Transporter opancerzony - jaki silnik

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#16 Post autor: 3dom »

Najlepiej założyć temat WIP i tam się radzić, przy okazji pytania i odpowiedzi będą dostępne dla wszystkich. EOT z mojej strony, może Emil wydziel te posty do osobnego tematu?
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#17 Post autor: Sariel »

Co prawda na imię mam inaczej, ale posty wydzielone - i po OT.

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#18 Post autor: Mistakes »

Waler, mosty nie mogą być zawieszone na wale napędowym, generuje to straszne opory. Musisz wstawić tam obrotnice, albo zrobić np mosty pływające. Co do dyfrów, to wystarczy że do wszystkich osi włożysz knoby i odpowiednio wyregulujesz twardość zawieszenia. Na ten przykład moja tatra pomimo układu 6x6x2 skręca dość dobrze między innymi dlatego że zawieszenie 2 osi było miękkie(trzeba to dobrze wyregulować - twardość sprężyn, ułożenie amortyzatorów itp) Niestety nie pomoże to przy 3 kolebkach poprzecznych które są słabym wyborem do auta powyżej 2 osi. Przeczytaj artykuł Emila.
Ostatnio zmieniony 2011-08-25, 17:06 przez Mistakes, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
brickshelf: waler
Kontakt:

 

#19 Post autor: Waler »

Mistakes, dzięki za radę, przeczytałem artykuł Emila. Pewnie teraz wyjdę na lamera, ale czy ktoś mógłby mi pokazać obrazkowo, czym się różnią, i jak wyglądają kolebki, mosty pływające, i zawieszenie wykorzystujące drążek panharda?
Na razie zrobiłem środkowy most ze skrzynią biegów, więc z zawieszeniem mogę pokombinować.

A i jeszcze jedno. Wybaczcie za schematycznośc, ale na szybko w paincie namalowałem zawieszenie, jakie ja planuję zbudować:
tadam
Obrazek

Teraz tłumaczę.
To fioletowe to most ze zwolnicami, dyfrem lub nie i tym, co się w nim znajduje.
Sam most jest objęty w takie ramiona które stanowią ramę. Czerwonay okrąg to miejsce, gdzie most przypięty jest do ramy. Więc nie jest to oś napędowa.
Zielony okrąg to wał napędowy, a różowy to axel od skrętu. Po lewej i prawej stronie mają 1 stud luzu, więc rama może spokojnie się wyginać na lewo i prawo.
Silnik ze skrzynią stanowi integralną częśc środkowego mostu, tak więc "kołysze" się razem z nim.
Tak ja to widze. Sory za takie pytania i rysunki, ale dziś wstałem chyba lewą nogą i jakoś tak nie kontaktuję zbytnio ;)
Ostatnio zmieniony 2011-08-25, 19:57 przez Waler, łącznie zmieniany 1 raz.

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#20 Post autor: Mistakes »

Kolebki mają stały punkt mocowania do ramy (punkt obrotu). Mosty pływające nie mają stałego mocowania do ramy i mogą być zbudowane na kilkanaście sposobów. Zawieszenie pływające jest zwykle stablizowane drążkiem (8110), ale czasami nie musi. Pooglądaj galarię Emila, Duke'a i poczytaj dział TruckTrial.
Co do przykładów to Unimog TT był na kolebkach, większość aut Emila wykorzystuje zawieszenie pływające, a jak działa drążek powinieneś zrozumieć bawiąc się swoim unimogiem.
Ostatnio zmieniony 2011-08-25, 19:50 przez Mistakes, łącznie zmieniany 1 raz.

Karde
Posty: 32
Rejestracja: 2011-07-18, 22:41
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Karde

 

#21 Post autor: Karde »

Obejrzyj moje oba Krazy, tu masz link do tematu
[URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=14816]viewtopic.php?t=14816[/URL]
Pierwszy ma wszystkie mosty na kolebkach, jak się przypatrzysz to zobaczysz przy każdym moście obrotnice. Drugi (ten ładniejszy ;D) ma już zawieszenie pływające, dobrze to widać w tylnych mostach. w tym przypadku 2 cięgna i 2 wahacze na most. Zawieszenie z drążkiem panharda różni się od pływającego jedynie tym że to panhard trzyma most a nie wahacze przed wyjechaniem w bok. Kolebki mają tą wadę że praktycznie nie masz amortyzacji, ale za to są mocne. Pływające mosty na cięgnach nadają się tylko do lekkich aut, bo są delikatne. Jakbyś miał jakieś wątpliwości pisz śmiało, chętnie pomogę :]

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#22 Post autor: Emilus »

Karde pisze:Kolebki mają tą wadę że praktycznie nie masz amortyzacji, ale za to są mocne. Pływające mosty na cięgnach nadają się tylko do lekkich aut, bo są delikatne. Jakbyś miał jakieś wątpliwości pisz śmiało, chętnie pomogę :]
Ale to żadna wada brak amortyzacji, bo amortyzacja jest w połowie w klockach sztuką dla sztuki lub dla regulaminu. Poza tym kolebki są mocne, jak je takie zbudujesz. Żaden argument, bo widywałem i słabe kolebki.

Pływające mosty na cięgnach nadają się jak najbardziej do ciężkich aut, nawet pewnie bardziej niż do lekkich.

Co do drążka, to był taki trialowiec, co go stosował. Spokojnie możesz sobie drążek odpuścić. Waler, Mistakes już to wie, bo był na rajdzie. Jak obmyślisz np. zawieszenie swojego auta, to spokojnie możesz to wtedy dwukrotnie uprościć a potem jeszcze odjąć połowę rzeczy. Pamiętaj, to klocki, większość rozwiązań ma być jak najprostsza i dawać maksimum efektu, ale też tylko tam gdzie jest potrzebny. Możesz sobie skonfrontować np. długość dużych amorów z lego z tym, że przy 6x6 skok każdego koła rzędu 1-1,5 studa wystarczy Ci w zupełności.

Moja rada, zbuduj, przyjedź na rajd i zobaczysz. Takie doświadczenie zdobędziesz tylko na trasach.
Ostatnio zmieniony 2011-08-25, 21:09 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2466
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#23 Post autor: eric trax »

Emilus pisze: Moja rada, zbuduj, przyjedź na rajd i zobaczysz. Takie doświadczenie zdobędziesz tylko na trasach.
Potwierdzam. Wszystko ładnie wygląda na filmie a jak przychodzi co do czego to lipa się robi :)
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

ODPOWIEDZ