[Zawody] LUGPol Truck Trial Championship, w skrócie LUGPol T

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

[Zawody] LUGPol Truck Trial Championship, w skrócie LUGPol T

#1 Post autor: Emilus »

Witajcie,

Utworzyłem ten temat, aby na bieżąco informować was o ustaleniach dotyczących nowych trialowych zawodów, zastępujących GPM.

Jesteśmy na etapie ostatnich szlifów nowego regulaminu naszych zawodów LUGPol Truck Trial Championship, w skrócie LUGPol TTC.

Wszystko to co już zostanie zatwierdzone w specjalnym dziale, czyli terminy, nowa wersja regulaminu itp. będę wrzucał tutaj, jako widoczne dla ogółu.

Jednocześnie informuję, że temat ten nie jest dyskusją. Wszelkie wpisy tutaj, będą kasowane.

Jeżeli ktoś ma potrzebę ustosunkowania się do tego, co pojawia się w tym temacie (czyli np. regulaminu), proszę pisać mi to w PW a nie tu.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#2 Post autor: Emilus »

Terminy rajdów jeszcze na ten sezon:

20 sierpień 2011, g. 10.00 - Warszawa, prawdopodobnie park Szczęśliwicki
10 wrzesień 2011, g. 10.00 - Warszawa, prawdopodobnie park Szczęśliwicki
1 październik 2011, g. 10.00 - Warszawa, prawdopodobnie park Szczęśliwicki

EDYTA:

Regulamin już jest, teraz jest oceniany przez trialowców i pod koniec weekendu/na początku tygodnia, pojawi się w tym wątku.
Ostatnio zmieniony 2011-07-16, 20:53 przez Emilus, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#3 Post autor: Emilus »

Panowie, Panie,

Regulamin LUGPol Truck Trial Championship:
https://rapidshare.com/files/2603474704 ... TECZNA.pdf

wersja regulaminu poprawiona, ze zmienionymi zapisami dotyczącymi:
-atrapy i możliwości jej zastąpienia silnikiem napędowym
-nowa punktacja rajdowa i generalna
-nieco sprecyzowane dane zgłoszeniowe


Arkusz liczący przelicznik można ściągnąć tu (wersja excel 2007):
https://rapidshare.com/files/2915489529/P2007.xlsx

Arkusz liczący przelicznik można ściągnąć tu (wersja excel 2003):
https://rapidshare.com/files/2334947528/P2003.xls

Kilka słów wyjaśnienia, dotyczących arkusza. Arkusz liczy przelicznik na podstawie danych wsadowych, takich jak: układ osi (4x4, 6x6, 8x8 i 10x10), ilości i umiejscowienia osi skrętnych, obecności przegubu, masy i sumarycznej mocy napędowej. Przelicznik jest wyliczany za pomocą funkcji cząstkowych (wzór funkcji zależny od jej dziedziny).
Jednym z fundamentalnych założeń, które miałem tworząc ten arkusz, było to, że modelowe 4x4 (w przeliczniku są wprowadzone auta modelowe) o długości 400mm, masie 2,5kg i jednej osi skrętnej, ma przy mocy układu napędowego 2,21w (1XL) taki sam przelicznik (równy 1), jak 8x8 o długości 500mm, masie 3,4kg, 3 osiach skrętnych (1,2 i ostatniej, co daje mu podobną zwrotność do 4x4) i mocy sumarycznej równej 4,42 W (2 silniki XL). Układy 6x6 i 10x10 mają proporcjonalnie podobierane parametry modelowe.
Dodatkowo nie zdziwcie się, że dokładając do modelowego 4x4, jeden silnik XL (czyli moc 4,42W, jest dwa razy większa niż modelowa 2,21W) współczynnik nie spada 2krotnie a tylko o 1/4 czyli do wartości 0,75. Dlatego, że dwa razy większa moc nie jest tożsama z dwa razy szybszą jazdą tegoż auta. Sytuacja odwrotna, czyli odejmując połowę mocy z modelowego 8x8, czyli zabierając mu 2,21W, współczynnik skacze nie z 1 na 2 a z 1 na 1,5, bo 2 razy mniej mocy nie jest tożsame z dwa razy wolniejszą jazdą.

