

V1 napisał/a:
Sprytnie wkomponowałeś dark gray pomiędzy dark bluish gray. To takie eklektyczne.


No ba.

V1 napisał/a:
Da się wypełnić te kadłuby styropianem?


Dać się da, pytanie co to da. Tzn. na pewno zapobiegnie zatonięciu, ale raczej nie poprawi wyporności. Trochę szkoda że tak ładnie wyprofilowane kadłuby są tak mało wyporne i zanurzają się prawie całkowicie przy większym obciążeniu.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Skąd: Kraków i Bytom
Wysłany: 2011-05-30, 15:40   

Sariel napisał/a:
Trochę szkoda że tak ładnie wyprofilowane kadłuby są tak mało wyporne i zanurzają się prawie całkowicie przy większym obciążeniu.


Bo to trzeba z rozmachem Panowie...

Pamiętacie Anite?

Dźwig Emila.
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 37
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5099
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-30, 15:51   

Oczywiście. Do tej pory jestem pod wrażeniem wyporności tych kadłubów i tego jak Emil ją wykorzystał. Z tego co mi wiadomo, ciekawym wyborem pod wzlędem wyporności jest kadłub z Belville: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=30215
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Mr.Z 


Wiek: 43
Dołączył: 16 Sty 2009
Wpisy: 374
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-30, 20:37   

3dom napisał/a:
w ramach minimalizacji potencjalnych strat przy zatonięciu zrezygnowałeś z akumulatorków na rzecz zwykłych baterii
Przy utracie kamery, wydaje się to dość banalnym problemem. Swoją drogą Captain's view wart był ryzyka.

eric trax napisał/a:
nie myślałeś nad bardziej efektywnymi śrubami napędzającymi?
Nie ma. Ja zbudowałem sobie podobne ustrojstwo do testowania wodnych napędów. Tylko zamiast czterech kadłubów z Lego, było litrowe pudełko po jagodowej Algidzie. Też czerwone ;-p No i o lepszej relacji wyporność/masa własna. Ale też i gorszej hydrodynamice, bo z kolosalnym oporem czołowym. Co zresztą przy tych prędkościach nie ma większego znaczenia, bo opór w wodzie rośnie w postępie geometrycznym - i na tym poziomie jest po prostu mały. Tak dla prostopadłościennego klocka, jak dla ostronosego czółna. To drugie za to wydaje mi się lepsze do utrzymywania prostego kursu. Nie tak skore do pijackiego zataczania, jak moja barka. Ale wracając do śrub - nie znalazłem lepszych od tych śmigieł 2-łopatowych łączonych w 4-łopatowe. Próbowałem także klasycznych śrub - pojedynczych, a także łączonych w coś w rodzaju wiertła (3, 4 śruby, nałożone na axla jedna za drugą, z lekkim przesunięciem łopatek względem poprzedniej). No cóż - nie jestem z wykształcenia inżynierem, bo pewnie wiedziałbym, że to ostatnie rozwiązanie sucks. I tylko mieli wodę nieefektywnie.

Jumbo napisał/a:
Kolejne wyzwanie, łódź podwodna?
Wyzwanie? Banał. Wystarczy utracić wyporność ;-)
 
 
 
 
eric trax 
Junior Admin
Wieslav the Corn


Wiek: 30
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1422
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-30, 20:45   

Sariel napisał/a:
Oczywiście. Do tej pory jestem pod wrażeniem wyporności tych kadłubów i tego jak Emil ją wykorzystał.


Czy ja wiem. Przy całkowitym zanurzeniu kadłuby w takiej konfiguracji mają wyporność ~8,6kg co daje około 4,3 przy 50% zanurzeniu i około kilograma przy 11%. Czyli spokojnie można włożyć po dwa XLe na kadłub i porządne śruby.

Ja przynajmniej mam zamiar zastosować taką konfigurację w swoim poweboat.
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 60%
- Case IH 1455 XL - 60%
- Pottinger Terrasem R3 - 20%
 
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 37
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5099
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-30, 20:46   

Też nie jestem inżynierem ale wydaje mi się że toto:



jest zwyczajnie tak maleńkie że można tym sobie conajwyżej herbatkę pobełtać :) Ale za podzielenie się wnioskami dziękuję, bo się spinałem że inne kadłuby Lego nie są tak fajnie wyprofilowane jak te, a wychodzi że to bez znaczenia. No i Algida, wiadomo - klasa. Tylko nie wiem czy jak mam już ze dwadzieścia pudełek, kilka kolejnych w zlewie i ze dwa pełne w lodówce, to mogę jeszcze mówić że jem tylko żeby było w co klocki segregować.

eric trax napisał/a:
Przy całkowitym zanurzeniu kadłuby w takiej konfiguracji mają wyporność ~8,6kg co daje około 4,3 przy 50% zanurzeniu i około kilograma przy 11%.


