3677 Red Train
: 2011-08-17, 18:14
Seria: City Train
Rok produkcji: 2011
Planowana oficjalna sprzedaż: do końca roku - informacja uzyskana od sprzedawcy,
Liczba części: 831
Liczba figurek: 4
Waga: pudełko na moje oko ważyło około 3-4 kg.
Cena: ja kupiłem za 585 zł, Lego S@H – 150 Euro, allegro.pl - 580 - 650 zł
BrickSet, BrickLink, Lugnet, Peeron
Słowem wstępu... To jest moja druga recenzja, może za bardzo nie udana, bo jeszcze nie mam w tym wprawy, ale chociaż przybliży temat tego zestawu. Jeżeli macie Koledzy pytania to słucham :) :) Pozdrawiam... a teraz lecim :):)
Zestaw zawiera:
- 4 figurki: maszynista, 3 pracowników kolei,
- pociąg towarowy z trzema wagonami,
- pojazd mogący poruszać się zarówno po drodze jak i po torach,
- 16 torów łukowych,
- 16 elementów elastycznych torów,
- 8 torów prostych,
- silnik,
- odbiornik podczerwieni,
- pilot na podczerwień,
- battery box,
- a także dodatkowe pudełko na baterie, a co to dokładnie, o tym dalej...
Opakowanie i jego zawartość:
Karton jak zawsze w serii Train duży i kolorowy.
Po otwarciu opakowania wyłoniło się:
- 7 woreczków klocków
- tory: proste, łukowe, elastyczne,
- taśmociąg,
- magnesy,
- silnik PF
- pudełko do baterii,
- płyty do budowy lokomotywy i wagonu,
- instrukcje obsługi - można zauważyć ostatnim czasem, że Lego w końcu zaczęło wkładać instrukcje w woreczki usztywnione kartonem, co za tym idzie naklejki są całe, a nie ponaklejane w wewnątrz kartonu. Instrukcji obsługi jest 6.
Elementy zwykłe i niezwykłe :)
Pierwszym ciekawym elementem jest taśmociąg. Prezentowana część była już ta złożona, brak możliwości jej rozłożenia. Elementem taśmy jest gumowa taśma, która dosyć ciężko się przekręca, a w dodatku wydaje nieprzyjemny zapach gumy rowerowej. Może z czasem zejdzie.
Hmm... ciekawi pewnie jesteście co to... Otóż to jest część lokomotywy, a także element battery box. Z pudełka wyleciało najpierw czerwone pudełko do baterii i pomyślałem sobie "no ładnie wybrakowany zestaw się trafił", wyciągam wszystko z pudła i patrzę wyleciał drugi battery box, ale siwy i kompletny i momentalnie zgłupiałem, ale na szczęście wszystko się wyjaśniło ale to dalej.
Budowa lokomotywy:
No cóż klocki przyszły to idę sobie... mówię do żony i oddałem w opiekę pilot od TV, a po chwili oczywiście słyszę seriale kobiece. Ale wróćmy do klocków...
Zacząłem budowę lokomotywy.
Budowa lokomotywy rozpoczęła się od tradycyjnej płytki 28 x 6.
Widać już mniej więcej szkielet lokomotywy. Jako, że lubię mieć oklejone klocki, zatem więc oklejam je od razu. Tu na zdjęciu widać jest lukę po prawej stronie gdzie zostanie umieszczone pudełko z battery boxem. Idziemy więc dalej...
Nasza lokomotywa zaczyna przybierać kształtów.
Lokomotywa została postawiona na koła. Wózek przedni zbudowany jest mniej więcej standardowo jak w zestawie 7939. Natomiast wózek tylni jest wózkiem napędowym. na zdjęciu powoli widać, że zaczynam uzbrajać lokomotywę.
Niestety teraz kilka zdjęć troszkę gorszych, albowiem aparat mi padł i telefonem robiłem.
Lokomotywa jest już uzbrojona w battery box, który jest po lewej stronie zdjęcia, widać już też podłączone okablowanie.
Po prawej stronie zdjęcia widać także maciupki, zabudowany przekaźnik podczerwieni, który trzeba okleić naklejkami ze wskaźnikami.
Jeszcze tylko daszek i już...
Lokomotywa w pełnej okazałości.
Budowa pojazdu szosowo - torowego.
Jak to bywa podczas budowania pojazdów, zaczynamy standardowo.
Już powoli widać efekty budowania pojazdu.
Tutaj spodobało mi się rozwiązanie zaczepienia miotły, szufli i młota.
Aż się Minifig ucieszył, że dostał samochód :) :)
Budowa wagonu naprawczego.
Zaczynamy...
Postawiłem od razu wagon na koła, gdyż lepiej jest mi wtedy budować.
Na zdjęciu po lewej stronie widać widać zbiorniki i kosze umieszczone na tzw. palecie, która się podnosi dźwigiem, ale to dokładnie będzie widać w dalszym etapie budowy.
Widać już ramię dźwiga. Dźwig jest obrotowy i obkręca się o 360 stopni. Dźwig jest dosyć sztywny więc radzi sobie z utrzymaniem palety.
Szkielet kabiny.
Kabina z założonym dachem.
A tutaj prezentuje się wagon naprawczy w okazałości z podniesionym dźwigiem, a na wagonie pojazd szosowo - drogowy.
Budowa wagonu otwartego:
Zanim przejdziemy do zdjęć to mogę powiedzieć, że spodziewałem się troszkę bardziej skomplikowanego konstrukcyjnie wagonu, a to jest wręcz banał, nie ma co opowiadać.
Budowa wagonu zamkniętego:
Podstawa wagonu.
Tutaj stawiamy już ściany i drzwi przesuwane.
Zdjęcie wagonu w całości.
Budowa taśmociągu:
A więc taśmociąg zaczął być budowany od podstaw. Elementem wyróżniającym budowę taśmociągu są cztery filary, które stanowią trzon tej budowli.
Następnie przechodzimy do budowania i zabudowywania taśmy oraz budowania leja.
Taśmociąg w pełni gotowy.
W pełnej okazałości
Pełen zestaw wygląda w ten oto sposób. Niestety nie został on postawiony na tory, gdyż była już godzina prawie 1 w nocy i po prostu leciałem spać.
Podsumowanie:
Plusy:
- pod względem wielkości zestawu, jest on wizualnie ładny, duży,
- buduje się go względnie dobrze,
- mi osobiście spodobał się wagon naprawczy,
- dla dzieci owszem wysoka bawialność,
- urozmaica kolekcje,
Minusy:
- cena- jest ona przesadzona, powinna być trochę niższa,
- jeden nowy klocek (taśmociąg), nie zauważyłem, aby było więcej klocków o nowej fakturze,
- więcej minus nie zauważyłem.[img]