Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Mongo - Heist Truck
Autor Wiadomość
Waler 
VIP


Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2010
Wpisy: 768
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: 2011-07-07, 19:42   [MOC] Mongo - Heist Truck

Moja pierwsza trialówka, którą pojechałem w swoich pierwszych i ostatnich zawodach GPM.

„Mongo – Heist Truck”


Na wstępie chciałbym wyjaśnić co to w ogóle jest i skąd taki pomysł.
Otóż jakieś 3 tygodnie przed zawodami byłem na filmie Szybcy i Wściekli 5 (Fast Five). Pojazd ten służył do „porywania” samochodów z wagonów kolejowych w celu zarobienia szybkiej forsy. Jeden kierowca + 2 delikwentów na pace z palnikami plazmowymi do wycinania otworu w boku wagonu gdzie były schowane bryki. Po wycięciu otworu samochód był łapany za koła i ściągany na pakę za pomocą wyciągarek, po czym zjeżdżał z niej i jechał do dziupli.

Scenariusz typowo filmowy i nierealny, lecz z tej ciężarówki można zrobić trialówkę – pomyślałem wychodząc z kina.
Gdy wróciłem do domu zacząłem szukać w Internecie zdjęć i jakiegoś opisu co to za pojazd. Zdjęć uzbierało się całkiem sporo, kilka filmów i opis, w której zawarta była tylko długość pojazdu.

Ze zdjęć zacząłem skalować na pojazd 1:13 i jakoś dałem radę. Po konsultacjach z MańkiemManiakiem w sprawach technicznych zabrałem się za robotę.

Dane techniczne:
Masa: 2148g
Długość: 48 cm
Szerokość: 25 cm
Wysokość: 23 cm
Napęd: 2 XL
Skręt: 1 Medium
Zawieszenie: obie osie wleczone amortyzowane przez amortyzatory 9,5L o nacisku 1 kg
Atrapa: V8 umieszczony w miejscu oryginału
Dodatki: Światła LED
Sterowanie: Jeden pilot IR
Elektryka: 2 silniki XL, 2 silniki Medium, 2 BaterryBox-y, 1 sztuka 8878, Swich, LED

Oryginał pojazdu można zobaczyć tutaj

Założenie było takie: budować jak najprościej, żadnej skrzyni biegów, mocne mosty, zwolnice najlepiej 1:5, po XL na oś by była moc, każdy zasilany z osobnego BatBoxa.
Szczerze powiedziawszy nawet to się udało i działało to wszystko sprawnie gdyby nie dwa zgrzyty.

- Zgrzyt numer jeden to wystające silniki z ramy na których auto się zawieszało
- Zgrzyt numer dwa to obrotnice po środku pojazdu (do utrzymania osi), które bardzo wystawały, czego efektem było to co w punkcie wyżej.

Gdyby nie te dwa błędy które wyszły w praniu, to odcinki GPM przejechał bym z palcem w … nosie.

Teraz trochę o technice:
Żeby było prosto, to zamontowałem po 1 silniku XL na oś, która miała przełożenie 1:5.
Obie osie to osie wleczone, amortyzowane najtwardszymi dużymi amortyzatorami na kołach 94,8 x 44R
Skręt realizowany był przez Mediuma ze ślimakiem, dzięki czemu miał dużo mocy i nie zatrzymywał się.

Ogółem mosty nie rozłaziły się, nic nie przeskakiwało i żadnych strat nie było.
Źródłem prądu były dwa Battery Box-y (po jednym na silnik) i akumulator 8878 na skręt (napędzanie atrapy silnika V8 było z akku również Mediumem). Do tego sygnał odbierały 3 wieże IR ustawione na ten sam kanał. Dodatkowo LED-y na przednim zderzaku.

Muszę przyznać, że cały taki zestaw ma niesamowitą moc i do trialu jest chyba najlepszy, choć jak policzyłem by go skompletować potrzeba ponad 600zł :O
Pojazd niestety nie miał bocznej rampy tak jak w oryginale, bo uznałem że waga graniczna jest już osiągnięta a poza tym takie cudo generowałoby niepotrzebny przechył.

Jak wcześniej napisałem pojazd był bezproblemowy poza dwoma błędami konstrukcyjnymi. No ale jak to mówią, człowiek uczy się na błędach :)

Na koniec pikczersy:




Link do galerii BS


I video z GPM (by Sariel) - mój pojzad znajduje się 17:21 - 19:25


Basta!
 
