[WIP] Pyrek Low Rider

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
MrPyrek

[WIP] Pyrek Low Rider

#1 Post autor: MrPyrek »

Tak mi się spodobała idea zawodów Cross-Country, że tak na szybko zrobiłem szkielet pojazdu (trochę brudny, ponieważ jest świeżo po testach prędkości).

Obrazek

Ale zanim ew. zacznę go rozwijać mam 3 pytania:

1. Czy prędkość (na parkiecie) około 1,2 - 1,3 km/h jest wystarczająca na te zawody ? - nie mam pojęcia jakie mogą być trasy; nie brałem jeszcze udziału w czymś takim.

2. Zalecany prześwit to 3-4 study. Ten ma około 1,5 studa na środku, ale dzięki kółkom z przodu, przed każdą przeszkodą prześwit zwiększa się znacznie, wskutek czego pokonuje spokojnie wyższe od niego przeszkody, ale... czy nie będzie zagarniał piasku ? - czy to będzie w ogóle twarde podłoże, czy bardziej piaszczyste ?

3. Na początku (tzn. 2 godziny temu :-) ) miał z przodu ostre zębatki, ale w obawie o porysowanie karoserii auta, z którym się zetknie, zamieniłem je na double bevele i zabudowałem sztywnym zderzakiem - czy jest to wystarczająco bezpieczne dla innych aut ?

-

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#2 Post autor: smyk »

Odpowiedź na większość twoich pytań brzmi: pożyjemy - zobaczymy.

Natomiast mam uwagę natury ogólnej - trzeba albo przerzucić crosscountry do działu technic, albo wyodrębnić jako osobny dział, albo z działu truck trial usunąć słowo truck. Bo małe, lekkie, wyścigowe pojazdy gąsienicowe ewidentnie nie są tożsame z ciężarówkami terenowymi.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#3 Post autor: ManiekManiak »

MrPyrek pisze:1. Czy prędkość (na parkiecie) około 1,2 - 1,3 km/h jest wystarczająca na te zawody ?
W tym właśnie jest wyzwanie, żeby zrobić w miarę szybkie ale nie za słabe. Potestujesz to będziesz wiedział czy jest za słaby czy za wolny.
MrPyrek pisze:2. Zalecany prześwit to 3-4 study. Ten ma około 1,5 studa na środku
Trasy nie będą gładkie jak stół więc prześwit by się przydał ze 3 study, ale jak masz krótkie auto to pewnie i mniejszy będzie ok.
MrPyrek pisze:zabudowałem sztywnym zderzakiem - czy jest to wystarczająco bezpieczne dla innych aut ?
Się zobaczy na rajdzie. Chodzi o to, żeby nie potrzebna była ingerencja zawodników/sędziego aby uruchamiać zczepione auta.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#4 Post autor: 3dom »

Ciekawa koncepcja, ja raczej na pojazd gąsienicowy nie będę się porywał. Przełożenie zapewne 1:1 z mediumów bezpośrednio na koła napędzające? Ja zrobiłem 1:1 ale z XLa na nowy dyfer i napęd na tylną oś ale docelowo pewnie przyśpieszę. Zobaczymy po weekendzie czyje podwozie lepiej sobie radzi :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

MrPyrek

#5 Post autor: MrPyrek »

3dom - tak, mediumy są bezpośrednio wpięte, aby zminimalizować opory. Ale jak po testach okaże się, że szoruje po piasku lub nie daje rady, to umieszczę je wyżej i pomyślę nad przełożeniem zależnym od wyników testów.

MrPyrek

#6 Post autor: MrPyrek »

Po pierwszych testach w terenie nasuwa się jeden wniosek: double bevele choć ma świetną przyczepność, to gdy złapie mały kamyk w środek, zatrzymuje pojazd. Zatem zastępuje zębatki kołami.

ODPOWIEDZ