Wyciąg z "Historii motoryzacji wydanej w roku 2257"
model: aero Hummer v1
producent: GLS Inc.
Ładowność: pilot + 4 osoby
Wymiary:
Długość: 48std
Szerokość: 58std (w locie)
32std (ze złożonymi skrzydłami)
Wysokość: 16std (w locie)
22std (z wysuniętą podstawką i złożonymi skrzydłami)
Ciężar: 1.7kg
Silniki: podwójne, hybrydowe o mocy 1468KM
Pierwszy model aero Hummera v1 dopuszczono doużytku cywilnego w roku 2076,
Była to jak wszystkie tego typu modele, przerobiona wersja w wojskowego aHUMVEE,
wykorzystywanego skutecznie podczas wielu operacji
("pierwszy raz" miał miejsce podczas operacji międzynarodowej "Poznajmy się" w roku 2053).
Wersja cywilna różniła się od wojskowej:
- dołożonymi stabilizatorami pionowymi wysuwanymi z przodu z kadłuba - stabilizowało to lot pojazdu,
kosztem mniejszej zwrotności
- zmniejszono ilość foteli i ustawiono je przodem do kierunku lotu
- "lobby gaśnicze" wymusiło obowiązkowe wyposażenie w dwie gaśnice :-)
- podwójna klimatyzacja, podnosząca komfort pasażerów (sterowana jednak tylko przez pilota)
Model bardzo szybko zyskał rzeszę wielbicieli, tak wśród zastosowania "domowego",
jak i (najczęściej) pracującego w formie powietrznej taksówki.
Mimo wypuszczenia już po 3 latach poprawionej wersji v2, która posiadałą całkiem nowe, trójstopniowe silniki,
oraz zaprojektowaną od nowa awionikę i jej sterowanie, można go było spotkać w użyciu jeszcze w latach 20tych następnego stulecia.
Wersja wojskowa, jak i przedstawiona poniżej wersja cywilna charakteryzowały się poza powyższymi:
- składanymi skrzydłami poziomymi
- rozkładanymi statecznikami pionowymi na końcu skrzydeł poziomych
- rozkładanymi schodkami, ułatwiającymi wchodzenie przy rozłożonej podstawie
- regulowanymi wszystkimi fotelami
- rozkładaną pojedynczą podstawą
Sterowanie wygląda tak
Co może zrobić pilot
Sterowane odpowiednie mechanizmy
Rozpiska:
1 - rozkładanie/składanie stateczników pionowych na końcach skrzydeł
2 - wysuwanie/chowanie stopki/podwozia
3 - rozkładanie/składanie skrzydeł poziomych
4 - kółko do wysuwania/chowania stabilizatorów pionowych z przodu
5 - wolant1 (kierownica) - ruszanie sterami pionowymi na statecznikach pionowych na końcach skrzydeł
6 - wolant2 (od siebie/do siebie) - ruszanie sterami poziomymi w skrzydłach
Inne zdjęcia
Widok z góry
Widok z góry 2
Widok z tyłu - złożona stopka, rozłożone skrzydła poziome
Widok z tyłu - złożone skrzydła poziome i stopka
Widok z boku - złożona stopka
Widok na kabinę z pasażerami z boku
Widok "od maski"
Wnętrze bez dachu
Widok z tyłu z techFigiem - rozłożone schodki
Widok z tyłu - złożone schodki
Widok z siedzenia pilota
Widok "od dołu" :-)
Trochę mechaniki
--
Ode mnie :-)
Po 1st - mam od rana jazdę z łączem, więc zdjęcia będę dokładał sukcesywnie - wybaczcie, na razie się cieszę, że w ogóle udało mi się wątek założyć :-)
Pomijam "niedziałanie" brickshelfa :-) - jakby tak zaczął działać to przerzucę tam wszystko.
Generalnie: jest to mój pierwszy opublikowany MOC :-). Wymyślony specjalnie przy okazji konkursu "Pierwsza krew" :-) Zacząłem go budować 28.05, skończyłem (tą wersję) dzisiaj rano. Następna wersja już mi siedzi w głowie :-) Myślę, że spędziłem nad nim, może nawet z 80h :-) "bryła" i ogólny wygląd był gotowy pierwszego dnia, resztę czasu zajęła mi "mechanika" :-(
Jeśli mogę sam zacząć od podsumowania:
Na "+" ogólny wygląd nawet mi się w miarę podoba :-)
Na "-" mechanika to porażka, zwłaszcza rozkładania skrzydeł. W pierwotnym założeniu jedną "wajchą" miały się rozkładać skrzydła poziome, razem z nimi rozkładać stateczniki pionowe i wysuwać stabilizatory z przodu. Niestety cały pomysł "zabiło" założenie, że mechanika będzie schowana pomiędzy podłogą a stopką, i nie zajmie więcej niż 2 liftarmy wysokości - co skutkowało niemożnością zastosowania żadnej większej zębatki. Dodatkowo skrzydła są strasznie obciążone tymi rozkładanymi statecznikami i siła jaką trzebaby przyłożyć do "wajchy" z przodu, żeby nimi ruszyć - obawiam się, że połamałaby klocki. Druga wada, to przeniesienie ruchu przez małe zębatki np. do sterów pionowych na skrzydłach - sam "wolant" już ma mały zakres ruchu (od siebie - do siebie), dodatkowo luzy na wszystkich zębatkach powodują, że do samych sterów na skrzydłach ruch prawie w ogóle już nie dochodzi :-( Reszta mechanizmów w miarę poprawnie działa, chociaż pod podłogą jest strasznie ciasno i czasami zębatki lekko o coś haczą.
P.S. Właśnie się zorientowałem, że na pierwszym zdjęciu dałem pojazd w locie, ale z rozłożoną stopką :-) Nie ma jak zamieszanie :-)
[MOC] aero Hummer v1
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] aero Hummer v1
Ostatnio zmieniony 2011-06-15, 16:59 przez goldsun, łącznie zmieniany 12 razy.
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Tak się zastanawiam czy dział Technic jest odpowiednim miejscem dla tego modelu... W sumie "korbki" ma, więc może i dobrze, że tu trafił :) W ramach szlifów do konkursu radzę poprawić zdjęcia, bo przez nie sporo tracisz na starcie... Mniejsza rozdzielczość, bez lampy i w świetle dziennym, najlepiej gdzieś na zewnątrz (trawa, hałda skoro Bytom).
Powodzenia!
Powodzenia!
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
Wiem że zdjęcia są słabe - nie oddają pomysłu/klimatu/?- ale na razie brakuje mi pomysłu jak zrobić zdjęcie żeby pokazać "o co chodzi" :-(TT pisze: Model bardzo niestandardowy. Futurystyczny. Abstrakcyjny.
Niestety nie wiele widać, bo zdjęcia są słabe. Czekamy na inne foto.
Najlepszy byłby film pewnie, ale do tego to się może później zabiorę.
Czy to zdjęcie Cię bardziej do "technica" przekonuje ? :-)Żbik pisze:Tak się zastanawiam czy dział Technic jest odpowiednim miejscem dla tego modelu...
P.S. Część zdjęć już jest nowa - mam nadzieję, że lepsza :-)
Ostatnio zmieniony 2011-06-15, 17:26 przez goldsun, łącznie zmieniany 3 razy.
- glaz_pimpur
- VIP
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: glaz-pimpur
-