Dla ciekawych, funkcje liczące zależność mocy od przelicznika.
Funkcje te są bardzo proste, cząstkowe, liniowe:

4x4 - dla x = (1,04;2,21), y=-100/221x+2
dla x = <2,21;+niesk. ale w końcu przekroczy 0), y=-25/221x+1,25
6x6 - dla x = (1,04;3,315), y=-200/663x+2
dla x = <3,315;+niesk. ale w końcu przekroczy 0), y=-50/663x+1,25
8x8 - dla x = (1,04;4,42), y=-50/221x+2
dla x = <4,42;+niesk. ale w końcu przekroczy 0), y=-25/442x+1,25
10x10 - dla x = (1,04;5,525), y=-40/221x+2
dla x = <5,525;+niesk. ale w końcu przekroczy 0), y=-10/221x+1,25

Otwieram dyskusję w tym wątku. Osoby zainteresowane prosiłbym o opinie na temat nowego regulaminu i arkusza przelicznika, pomysły, wątpliwości, zastrzeżenia itp.
Ostatnio zmieniony 2011-07-18, 19:56 przez Emilus, łącznie zmieniany 5 razy.

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#4 Post autor: Mistakes »

Fajnie że dopuszczone zostały dopuszczone wszystkie rodzaje kół Lego.
Szykuje się więcej wieloosiowców oraz więcej realizmu i dynamiki.
Widać ogromny wkład pracy w organizację zawodów.
Dzięki!

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#5 Post autor: Emilus »

Regulamin został delikatnie zmodyfikowany, info dwa posty wyżej.

Awatar użytkownika
Fiołkowa Furia
Posty: 63
Rejestracja: 2007-12-12, 22:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
brickshelf: Fiolkowa-Furia

 

#6 Post autor: Fiołkowa Furia »

Co prawda na żadnych zawodach w Wawie nie byłem, ale ponieważ kiedyś chciałbym się pojawić to mam parę uwag, co mi się osobiście nie podoba:
- zasłonięta przestrzeń za kabiną. Przecież nie są czymś niespotykanym ciężarówki z gołą ramą, bez zabudowy.
- minimalna masa 2kg, dlaczego? Bo byłoby za szybko?
- widoczność kabli. Tego już zupełnie nie rozumiem, co komu one wadzą. W rzeczywistości przecież kabli nikt jakoś specjalnie nie zasłania
Obrazek
- lita kabina. Zdaję sobie sprawę, że nie ma za dużo (albo wcale) ażurowych kabin, ale czasami właśnie taka ażurowa kabina technic-style wygląda lepiej niż lita na siłę.

No to chyba wszystko.
Btw, podoba mi się, że współczynnik nie jest liniowo zależny od mocy.
<szarikm> trzy odcinki XXX - starczy na dzis

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#7 Post autor: Emilus »

Fiołek pisze:- zasłonięta przestrzeń za kabiną. Przecież nie są czymś niespotykanym ciężarówki z gołą ramą, bez zabudowy.
- minimalna masa 2kg, dlaczego? Bo byłoby za szybko?
- widoczność kabli. Tego już zupełnie nie rozumiem, co komu one wadzą. W rzeczywistości przecież kabli nikt jakoś specjalnie nie zasłania
-2 kilo zostaje, zawsze było i się sprawdziło.
-Co do kabli i paki, pomyślimy. Jutro się naradzimy.
Fiołek pisze:- lita kabina. Zdaję sobie sprawę, że nie ma za dużo (albo wcale) ażurowych kabin, ale czasami właśnie taka ażurowa kabina technic-style wygląda lepiej niż lita na siłę.
-Węgrzy najbardziej zachwycali się naszymi kabinami. Nie możemy się cofać. Mamy pewien styl i poziom i tego musimy się trzymać. Tym bardziej, że teraz mimo ciężkich kabin, można mieć bezkarnie więcej mocy.
Mistakes pisze:Widać ogromny wkład pracy w organizację zawodów.
Dzięki!
Dzięki :)
Ostatnio zmieniony 2011-07-18, 20:02 przez Emilus, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Fiołkowa Furia
Posty: 63
Rejestracja: 2007-12-12, 22:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
brickshelf: Fiolkowa-Furia

 

#8 Post autor: Fiołkowa Furia »

Ztcp to zawsze było 1 kg. 2 kg zauważyłem dopiero w tegorocznym regulaminie.
<szarikm> trzy odcinki XXX - starczy na dzis

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#9 Post autor: Emilus »

Wiemy z doświadczenia, że 2 kilo to i tak mało i auta są szybkie. 1,5 kg to naprawdę zbyt mało i przelicznik może nie dać rady wyrównać różnic czasów. Chodzi nam o premiowanie nie tylko dynamiki, ale także ciekawych aut a nie nowa furtka dla zwyciężających prościutkich 4x4. Tak było w GPM i nie będzie u nas.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2466
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#10 Post autor: eric trax »

