Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Monster Truck
Autor Wiadomość
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-03, 00:13   [MOC] Monster Truck



Dane techniczne:
Waga: 2.113 kg
Wymiary: dł. 44s / szer. 28s / wys. 31s
Zawieszenie: pełne niezależne
Napęd: 4x4 przez dyferencjały i skrzynię biegów z przełożeniem 6.5:1 / 1.66:1
Silniki: 2 x PF XL, 3 x PF Medium, 2838

MOC z którego działania, wyglądu i filmu jestem mocno niezadowolony, ale przerabiałem go już trzy razy i skończyła mi się cierpliwość. Długo czekałem żeby użyć wreszcie wymarzonych kół z Power Pullera, a okazało się że koła te są dużym problemem.
Estetycznie - jak widać. Nie jest to model czegokolwiek istniejącego, choć przy masce patrzyłem przez lewe ramię na Dodge'a Dakotę. Mechanicznie to było w skrócie tak:
- najpierw było podwozie z osiami pływającymi na długich cięgnach, ale okazało się mało stabilne
- potem było podwozie z knobami zamiast dyfrów, ale okazało się że na tych kołach bez dyfrów to pojeździć można, owszem, do pierwszego zakrętu
- finalnie knoby wyleciały zastąpione dyframi, redukcja w przeniesieniu napędu została zwiększona i wtedy zaczęło toto jakoś jeździć

MOC ma napęd na 4 koła przez nowe dyfry w ramkach. Zwolnic nie ma, zawieszenie jest zrobione na komponentach z 8297, na zasadzie "zobaczymy ile CV jointów się złamie". O dziwo nie złamał się żaden. Przy każdym kole znajdują się trzy amortyzatory: dwa długie i trzeci krótki, ulokowany tak żeby nie zmniejszać skoku tych długich. Pośrodku podwozia znajduje się skrzynia której używałem w swoim Humvee, tym razem z dwoma XLami, przełączana zdalnie pojedyńczym mini-LA. Oba XLe są podpięte do switcha w kabinie. Pozwala je to wyłączyć i bawić się sprzężoną z nimi atrapą silnika V8 bez ruszania MOCa z miejsca. Atrapę napędza silnik 2838, znajduje się w niej wiatrak i element fiber optics, a przyświeca jej myśl "ciekawe jak to zabrzmi przy prawie 2000 RPM".
Chyba jedyną nieco ambitniejszą funkcją jest skręt. Obie osie mają identyczne układy skrętne z silnikami Medium i pięciokrotną redukcją. Silniki są spięte razem, z tym że tylny za pośrednictwem switcha. Switch natomiast jest kontrolowany Mediumem poprzez tę część, co pozwala go zdalnie przełączać przez trzy pozycje (wyłączenie silnika = wyłączenie switcha). W ten sposób dostępne są trzy tryby skrętu: normalny na przednią oś, normalny na obie osie, oraz krabowy na obie osie.
MOC, jak wspomniałem, rozczarował mnie straszliwie. Nie miałem wcześniej okazji porządnie pobawić się tymi kołami, i zszokowało mnie ile mocy są w stanie pożreć tylko przez to jakie są ciężkie, szerokie i miękkie. Próba skręcania nimi bez dyfrów powodowała takie napięcia, że półosie wyskakiwały z CV jointów choć wchodziły na nie na conajmniej pół studa. Nawet teraz, z dyframi, bardzo sztywną ramą i stabilnym zawieszeniem, koła potrafią się czasem lekko wykrzywić, przy czym takie lekkie wykrzywienie praktycznie morduje oba XLe. Może po prostu te koła nie nadają się do takiej zawieszki, nie wiem, to już Emil ma większe doświadczenie z nimi. Ogólnie - jak na MOCa z napisem TECHNIC POWER - wstyd.
Acha - dla niedowiarków: tak, ten MOC ma napęd na największe możliwe koła przez CV jointy, kardany i dyfry, i przechodzi z powodzeniem test ściany. Uszkodzonych części: zero. W dodatku na filmie widać funkcję jeżdżenia na tyłku która zaskoczyła również mnie.

