Transporter opancerzony - jaki silnik

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, BJ, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
HELF: waler
: Waler
Kontakt:

 

#1 Post autor: Waler »

Mam takie pytanko Chce wystartować 10 wrzesnia w TrTr, buduję już taki pojazd:
Obrazek
Do kiedy moge zgłosić pojazd?
I jeszcze jedno, co do opisu silnika znalazłem tylko że jest to dieslowska 6-cio cylindrowa jednostka, lecz nie wiem w jakim ukladzie czy R czy V. Jak obstawiacie, która z nich, albo co będzie dopuszczone :D?

Karde
Posty: 32
Rejestracja: 2011-07-18, 22:41
Lokalizacja: Wrocław
HELF: Karde

 

#2 Post autor: Karde »

Obstawiam rzędową szóstkę, V'ka wydaje mi się być za słabą jednostką do takiego pojazdu, aczkolwiek mogę się mylić. Musisz oprócz tego wiedzieć gdzie ona się znajduje.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
HELF: Emilus
: Emilus
Kontakt:

 

#3 Post autor: Emilus »

Waler93 pisze:Do kiedy moge zgłosić pojazd?
I jeszcze jedno, co do opisu silnika znalazłem tylko że jest to dieslowska 6-cio cylindrowa jednostka, lecz nie wiem w jakim ukladzie czy R czy V. Jak obstawiacie, która z nich, albo co będzie dopuszczone :D?
Raz, dwa, trzy. 1 minuta gęglania. Na podlinkowanym przez Ciebie zdjęciu, za otwartymi drzwiami widzisz zapewne obudowę tłumika. W linkach widać, jak się przestrzennie mieści powerpack, a czy w nim umieścisz rzędową 6 poprzecznie (czyli tak jak nakazuje logika upchnięcia klockowego) czy wzdłużnie to nie ma żadnego znaczenia. W realu obstawiałbym rzędówkę i prawie na pewno poprzecznie, pod nią przekładnia hydrokinetyczna.
Ostatnio zmieniony 2011-08-25, 06:47 przez Emilus, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
HELF: waler
: Waler
Kontakt:

 

#4 Post autor: Waler »

Miejsce położenia już wcześniej przypuszczałem, bo np. zaraz jest tłumnik. A jak z czasem zgłoszenia, do kiedy?

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5637
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
HELF: 3dom
: Freedom

 

#5 Post autor: 3dom »

Regulamin pisze:1.2. Zgłoszenie i uczestnictwo
Zgłoszenia woli uczestnictwa w zawodach należy dokonać u sędziego głównego (zależnie od rajdu, będzie podawane, do którego z sędziów głównych dokonywać zgłoszeń) na 3 dni przed datą rajdu. Uczestnik jest zobowiązany do podania swojego pseudonimu oraz wymaganych danych pojazdu (oryginału oraz modelu). Zakwalifikowanie do zawodów poprzedza weryfikacja podanych parametrów na miejscu przed rajdem oraz zgodności pojazdu z regulaminem.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
HELF: waler
: Waler
Kontakt:

 

#6 Post autor: Waler »

3dom, dzięki a żeby nie spamować nowym tematem mam jeszcze jedno pytanie.
Wczoraj zacząłem coś-tam klicić i pojawiło się pytanie. Jak umieścić ramę, by nie obciążać osi napędowej. Całość będzie połączona w jednej linii (3 mosty) i u góry, na ramie będzie 1 XL z 2 biegową skrzynią (przełożenie prawdopodobnie 1:5 i 1:9).
Czy Panowie trialowcy są w stanie coś poradzić?
Zdjęcie z komóry:
Obrazek

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
HELF: Emilus
: Emilus
Kontakt:

 

#7 Post autor: Emilus »

Czy Panowie trialowcy są w stanie coś poradzić?
Obrotnica, ramki 7x5, rama zawieszona na mostach a nie odwrotnie, możliwości sporo.