Naprawdę są aż takie wyporne? Mam kadłuby 38x10 studów z kontenerowców City i toną powyżej skromnych 600 gramów.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2011-05-30, 20:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
eric trax 
Junior Admin
Wieslav the Corn


Wiek: 30
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1422
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-30, 20:49   

Sariel napisał/a:
Naprawdę są aż takie wyporne? Mam niewiele mniejsze z kontenerowców City, takie ok. 50 studów długie, i toną powyżej skromnych 600 gramów.


Obliczenia chyba nie kłamią. Trzeba by sprawdzić dedukcyjnie.
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 60%
- Case IH 1455 XL - 60%
- Pottinger Terrasem R3 - 20%
 
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 37
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5099
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-30, 20:51   

Mój błąd, te moje kadłuby to są 38x10, znacznie mniejsze od kadłubów Emila. Pańskie oko konia tuczy.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Backbone 

Wiek: 31
Dołączył: 06 Gru 2009
Wpisy: 662
Skąd: Doncaster
Wysłany: 2011-05-30, 20:51   

Cytat:
to mogę jeszcze mówić że jem tylko żeby było w co klocki segregować.

Ja chyba tylko dlatego, i tylko algidę, bo fajne pudełka :P
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 37
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5099
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-30, 20:52   

Backbone napisał/a:
Ja chyba tylko dlatego, i tylko algidę, bo fajne pudełka :P


Oczywiście. To wcale nie jest uzależnienie. Mogę przestać kiedy chcę. Tylko nie chcę.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
eric trax 
Junior Admin
Wieslav the Corn


Wiek: 30
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1422
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-30, 20:53   

Sariel napisał/a:
Mój błąd, te moje kadłuby to są 38x10, znacznie mniejsze od kadłubów Emila. Pańskie oko konia tuczy.


emila mają 70x18x7 stuów także są duuużo wyporniejsze. Połączone dają taką wyporność o jakiej napisałem wyżej
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 60%
- Case IH 1455 XL - 60%
- Pottinger Terrasem R3 - 20%
 
 
 
 
Mr.Z 


Wiek: 43
Dołączył: 16 Sty 2009
Wpisy: 374
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-30, 20:56   

Trochę już przynudzamy tym wytykaniem sobie luk w technicznym wykształceniu -> bo przecież grunt to zapał badacza i empiria.
Z moich obserwacji wynika, że spokojnie możesz używać małych śrub - pojedynczych na każdym wale napędowym oczywista. Ich niewielkie łopaty co prawda mają mniejszą wydajność, niż te od śmigieł, ale za to cała śruba stawia mniejszy opór silnikowi, więc obraca się widocznie szybciej. Efekt napędowy jest porównywalny.

A jak jakiś patentowany inżynier zechce mnie poprawić i całą sprawę wyjaśnić, to przyjmę nauki z pokorą.
 
 
 
 
eric trax 
Junior Admin
Wieslav the Corn


Wiek: 30
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1422
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-30, 20:58   

Nikt się nie będzie poprawiał. Ja to traktuje jako luźną dyskusję, inżynierem nie jestem :P
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 60%
- Case IH 1455 XL - 60%
- Pottinger Terrasem R3 - 20%
 
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 37
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5099
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-30, 21:00   

Właściwie to walczyłem długi czas z pokusą przetestowania napędu tunelowego np. w takiej postaci:



Ale obserwacje poczynione na jeziorku sugerują, że glony potrafią zaplątać się absolutnie we wszystko, i bawienie się w obudowę tunelową tylko utrudni ich wyplątywanie.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
eric trax 
Junior Admin
Wieslav the Corn


Wiek: 30
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1422
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-30, 21:03   

Sariel napisał/a:
Właściwie to walczyłem długi czas z pokusą przetestowania napędu tunelowego np. w takiej postaci:


Kusząca rzecz. W czystej wodzie na pewno zdało by egzamin bo przecież coś podobnego stosowane jest w skuterach wodnych. Tylko te glony...

A jakby dać sam wirnik?
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 60%
- Case IH 1455 XL - 60%
- Pottinger Terrasem R3 - 20%
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,061 sekundy. Zapytań do SQL: 9