[MOC] Mongo - Heist Truck
: 2011-07-07, 19:42
Moja pierwsza trialówka, którą pojechałem w swoich pierwszych i ostatnich zawodach GPM.
„Mongo – Heist Truck”
Na wstępie chciałbym wyjaśnić co to w ogóle jest i skąd taki pomysł.
Otóż jakieś 3 tygodnie przed zawodami byłem na filmie Szybcy i Wściekli 5 (Fast Five). Pojazd ten służył do „porywania” samochodów z wagonów kolejowych w celu zarobienia szybkiej forsy. Jeden kierowca + 2 delikwentów na pace z palnikami plazmowymi do wycinania otworu w boku wagonu gdzie były schowane bryki. Po wycięciu otworu samochód był łapany za koła i ściągany na pakę za pomocą wyciągarek, po czym zjeżdżał z niej i jechał do dziupli.
Scenariusz typowo filmowy i nierealny, lecz z tej ciężarówki można zrobić trialówkę – pomyślałem wychodząc z kina.
Gdy wróciłem do domu zacząłem szukać w Internecie zdjęć i jakiegoś opisu co to za pojazd. Zdjęć uzbierało się całkiem sporo, kilka filmów i opis, w której zawarta była tylko długość pojazdu.
Ze zdjęć zacząłem skalować na pojazd 1:13 i jakoś dałem radę. Po konsultacjach z MańkiemManiakiem w sprawach technicznych zabrałem się za robotę.
Dane techniczne:
Masa: 2148g
Długość: 48 cm
Szerokość: 25 cm
Wysokość: 23 cm
Napęd: 2 XL
Skręt: 1 Medium
Zawieszenie: obie osie wleczone amortyzowane przez amortyzatory 9,5L o nacisku 1 kg
Atrapa: V8 umieszczony w miejscu oryginału
Dodatki: Światła LED
Sterowanie: Jeden pilot IR
Elektryka: 2 silniki XL, 2 silniki Medium, 2 BaterryBox-y, 1 sztuka 8878, Swich, LED
Oryginał pojazdu można zobaczyć tutaj
Założenie było takie: budować jak najprościej, żadnej skrzyni biegów, mocne mosty, zwolnice najlepiej 1:5, po XL na oś by była moc, każdy zasilany z osobnego BatBoxa.
Szczerze powiedziawszy nawet to się udało i działało to wszystko sprawnie gdyby nie dwa zgrzyty.
- Zgrzyt numer jeden to wystające silniki z ramy na których auto się zawieszało
- Zgrzyt numer dwa to obrotnice po środku pojazdu (do utrzymania osi), które bardzo wystawały, czego efektem było to co w punkcie wyżej.
Gdyby nie te dwa błędy które wyszły w praniu, to odcinki GPM przejechał bym z palcem w … nosie.
Teraz trochę o technice:
Żeby było prosto, to zamontowałem po 1 silniku XL na oś, która miała przełożenie 1:5.
Obie osie to osie wleczone, amortyzowane najtwardszymi dużymi amortyzatorami na kołach 94,8 x 44R
Skręt realizowany był przez Mediuma ze ślimakiem, dzięki czemu miał dużo mocy i nie zatrzymywał się.
Ogółem mosty nie rozłaziły się, nic nie przeskakiwało i żadnych strat nie było.
Źródłem prądu były dwa Battery Box-y (po jednym na silnik) i akumulator 8878 na skręt (napędzanie atrapy silnika V8 było z akku również Mediumem). Do tego sygnał odbierały 3 wieże IR ustawione na ten sam kanał. Dodatkowo LED-y na przednim zderzaku.
Muszę przyznać, że cały taki zestaw ma niesamowitą moc i do trialu jest chyba najlepszy, choć jak policzyłem by go skompletować potrzeba ponad 600zł :O
Pojazd niestety nie miał bocznej rampy tak jak w oryginale, bo uznałem że waga graniczna jest już osiągnięta a poza tym takie cudo generowałoby niepotrzebny przechył.
Jak wcześniej napisałem pojazd był bezproblemowy poza dwoma błędami konstrukcyjnymi. No ale jak to mówią, człowiek uczy się na błędach :)
Na koniec pikczersy:
Link do galerii BS
I video z GPM (by Sariel) - mój pojzad znajduje się 17:21 - 19:25
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YVCkQl5a ... r_embedded[/youtube]
Basta!
