Gips na trialówki czyli jakie zestawy
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
Gips na trialówki czyli jakie zestawy
Chciałbym sobie zrobić jakąś trialówkę, choćby najprostszą ale nie wiem co kupić na początku. Brakuje mi przede wszystkim PF-ów
Ale z grubsza posiadam zestawy:
8230
8527
8459
a z elementów to mam jeszcze batterybox 4760, silniczek 2838c01, i jeden pf 58120c01
Koledzy co mam dokupić jakie zestawy żeby zaopatrzyć się w jakiś podstawowy zestaw PF-ów i elementów do budowy trialówek? Doradźcie :)
Ale z grubsza posiadam zestawy:
8230
8527
8459
a z elementów to mam jeszcze batterybox 4760, silniczek 2838c01, i jeden pf 58120c01
Koledzy co mam dokupić jakie zestawy żeby zaopatrzyć się w jakiś podstawowy zestaw PF-ów i elementów do budowy trialówek? Doradźcie :)
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Moja pierwsza opierała się głównie na:
- 8297
- 8258
- 8053
Najlepszym dawcą PFowym jest obecnie 8043 bo buldka za rozsądną cenę nie kupisz.
Dobry na części jest też 8265.
- 8297
- 8258
- 8053
Najlepszym dawcą PFowym jest obecnie 8043 bo buldka za rozsądną cenę nie kupisz.
Dobry na części jest też 8265.
Ostatnio zmieniony 2011-08-01, 22:21 przez 3dom, łącznie zmieniany 2 razy.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2462
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Koparka 8043
Buldożer 8275 (choć jego cena teraz raczej go dyskwalifikuje)
to jeśli chodzi o poważny zastrzyk pf. Budując trialówkę przygotuj się na to, że zrobisz osobno zakupy choćby takich rzeczy jak amortyzatory czy koła. Z typowo seryjnych zestawów raczej ciężko złożyć coś do trialu no chyba że masz ich np 10 (przynajmniej po 700 elementów)
Edit: wyprzedził mnie :P
Buldożer 8275 (choć jego cena teraz raczej go dyskwalifikuje)
to jeśli chodzi o poważny zastrzyk pf. Budując trialówkę przygotuj się na to, że zrobisz osobno zakupy choćby takich rzeczy jak amortyzatory czy koła. Z typowo seryjnych zestawów raczej ciężko złożyć coś do trialu no chyba że masz ich np 10 (przynajmniej po 700 elementów)
Edit: wyprzedził mnie :P
Ostatnio zmieniony 2011-06-04, 16:51 przez eric trax, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Zetros MK1 poza trzema wymienionymi zestawami potrzebował dodatkowo z istotnych elementów:
- podczerwieni,
- kilku z24,
- kilku kół pasowych,
- starego dyfra.
Także da się z zestawów zbudować prostą trialówkę. Przy bardziej zaawansowanych konstrukcjach sprawy zaczynają się komplikować.
- podczerwieni,
- kilku z24,
- kilku kół pasowych,
- starego dyfra.
Także da się z zestawów zbudować prostą trialówkę. Przy bardziej zaawansowanych konstrukcjach sprawy zaczynają się komplikować.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Z tego co widzę ten Buldożer 8275 to jakaś zmowa cenowa ;) Bo na allegro sprzedało się kilka po ~500 zł i jeden za 750.
Skoro nie ma żadnego uniwersalnego zestawu to może mi podpowiecie jakie elementy są ważne. Wały kardana, amortyzatory no tego nie mam i chyba potrzebuje. Wymieńcie trochę takich elementów które na pewno mi się przydadzą :) Na pewno skończy się na improwizowaniu ale wolę mieć większość rzeczy :)
Skoro nie ma żadnego uniwersalnego zestawu to może mi podpowiecie jakie elementy są ważne. Wały kardana, amortyzatory no tego nie mam i chyba potrzebuje. Wymieńcie trochę takich elementów które na pewno mi się przydadzą :) Na pewno skończy się na improwizowaniu ale wolę mieć większość rzeczy :)
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Mając 8527 może warto pójść w takim kierunku jak Atr i TT?
Na pewno przyda się garść ramek, jeżeli chcesz robić kolebki to również obrotnice.
Patrząc po moim doświadczeniu z niezbyt dużymi ciężarówkami kup sobie duży zapas pinów :P
Na pewno przyda się garść ramek, jeżeli chcesz robić kolebki to również obrotnice.
Patrząc po moim doświadczeniu z niezbyt dużymi ciężarówkami kup sobie duży zapas pinów :P
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Jeśli masz ogólnie nie za dużo elementów to najbardziej opłaca się kupić zestawy. Poza potrzebnymi elementami takimi jak PF, zębatki itp. zdobędziesz też sporo pospolitego budulca.
Co do najważniejszych elementów do trialu - przede wszystkim: PF, koła, zębatki, jakieś amortyzatory. Poza tym wiele belek, łączników i innych bardziej pospolitych elementów.
Gdybym ja startował od zera to zainwestowałbym 1000zł w: 8043, 8070, 8069 i 4 koła 94,8 luzem. Wtedy można już śmiało budować trialówkę. Mamy wtedy prawie 3000 elementów. Właściwie wszysko co potrzeba do zbudowania trialówki. W tym wiele naprawde fajnych elementów.
ps. jako, że prowadzę sklepik z elementami technic to moge pomóc w zaopatrzeniu :-) www.eblocks.na.allegro.pl
Co do najważniejszych elementów do trialu - przede wszystkim: PF, koła, zębatki, jakieś amortyzatory. Poza tym wiele belek, łączników i innych bardziej pospolitych elementów.