Awatar użytkownika
lyyar
Posty: 263
Rejestracja: 2008-12-10, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów
: Lyyar

#8 Post autor: lyyar »

Widze ze masz tam dyferencjal - co z gory skazuje pojazd na porazke w trialu ...
Po podlodze i dywanie bedzie jedzil pieknie, ale gdy jedno kolo straci przyczepnosc (zawisnie) to po zabawie w jakikolwiek trial :)
nothing 0%

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5637
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
HELF: 3dom
: Freedom

 

#9 Post autor: 3dom »

Bartosz, niekoniecznie. Jeżeli jest to środkowa oś a pozostałe są skrętne to bez dyfra będą ogromne problemy przy skręcaniu. Jeżeli dobrze pamiętam to Cieślu w jamniku też miał dyfer w środkowej osi.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa
: Gen

#10 Post autor: Chrupek »

Dyfry to zło. W każdej postaci, dyfry to zło:]
Emilus miał w swoim 6x6x4 nieruchomą oś, pomiędzy dwiema skrętnymi. Bez dyfra dawało radę.
Poza tym jeśli jest to któraś ze środkowych osi, to przechodni dyfer będzie jeszcze boleśniejszym upadkiem. W kątowo połączonych bevelach, zęby kładą się od samego patrzenia na przeszkody.
Takie podwozie, to do technicowego MOCa, ale nie do TrTr.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5637
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
HELF: 3dom
: Freedom

 

#11 Post autor: 3dom »

gen_leihy pisze: Emilus miał w swoim 6x6x4 nieruchomą oś, pomiędzy dwiema skrętnymi. Bez dyfra dawało radę.
Ził mimo wszystko miał trochę większe odległości między osiami. Tutaj jest układ taki jak w transporterze Sariela, który poległ przez brak dyfrów. Chociaż rzeczywiście pomysł z przechodnim dyfrem słaaby.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5335
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#12 Post autor: Sariel »

Ale z kolei mój transporter bez dyfrów, przy bardzo małym rozstawie osi, zamiast jeździć robił z axli świderki :)

Awatar użytkownika
Cieślu
VIP
Posty: 1235
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
HELF: cieslu12
: 60299289@N07
: Cieslu

   

#13 Post autor: Cieślu »

3dom pisze:Cieślu w jamniku też miał dyfer w środkowej osi.
Zgadza się. Trzeba jednak pamiętać że miałem 4 osie, które pracowały na ten dyfer i miały za zadanie przepychać go przez przeszkody. Co do wytrzymałości nie mam zarzutów. Nic nie strzela, jeszcze nic z tym mostem nie robiłem.

Nie wiem czy przy tylko 3 osiach dyfer nie będzie zbytnio przeszkadzał na wyższych przeszkodach. Ale przy niewielkich odległościach pomiędzy osiami chyba nie ma innego wyjścia.

Przechodni dyfer? Kiepski pomysł.
Ostatnio zmieniony 2011-08-25, 11:36 przez Cieślu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
HELF: waler
: Waler
Kontakt:

 

#14 Post autor: Waler »

Dyfer, nie dyfer, zawsze można go wyrzucić i wstawić w to miejsce 2 knoby. Ale mam kolejną zagwostkę. Mianowicie jeżeli na 1 i 3 osi miałbym knoby to przełożenie jest 1:1 --> 1:3 (zwolnica), a na środkowej (z dyfrem) byłoby 20:28 --> i ? Nie ma takiej kombinacji, by zmieścić ją w ramkach od Unimoga, by prędkość obrotowa była taka sama. Więc albo wszystkie 3 osie na dyfrach, albo wszystkie 3 na knobach. Czy może macie jakieś inne wyjście?
Wolałbym by środkowa oś była na dyfrze, bo w Renówce będzie mały promień skrętu z racji 2 skrętnych osi, i środkowa będzie generowała duże naprężenia. Z kolei 1 i 3 zawsze byłyby napędzane, więc chyba nie będzie takiej sytuacji, żeby zawisł jednym środkowym kołem na przeszkodzie i nie ruszył z racji dyfru :D?

Awatar użytkownika
Cieślu
VIP
Posty: 1235
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
HELF: cieslu12
: 60299289@N07
: Cieslu

   

#15 Post autor: Cieślu »

Rozwiązaniem jest użycie starego dyfra. Da się go upchnąć w moście normalnej szerokości.
Spróbuj zabudować skrzynię i XLa do napędu w środkowym moście i rozdzielać napęd z użyciem kątowych z24. Przy niezbyt ciężkiej konstrukcji powinno działać dobrze.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

ODPOWIEDZ