Strona 1 z 2

: 2011-08-24, 22:37
autor: Waler
Mam takie pytanko Chce wystartować 10 wrzesnia w TrTr, buduję już taki pojazd:
Obrazek
Do kiedy moge zgłosić pojazd?
I jeszcze jedno, co do opisu silnika znalazłem tylko że jest to dieslowska 6-cio cylindrowa jednostka, lecz nie wiem w jakim ukladzie czy R czy V. Jak obstawiacie, która z nich, albo co będzie dopuszczone :D?

: 2011-08-24, 22:46
autor: Karde
Obstawiam rzędową szóstkę, V'ka wydaje mi się być za słabą jednostką do takiego pojazdu, aczkolwiek mogę się mylić. Musisz oprócz tego wiedzieć gdzie ona się znajduje.

: 2011-08-25, 06:40
autor: Emilus
Waler93 pisze:Do kiedy moge zgłosić pojazd?
I jeszcze jedno, co do opisu silnika znalazłem tylko że jest to dieslowska 6-cio cylindrowa jednostka, lecz nie wiem w jakim ukladzie czy R czy V. Jak obstawiacie, która z nich, albo co będzie dopuszczone :D?
Raz, dwa, trzy. 1 minuta gęglania. Na podlinkowanym przez Ciebie zdjęciu, za otwartymi drzwiami widzisz zapewne obudowę tłumika. W linkach widać, jak się przestrzennie mieści powerpack, a czy w nim umieścisz rzędową 6 poprzecznie (czyli tak jak nakazuje logika upchnięcia klockowego) czy wzdłużnie to nie ma żadnego znaczenia. W realu obstawiałbym rzędówkę i prawie na pewno poprzecznie, pod nią przekładnia hydrokinetyczna.

: 2011-08-25, 09:07
autor: Waler
Miejsce położenia już wcześniej przypuszczałem, bo np. zaraz jest tłumnik. A jak z czasem zgłoszenia, do kiedy?

: 2011-08-25, 09:14
autor: 3dom
Regulamin pisze:1.2. Zgłoszenie i uczestnictwo
Zgłoszenia woli uczestnictwa w zawodach należy dokonać u sędziego głównego (zależnie od rajdu, będzie podawane, do którego z sędziów głównych dokonywać zgłoszeń) na 3 dni przed datą rajdu. Uczestnik jest zobowiązany do podania swojego pseudonimu oraz wymaganych danych pojazdu (oryginału oraz modelu). Zakwalifikowanie do zawodów poprzedza weryfikacja podanych parametrów na miejscu przed rajdem oraz zgodności pojazdu z regulaminem.

: 2011-08-25, 09:26
autor: Waler
3dom, dzięki a żeby nie spamować nowym tematem mam jeszcze jedno pytanie.
Wczoraj zacząłem coś-tam klicić i pojawiło się pytanie. Jak umieścić ramę, by nie obciążać osi napędowej. Całość będzie połączona w jednej linii (3 mosty) i u góry, na ramie będzie 1 XL z 2 biegową skrzynią (przełożenie prawdopodobnie 1:5 i 1:9).
Czy Panowie trialowcy są w stanie coś poradzić?
Zdjęcie z komóry:
Obrazek

: 2011-08-25, 09:45
autor: Emilus
Czy Panowie trialowcy są w stanie coś poradzić?
Obrotnica, ramki 7x5, rama zawieszona na mostach a nie odwrotnie, możliwości sporo.

: 2011-08-25, 10:12
autor: lyyar
Widze ze masz tam dyferencjal - co z gory skazuje pojazd na porazke w trialu ...
Po podlodze i dywanie bedzie jedzil pieknie, ale gdy jedno kolo straci przyczepnosc (zawisnie) to po zabawie w jakikolwiek trial :)

: 2011-08-25, 10:20
autor: 3dom
Bartosz, niekoniecznie. Jeżeli jest to środkowa oś a pozostałe są skrętne to bez dyfra będą ogromne problemy przy skręcaniu. Jeżeli dobrze pamiętam to Cieślu w jamniku też miał dyfer w środkowej osi.

: 2011-08-25, 10:42
autor: Chrupek
Dyfry to zło. W każdej postaci, dyfry to zło:]
Emilus miał w swoim 6x6x4 nieruchomą oś, pomiędzy dwiema skrętnymi. Bez dyfra dawało radę.
Poza tym jeśli jest to któraś ze środkowych osi, to przechodni dyfer będzie jeszcze boleśniejszym upadkiem. W kątowo połączonych bevelach, zęby kładą się od samego patrzenia na przeszkody.
Takie podwozie, to do technicowego MOCa, ale nie do TrTr.

: 2011-08-25, 10:45
autor: 3dom
gen_leihy pisze: Emilus miał w swoim 6x6x4 nieruchomą oś, pomiędzy dwiema skrętnymi. Bez dyfra dawało radę.
Ził mimo wszystko miał trochę większe odległości między osiami. Tutaj jest układ taki jak w transporterze Sariela, który poległ przez brak dyfrów. Chociaż rzeczywiście pomysł z przechodnim dyfrem słaaby.

: 2011-08-25, 10:46
autor: Sariel
Ale z kolei mój transporter bez dyfrów, przy bardzo małym rozstawie osi, zamiast jeździć robił z axli świderki :)

: 2011-08-25, 11:34
autor: Cieślu
3dom pisze:Cieślu w jamniku też miał dyfer w środkowej osi.
Zgadza się. Trzeba jednak pamiętać że miałem 4 osie, które pracowały na ten dyfer i miały za zadanie przepychać go przez przeszkody. Co do wytrzymałości nie mam zarzutów. Nic nie strzela, jeszcze nic z tym mostem nie robiłem.

Nie wiem czy przy tylko 3 osiach dyfer nie będzie zbytnio przeszkadzał na wyższych przeszkodach. Ale przy niewielkich odległościach pomiędzy osiami chyba nie ma innego wyjścia.

Przechodni dyfer? Kiepski pomysł.

: 2011-08-25, 11:52
autor: Waler
Dyfer, nie dyfer, zawsze można go wyrzucić i wstawić w to miejsce 2 knoby. Ale mam kolejną zagwostkę. Mianowicie jeżeli na 1 i 3 osi miałbym knoby to przełożenie jest 1:1 --> 1:3 (zwolnica), a na środkowej (z dyfrem) byłoby 20:28 --> i ? Nie ma takiej kombinacji, by zmieścić ją w ramkach od Unimoga, by prędkość obrotowa była taka sama. Więc albo wszystkie 3 osie na dyfrach, albo wszystkie 3 na knobach. Czy może macie jakieś inne wyjście?
Wolałbym by środkowa oś była na dyfrze, bo w Renówce będzie mały promień skrętu z racji 2 skrętnych osi, i środkowa będzie generowała duże naprężenia. Z kolei 1 i 3 zawsze byłyby napędzane, więc chyba nie będzie takiej sytuacji, żeby zawisł jednym środkowym kołem na przeszkodzie i nie ruszył z racji dyfru :D?

: 2011-08-25, 12:17
autor: Cieślu
Rozwiązaniem jest użycie starego dyfra. Da się go upchnąć w moście normalnej szerokości.
Spróbuj zabudować skrzynię i XLa do napędu w środkowym moście i rozdzielać napęd z użyciem kątowych z24. Przy niezbyt ciężkiej konstrukcji powinno działać dobrze.