Galeria

Kilka fot:


I film:
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2011-06-03, 00:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
eric trax 
VIP
LEGO Farmer :D


Wiek: 30
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1272
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-06-03, 00:36   

Wbrew temu co napisałeś nie widać żeby miał problemy z jeżdżeniem. Pewnie to zasługa zmiany koncepcji napędu i zawieszenia. Jednak doświadczenie robi swoje :)

Co do kół. To są przecież największe, najstraszliwsze i wszystko 'naj' z całej oferty lego więc nie ma co się dziwić, że mają również największe wymagania :)
_________________
Na warsztacie:
- Claas Scorpion 756 - 85%
 
 
 
 
seomid
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-03, 10:46   

Zawieszenie co prawda nie jest zwiazanie w monster truckami, ale jak sam napisales byloby niestabilne.
Natomiast wyglad i ogolne dzialanie sa super. Jednak ja i tak nie wierze, ze cv jointy i dyfry sie nie zmielily.

Btw. Duze te zdjecia, a strasznie szybko sie wczytuja, jak?
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-03, 10:50   

seomid napisał/a:
Jednak ja i tak nie wierze, ze cv jointy i dyfry sie nie zmielily.


Nie wiem jak Cię przekonać, podobno teraz w modzie są komisje śledcze.

seomid napisał/a:
Btw. Duze te zdjecia, a strasznie szybko sie wczytuja, jak?


Pewnie dlatego że je zapisałem w rozsądnej jakości a nie zrzucałem prosto z aparatu jak niektórzy użytkownicy Brickshelfa raczący nas surowymi fotkami w 16 megapikselach ważącymi po 3 MB każde.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Skąd: Kraków i Bytom
Wysłany: 2011-06-03, 11:06   

Całkiem przyjemny model.
Jednak technicznie (zawieszenie) trochę mu brakuje do tego:
http://www.brickshelf.com...ery.cgi?f=31042
http://www.brickshelf.com...ery.cgi?f=26044
Jako dzieciak zawsze się jarałem tą zieloną ciężarówka. Do dziś mi zostało. Jak tylko kiedyś uwolnię moje klocki od truck trialu to wykorzystam wszystkie cięgna jakie mam, żeby zmontować sobie jakiegoś monster trucka.

Wracając do Twojego modelu to wizualnie trzyma klimat. Nie zawsze trzeba obudowywać wszystko MT, żeby uzyskać fajny efekt.

Weźmiesz go na najbliższe GPM? Wysoki środek ciężkości i zastosowanie paneli sugeruje, że chcesz nagrać kilka efektownych rolek po skarpach parku Szczęśliwieckiego :-)
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
 
smoq 


Wiek: 29
Dołączył: 30 Maj 2011
Wpisy: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-03, 11:07   

Tu nawet nie ma co pisać, bo jak zawsze Sariel zrobił wszystko idealnie.
Naprawdę świetna robota, zawieszenie rewelacja, genialny wygląd.


Mam pytanko odnośnie kamery... 120 klatek/s?
Ostatnio zmieniony przez smoq 2011-06-03, 11:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-03, 11:13   

TT napisał/a:
Jednak technicznie (zawieszenie) trochę mu brakuje do tego:


Myślę że nawet więcej niż trochę, Grazi wymyślił tak zaawansowaną zawieszkę że nie wiem czy w ogóle da się ją przeskoczyć :)

TT napisał/a:
Weźmiesz go na najbliższe GPM? Wysoki środek ciężkości i zastosowanie paneli sugeruje, że chcesz nagrać kilka efektownych rolek po skarpach parku Szczęśliwieckiego :-)


Nie, chyba nie. On jest nieporęczny, wolę się skupić na filmowaniu, a chętni do rolek na pewno się znajdą. A jak się nie znajdą, to się tak zrobi trasę żeby się znaleźli ;)

smoq napisał/a:
jak zawsze Sariel zrobił wszystko idealnie.


Jeśli kiedyś coś mi wyjdzie idealnie, to przestanę budować :)

smoq napisał/a:
Mam pytanko odnośnie kamery... 120 klatek/s?


210. Może wyciągnąć i 1000, ale rozdzielczość jest wtedy na poziomie znaczka pocztowego, nie mówiąc o doświetleniu.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2011-06-03, 11:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mr.Z 


Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2009
Wpisy: 374
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-03, 13:45   

Cieszę się, że ktoś empirycznie potwierdził moje rozczarowanie kołami z Power Pullera. Są wielkie i z bajeranckim napisem. Tyle zalet. A wady to potworna szerokość i masa. Pozostaje jeszcze miękkość, która może być zaletą i zastępować całe amortyzowane zawieszenie, ale zwykle jest wadą i zwielokrotnieniem oporów toczenia.