Gdybym ja startował od zera to zainwestowałbym 1000zł w: 8043, 8070, 8069 i 4 koła 94,8 luzem. Wtedy można już śmiało budować trialówkę. Mamy wtedy prawie 3000 elementów. Właściwie wszysko co potrzeba do zbudowania trialówki. W tym wiele naprawde fajnych elementów.
ps. jako, że prowadzę sklepik z elementami technic to moge pomóc w zaopatrzeniu :-) www.eblocks.na.allegro.pl
Ostatnio zmieniony 2011-06-04, 18:42 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
O ile z 8043 i kołami się zgodzę, o tyle nie bardzo rozumiem, po co 8070 i 8069? Co prawda w trialu wielkiego doświadczenia nie mam, właściwie żadnego, ale po co ten 8070? Dla samego zawieszenie chyba nie warto go kupować (przy założeniu, że Kolega chce budować tylko w trialu). Poza tym Mek mu starczy z samej koparki 8043. Jeszcze większe zdziwienie u mnie wywołał 8069. Po co? Dla 2 kardanów i 1 ramki? Wg mnie lepiej zawieszkę dokupić osobno i kupić 8258 zamiast 8070 i 8069. Dostanie się silnik XL i aż 11 ramek, co jest bardzo istotnym elementem solidnej trialówki. Mógłbyś jakoś rozjaśnić TT, czemu te 8070 i 8069?TT pisze:Gdybym ja startował od zera to zainwestowałbym 1000zł w: 8043, 8070, 8069 i 4 koła 94,8 luzem.
To też bardzo dobra opcja.Filus pisze:Wg mnie lepiej zawieszkę dokupić osobno i kupić 8258 zamiast 8070 i 8069.
Podałem zestawy 8070 i 8069 bo posiadają łącznie ok. 1800 elementów.
Pamiętaj, że do trialówki nie wystarczą same koła i pf. Trzeba to jeszcze mocno obudować, a do tego potrzeba masę łączników itp. Mi osobiście ostatnio skończyły się piny przy budowie ZISa e134, więc naprawdę warto mieć solidną bazę pospolitych elementów.
Kupno zestawów zawsze wychodzi taniej niż kupowanie elementów osobno. Poza tym wraz z 8070 i 8069 wpada jeszcze sporo innych ciekawych elementów, które mogą się przydać w trialu i poza nim. Dlatego zaczynającym od zera polecam kupno zestawów.
Ostatnio zmieniony 2011-06-05, 07:26 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
Kupno 8258 jest chyba najbardziej opłacalnym zakupem w relacji cena/ilość elementów trialowych.
Ramki, obrotnica, XL, BBox, mnóóóóstwo elementów w dość jednolitych kolorach.
Do tego koniecznie koła 94.8. Amortyzatory nie są konieczne, są przecież różne typy zawieszenia.
Bardzo przydaje sie zestaw 8265, bo zaspokaja wszelkie kardanowe potrzeby:] Jednak ostatnio jest w dość nieciekawej cenie i nie jest chyba najlepszą opcją (warto pamiętać, że jest to zestaw w kolorystyce ŻÓŁTEJ, a więc nie za bardzo komponuje się z 8258).
Ostatecznie chyba lepszym wyjściem byłoby kupić 8258 x2, do tego paczka elektryki (około 100-120 z wysyłką) i jeszcze przeznaczyć stówkę na konkretne elementy na sztuki (kardany, koła zebate do zwolnic, knoby, koła).
Co do elektryki to przy założeniu bardzo budżetowym wystarcza XL z hdsu i dokupiony medium do skrętu. Można się obejść bez skrzyni biegów. W takim przypadku potrzebujemy tylko 1 wieży i 1ego pilota. (Mamy switch w zapasie, więc nie potrzebujemy nawet żadnych kabli przedłużających).
Polecić tu mogę czeski sklep Waserman, a którym zaopatrzyłem się w elektrykę (a ostatnio polecałem go 3domowi i raczej też był zadowolony).
Ramki, obrotnica, XL, BBox, mnóóóóstwo elementów w dość jednolitych kolorach.
Do tego koniecznie koła 94.8. Amortyzatory nie są konieczne, są przecież różne typy zawieszenia.
Bardzo przydaje sie zestaw 8265, bo zaspokaja wszelkie kardanowe potrzeby:] Jednak ostatnio jest w dość nieciekawej cenie i nie jest chyba najlepszą opcją (warto pamiętać, że jest to zestaw w kolorystyce ŻÓŁTEJ, a więc nie za bardzo komponuje się z 8258).
Ostatecznie chyba lepszym wyjściem byłoby kupić 8258 x2, do tego paczka elektryki (około 100-120 z wysyłką) i jeszcze przeznaczyć stówkę na konkretne elementy na sztuki (kardany, koła zebate do zwolnic, knoby, koła).
Co do elektryki to przy założeniu bardzo budżetowym wystarcza XL z hdsu i dokupiony medium do skrętu. Można się obejść bez skrzyni biegów. W takim przypadku potrzebujemy tylko 1 wieży i 1ego pilota. (Mamy switch w zapasie, więc nie potrzebujemy nawet żadnych kabli przedłużających).
Polecić tu mogę czeski sklep Waserman, a którym zaopatrzyłem się w elektrykę (a ostatnio polecałem go 3domowi i raczej też był zadowolony).
Sezon w pełni!
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Racja, chodzi dokładnie o ten sklep. Można z Honzikiem dogadać się poza BL i wtedy wychodzi ciut taniej.gen_leihy pisze: Polecić tu mogę czeski sklep Waserman, a którym zaopatrzyłem się w elektrykę (a ostatnio polecałem go 3domowi i raczej też był zadowolony).
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!