„Mongo – Heist Truck”
Na wstępie chciałbym wyjaśnić co to w ogóle jest i skąd taki pomysł.
Otóż jakieś 3 tygodnie przed zawodami byłem na filmie Szybcy i Wściekli 5 (Fast Five). Pojazd ten służył do „porywania” samochodów z wagonów kolejowych w celu zarobienia szybkiej forsy. Jeden kierowca + 2 delikwentów na pace z palnikami plazmowymi do wycinania otworu w boku wagonu gdzie były schowane bryki. Po wycięciu otworu samochód był łapany za koła i ściągany na pakę za pomocą wyciągarek, po czym zjeżdżał z niej i jechał do dziupli.
Scenariusz typowo filmowy i nierealny, lecz z tej ciężarówki można zrobić trialówkę – pomyślałem wychodząc z kina.
Gdy wróciłem do domu zacząłem szukać w Internecie zdjęć i jakiegoś opisu co to za pojazd. Zdjęć uzbierało się całkiem sporo, kilka filmów i opis, w której zawarta była tylko długość pojazdu.
Ze zdjęć zacząłem skalować na pojazd 1:13 i jakoś dałem radę. Po konsultacjach z MańkiemManiakiem w sprawach technicznych zabrałem się za robotę.
Dane techniczne:
Masa: 2148g
Długość: 48 cm
Szerokość: 25 cm
Wysokość: 23 cm
Napęd: 2 XL
Skręt: 1 Medium
Zawieszenie: obie osie wleczone amortyzowane przez amortyzatory 9,5L o nacisku 1 kg
Atrapa: V8 umieszczony w miejscu oryginału
Dodatki: Światła LED
Sterowanie: Jeden pilot IR
Elektryka: 2 silniki XL, 2 silniki Medium, 2 BaterryBox-y, 1 sztuka 8878, Swich, LED
Oryginał pojazdu można zobaczyć tutaj
Założenie było takie: budować jak najprościej, żadnej skrzyni biegów, mocne mosty, zwolnice najlepiej 1:5, po XL na oś by była moc, każdy zasilany z osobnego BatBoxa.
Szczerze powiedziawszy nawet to się udało i działało to wszystko sprawnie gdyby nie dwa zgrzyty.
- Zgrzyt numer jeden to wystające silniki z ramy na których auto się zawieszało
- Zgrzyt numer dwa to obrotnice po środku pojazdu (do utrzymania osi), które bardzo wystawały, czego efektem było to co w punkcie wyżej.
Gdyby nie te dwa błędy które wyszły w praniu, to odcinki GPM przejechał bym z palcem w … nosie.
Teraz trochę o technice:
Żeby było prosto, to zamontowałem po 1 silniku XL na oś, która miała przełożenie 1:5.
Obie osie to osie wleczone, amortyzowane najtwardszymi dużymi amortyzatorami na kołach 94,8 x 44R
Skręt realizowany był przez Mediuma ze ślimakiem, dzięki czemu miał dużo mocy i nie zatrzymywał się.
Ogółem mosty nie rozłaziły się, nic nie przeskakiwało i żadnych strat nie było.
Źródłem prądu były dwa Battery Box-y (po jednym na silnik) i akumulator 8878 na skręt (napędzanie atrapy silnika V8 było z akku również Mediumem). Do tego sygnał odbierały 3 wieże IR ustawione na ten sam kanał. Dodatkowo LED-y na przednim zderzaku.
Muszę przyznać, że cały taki zestaw ma niesamowitą moc i do trialu jest chyba najlepszy, choć jak policzyłem by go skompletować potrzeba ponad 600zł :O
Pojazd niestety nie miał bocznej rampy tak jak w oryginale, bo uznałem że waga graniczna jest już osiągnięta a poza tym takie cudo generowałoby niepotrzebny przechył.
Jak wcześniej napisałem pojazd był bezproblemowy poza dwoma błędami konstrukcyjnymi. No ale jak to mówią, człowiek uczy się na błędach :)
Na koniec pikczersy:
Link do galerii BS
I video z GPM (by Sariel) - mój pojzad znajduje się 17:21 - 19:25
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YVCkQl5a ... r_embedded[/youtube]
Basta!