Emil, byłbym zobowiązany gdybyś wrzucił arkusz i regulamin na zipyshare.com następnie się wypowiem.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#11 Post autor: smyk »

Fiołkowa Furia pisze:- widoczność kabli. Tego już zupełnie nie rozumiem, co komu one wadzą. W rzeczywistości przecież kabli nikt jakoś specjalnie nie zasłania
Chyba chodzi o sterczące kable. W tym co podlinkowałeś masz je ładnie ułożone wzdłuż ramy i przy poprzeczkach. A u nas czasem to wyglądało jak jeden wielki kłębek, a nie ciężarówka.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#12 Post autor: Mistakes »

Nie wiem czy jest to sprecyzowane, ale czy auta modyfikowane (do trialu) będą dopuszczane do rajdów? Jeżeli oczywiścię udowodni się modyfikacje pierwowzoru zdjęciami lub innymi materiałami.
Jakie jest wasze zdanie na temat smarowania? Widać że auta które mają smarowane wszystko (ośki, zębatki, otwory w klockach) jeżdżą lepiej niż te w których smarowane są tylko knoby lub nic nie jest smarowane. Może ograniczyć smarowanie tylko do knobów? Reszta przekładni nie ulega takiemu starciu.

Ja również proszę o reupload plików bo po jednym pobraniu rapid się na mnie obraził.
(ze speedyshare nigdy nie ma problemów)
Ostatnio zmieniony 2011-07-19, 16:09 przez Mistakes, łącznie zmieniany 1 raz.

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#13 Post autor: Cieślu »

Mistakes pisze: Może ograniczyć smarowanie tylko do knobów? Reszta przekładni nie ulega takiemu starciu.
A gniazda osiek i np. zębatki w skrzyni?
Zresztą, po co się tego czepiać. Jak ktoś jest purystą i nie lubi smarować to niech nie smaruje. Jeżeli komuś to nie przeszkadza a dodatkowo chce utrzymać napęd w należytej kondycji to po co mu tego zabraniać. Smarowanie powinno zostać. W dowolnym wymiarze.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#14 Post autor: Emilus »

eric pisze:byłbym zobowiązany gdybyś wrzucił arkusz i regulamin na zipyshare.com następnie się wypowiem.
Aktualny na chwilę obecną regulamin:
http://www14.zippyshare.com/v/19819323/file.html

arkusz liczący przelicznik (excel 2003):
http://www14.zippyshare.com/v/13863365/file.html
arkusz liczący przelicznik (excel 2007):
http://www14.zippyshare.com/v/34530076/file.html

Mistakes, Cieślu, co do smarowania, to nie ma ograniczeń. Można smarować do woli.

Co do paki, to proponuję taką modyfikację regulaminu. Mianowicie:
-Jeśli ktoś zbuduje trialówkę z płaską paką (dobrze zeskalowaną, jeśli chodzi o wysokość umieszczenia), to w ramach tego, iż takie rozwiązanie trudniej zrobić (upchnięcie wszystkiego w ramie) nie musi tejże paki niczym zasłaniać (panele, platy, tektura, materiał) no ale obrys paki z np. conectorów zrobić musi. Kable nie mogą rzecz jasna wystawać ponad taką pakę. Przykład takiego rozwiązania:

Obrazek
Tu jest zasłonięta paka panelami, niemniej nie musiało by ich być.

-Jeśli ktoś natomiast nie da rady upchnąć wszystkiego w ramie i pewne elementy wystają ponad ramę, to musi to zasłonić plandeką (materiał, tektura, klocki) zgodnie z tym, jak to jest opisane w regulaminie (nie wyżej niż dach kabiny). Przykład takiego rozwiązania:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2011-07-20, 13:16 przez Emilus, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2466
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#15 Post autor: eric trax »

Ja mam jedno pytanie odnośnie regulaminu.
2.1. Dopuszczalne rodzaje pojazdów i ich ciężar
Dopuszczalne są ciężarówki i transportery wojskowe (pod warunkiem demontażu uzbrojenia),
dwuosiowe i wieloosiowe (z lub bez przegubu), przystosowane do jazdy terenowej.
Niedopuszczalne są motocykle, quady i pojazdy gąsienicowe oraz pojazdy nieprzystosowane do jazdy
terenowej. Niedopuszczalne są pojazdy ze sterownaiem czołgowym.
Czyli wynika z tego że mam zdemontować z BAE wieżyczki z atrapami rakietnic? przecież to jak kastracja :/

UP!
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

ODPOWIEDZ