zawieszenie czterowahaczowe
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
zawieszenie czterowahaczowe
witam wszystkich, chciałbym zaprezentować model czterowahaczowego zawieszenia przedniego stosowanego w audi a4 oraz vw passacie. zawieszenie spełnia swoje podstawowe funkcje, na zdjęciu jednak nie zamontowałem jeszcze amortyzatora oraz wodzika do skręcania, prezentuje tylko ogólną koncepcje jak będzie to wyglądać. pozdrawiam kolegę Marcina który stwierdził: "w audi a4 chcesz zrobić kolumnę mcphersona? postaraj się zrobić tak jak jest w oryginale..." to zmobilizowało mnie do myślenia, a to jego efekt. Teraz tylko muszę dokończyć swój wehikuł i za miesiąc czyli po sesji jak już będę miał czas zaprezentuje całość:)
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Re: zawieszenie czterowahaczowe
Piszesz jakby to była bułka z masłem. O ile skręt to nie problem, o tyle amortyzator jak widzę po obrazku to będzie raczej ciężko jakoś uczciwie zamocować.tiburon pisze:na zdjęciu jednak nie zamontowałem jeszcze amortyzatora oraz wodzika do skręcania,
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- m4rc1n
- Posty: 369
- Rejestracja: 2009-09-17, 15:28
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- brickshelf: m4rc1n
-
Bocian, tak, lekko się przesuwa. I w sumie o to chodzi, inaczej koło podczas skrętu lekko się toczyło, a to nie jest porządane.
tiburon w swoim modelu odwzorował dość dobrze rzeczywisty obiekt, choć ciężko mu będzie zamontować sprężynę do jednego z cięgien. I uprzedzając pytania, jest to zawieszenie 5-wahaczowe (tutaj brakuje wahacza odpowiedzialnego za obrót zwrotnicy względem nadwozia a w konsekwencji skręt), które jest stosowane w wielu samochodach. Na mechanicznym, na Robotach i Manipulatorach mieliśmy niedawno laboratorium oparte właśnie na takim zawieszeniu.
tiburon w swoim modelu odwzorował dość dobrze rzeczywisty obiekt, choć ciężko mu będzie zamontować sprężynę do jednego z cięgien. I uprzedzając pytania, jest to zawieszenie 5-wahaczowe (tutaj brakuje wahacza odpowiedzialnego za obrót zwrotnicy względem nadwozia a w konsekwencji skręt), które jest stosowane w wielu samochodach. Na mechanicznym, na Robotach i Manipulatorach mieliśmy niedawno laboratorium oparte właśnie na takim zawieszeniu.
Ostatnio zmieniony 2011-06-08, 21:22 przez m4rc1n, łącznie zmieniany 1 raz.
MOCs: 4
WIP: who cares?
WIP: who cares?
Zamysł fajny, problem z tym że chyba nie będzie kół które skalą do tego będą pasować, czy się mylę?
Jak pomyślałem o Pani dr Marcie Górze po zobaczeniu tytułu to mnie otrzepało ale Ty oczywiście musiałeś to przypomnieć xD Z resztą na niepocieszenie dodam że pewnie jeszcze tego nie zaliczałeś (jak i ja) więc jesteśmy razem w ciemnej d... xDm4rc1n pisze:Bocian, tak, lekko się przesuwa. I w sumie o to chodzi, inaczej koło podczas skrętu lekko się toczyło, a to nie jest porządane.
tiburon w swoim modelu odwzorował dość dobrze rzeczywisty obiekt, choć ciężko mu będzie zamontować sprężynę do jednego z cięgien. I uprzedzając pytania, jest to zawieszenie 5-wahaczowe (tutaj brakuje wahacza odpowiedzialnego za obrót zwrotnicy względem nadwozia a w konsekwencji skręt), które jest stosowane w wielu samochodach. Na mechanicznym, na Robotach i Manipulatorach mieliśmy niedawno laboratorium oparte właśnie na takim zawieszeniu.
Ostatnio zmieniony 2011-06-08, 22:33 przez Junior, łącznie zmieniany 1 raz.
Always look on the bright side of life...
Jakbyś miał się z tym zjawić na wydziale to daj mi znać chętnie zobaczę jak to wygląda na żywo z klocków.
Ostatnio zmieniony 2011-06-08, 22:55 przez Junior, łącznie zmieniany 1 raz.
Always look on the bright side of life...
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Ten piaty wahacz, o którym wspominasz, to już nie wahacz, tylko drążek kierowniczy. Nie uczestniczy on bezpośrednio w tłumieniu nierówności - jedynym jego zadaniem jest połączenie zwrotnicy z maglownicą w taki sposób, żeby koła nie latały we wszystkie strony na nierównościach i podczas skrętu.m4rc1n pisze:I uprzedzając pytania, jest to zawieszenie 5-wahaczowe (tutaj brakuje wahacza odpowiedzialnego za obrót zwrotnicy względem nadwozia a w konsekwencji skręt), które jest stosowane w wielu samochodach.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>