 
 
eric trax 
Administrator
Wieslav the Corn


Wiek: 32
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1977
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-07-07, 22:02   

Strasznie mi się podoba! Genialny w swej prostocie. Czasem opłaca się puścić wodze fantazji. Teraz tylko na Cross Country z nim :)
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
 
 
 
 
Chrupek 


Wiek: 33
Dołączył: 13 Kwi 2010
Wpisy: 834
Skąd: Wawa
Wysłany: 2011-07-07, 22:20   

Wygląda nieźle.

Co do zgrzytów, to sam sobie to zgotowałeś:] Mosty nie są połączone wspólnym napędem, więc te obrotnice to ni przypiął ni... Mogłeś spokojnie to wleczenie rozwiązać inaczej.
No i wystające Xle to kiepska sprawa. Tak jak mówisz redukujesz XLe dwukrotnie, więc pierwsza redukcja mogłaby zwiększać prześwit. W ogóle, jeśli nie łączysz mostów mechanicznie i nie robisz skrzyni biegów, to śmiało można ustawić XLe prostopadle i w ogóle wyeliminować knoby, co by dużo dało. Również zastosowanie zwolnic 12<>20 nie sprawdza się zbytnio. Jelcz Cieśla, jeśli mnie pamięć nie myli, miał identyczne przełożenia, też realizowane dwoma XLami, ale w terenie radził sobie znakomicie (a był przecież konstrukcją 6x6).
Twoje auto nie ma niedoboru mocy, z uwagi na stosunek moc/waga, ale przez te niedociągnięcia, widać, że mogłoby jeździć lepiej.

Ale ja lubię takie trochę futurystyczne pojazdy:) Estetycznie mi się podoba, wyskalowany tez ładnie.

PS:

Odnośnie kwestii poruszonej w tym temacie: przełożenie 5:1 to stanowczo zbyt wolno, żeby walczyć w zbliżającym się CC. Trasy szacujemy z Mańkiem na wymagające przełożeń między 1:1.66, a 1.66:1 dla nieco mniejszych kół/gąsienic. Dla twojej ciężarówki 2:1 powinno odpowiadać tym prędkościom. No i kwestia skrętu... myślę, że to będzie klucz do sukcesów w CC, więc raczej XL z niewielka redukcją i koniecznie autocentrowanie.
Podsumowując: gdybyś zostawił jedynie redukcję w zwolnicach, znacznie odchudził całe nadwozie, i pomyślał o jakichś bumperach na wysokości kół, to pewnie byś nie odstawał od innych konstrukcji.

Choć sobotnia rozgrzewka na Szczęśliwicach może trochę zweryfikować te przewidywania.
_________________
Sezon w pełni!
 
 
 
 
Waler 
VIP


Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2010
Wpisy: 768
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: 2011-07-08, 09:19   

Generalnie to ta cięzarówka była zbudowana do trialu, a poza tym jest juz dawno w proszku. Wcześniej zbudowałem bardzo prosty samochodzik, który uważam nadałby się na CC. XL do napędu z dyferencjałem czyli przełożenie 20 do 28. Na skręcie medium z gumkami, czyli auto powrót, obudowa z panelami, zawieszony na wachaczach i zwrotnicach, napęd przez CV Jointy.
Musze tylko znaleźć zdjęcia to założę temat w dziale Technic.
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-08, 10:35   

Ciekawa, oryginalna trialówka. Mi osobiście taka namiastka kabiny nie podoba się ale cóż, tak miał oryginał i dobrze go odwzorowałeś.

Gdyby nie wady konstrukcyjne powinna bez problemu przejechać wszystkie sekcje bo mocy miała dość. Następnym razem, jeżeli chcesz powalczyć a nie jeździć just for fun, zwróć większą uwagę na przelicznik :P
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
ontek 
VIP


Wiek: 36
Dołączył: 30 Maj 2011
Wpisy: 193
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-07-08, 17:44   

Ja tylko dopiszę że jest rewelacyjna, właśnie ta prostota i lekki wygląd urzeka. Niekiedy robi się takie bryły, zabudowane, cięzkie itd a dla mnie technic to technic - mechanika i zarys kształtu (wybaczcie że jestem oldshoolowy).

Super po prostu super !
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,038 sekundy. Zapytań do SQL: 11