[MOC] Mercedes Zetros 1833 A 4X4 MK2
: 2011-05-31, 21:25
Mercedes Zetros 1833 A 4X4 MK2
Ciężarówka przygotowana na GPM 2/2011.
Dane techniczne:
• waga pojazdu (g): 3115
• długość (cm): 56
• przelicznik: 1846
• silnik napędowy: 1 PF XL
• skręcanie: 1 PF M
• przełożenie: 1:13,89
• zawieszenie: kolebki
• atrapa silnika: brak, silnik napędowy w miejscu oryginału
• co osiągnął: wygrana w konkursie [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=14134]Piersza Krew[/URL] w kategorii Dowolna konstrukcja technic, miejsce 10/13 w GPM 2/2011, 2 achievmenty - Wywrotowiec (2xB) i Wyrolowane turlidełko (3xT)*
Ciężarówkę z poprzednią wersją w zasadzie łączą jedynie koła, znajdujące się mniej więcej w tym samym miejscu. Została zbudowana od podstaw, zarówno od strony technicznej, jak i wizualnej.
Przeniesienie XLa z ramy pod maskę i zrobienie większej kabiny wyraźnie podniosło środek ciężkości, co objawiało się mocnym bujaniem przodu. Sytuację poprawiły najtwardsze sprężyny od lyyara**, choć dalej przód nie był zadowalająco stabilny. Z kolei 4 żółte amorki 6,5L na tylnej osi sprawiały, że była ona zbyt sztywna, stąd na rajdzie zdjąłem po jednym z każdej strony.
Tym razem udało mi się osiągnąć znacznie lepszy przelicznik, co było wypadkową większej masy i większej liczby premiowanych rozwiązań, np. wycieraczek czy braku wystających kabli.
Zetros dość dobrze radził sobie na dwóch pierwszych etapach. Trzeci musiałem poddać - z niewiadomych przyczyn auto nie chciało się wspinać. Z kolei na 4 etapie jako (chyba) jedyne 4x4 nie roztrzaskałem maszyny spadając trzykrotnie z progu - ciężarówka za każdym razem zatrzymywała się na boku unikając rolki.
Cóż, poprzednie wady wyeliminowane, pojawiły się nowe. Mam nadzieje, że zebrane doświadczenie zaprocentuje przy MK3.
Zadowolony jestem ze strony wizualnej modelu. Kabina ma o niebo (albo 2) lepsze proporcje niż poprzednia wersja, która (delikatnie mówiąc) poza nosem za bardzo nie przypominała oryginału.
Kilka miniaturek na zachętę:
Pełna galeria BS.
Wybrane zdjęcia z rajdu autorstwa Mańka:
Pozostałe zdjęcia z rajdu.
Film autorstwa lyyara:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n7SE3aLB ... r_embedded[/youtube]
Film autorstwa Sariela - Zetros między 26:02 a 29:14
O pierwowzorze celowo nic nie napisałem - można o nim poczytać w temacie o pierwszej wersji.
* - ostatni achivement przynany mi został niesłusznie, gdyż Zetros, nawet na progu z ostatniego odcinka, nie zaliczył ani jednej rolki.
** - wersja prezentowana na forum posiada oryginalne amortyzatory 6,5L.[/i]
Ciężarówka przygotowana na GPM 2/2011.
Dane techniczne:
• waga pojazdu (g): 3115
• długość (cm): 56
• przelicznik: 1846
• silnik napędowy: 1 PF XL
• skręcanie: 1 PF M
• przełożenie: 1:13,89
• zawieszenie: kolebki
• atrapa silnika: brak, silnik napędowy w miejscu oryginału
• co osiągnął: wygrana w konkursie [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=14134]Piersza Krew[/URL] w kategorii Dowolna konstrukcja technic, miejsce 10/13 w GPM 2/2011, 2 achievmenty - Wywrotowiec (2xB) i Wyrolowane turlidełko (3xT)*
Ciężarówkę z poprzednią wersją w zasadzie łączą jedynie koła, znajdujące się mniej więcej w tym samym miejscu. Została zbudowana od podstaw, zarówno od strony technicznej, jak i wizualnej.
Przeniesienie XLa z ramy pod maskę i zrobienie większej kabiny wyraźnie podniosło środek ciężkości, co objawiało się mocnym bujaniem przodu. Sytuację poprawiły najtwardsze sprężyny od lyyara**, choć dalej przód nie był zadowalająco stabilny. Z kolei 4 żółte amorki 6,5L na tylnej osi sprawiały, że była ona zbyt sztywna, stąd na rajdzie zdjąłem po jednym z każdej strony.
Tym razem udało mi się osiągnąć znacznie lepszy przelicznik, co było wypadkową większej masy i większej liczby premiowanych rozwiązań, np. wycieraczek czy braku wystających kabli.
Zetros dość dobrze radził sobie na dwóch pierwszych etapach. Trzeci musiałem poddać - z niewiadomych przyczyn auto nie chciało się wspinać. Z kolei na 4 etapie jako (chyba) jedyne 4x4 nie roztrzaskałem maszyny spadając trzykrotnie z progu - ciężarówka za każdym razem zatrzymywała się na boku unikając rolki.
Cóż, poprzednie wady wyeliminowane, pojawiły się nowe. Mam nadzieje, że zebrane doświadczenie zaprocentuje przy MK3.
Zadowolony jestem ze strony wizualnej modelu. Kabina ma o niebo (albo 2) lepsze proporcje niż poprzednia wersja, która (delikatnie mówiąc) poza nosem za bardzo nie przypominała oryginału.
Kilka miniaturek na zachętę:
Pełna galeria BS.
Wybrane zdjęcia z rajdu autorstwa Mańka:
Pozostałe zdjęcia z rajdu.
Film autorstwa lyyara:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n7SE3aLB ... r_embedded[/youtube]
Film autorstwa Sariela - Zetros między 26:02 a 29:14
O pierwowzorze celowo nic nie napisałem - można o nim poczytać w temacie o pierwszej wersji.
* - ostatni achivement przynany mi został niesłusznie, gdyż Zetros, nawet na progu z ostatniego odcinka, nie zaliczył ani jednej rolki.
** - wersja prezentowana na forum posiada oryginalne amortyzatory 6,5L.[/i]