Monster fajny, fotki imponujące. Na trzecim, ostrość na kole trzyma już resztę w nieostrości i robi efekt, jakby model był jeszcze większy.
Silniki XL wpadają w wibracje, co pewnie nie ułatwia im pracy. Taki efekt zawieszenia całego napędu na skrzyni biegów. Coś jak mięśnie Pudziana "zamontowane" na szkielecie studenta filozofii. I dlatego Monster od Pudziana nieco tylko dynamiczniejszy. Za to na tyłku zabawnie jeździ. Ten pierwszy.
Ostatnio zmieniony przez Mr.Z 2011-06-03, 13:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Chrupek 


Wiek: 30
Dołączył: 13 Kwi 2010
Wpisy: 834
Skąd: Wawa
Wysłany: 2011-06-03, 15:10   

Bardzo fajny modelik. Podoba mi się ogólna bryła nadwozia, a także to jak skomponowałeś karoserię z paneli.
_________________
Sezon w pełni!
 
 
 
 
solic 
Technic/Trains


Wiek: 43
Dołączył: 18 Lut 2008
Wpisy: 366
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-06-03, 18:41   

Wygląda mocarnie. Masz mój głos na moca m-ca.
W filmiku brakuje mi tylko przeskoków nad jakimś zdezelowanym autobusem:)

Sariel napisał/a:
Acha - dla niedowiarków: tak, ten MOC ma napęd na największe możliwe koła przez CV jointy, kardany i dyfry,

Nie da się ukryć, że w zestawie 8466 te koła też współpracują z CV jointami i kardanami:)
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 32
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5644
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-03, 18:53   

Śledziłem go na bieżąco na fejsbuku także można powiedzieć, że to stary znajomy. Szkoda, że pierwotny pomysł na zawieszenie nie wypalił. Mimo to wygląda tak, jak powinien wyglądać monster truck. Ciekawy patent ze sprężynką do sterowania switchem.

solic napisał/a:
Nie da się ukryć, że w zestawie 8466 te koła też współpracują z CV jointami i kardanami:)


Tak, ale inne są obciążenia gdy napędzasz kołami atrapę niż gdy napędzasz XLem koła :P
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony przez 3dom 2011-06-03, 18:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
screamer 
AFOL That's all folks!


Wiek: 39
Dołączył: 21 Lut 2009
Wpisy: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-03, 18:53   

Model bardzo udany, wygląda na bawialny.
Nie wiem tylko czy użycie CV jointów nie sprawi że model będzie podatny na awarie.
Użycie tych kół do napędzanych XL-ami modeli, zawsze wiąże się z problemami.
Ale ogólnie super.
_________________
What's your favourite scary movie?!
 
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 27
Dołączył: 30 Mar 2005
Wpisy: 95
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2011-06-04, 16:37   

Sariel napisał/a:
Chyba jedyną nieco ambitniejszą funkcją jest skręt. Obie osie mają identyczne układy skrętne z silnikami Medium i pięciokrotną redukcją. Silniki są spięte razem, z tym że tylny za pośrednictwem switcha. Switch natomiast jest kontrolowany Mediumem poprzez tę część, co pozwala go zdalnie przełączać przez trzy pozycje (wyłączenie silnika = wyłączenie switcha). W ten sposób dostępne są trzy tryby skrętu: normalny na przednią oś, normalny na obie osie, oraz krabowy na obie osie.

Masz może jakieś foty mechanizmu skrętu? Chętnie lepiej się temu przyjrzę ;)
_________________
Pozdrawiam, Bricksley :)
Ostatnio zmieniony przez M_longer 2011-07-04, 00:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-04, 16:42   

Jest prosty jak drut, każda oś ma osobny silnik do skrętu, a silnik tylnej osi jest podpięty do zdalnie przełączanego switcha. Do tego connector ze sprężynką żeby się dało zdalnie przełączać przez 3 pozycje, i mamy 3 tryby skrętu.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 27
Dołączył: 30 Mar 2005
Wpisy: 95
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2011-06-04, 17:39   

Sariel, nie wiem czemu miałem wrażenie, że jakoś mechanicznie to rozwiązałeś. Ale pomysł warty zapamietania :)
_________________
Pozdrawiam, Bricksley :)
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,051 sekundy. Zapytań do SQL: 10